Gå til innhold

Skal være i samme rom som Anders Behring Breivik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dette tilfelle så vet vi han er skyldig så hva er det vi trenger en rettssak for? Skyt han og gi den personen som gjør det en medalje, mener nå jeg.

Han har uansett krav på en fair trial som alle andre, det er slik det fungerer her i landet, så den uttalelsen der kan du spare deg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har uansett krav på en fair trial som alle andre, det er slik det fungerer her i landet, så den uttalelsen der kan du spare deg.

Så send han til Guantanamo hvor han kan få en rettferdig behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfelle så vet vi han er skyldig så hva er det vi trenger en rettssak for? Skyt han og gi den personen som gjør det en medalje, mener nå jeg.

Ah, ja oss drepe demokratiet! La oss synke på hans nivå og gi ham rett, la oss bli akkurat som den skyldige selv.

Forøvrig, hvem mener du skal stå for å skyte ham? Gjør du det selv, kanskje?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som med hånden på hjerte kan si at jeg ikke hater ham? Jeg syns saken har fått et helt feil syn. Ikke mange som mestrer å se objektivt på saken.

Forøvrig er jeg enig i en bruker lengre oppe som lurte hvor mye tid, krefter og ikke minst ressurser som skal brukes på dette, når de knapt løser en eneste voldtektssak, jeg synes uansett sånne saker er like forferdelige.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som med hånden på hjerte kan si at jeg ikke hater ham? Jeg syns saken har fått et helt feil syn. Ikke mange som mestrer å se objektivt på saken.

Jeg hater ham heller ikke:)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som med hånden på hjerte kan si at jeg ikke hater ham? Jeg syns saken har fått et helt feil syn. Ikke mange som mestrer å se objektivt på saken.

Forøvrig er jeg enig i en bruker lengre oppe som lurte hvor mye tid, krefter og ikke minst ressurser som skal brukes på dette, når de knapt løser en eneste voldtektssak, jeg synes uansett sånne saker er like forferdelige.

Nei, du er ikke den eneste. Jeg er tvert imot oppgitt over lynsje-stemningen her i landet, samt enkeltes totale mangel på evne til å forstå at når de roper om hevn, drap og så videre - så er de ikke det spøtt bedre enn ham selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du er ikke den eneste. Jeg er tvert imot oppgitt over lynsje-stemningen her i landet, samt enkeltes totale mangel på evne til å forstå at når de roper om hevn, drap og så videre - så er de ikke det spøtt bedre enn ham selv.

Amen. Jeg har nok et ganske kontroversielt syn på denne saken. Og det har blitt tabu. Jeg for min del er delvis enig i det han sier, men for mange er det ensbetydende med at jeg er heeelt enig i alt han sier og gjør.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke den eneste. Jeg er tvert imot oppgitt over lynsje-stemningen her i landet, samt enkeltes totale mangel på evne til å forstå at når de roper om hevn, drap og så videre - så er de ikke det spøtt bedre enn ham selv.

Dette hørtes skrudd ut. Er man moralsk ekvivalent med gjerningsmannen som har drept ens egne barn dersom man ønsker seg hevn?

Hevn er en helt naturlig reaksjon i en slik situasjon. Reaksjonen etter 22/7 var temmelig skremmende i så måte, for ikke engang etter å ha fått volden servert på sin egen trapp kunne nordmenn tillate seg hevntanker, bare den samme gamle pasifiserte apatien. Det er i sannhet et folk som ikke lenger bryr seg om noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes skrudd ut. Er man moralsk ekvivalent med gjerningsmannen som har drept ens egne barn dersom man ønsker seg hevn?

Hevn er en helt naturlig reaksjon i en slik situasjon. Reaksjonen etter 22/7 var temmelig skremmende i så måte, for ikke engang etter å ha fått volden servert på sin egen trapp kunne nordmenn tillate seg hevntanker, bare den samme gamle pasifiserte apatien. Det er i sannhet et folk som ikke lenger bryr seg om noe.

