Gå til innhold

Drapet på Hilda Feste


*melis*

Anbefalte innlegg

De har funnet DNA-et hans i leiligheten..

Har de? Jeg har fått med meg at de har funnet fingeravtrykk og håndavtrykk. Men det beviser jo ikke at han er skyldig i det han er siktet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men helt alvorlig. Hva er oddsen for at han bare har tittet innom og etterlatt seg fingeravtrykk? Et ikke det vel optimistisk å tro?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helt alvorlig. Hva er oddsen for at han bare har tittet innom og etterlatt seg fingeravtrykk? Et ikke det vel optimistisk å tro?

Jo, det er nok det :( Bare prøver å finne andre forklaringer for å holde håpet oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan dog ikke begripe hvordan han har klart å gjennomføre en voldtekt dersom han var så full som vitner og han selv hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan han i det hele tatt har klart å knytte noe seksuelt til en 98-års gammel kvinne. Det er ubegripelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de? Jeg har fått med meg at de har funnet fingeravtrykk og håndavtrykk. Men det beviser jo ikke at han er skyldig i det han er siktet for.

Jeg trodde fingeravtrykk var en form for DNA. Beklager hvis dette er feil! Uansett, det jeg ville frem til er at politiet har bevis på at han har vært i leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde fingeravtrykk var en form for DNA. Beklager hvis dette er feil! Uansett, det jeg ville frem til er at politiet har bevis på at han har vært i leiligheten.

Ok. Vel, både DNA og fingeravtrykk er biologiske spor, så det var ikke så dumt tenkt av deg. DNA er arvestoffet, som kan finnes i blod, sæd, hudrester, hår og annet fra kroppen. Både fingeravtrykk og DNA er unikt for én person (bortsett fra eneggede tvillinger, som i teorien kan ha like fingeravtrykk og DNA).

Men forskjellen er vel at et fingeravtrykk bare sier at han har vært der. Finner de f.eks. sæd med den siktedes DNA på offeret, er det tegn på at han har forgrepet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan dog ikke begripe hvordan han har klart å gjennomføre en voldtekt dersom han var så full som vitner og han selv hevder.

Jeg synes også det er utrolig rart at det går an å være så full at man har total blackout og samtidig ha vært i stand til å voldta og drepe. Jeg har også vært så full at jeg har fått store hull i hukommelsen, men da har jeg heller ikke vært i stand til så mye mer enn å ligge på en sofa og spy. Og uansett hvor full jeg har vært så har jeg alltid husket små glimt fra kvelden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er utrolig rart at det går an å være så full at man har total blackout og samtidig ha vært i stand til å voldta og drepe. Jeg har også vært så full at jeg har fått store hull i hukommelsen, men da har jeg heller ikke vært i stand til så mye mer enn å ligge på en sofa og spy. Og uansett hvor full jeg har vært så har jeg alltid husket små glimt fra kvelden før.

Jeg har vært så full at jeg ikke har husket hva jeg har gjort. En venn som var med meg gav meg full rapport dagen etter, og jeg hadde vært meget aktiv! Gjorde gjorde masse jeg aldri ville ha gjort hvis jeg hadde hatt et minimum av dømmekraft.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg synes også det er utrolig rart at det går an å være så full at man har total blackout og samtidig ha vært i stand til å voldta og drepe. Jeg har også vært så full at jeg har fått store hull i hukommelsen, men da har jeg heller ikke vært i stand til så mye mer enn å ligge på en sofa og spy. Og uansett hvor full jeg har vært så har jeg alltid husket små glimt fra kvelden før.

Jeg har opplevd å få total blackout. Jeg husker absolutt ingenting i en periode på 4-6 timer, men har i ettertid blitt fortalt om flere samtaler jeg hadde og at ingen hadde oppfattet meg som så full som jeg tydeligvis var (kombinasjonen alkohol og lite mat var mest sannsynlig årsaken), og jeg har helt klart å ta drosje hjem på egen hånd, kommet meg inn og i seng.

Så jeg tviler ikke at man kan være så full og samtidig fungere rimelig bra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JOjo, men uansett, å finne på noe sånt i rus. Tragisk.

Å finne på noe sånt uten rus er for meg mye mer uforståelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som lurer på hvordan han kunne gjennomføre en voldtekt når han var så full... Voldtekt kan utføres på flere måter enn "vanlig" penetrering. Han kan ha brukt andre kroppsdeler eller objekter for å ha voldtatt denne stakkars kvinnen. Men såvidt jeg har forstått, må det være penetrering inne i bildet fra å gå fra misbruk til voldtekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som lurer på hvordan han kunne gjennomføre en voldtekt når han var så full... Voldtekt kan utføres på flere måter enn "vanlig" penetrering. Han kan ha brukt andre kroppsdeler eller objekter for å ha voldtatt denne stakkars kvinnen. Men såvidt jeg har forstått, må det være penetrering inne i bildet fra å gå fra misbruk til voldtekt

? Dette er komplett uforståelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Dette er komplett uforståelig!

:rolleyes:

Flere har skrevet i tråden at de ikke forstår hvordan han kunne være i stand til å utføre en voldekt når han var så full. Poenget er at man ikke behøver å "få den opp" for å utføre det som er klassifisert som voldekt i straffeloven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er fullt mulig å drikke seg så full at man er relativt oppegående uten å huske noen ting.

Da jeg var i tidlig 20-årene drakk jeg meg flere ganger inn i en slik situasjon. Jeg husker ingenting fra vorspiel ved 23-tiden til jeg våknet opp i min egen seng neste morgen, men har blitt fortalt at jeg ble med de andre ut på byen, danset på nattklubb til den stengte, kjøpte kebab og tok taxi hjem. Skummelt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

dna kan man finne i evigheter etter at personen har vært der . jeg tror ikke det er han.. følger med på saken.

det jeg synes er rart med saken, er at de ikke har testet dna funn på henne. men er vel mye de ikke sier. får håpe de har gjort det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

dna kan man finne i evigheter etter at personen har vært der . jeg tror ikke det er han.. følger med på saken.

det jeg synes er rart med saken, er at de ikke har testet dna funn på henne. men er vel mye de ikke sier. får håpe de har gjort det

Det er helt sikkert en hel rekke ting de ikke går ut med av hensyn til etterforsknigen.

Jeg tviler sterkt på at noen har turt å "ta lett på" bevis innsamling i en slik sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dna kan man finne i evigheter etter at personen har vært der . jeg tror ikke det er han.. følger med på saken.

det jeg synes er rart med saken, er at de ikke har testet dna funn på henne. men er vel mye de ikke sier. får håpe de har gjort det

. Dersom du følger med

På saken så har du sikkert fått med deg at 18-åringen hat sagt at han aldri har vært tilstede i leiligheten hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...