Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først: "Word!!!! Cuz no I give up! !! I wish you good look and take care of yourself! !! Synd at det sku ende sånn."

Med bilde/tekst: if I really was a bitch I'd make your life a living hell. But instead I'll sit back and watch you do it yourself".

Videre følger over 30 passiv aggressive og bare aggressove bilder av sitat av typen "burning bridges take to long I prefer explosives", "haters don't hate you, they hate themselves because you're a reflection of what they wish to be", "don't like me? have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck", "while you're talking behind my back feel free to bend down and kiss my ass", "bitch, I don't talk shit, I state fucking facts, deal with it!", ispedd noe litt mildere ang karma, noen sanger og en video om uvanlige tre. Dette bare i natt, over 40 innlegg.

Dama er over 40...

Anonymkode: 5c788...87a

Og hun er norsk..? 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hun er norsk..? 

Anonymkode: 94e45...d3d

Jada, hun er norsk ...

Anonymkode: 5c788...87a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, neon_sun skrev:

I en babygruppe med maaange medlemmer diskuteres det sex etter fødselen når man har rivnet eller blitt klippet. En jente presterer da å skrive at «heldigvis for hun var ikke mannen så velutstyrt». Går man inn på profilen hennes står det på fremsiden «i et forhold med xxx». Stakkars fyr.

FY søren!  Håper fyren får greie på det!  

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mitt første innlegg ble slettet pga trusler fra barnefar som senere viste seg å være løgn, han nekter fortsatt å si hvor han er og levere tilbake sønnen min. 

Barnefar kjører rundt i bil [farge] med regnr ** ****** og har blitt observert gjentatte ganger på [vei] mellom [by] og [by] de siste 36 timene, så vi tror han fortsatt er i området.  

Ta kontakt med meg eller politiet hvis dere ser han! 

Vær så snill å del innlegget så flere kan se etter bilen og jeg kan få sønnen min tilbake! " 

komplett med bilder av bilen og sønnen... 

Anonymkode: 7f8c4...17b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Mitt første innlegg ble slettet pga trusler fra barnefar som senere viste seg å være løgn, han nekter fortsatt å si hvor han er og levere tilbake sønnen min. 

Barnefar kjører rundt i bil [farge] med regnr ** ****** og har blitt observert gjentatte ganger på [vei] mellom [by] og [by] de siste 36 timene, så vi tror han fortsatt er i området.  

Ta kontakt med meg eller politiet hvis dere ser han! 

Vær så snill å del innlegget så flere kan se etter bilen og jeg kan få sønnen min tilbake! " 

komplett med bilder av bilen og sønnen... 

Anonymkode: 7f8c4...17b

Herregud, sånne mennesker formerer seg. 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Mitt første innlegg ble slettet pga trusler fra barnefar som senere viste seg å være løgn, han nekter fortsatt å si hvor han er og levere tilbake sønnen min. 

Barnefar kjører rundt i bil [farge] med regnr ** ****** og har blitt observert gjentatte ganger på [vei] mellom [by] og [by] de siste 36 timene, så vi tror han fortsatt er i området.  

Ta kontakt med meg eller politiet hvis dere ser han! 

Vær så snill å del innlegget så flere kan se etter bilen og jeg kan få sønnen min tilbake! " 

komplett med bilder av bilen og sønnen... 

Anonymkode: 7f8c4...17b

Den har jeg sett også. Forsto ikke helt hva saken gjaldt, hvor sant ting var. Men så har jeg ikke sett det første innlegget heller. 

Anonymkode: 9d375...6ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett det første innlegget jeg heller. Men det innlegget der er ille nok. Om barnefaren har kidnapet barnet er det en politisak, ikke noe som bør deles vilt på FB. Og hvertfall ikke legge ut bilnummeret (alle kan søke opp navnet hans når de har registrerinsnummeret) og bilde og navn på sønnen...

Anonymkode: 7f8c4...17b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. mai 2016 at 11.30, NumberSix skrev:

Har ei på Facebooklista mi nå som jeg mistenker er midt oppi en barnefordelingssak. De har hatt delt omsorg, men han er vel ikke verdens mest ansvarlige fyr, så det er jo forsåvidt greit at hun får hovedomsorgen. Men det er måten det gjøres på på Facebook...