Pissprat fra ende til annen. Spør en Serber om hvordan de tenker på hevn. Hvis du skal synke så lavt at hevn er et ok drivmiddel, så er du faktisk ingenting annet enn på akkurat samme nivået som Mr. Breivik selv. Det er harde fakta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Det er litt irriterende at vi bruker så mye penger på ham, men jeg ser nødvendigheten i det. Nødvendigheten i å forstå ham. Closure.

Dessuten er det jo en særdeles stor sannsynlighet for at han fortsetter med å slakte uskyldige, om han klarer å komme seg fri (som han selv ganske så bastant har skrevet i sine tekster) - ergo litt bedre sikkerhet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen. Jeg har nok et ganske kontroversielt syn på denne saken. Og det har blitt tabu. Jeg for min del er delvis enig i det han sier, men for mange er det ensbetydende med at jeg er heeelt enig i alt han sier og gjør.

Det er tragisk hvilke tilstander det er blitt i dette landet etter 22/7.

Jeg er også enig i veldig mye av det han kommer med, men man blir jo nesten revet i filler om man så mye som ytrer enighet med ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det kommer nok til å skje etter hvert dét og. Standard prosedyre for nynazister og andre "høyreekstreme" er å låse dem inn på samme celle som medlemmer av B-gjengen til vedkommende tar avstand fra sin ideologiske overbevisning. Det var i det minste hva en av Norges mest kjente nynazister fortalte meg om sitt opphold på Grini.

Satt vel ikke akkurat så mange nazister på Grini..

Ellers må jeg si at jeg får oppriktig vondt i magen av noen av svarene i denne tråden. Jeg er absolutt for en rettferdig rettergang osv, og jeg beundrer Lippestad for den tøffe jobben han har tatt på seg - men at noen kan si seg delvis enige i det som ble gjort, eller mene at det skal hedres.. det gjør meg så uendelig trist. Jeg tror i utgangspunktet ikke at noen mennesker er født onde, men enkelte av svarene her får meg nesten til å lure. Noe forferdelig må ha skjedd i livet til enkelte AB/gjester i denne tråden, siden de tenker så ondt.

Beklager off-topic, men dette måtte ut. Mange mennesker har det fortsatt helt grusomt pga det denne mannen gjorde, og så dukker disse empati-løse menneskene opp og vil forsvare det. Det at onde handlinger har skjedd i fortiden forsvarer ikke at de kan gjentas.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tragisk hvilke tilstander det er blitt i dette landet etter 22/7.

Jeg er også enig i veldig mye av det han kommer med, men man blir jo nesten revet i filler om man så mye som ytrer enighet med ham.

Det må da gå ann å å utrykke sine fordommer på andre måter enn å si seg enig med ABB? Å sitte her og godta og forsvare det han gjorde? Jeg blir kvalm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må da gå ann å å utrykke sine fordommer på andre måter enn å si seg enig med ABB? Å sitte her og godta og forsvare det han gjorde? Jeg blir kvalm.

Det er dumt det skal så lite til før folk misforstår. Skulle nesten tro det ble gjort med vilje slik at debattene som man prøver og vil holde en sivilisert tone i, plutselig tar helt av og hylekoret er på plass!

Det må være lov å si seg enig i ideologien til Breivik, det er mange som gjør det! Det er ikke ensbetydende med at man sier seg enig i handlingene hans! Har ikke lest om noen på debattforumer noen steder som sier de støtter handlingene hans! Ikke en eneste!

Endret av Madchen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dumt det skal så lite til før folk misforstår. Skulle nesten tro det ble gjort med vilje slik at debattene som man prøver og vil holde en sivilisert tone i, plutselig tar helt av og hylekoret er på plass!

Det må være lov å si seg enig i ideologien til Breivik, det er mange som gjør det! Det er ikke ensbetydende med at man sier seg enig i handlingene hans! Har ikke lest om noen på debattforumer rundt omkring som sier de støtter handlingene! Ikke en eneste!

Dersom du har sammenfallende holdninger med ABB så er det en ting. Det er trist, og det sier mye om ditt syn på andre mennesker, men det betyr ikke at du er en morder. Det å si at du er ENIG med den forskrudde ideologien han har diktet opp er noe helt annet. En stor del av hans ideologi gikk ut på at han måtte drepe for å "komme i mål" - å sitte og si seg enig i det er skremmende, kvalmt og motbydelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tragisk hvilke tilstander det er blitt i dette landet etter 22/7.

