Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hus og bil har de råd til, men ikke betale for en kid :P regner med denne faren aldri får sett noe av disse pengene. 

Anonymkode: 44d59...79b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hus og bil har de råd til, men ikke betale for en kid :P regner med denne faren aldri får sett noe av disse pengene. 

Anonymkode: 44d59...79b

Det heter gutt/sønn/barn. "Kid" er engelsk

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19.000 kr er uansett noe man burde kunne betale helt selv, selv om jeg syns det er sykt å tigge etter penger uansett beløp

Jeg er ufør med minstesats, sliter med å få endene til å møtes og fikk en regning på 45.000 kr. (Hvorfor er en lang historie, men i utgangspunktet ikke noe jeg burde hatt betalt, menmen) Med en god dialog med innkrever og forberedt på en tung periode foran seg så fikk man til en avbetalingsordning. Etter 8 år betaler jeg fortsatt på det, men er ferdig på nyåret 2017. Hadde ikke falt meg inn 1 sekund å tigge etter penger på Facebook lol

Anonymkode: f4a51...452

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble akkurat invitert i et "arrangement" på Facebook, hvor en (litt mindre oppegående) dame tigger etter penger så faren hennes kan betale barnebidrag til NAV.... Her er teksten:

"Min far har havnet I en kjip livs situasjonen. Hvor han må betale hele 19.000 kr til NAV I foreldre penger til sin sønn.
Han tjener kunn 15.000 kr selv pr mnd å sitter med hus å bil osv.
Håper det er noen snille folk der ute som vil hjelpe litt ♡
Sender med mitt konto nr da dette skal Være en overaskelse for han.
"

Og så har hun lagt ut kontonr da, og invitert hele vennelista si. Jeg må si jeg sitter her og måper og ler om en annen. Bare... WOW!

Anonymkode: 9b251...cb5

Hvorfor i alle dager tror hun at andre kan være interessert i å betale for hans unger??

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
1 time siden, The Silence skrev:

Hvorfor i alle dager tror hun at andre kan være interessert i å betale for hans unger??

Fordi at mange er dumsnille og syns det er helt greit å gjøre... :P Jeg har et par på listen min som jeg tror ville bitt på. 

Endret av Steve Rogers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 22. september 2016 at 15.23, AnonymBruker skrev:

Det heter gutt/sønn/barn. "Kid" er engelsk

Anonymkode: d0dbf...402

:hakeslepp: You don't say... 

Anonymkode: 3a6a5...207

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2016-09-22 at 14.16, AnonymBruker skrev:

Jeg ble akkurat invitert i et "arrangement" på Facebook, hvor en (litt mindre oppegående) dame tigger etter penger så faren hennes kan betale barnebidrag til NAV.... Her er teksten:

"Min far har havnet I en kjip livs situasjonen. Hvor han må betale hele 19.000 kr til NAV I foreldre penger til sin sønn.
Han tjener kunn 15.000 kr selv pr mnd å sitter med hus å bil osv.
Håper det er noen snille folk der ute som vil hjelpe litt ♡
Sender med mitt konto nr da dette skal Være en overaskelse for han.
"

Og så har hun lagt ut kontonr da, og invitert hele vennelista si. Jeg må si jeg sitter her og måper og ler om en annen. Bare... WOW!

Anonymkode: 9b251...cb5

Her er en sak for lotteriloven. ;)

Men, lurer på da om hun, når pengene er samlet inn går til pappa og sier "værsegod pappa, se så snill jeg er!" - uten å nevne bidragene. Eventuellt om pappan er spurt om det er ok å legge dette ut! :ohmy:

 

..i verste fall, beholder hun pengene selv.....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.9.2016 at 14.16, AnonymBruker skrev:

Jeg ble akkurat invitert i et "arrangement" på Facebook, hvor en (litt mindre oppegående) dame tigger etter penger så faren hennes kan betale barnebidrag til NAV.... Her er teksten:

"Min far har havnet I en kjip livs situasjonen. Hvor han må betale hele 19.000 kr til NAV I foreldre penger til sin sønn.
Han tjener kunn 15.000 kr selv pr mnd å sitter med hus å bil osv.
Håper det er noen snille folk der ute som vil hjelpe litt ♡
Sender med mitt konto nr da dette skal Være en overaskelse for han.
"

Og så har hun lagt ut kontonr da, og invitert hele vennelista si. Jeg må si jeg sitter her og måper og ler om en annen. Bare... WOW!

Anonymkode: 9b251...cb5

Herregud, så flaut. Om jeg hadde store økonomiske problemer, så er nok at alle visste om det, det siste jeg ville.