Først kom det masse poster á la "Har nå tatt verdens vanskeligste valg. TIL DERE SOM VET HVA DETTE HANDLER OM, IKKE KOMMENTER!", og "Har snakket med advokat i dag, dette blir tungt framover. IKKE KOMMENTER DERE SOM VET HVA DET GJELDER!" 

Og nå er det plutselig flust av "Har kost meg med verdens beste datter, det er så deilig å se henne komme smilende mot meg og viser at hun setter pris på meg som omsorgsperson og mamma" og "Datteren min viser meg at jeg er en god omsorgsperson og mamma!" Denne plutselige bruken av ordet omsorgsperson tyder jo på at her ligger det mer i bunnen enn bare å vise frem at hun er mamma. 

Det blir bare så teit når det er slike daglige oppdateringer, og at hun ikke sier ting rett ut, men bare hinter til at ting er vanskelig. Og jeg er prinsipielt i mot å bruke Facebook i slike saker, og å utbrodere barnas liv slik. 

"IKKE KOMMENTER DERE SOM VET" 

Dette er virkelig det mest humoristiske i denne tragedien av facebookoppdateringene hennes. Makan til oppmerksomhetsbehov. At folk skal undre seg over hva som skjer i livet hennes. Utrolig spesielt. 

Anonymkode: 450c0...671

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sett det første innlegget jeg heller. Men det innlegget der er ille nok. Om barnefaren har kidnapet barnet er det en politisak, ikke noe som bør deles vilt på FB. Og hvertfall ikke legge ut bilnummeret (alle kan søke opp navnet hans når de har registrerinsnummeret) og bilde og navn på sønnen...

Anonymkode: 7f8c4...17b

Også er det jo en stor sjanse for at dette ikke stemmer i det hele tatt. Oppegående mennesker som er involvert i kidnappingssaker vil sjeldent velge denne metoden. 

Det er mange foreldre som ikke evner å se situasjonen som de er, og pøser ut med offentlige meldinger for å få støtte og sympati. De gjør dette en sak om seg selv, og ikke barnet. 

Nå vet jeg jo ingenting om saken, så jeg skal ikke si noe for sikkert, men uansett er slike facebookinnlegg ganske forskrudde. 

Anonymkode: 450c0...671

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2016-05-06 at 8.54, AnonymBruker skrev:

Muligens ikke akkurat oversharing, men merkelig.

Fra en dame på 34 år med samboer til hennes pappas kompis på 65 år. Hun har postet et bilde av seg selv i solen med kaffe. (helt standard, finnes ørten like bilder på hennes FB)

Han:

"Så flott bilde, nå må du ikke "forsvinne" helt fra meg der du farter rundt. Klem og stå på...du vinne"

Hun svarer:

"Tusen takk, vennen min. Kommer jo selvsagt tilbake til øya vår! Klem."

 

Hva som skal forsvinne er ubegripelig. Hva/hvem hun skal vinne, ingen aning.

Hennes svar, hvem pokker sier "vennen min"? Er det bare meg som synes dette høres ut som fjortisspråk? Og "øya vår" er altså Grand Canaria, dit begge to elsker reise på ferie og gå på den norske kafeen for å treffe andre nordmenn. Han bor der hele året omtrent, hun er der mange måneder i året - uten samboer. (han jobber)

Anonymkode: db4fa...0cf

Fra samme mann (60++) til samme dame (34 år) som kommentar på et helt ordinært profilbilde, selfie, ovenfra: "Dæven for et flott bilde, skikkelig supert, nå tror jeg at kjæresten må sette fotlenke med GPS montert, så han kan følge deg....får kjøpe seg en stir drone...."