Jeg er også enig i veldig mye av det han kommer med, men man blir jo nesten revet i filler om man så mye som ytrer enighet med ham.

Igjen, enig! Jeg har ved flere anledninger blitt spurt direkte om hva jeg synes om saken. Fordi det er en slags underforståtthet at jeg skal bryte ut med "for en tragedie, måtte han råtne i fengsel!" Jeg har derimot sagt hva jeg mener. At jeg er enig i det han sier, men tar avstand fra det han gjør. Også som oftest utdypet det. Det eneste jeg blir møtt med er at jeg er rasist, trangsynt, nazist, FRP'er and the list goes on. :filer:

Jeg synes det er forferdelig hvordan mange mener vi burde dempe nasjonalismen etter dette, fordi det var nettopp dette han ville fremme. Nordmenn har blitt redde for å spøke om ting, si hva vi mener, være nasjonalistiske osv. Dette er ingenting annet en forferdelig.

(Er forresten AB #41 og 44)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Satt vel ikke akkurat så mange nazister på Grini..

Joda. Da krigen tok slutt ble nazistene og "landsforræderne" plassert der i en slags symbolsk hevnaksjon. Idag huser den Anders Behring Breivik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har sammenfallende holdninger med ABB så er det en ting. Det er trist, og det sier mye om ditt syn på andre mennesker, men det betyr ikke at du er en morder. Det å si at du er ENIG med den forskrudde ideologien han har diktet opp er noe helt annet. En stor del av hans ideologi gikk ut på at han måtte drepe for å "komme i mål" - å sitte og si seg enig i det er skremmende, kvalmt og motbydelig.

Det er ikke noe han har diktet opp. Det er mye fakta han kommer med, dessverre. Jeg skulle ønske det ikke var sant, men i dagens Europa og Norge så kan vi ikke lenger lukke øynene og stenge ute virkeligheten. Masseimporteringen av muslimer til vesten har ikke akkurat resultert i så mye positivt, har det vel? Og ja, jeg er av dem som er redd for islamisering (det er bl.a. her Breivik sin ideologi kommer inn i bildet) og at den dagen ola dunk våkner så er det for sent.

Men dette er off-topic og har blitt diskutert i andre tråder tidligere.

Endret av Madchen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, enig! Jeg har ved flere anledninger blitt spurt direkte om hva jeg synes om saken. Fordi det er en slags underforståtthet at jeg skal bryte ut med "for en tragedie, måtte han råtne i fengsel!" Jeg har derimot sagt hva jeg mener. At jeg er enig i det han sier, men tar avstand fra det han gjør. Også som oftest utdypet det. Det eneste jeg blir møtt med er at jeg er rasist, trangsynt, nazist, FRP'er and the list goes on. :filer:

Jeg synes det er forferdelig hvordan mange mener vi burde dempe nasjonalismen etter dette, fordi det var nettopp dette han ville fremme. Nordmenn har blitt redde for å spøke om ting, si hva vi mener, være nasjonalistiske osv. Dette er ingenting annet en forferdelig.

(Er forresten AB #41 og 44)

Og jeg er TS!

Begynte som anonym, men det får heller bære eller briste.

Begynner å bli litt slitsomt med alle dem som alltid skal moralisere og plassere oss i "du er akkurat som Breivik-båsen".

Tragisk for en utvikling det har blitt i landet, vi skal jo fremstå så PK i alle situasjoner og diskusjoner at vi går på akkord med oss selv hele gjengen snart!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er TS!

Begynte som anonym, men det får heller bære eller briste.

Begynner å bli litt slitsomt med alle dem som alltid skal moralisere og plassere oss i "du er akkurat som Breivik-båsen".

Tragisk for en utvikling det har blitt i landet, vi skal jo fremstå så PK i alle situasjoner og diskusjoner at vi går på akkord med oss selv hele gjengen snart!

http://www.dagbladet.no/2012/02/10/nyheter/terror/anders_behring_breivik/innenriks/terrorangrepet/20162095/ Trenger vel ikke si mer enn dette? :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...