Gå til innhold

Seksuell fortid


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Jeg kunne like gjerne ha lagt denne på samlivsdelen, men jeg tar det her, siden dette er et tema som stadig popper opp her.

Jeg leser stadig innlegg her inne som går på partnerens seksuelle fortid. Man skal verken ha for mange, eller for få, partnere, for å være kjærestematriell. Å finne ut at partneren har hatt for mange, kan være en deal breaker. Er du kvinne, og har hatt ONS, så er du ei hore. Det er naivt å påstå at fortiden ikke betyr noe. Hvorfor er det sånn?

Jeg har anstrengt meg ganske godt for å skjønne disse argumentene, men jeg klarer ikke helt å få taket på det. Jeg liker heller ikke nødvendigvis å visualisere at min partner har kjørt pikken inn i halvpartene av damene i landet, men hvorfor skal jeg egentlig gjøre det? Alle har en fortid, og hvorfor skal jeg henge meg opp i det som skjedde før min tid?

Jeg har gjort ting jeg angrer på i dette livet. Både seksuelt sett, og annet. Har ikke alle det? Betyr det at de tingene man har gjort en eller annen gang, for alltid vil definere hvem du er? Eller hvem du var? Jeg synes ikke det. Ta dette med antallet sexpartnere som et eksempel. Dette knyttes gjerne opp mot seksualmoral. Jeg har ikke hatt så veldig mange partnere, men så har jeg også tilbragt 10 år av livet mitt fordelt på 2 forhold. Har jeg bedre seksualmoral av den grunn? Bedre enn noen som har hatt flere partnere? Jeg tror på ingen måte det. Jeg tror det er like mye tilfeldigheter. Tallet mitt kunne ha sett helt annerledes ut, om jeg hadde vært singel de 10 årene. Et tall på antall partnere sier, i mine øyne, ikke så mye om verken moral, holdniger eller hva slags person man er.

Nå er det jo også slik at våre erfaringer, positive og negative, summen av disse, former oss som mennesker. Hvis man liker den personen noen er i dag, hvorfor spiller det da en rolle hvordan personen ble slik? Hvorfor skal noe som skjedde i fortiden, telle mer enn det som er nåtiden? Fremfor å la tidligere handlinger, se seg blind på tall, og tro at man kan få et inntrykk av hvem eller hva en person er, ved å grave seg ned i fortiden, hva med å bare danne seg et inntrykk basert på her og nå? Gi vedkommende en mulighet til å vise deg hvem han eller hun er? Og la det være med det?

Jeg skjønner det virkelig ikke.. kan noen forklare? :lete:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det sier noe om henne som person. Det sier noe om hvorvidt hun vil være trofast eller bare en billig en.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det sier noe om henne som person. Det sier noe om hvorvidt hun vil være trofast eller bare en billig en.

Goddag mann, økseskaft!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap eller å ha hatt flere på samme tid uten å være ærlig om det sier veldig mye om en person :nei: Ellers teller ikke antall syns jeg da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med jakten på fornuftige svar, sier jeg bare :goodbye:

Jo takk, jeg tror jeg trenger det! :fnise: Det er vanskelig det der, svare på HVORFOR man tror det er sånn eller sånn, fremfor bare å slenge ut en mening om hvordan noe er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Sorry, kan ikke hjelpe deg. Jeg skjønner det ikke selv. Tror det handler noe om en feministisk konspirasjon for å utradere snille menn :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Det må da være lov å vegre seg mot folk som har helt andre holdninger til sex enn en selv? At man skal drive å gi folk skyldfølelse for deres verdisyn vitner om lav selvinnsikt. Jeg forbeholder meg retten til å styre unna de kvinnene som har en lang og løs sexuel fortid, og det gjør jeg med den største glede, så kan du bare sitte der å være bitter for det :glis:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, kan ikke hjelpe deg. Jeg skjønner det ikke selv. Tror det handler noe om en feministisk konspirasjon for å utradere snille menn :klo:

Jeg burde ha skjønt at det var noen skumle og onde feminister inne i bildet! De er jo stort sett roten til alt ondt.. My bad! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltmoralen kommer fram i tråder som denne :popcorn:

