Gå til innhold

Drapet på Hilda Feste


*melis*

Anbefalte innlegg

Ingen er født drapsmenn. Oppvekst og miljø har nesten alt og si. Finnes unntak, men da er det gjerne tunge psykiske lidelser involvert.

Anonym poster: dfc28da6936247ff0c73b902170b56e7

Det hadde vært interessant å vite om tvillingbroren hans er like ødelagt da!?

Anonym poster: 7b913f4a36bdd1ec0df57342b92c1b97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde vært interessant å vite om tvillingbroren hans er like ødelagt da!?

Anonym poster: 7b913f4a36bdd1ec0df57342b92c1b97

Har drapsmannen en tvillingbror?

Anonym poster: 898dd974f25e548e84975e4ad0d88b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, legningen hans sier at han kan finne på å gjøre dette igjen.

På lik linje med andre avvikende legninger (pedofili, hebefili, osv) er ikke dette noe han kan bestemme seg for ikke å føle. Det er der for resten av livet.

Han fyller definisjonen. Det er fare for at han kan gjøre noe slikt igjen når han slipper ut, mot eldre, som per definisjon er mer forsvarsløse enn andre.

Anonym poster: fbe024a467d2db009d797b59b442e961

Det er vel ikke foreløpig fastsatt at det er en legning- det å ha en seksuell preferanse for eldre mennesker, det blir vel heller sett på som en fetisj, skulle det vært en legning så måtte det jo dreie seg om en tiltrekning og et ønske om å ha et forhold til den gamle. For alt vi vet kan det jo også ha vært det, skulle gjerne visst mer om dette- kan godt være at det er en legning for noen, men det er naturlig nok store mørketall på området da det ikke er sosial aksept på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå orker jeg ikke å gå inn på en diskusjon om hva som er værre enn å volda og drepe et forsvarsløst og uskyldig menneske, i en så tragisk sak.

Så ikke påstå at det er det verste som kan skje. Det vitner bare om uvitenhet.

Anonym poster: dfc28da6936247ff0c73b902170b56e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke påstå at det er det verste som kan skje. Det vitner bare om uvitenhet.

Anonym poster: dfc28da6936247ff0c73b902170b56e7

JEG synes det.

Endret av Lillah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG synes det.

Da synes jeg oppriktig synd i deg som bor i en rosa boble.

Anonym poster: dfc28da6936247ff0c73b902170b56e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke synd på ham, men jeg synes det er tragisk at et menneske er i stand til å gjøre noe slikt. Han må mangle noe helt grunnleggende, og dette "noe" ødelegger hele livet hans - og mye verre: Det ødelegger andres liv også. Kan ikke tenke meg noe mer tragisk enn det.

Som alltid blir jeg skremt av hva som kan bo i mennesker. Hvis man bare ser på bildet av ham ser det jo ut som en kjekk og sympatisk ung mann, men så er han altså i stand til å gjøre dette.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg oppriktig synd i deg som bor i en rosa boble.

Anonym poster: dfc28da6936247ff0c73b902170b56e7

Javel.. Akkurat hva du mener om den saken, må jeg si at ikke bryr meg litt engang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som vil se hva som er passende og upassende selv, så er som vanlig diskusjon.no mer frittalende og kreativ i vurderingen av slike tragedier. Tråden og tilsvarende innlegg som ble slettet finner der her: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1478311&st=20

:)

Anonym poster: dfc28da6936247ff0c73b902170b56e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg kjenner drapsmannen personlig og hadde et relativt nært forhold til han før. Jeg vet ikke hva jeg skal tro når det kommer til denne saken. Selvsagt vil jeg ikke tro at han har begått en så forferdelig handling, men når alle bevisene peker mot ham kan jeg ikke akkurat nekte for at han er skyldig.