 

Seriøst, dama bestemmer vel selv, kjæresten skal da ikke ha kontroll. (jadda sikkert humor, men ikke like morsomt når det faktisk finnes kontrollerende kjærester der ute). Og mannen er bestefarmateriale OG hennes pappa sin kompis! :sprettoy:

Anonymkode: db4fa...0cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra samme mann (60++) til samme dame (34 år) som kommentar på et helt ordinært profilbilde, selfie, ovenfra: "Dæven for et flott bilde, skikkelig supert, nå tror jeg at kjæresten må sette fotlenke med GPS montert, så han kan følge deg....får kjøpe seg en stir drone...."

 

Seriøst, dama bestemmer vel selv, kjæresten skal da ikke ha kontroll. (jadda sikkert humor, men ikke like morsomt når det faktisk finnes kontrollerende kjærester der ute). Og mannen er bestefarmateriale OG hennes pappa sin kompis! :sprettoy:

Anonymkode: db4fa...0cf

Herregud!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎16‎.‎05‎.‎2016 at 14.37, AnonymBruker skrev:

"Mitt første innlegg ble slettet pga trusler fra barnefar som senere viste seg å være løgn, han nekter fortsatt å si hvor han er og levere tilbake sønnen min. 

Barnefar kjører rundt i bil [farge] med regnr ** ****** og har blitt observert gjentatte ganger på [vei] mellom [by] og [by] de siste 36 timene, så vi tror han fortsatt er i området.  

Ta kontakt med meg eller politiet hvis dere ser han! 

Vær så snill å del innlegget så flere kan se etter bilen og jeg kan få sønnen min tilbake! " 

komplett med bilder av bilen og sønnen... 

Anonymkode: 7f8c4...17b

Denne er det mange av mine venner som har delt i helgen også.
Tragisk at folk ikke ser at slikt kan skade. Vi vet ingenting om denne saken unntatt det hun selv skriver. Tenkt om barnefar har omsorgen fordi mor er gal? Tenk om de er på flukt fordi mor er farlig?
Et godt tips er å aldri dele slike etterlysninger dersom det ikke kommer direkte fra politiet. Siden "Etterlyst i Norge" skriver en del om slike saker og de deler ALDRI etterlysninger uten at det er sjekket ut med politiet først. Dersom det ikke dukker opp på den siden skal ikke slike innlegg deles.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keiserensnyeklær

Bilder av sår som er sydd, blod og utslett, sitater om at Satan er ute etter å ta deg .. Eller bilder av barn som gråter er no no i min bok. Har lært meg å ikke spise når jeg scroller igjennom Facebook :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det egentlig med UNIVERSITETET? Er hun opptatt med EKSAMEN, eller er hun kanskje UTDANNET? Husker ikke helt når det ble skrevet om henne her inne...

Anonymkode: b0ae3...d26

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20 May 2016 at 20.29, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det egentlig med UNIVERSITETET? Er hun opptatt med EKSAMEN, eller er hun kanskje UTDANNET? Husker ikke helt når det ble skrevet om henne her inne...

Anonymkode: b0ae3...d26

Ååååh, jeg vil og høre mer om UNIVERSITETET!

Anonymkode: 13b27...851

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette dukket opp via en felles venn:

****** - følte seg ødelagt.

Til slutt er det noen som spør hva som står på, og hun svarer at hun har skadet seg ved et uhell, og i samme setning legger hun til at hennes ganske så ferske forhold er i ferd med å ryke. Vedkommende som kommenterte unngår glatt opplysningen om forholdet, og sier god bedring til skaden. Noen få slenger seg på god bedring - ønskene, ingen sier noe om forholdet, i alle fall ikke på veggen.

Utover dagen og neste dag kommer det flere - følte seg sønderknust og - følte seg fortvilet oppdateringer, uten tekst, bare emoticons. Ingen respons.

Så reposter hun et bilde av en dame som typen/ eksen har lagt ut av en dame for en tid tilbake, og skriver under bildet at damem på bildet er hos ***** (typen/ eksen) nå, gråtefjes. Oppdatert i dag med en lang rekke nye gråtefjes i kommentarfeltet. Ingen andre har kommentert.

Hvorfor legge ut slikt?? Jeg skjønner det ikke. Det er jo ikke det at folk ikke bryr seg, det ser ut til at hun har folk rundt seg som oppriktig er glad i henne - men disse innleggene overser ALLE. Hun må jo merke det?