Og hvorfor betyr automatisk mange partnere at hun vil være utro? Det er faktisk ikke sånn at det å knulle rundt som singel gjør henne ute av stand til å være trofast mot en kjæreste. :klaske:

Endret av Pialill
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Kjære vene. Det må da være lov å vegre seg mot folk som har helt andre holdninger til sex enn en selv? At man skal drive å gi folk skyldfølelse for deres verdisyn vitner om lav selvinnsikt. Jeg forbeholder meg retten til å styre unna de kvinnene som har en lang og løs sexuel fortid, og det gjør jeg med den største glede, så kan du bare sitte der å være bitter for det :glis:

HVor fikk du bitter ut av hennes innlegg?

Hun etterlyser en forklaring på hvorfor den seksuelle historien til dama skal ha så mye å si for dere? Men det er jo ingen som klarer å gi et ordentlig svar på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære vene. Det må da være lov å vegre seg mot folk som har helt andre holdninger til sex enn en selv? At man skal drive å gi folk skyldfølelse for deres verdisyn vitner om lav selvinnsikt. Jeg forbeholder meg retten til å styre unna de kvinnene som har en lang og løs sexuel fortid, og det gjør jeg med den største glede, så kan du bare sitte der å være bitter for det :glis:

Er jeg bitter? Prøver jeg å fortelle deg hvem du skal ligge med? Om du svarer ja på et av spørsmålene, så foreslår jeg at du leser HI på nytt.

Det jeg prøver å spørre om er hvorfor det er slik at man setter = mellom det man har gjort, eller ikke gjort, i fortiden, og holdninger til sex i dag. Du kan gjerne begynne der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltmoralen kommer fram i tråder som denne :popcorn:

Og hvorfor betyr automatisk mange partnere at hun vil være utro? Det er faktisk ikke sånn at det å knulle rundt som singel gjør henne ute av stand til å være trofast mot en kjæreste. :klaske:

Det handler da vel ikke om troskap. Det handler om å ha felles synspunkt og verdi på sex. At noen ser på det som noe upersonlig man kan dele med hvem som helst, gir ikke meg noe mening, og da styrer jeg unna. Og det har jeg min fulle rett til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det sier noe om henne som person. Det sier noe om hvorvidt hun vil være trofast eller bare en billig en.

Jeg burde kanskje sitert denne over. Va vel et svar til denne. Om hun knullet rundt som singel, går det ikke automatikk i at hun vil væer utro senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det handler da vel ikke om troskap. Det handler om å ha felles synspunkt og verdi på sex. At noen ser på det som noe upersonlig man kan dele med hvem som helst, gir ikke meg noe mening, og da styrer jeg unna. Og det har jeg min fulle rett til.

Jesus, hva skjer med martyrholdningen og akutt forsvarsposisjon?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler da vel ikke om troskap. Det handler om å ha felles synspunkt og verdi på sex. At noen ser på det som noe upersonlig man kan dele med hvem som helst, gir ikke meg noe mening, og da styrer jeg unna. Og det har jeg min fulle rett til.

Syntes du det hadde vært helt uproblematisk om en potensiell partner valgte deg bort fordi du hadde hatt for få sexpartnere?

Ville du ikke følt at det hadde vært det minste urettferdig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kjære vene. Det må da være lov å vegre seg mot folk som har helt andre holdninger til sex enn en selv? At man skal drive å gi folk skyldfølelse for deres verdisyn vitner om lav selvinnsikt. Jeg forbeholder meg retten til å styre unna de kvinnene som har en lang og løs sexuel fortid, og det gjør jeg med den største glede, så kan du bare sitte der å være bitter for det :glis:

Menn med en lang og løs seksuell fortid er noe å trakte etter da? De er vel bra kjærestemateriale?

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn med en lang og løs seksuell fortid er noe å se opp til det vel? De er vel bra kjærestemateriale?

De har i det minste rast fra seg litt ;)

Jeg syns fortid er fortid. De har forhåpentligvis lært litt på den tiden som de kan ta med seg i forholdet :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...