Gå til innhold

Seksuell fortid


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi det sier noe om henne som person. Det sier noe om hvorvidt hun vil være trofast eller bare en billig en.

Det er så feil!!!

Jeg hadde et sexliv fra jeg var 19 til jeg var 23. En del ONS og noen seksuelle forhold.

Da jeg 23 ble jeg "voksen" når det gjaldt sexlivet mitt, og ville vente til jeg møtte en jeg ville dele livet med. Så jeg har ikke hatt sex på noen år, fordi jeg venter på en som det kan bli noe med.

Jeg kunne sikkert hatt mange seksuelle forhold de siste årene, men jeg vil gjerne ha sex med en som det klaffer skikkelig med.

Så mange forandrer seg etter noen år, fordi de ikke ønsker det sexlivet de har, og at de får andre verdier, og at man rett og slett blir voksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En løs fortid sier ingenting om trofasthet.

Ooops..

http://www.srm-ejournal.com/article.asp?AID=7099

Fidelity and number of partners

"A twin study by Cherkas et al explored the heritability of infidelity and lifetime number of sexual partners (N>1600).9 Heritability estimates were 41% for infidelity and 38% for number of sexual partners. A strong genetic correlation between infidelity and number of partners was reported (0.47), showing a genetic link between the 2 traits."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se også:

Treas, J & Gieden, D (2000). Sexual infidelity among married and cohabiting Americans. Journal of Marriage and the Family, 62(1), pp. 48-60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops..

http://www.srm-ejournal.com/article.asp?AID=7099

Fidelity and number of partners

"A twin study by Cherkas et al explored the heritability of infidelity and lifetime number of sexual partners (N>1600).9 Heritability estimates were 41% for infidelity and 38% for number of sexual partners. A strong genetic correlation between infidelity and number of partners was reported (0.47), showing a genetic link between the 2 traits."

Bare statistikk. Korrelasjon. Det forteller ingenting om enkeltmennesket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg ser på sex som noe som deles mellom mennesker som er glad i hverandre, og jeg vil ha en kjæreste som ikke har vært løs i sin fortid. Det ville gjort at sexen hadde null substans for min del. "Jeg elsker deg, og jeg vil derfor ha sex med deg, men tidligere har jeg knulla 30 andre som har betydd null og niks for meg". Nei takk, du.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare statistikk. Korrelasjon. Det forteller ingenting om enkeltmennesket.

Du vet at korrelasjon og statistiske sammenhenger er samlet opp av mange enkeltmennesker og individer? Så det sier svært mye om enkeltindividet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikk sier ingenting om enkeltindividet. Det sier derimot mye om gjennomsnittsindividet. Men gjennomsnittsindividet eksisterer ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikk sier ingenting om enkeltindividet. Det sier derimot mye om gjennomsnittsindividet. Men gjennomsnittsindividet eksisterer ikke.

Feil. Delvis rett. Feil.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på sex som noe som deles mellom mennesker som er glad i hverandre, og jeg vil ha en kjæreste som ikke har vært løs i sin fortid. Det ville gjort at sexen hadde null substans for min del. "Jeg elsker deg, og jeg vil derfor ha sex med deg, men tidligere har jeg knulla 30 andre som har betydd null og niks for meg". Nei takk, du.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på sex som noe som deles mellom mennesker som er glad i hverandre, og jeg vil ha en kjæreste som ikke har vært løs i sin fortid. Det ville gjort at sexen hadde null substans for min del. "Jeg elsker deg, og jeg vil derfor ha sex med deg, men tidligere har jeg knulla 30 andre som har betydd null og niks for meg". Nei takk, du.

Signerer den du :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg spiller det ingen rolle hvor mange partnere en har hatt, så lenge du er trofast med meg så bryr det meg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg bitter? Prøver jeg å fortelle deg hvem du skal ligge med? Om du svarer ja på et av spørsmålene, så foreslår jeg at du leser HI på nytt.

Det jeg prøver å spørre om er hvorfor det er slik at man setter = mellom det man har gjort, eller ikke gjort, i fortiden, og holdninger til sex i dag. Du kan gjerne begynne der.

Well. Først vil jeg bare understreke at jeg er helt enig med deg, men jeg har også en teori rundt dette.

Jeg tror at hvis du legger sammen oppdragelse + personlighet + sexdrift + samlivsformer over tid + tilfeldigheter, får du mange veldig forskjellige personlige forhold til sex.

Dermed tror jeg ikke folk i parforhold greier å vri jernen sin rundt at det ER mulig at Kari har hatt 12 sexpartnere uten at hun har vært noen "man eater" av den grunn, eller at Ole har hatt bare 3, men at det ikke bunner ut i noen enorme kroppsissues eller rare fetisher/holdninger.

Man trekker altså linjer fra sitt eget forhold til sex over i en annens seksualhistorie, og det blir da bare krøll når Kari skal vurdere hvorfor Ole har hatt bare tre, og ikke minst hva det sier om han.

Når det gjelder mennesker som har hatt flust med sexpartere (fra mitt ståsted) som ikke greier å takle at jeg har hatt flust (fra deres ståsted), så har jeg ingen anelse hvor dette synet kommer fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
Gjest MikeWaters 2.0 skrev (På 27.2.2012 den 22.51):

Sorry, kan ikke hjelpe deg. Jeg skjønner det ikke selv. Tror det handler noe om en feministisk konspirasjon for å utradere snille menn :klo:

😂 Om, det bare var så vel.

Anonymkode: b7938...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...