Gå til innhold

Treningsdagboken til Kadust


KaDust

Anbefalte innlegg

Veldig greit å ha noen til å hjelpe med frivektene, ja! Jeg trener nesten bare på automater (eller hva de kalles?) og gruppetimer. Synes det er tryggest jeg! Men så har jeg ikke kjæresten der til å passe på og vise :rodmer:

Kanskje skulle bestilt en veiledningstime. Men det er jo alltid så fullt med gutter borte ved frivektene, huff.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: De er ikke farlige. ;) Og frivekter gir mye bedre resultat + at du får øvd inn viktige balansemuskler. Du bør absolutt prøve! :jepp: Og du kan jo alltids ta med deg en venninne. Kjæresten er ikke et must. Ta veiledningstime først, og så kan du evt lære venninnen din etterpå, så får dere jobbet sammen. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide, kanskje jeg skal gjøre det! Da kan jeg variere styrketreningen enda mer enn jeg gjør i dag, og sjansen for å bli lei er mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Jeg husker jeg syntes styrketrening var et rent ork når jeg gjorde det på maskiner. Ikke bare var det kjedelig, men jeg så aldri resultater heller. :gjeiper: Det er mye morsommere nå som jeg trener frivekter, og jeg har sett resultater på særdeles kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppetimene er det vel mest tøying av. Hender vi melder oss på Crossfit (det er jæævla slitsomt men bra trening), men som regel er det fullbooket før vi rekker å melde oss på.

Oooh, crossfit har jeg hørt er bra! Men jeg har aldri prøvd det. Er det noe for "normale" folk eller må man være i overkant sterk og sprek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an for normale folk også. Det er øvelser som alle klarer, og man blir presset forskjellig avhengig av formen din. Men du blir presset til maksimum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf
:sjenert: Jeg er også ganske glad i apparatene.. Det eneste jeg trener med frivekter er som regel armene, for det er alltid så mange bolere borte i frivektshjørnet. Jeg liker ikke å bli sett på når jeg trener! :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallefall fått frivektsmotivasjon herfra, så har veiledningstime på torsdag. Nå skal jeg bli sterk :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinkLeaf: Ja, bolere er teite. Folk flest er jo mest opptatt av treningen enn å stirre på alle andre, men bolere? Nei, de foretrekker å stirre. Gjerne sjekke opp dersom man er jente og trener alene. :dry: Jeg trener jo alltid med kjæresten, men en gang han gikk på dass så kom det en feit jævel bort til meg med en gang. Heldigvis er jeg veldig frekk i kjeften når folk jeg ikke kjenner gjør noe jeg ikke liker iht meg, så han gikk ganske kjapt igjen.

Så bra, Inwe! Stå på! Godt jeg motiverer litt. :ler:

:vinke: Neferet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Jeg er ikke så tøff av meg, så jeg går som regel rundt dem.. :sjenert: Jeg er håpløs på å huske navna på apparatene, men du vet de der du står med ett ben på en platå, og legger det andre benet over en plate/vekt som du skyver bakover så du trener rumpa? Og den der du sitter med beina på hver sin side og trener innside lår? På treningssenteret mitt har de plassert disse RETT ved siden av "bolerhjørnet". Ukult å bruke "rumpetrenern" når jeg vet at gutta ikke er redde for å stirre. :snurt:

Har du store planer for dagen, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Uheldig plassering det, ja!

Jeg er egentlig ikke noe tøff i det hele tatt i sosiale sammenhenger. Jeg sliter med at jeg alltid tror jeg er sosialt klønete og at ingen liker meg osv osv. Men om jeg ikke vil at personen skal like meg så buser jeg ut med masse fæle ord(da er jo ikke frykten for h*n ikke skal like meg der) for å få personen til å slutte plage meg fort. :sjenert: Så sånn er det.

Hmm, nei ikke noen store planer egentlig. Jeg burde vel gå til postkontoret og få sendt oppmeldingen til eksamen. Men jeg vil ikke gå opp dit (selvom jeg hadde hatt godt av å gå ute i solen), hvertfall ikke sånn som det er nå. Så jeg venter med det til i morgen etter jobb.

Ellers bør jeg få gjort ferdig en fysikk-innsending idag. Har en og en halv oppgave igjen på den, så jeg BØR jo klare å få det til?

Ellers blir det jo styrketrening i kveld hvertfall. :jepp:

Oi! Jeg skal måle meg også, men bare for moroskyld. Skal bytte veiedag til fredag morgen for å få mest mulig riktig vektmål. Nå er det for nærme spisedagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veid meg!

Sist veiing: 67,1kg.

Nå: 66,6kg.

Og vekten viser alltid litt ekstra etter spisedager selvom det ikke er korrekt. Så får veie meg igjen på onsdag så får vi se det virkelige tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokosten min idag bestod av 2 ryvita med kalkunkorv, en kiwi-joghurt og to plommer. :sikle:

Mellommåltidet har jeg droppet for jeg stod opp så sent, så da blir det en lunsj nå i stedet. Da skal jeg ha lunsj-smoothie. :jepp: Gleder meg!

Har forresten også fått byttet kontotype i banken idag. Trodde egentlig jeg skulle få et brev i posten når jeg ble for gammel til den typen jeg hadde, men det gjorde jeg ikke. Og nå er det 2 år siden den burde vært byttet så da måtte jeg bare spørre på chatten idag. Så fikk jeg det i boks også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe smoothie likevel. :( Manglet en del ingredienser.

Så da ble det tre ryvita til med kalkunkorv (det er farlig godt, bra det er sunt!) og så er jeg ikke mett enda, så lurer på om jeg skal lage noe mer. Vi har liksom bare det og weetabix nå, det er jaggu bra at Knut får lønning idag. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hvilke ingredienser bruker du i lunchsmoothien?

Og enig med du, kalkunkorv er farlig godt!! Det må på handlelista! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er litt forskjellig fra dag til dag. Men siden det skal mette og være et måltid så blir det noe ala dette:

2 stk. isbiter

1 dl druejuice (eller annen juice)

1 dl yoghurt naturell

2 ss 4-korns frokostblanding (evt litt havregryn)

1 dl blåbær (kan bruke andre bær hvis du vil)

1 ss frosne bringebær (kan bruke andre bær her også)

1/2 stk. banan

2 stk. valnøttkjerner

1/2 ts honning

Metter, og er sunt!

Favoritten min er litt nettere så passer best til mellommåltid. Men denne har nok i seg for lunch alene. Du kan også bytte ut fruktene og bærene med grønnsaker eller legge med gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Jeg er så trøtt idag. Håper jeg kvikner litt til av middag så treningen idag ikke bare blir slit.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er middag fortært! Jeg er like trett enda, men det får bare være. Middagen idag bestod av pita med kylling fijitas.

Så er det å vente en times tid før vi tar turen ned til treningsstudio. Kan være vi venter til etter 4-stjernes middag også. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 stjernes middag, det driver jeg å ser på også. På dagtid vel og merke. Tar det opp og ser det når sambo ikke er hjemme.. Han liker ikke sånt nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...