19.000 er mye penger, men jeg er helt sikker på at Nav fordeler dette på mange måneder.

Lurer på om han eier skam, eller om han er dritfornøyd med at datteren utleverer han på denne måten! Håper aldri noen tigger sånn for meg om jeg skulle havne i en økonomisk krise :sarkasme:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, som folk henger seg opp i den kattegreia!

Jeg forsto heller ikke utrykket, men scrollet bare videre. Jeg synes det er HELT greit at folk bruker utrykk som ikke 100% av befolkningen kjenner til. Det er vel sånn man blir smartere?

Jeg har i hvert fall lært noe nytt i dag, og jeg antar at det var i grevens tid å lære det. Takk, du som brukte uttrykket! :)

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i mange grupper på Facebook, og det er gruppene med kvinner i overtall som provoserer meg mest. Dere vet; ebaygruppene, koreagruppa ol. Det er mye unødvendig drama.

Nå nettopp scrollet jeg på feeden, og der var det ei jente som sutra noe hinsides i en skjønnhetsgruppe.

Hun var ekstremt furt fordi hun ikke får så mange komplimenter for utséendet sitt som hun ser at andre brukere i gruppa får.

Også klagde hun på at hun får så mye konstruktiv kritikk i innleggene hun ber etter konstruktiv kritikk i! For hun vil jo egentlig bare ha komplimenter.

Ei kommenterte at hun må ikke be om ris og ros om hun ikke vil ha ris, men det blir ikke så godt tatt imot av trådstarteren og andre brukere i gruppa. 

"Hvis du har lest det hun har skrevet så sier hun ikke at hun vil ha komplimenter av fremmede hver dag. ", svarer en av de som er dritenig med trådstarteren.

Så svarer hun som kommenterte at "Hun skriver jo "Syns alle fortjener å høre hvor fine vi er. Hver dag"."

Her kommer TS inn: "Det er ikke en menneskerett å være frekk i kjeften all the time heller tho!"

OMG :scorpis:

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det har blitt nevnt før, men gruppen "Hønehjørnet" tar virkelig kaka av og til. Er helt sykt hvor lite sperrer enkelte har bare fordi gruppen ikke er åpen. Det er over 11 000 medlemmer!

Anonymkode: 2d214...efc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det har blitt nevnt før, men gruppen "Hønehjørnet" tar virkelig kaka av og til. Er helt sykt hvor lite sperrer enkelte har bare fordi gruppen ikke er åpen. Det er over 11 000 medlemmer!

Anonymkode: 2d214...efc

Jeg er medlem der kun for underholdningen sin del. Jeg er nesten litt overrasket over at gruppen ikke har fått en egen tråd her inne til nå :ler: 

Anonymkode: f2cd4...511

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det har blitt nevnt før, men gruppen "Hønehjørnet" tar virkelig kaka av og til. Er helt sykt hvor lite sperrer enkelte har bare fordi gruppen ikke er åpen. Det er over 11 000 medlemmer!

Anonymkode: 2d214...efc

Hønehjørnet, faktisk. Bare navnet er nok til å skjønne at det kakles der inne. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2016 den 14.04, Tibbie skrev:

Herregud, så flaut. Om jeg hadde store økonomiske problemer, så er nok at alle visste om det, det siste jeg ville.

19.000 er mye penger, men jeg er helt sikker på at Nav fordeler dette på mange måneder.

Lurer på om han eier skam, eller om han er dritfornøyd med at datteren utleverer han på denne måten! Håper aldri noen tigger sånn for meg om jeg skulle havne i en økonomisk krise :sarkasme:

Det ble skrevet i kommentar på arrangementet at han egentlig skulle betale totalt rundt 60 000 til sammen, at 19 000 kun var beløpet som MÅTTE inn denne månenden, noe som jo faktisk betyr at han har vridd seg unna å betale for sin egen unge i lang tid, siden det har bygget seg opp slikt og han plusetlig får en så kort frist!

Dette på tross av at han har både hus og bil (som de bruker som argument for at han ikke har råd til å betale, for han må jo betale på sine egne lån...?? Altså?? De fleste som ble invitert på arrangementet er studenter og eier ikke en dritt selv, og så skal de forsørge hans barn så han kan sitte på hus og bil! Haha, jeg dauer x'D)

 

Arrangementet er nå sletta forresten, fikk ikke mye positiv respons på det :P

Anonymkode: 9b251...cb5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange idiotier, unnskyld uttrykket. Ingen i den familien virker særlig oppgående, så håper dette barnet tar etter mora!

Anonymkode: 0c1d8...95e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...