Jeg vil bare få frem at de som mener at oppveksten osv. må være grunnen til denne handlingen tror jeg tar ganske feil. Selv om han har hatt en relativt vanskelig oppvekst har han alltid vært en snill og grei gutt om man først ble kjent med han. Han er svært godhjertet og stiller alltid opp for vennene sine. Jeg synes, tross alt, det er dumt at folk ser på han som en forferdelig person. Det kan aldri bevises om han gjorde dette bevisst eller ubevisst, så jeg synes noen dømmer han svært hardt.

Jeg lever selvsagt i håpet om at det han sier om blackouten er sant, da han virkelig har vært en god venn og jeg personlig ikke vil at han skal måtte sone hele den straffen han har fått.

Anonym poster: 17821c11de70406dafe749855c741766

Anonym poster: 17821c11de70406dafe749855c741766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke satt meg noe spesielt inn i denne saken, og vil ikke si noe spesielt om den. Det som jeg reagerer på, er at alle her tilsynelatendehar en enorm tro på norsk rettsvesen, og tror at fyren er skyldig bare fordi politiet påstår at det er funnet DNA på offerets bukse. Det jeg vil si, er at det er jo rimelig enkelt å fikse en DNA-test da. Og dere tror tydeligvis at "Vi er jo i Norge, og selvfølgelig snakker politiet sant". Jeg vil si at det er IKKE selvfølgelig at politiet snakker sant i Norge. Det er flere saker hvor vi vet at politiet lyver, og at politiet har fabrikert bevis mot de dømte. Et eksempel er Liland-saken, hvor Per Kristian Liland ble dømt for et drap han ikke hadde begått, og et annet eksempel er Fritz Yngvar Moen som ble uskyldig dømt for drapene på to 20 år gamle jenter. I begge tilfeller hadde politi og påtalemyndigheter fabrikert bevis mot de dømte. Disse sakene burde være ukontroversielle, da både Per Kristian Lien og Fritz Moen senere er frikjent.

Et tredje eksempel er Torgersen saken, hvor alle som gidder å sette seg inn i saken vil se at Fredrik Fasting Torgersen opplagt er uskyldig dømt. Denne saken er imidlertid kontroversiell, da Torgersen ennå ikke er frikjent. Grunnen til at Torgersen ikke er frikjent, er antagelig et den virkelig drapsmannen er en person som er godt kjent og har mektige beskyttere.

Mitt poen er imidlertid at dere er utrolig godtroende. Dere tror at politi- og påtalemyndighetene ikke er korrupte i Norge. Det motsatte er tilfelle: Både norsk politi og norske påtalmyndigheter er tvers igjennom korrupte, og mange av de som er dømt i Norge er dømt på beviser som er fabrikert av politi og påtalemyndigheter.

Jeg kjenner ikke denne konkrete saken, så jeg skal ikke si noe sikkert om den, bare at bevisene mot den mistenkte veldig lett kan være fabrikert, slik som det er i mange andre saker.

Det er et godt poeng. Påtalemyndigheten i Norge lekker som en sil når det passer dem å få info ut i media, også. Både politi, påtalemyndighet, dommere osv er ikke til å stole på - men når det gjelder forfalsking av DNA bevis, så er jeg litt usikker på hvordan beviskravene er, og hvor mange som må være involvert i analysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv en 14-åring burde vært flau over å gi sånne svar.

Jeg tror det er bedre å gi sånne svar enn å innrømme at han tenner på stygge gamlinger. Det er bedre å være psykopatisk syk i huet, enn å være en freak. Han får jo 19 år uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Har drapsmannen en tvillingbror? Anonym poster: 898dd974f25e548e84975e4ad0d88b17

Må bare svare på denne, nei han har ikke en tvillingbror.

Anonymous poster hash: 0a8d6...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Helt utrolig at folk forsvarer denne karen. Får vel ikke lov å skrive navnet hans selv om han ikke er anonymisert. Hilda Feste var ikke stygg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunteragain skrev (11 timer siden):

Helt utrolig at folk forsvarer denne karen. Får vel ikke lov å skrive navnet hans selv om han ikke er anonymisert. Hilda Feste var ikke stygg. 

Noe nytt i saken nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...