Anonymkode: 1e00d...f4a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så reposter hun et bilde av en dame som typen/ eksen har lagt ut av en dame for en tid tilbake, og skriver under bildet at damem på bildet er hos ***** (typen/ eksen) nå, gråtefjes. Oppdatert i dag med en lang rekke nye gråtefjes i kommentarfeltet. Ingen andre har kommentert.

Flautflautflaut. :sjokk:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.5.2016 at 20.41, Alice123 skrev:

Ååå herreminskaper jeg spyr!

Har ei på facebook som hver dag legger ut masse bilder av ungene/hverdagsmiddagen/bena på bordet (dere forstår greia) og tekst av typen "nå har prinsesse Chanel-Petronella og lilleprins Jaq-Maxxmillianus vært med mammaen sin på på en helt utrolig fantastisk trilletur rundt på den nye parkeringsplassen til Kiwi på Blaker. Været er helt nydelig, vi gleder oss til å komme hjem til verdens beste pappa og ektemann 😆💜💖😘😻🙊 er så velsignet heldig 😇😇".

"Verdens beste ektemann og bestevenn har laget middag til meg! 🍷😉 Godt med biff og rødt i glasset , skal bruke helgen til å bare koooose meg med min fantastisk herlige vakre familie 😻"

Masse sånne utrolig lange idiotstatuser om hvor flott ungene/mannen/familien/været/huset/jobben /middagen er. 

MEN I DAG! I dag dere, så har hun lagt ut en kjempelang status som jeg ikke skal gjenngi ordrett. Men den er utrolig selvmedlidende, og handler i korte trekk om hvor ufattelig utrolig umenneskelig slitsomt det er å være deltidsarbeidende gift småbarnsmor i Norge anno 2016. Makan til tåredryppende ingen-har-det-så-vondt-som-meg status skal du lete lenge etter.

Edit: jeg leste gjennom statusoppdateringen hennes igjen, og hun nevner flere ganger at hun føler seg misslykket som mor og kone fordi "alle er så opptatt med å vise frem en glansbildefasade" hun ikke kunne identifisere seg med. AT DET VAR?! Dette er samne dame som har lagt ut MINST én "verdens beste lykkelige herlige fantastiske familie"-statuser hver dag de siste fire årene. 

Samtidig beklager hun seg over at de får for lite barnevakt. Det er sikkert kjempegøy å lese for familiene deres (som det helt åpenbart er myntet på). 

Nå har det gått to uker siden det dramatiske innlegget (med masse masse "hjerte hjerte stakkars deg hjerte du er så sterk hjerte stå på jenta mi hjerte du er verdens beste mamma hjerte" i kommentarfeltet). 

Og gjett hvem som i to uker har fortsatt med å legge ut minst to oppdateringer med bilder, som omhandler Verdens Fineste Prinsesse Chanel-Petronella, Verdens Kuleste Lilleprins Jaq-Maxxmillianus og Verdens Beste Bestevenn og Ektefelle. 

Det var det der med liv og lære, da.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en jeg har på facebook som stadig vekk oversharer, spesielt om sex. Har skrevet om ham her inne tidligere. Nå har han lagt ut en screenshot av noen meldinger mellom ham og kjæresten der de krangler om en Tinderprofil hun tydeligvis har. Hun sier hun sletta den da de møttes, men han er sur fordi han har hørt at hun fremdeles er der. Greit nok at han er sur, men han trenger jo ikke å legge ut meldingene på facebook da... Jeg så han hadde fått mange kommentarer, og tenkte at de fleste kom til å slakte ham, men neida, de fleste støtter ham i å legge det ut! Enkelte kommenterer at det er feil å sette henne i dårlig lys, men han mener hun har gjort det selv. Jeg tenker at han aller mest setter seg selv i dårlig lys. 

Hva har skjedd med å kommunisere seg i mellom, og heller snakke med venner om det hvis han trenger å snakke om det?

Anonymkode: b0ae3...d26

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...