Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 20. april 2016 at 18.06, Wenda skrev:

I mange av disse konkurransene så blir jo vinneren trukket ut helt tilfeldig gjennom et program. Altså, hva du skriver har absolutt ingen betydning

Virker nesten som at det til slutt ender opp som en konkurranse om hvem som har det verst og er sykest eller opplevd flest traumer.  Tragisk

Hei! I dag ble vinneren trukket, og jeg bare måtte sjekke hva vinneren skrev i kommentaren. Hun skrev noe sånt som: Jeg så skoene i reklame og ønsker å vinne :D

Har aldri tenkt over at det er et program som trekker, men dette skulle jo "bevise" at det må stemme :) Eller så har de trukket en av de få som faktisk svarte på konkurranseteksten og ikke noe annet. Det er så fristende å kommentere noe om det, men nå har de allerede outet seg uansett. Sjekket kommentarene igjen og du store all verden! Det var verre nå enn da jeg skrev dette innlegget! Det er jo rene livshistoriene som ramler ut i kommentarfeltet! Jeg blir ille berørt rett og slett ..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnAngel skrev:

Hei! I dag ble vinneren trukket, og jeg bare måtte sjekke hva vinneren skrev i kommentaren. Hun skrev noe sånt som: Jeg så skoene i reklame og ønsker å vinne :D

Har aldri tenkt over at det er et program som trekker, men dette skulle jo "bevise" at det må stemme :) Eller så har de trukket en av de få som faktisk svarte på konkurranseteksten og ikke noe annet. Det er så fristende å kommentere noe om det, men nå har de allerede outet seg uansett. Sjekket kommentarene igjen og du store all verden! Det var verre nå enn da jeg skrev dette innlegget! Det er jo rene livshistoriene som ramler ut i kommentarfeltet! Jeg blir ille berørt rett og slett ..

Jeg er selv med å plukke ut vinnere med slike programmer. En enkel applikasjon på pc'n som plukker ut en tilfeldig vinner av alle bidrag. Man må bare ha en kommentar.

Ergo har de fleste fornuftige firmaer nå kun et krav om at man skal skrive "ja" i kommentarfeltet. De gangen det er slike konkurranser så kan jeg bli med.

Anonymkode: 44d59...79b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv med å plukke ut vinnere med slike programmer. En enkel applikasjon på pc'n som plukker ut en tilfeldig vinner av alle bidrag. Man må bare ha en kommentar.

Ergo har de fleste fornuftige firmaer nå kun et krav om at man skal skrive "ja" i kommentarfeltet. De gangen det er slike konkurranser så kan jeg bli med.

Anonymkode: 44d59...79b

Men kan det ikke være slik at ulike butikker/firma gjør dette på ulik måte?

 

Jeg så en slik som var at man måtte skrive et dikt for å vinne et drivhus. Herregud så mye dårlige rim,

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. mai 2016 at 10.14, ekkoet skrev:

Men kan det ikke være slik at ulike butikker/firma gjør dette på ulik måte?

 

Jeg så en slik som var at man måtte skrive et dikt for å vinne et drivhus. Herregud så mye dårlige rim,

Selvfølgelig bestemmer firmaene selv hvordan dette skal gjøres. Men de seriøse velger å gjøre dette på en riktig måte. Jeg mister all tillit til en butikk ol som krever dikt og hjertesmerte. 

Anonymkode: 44d59...79b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nylig at ei hadde kommentert en artikkel på facebook om bipolare lidelser med noe sånt som:

"Vokste opp med en mamma som var bipolar. Helt jævlig og det verste jeg har opplevd. Unner ingen andre å ha det så forferdelig som jeg har hatt det med min skrekkelige mamma"

Gikk inn på profilen til vedkommende og der hadde mammaen akkurat kommentert "glad i deg vennen"


For det første er det ganske drøy oversharing på facebook og offentlig artikkel under fullt navn, slik at denne mammaen er lett å spore, for det andre har mammaen selv helt sikkert sett kommentaren. 

:(
 

Anonymkode: 9d487...1ef

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyyyyyyyu feite assa!!
Seppå den kula som henger oppi det blå da!!!
Rimet på verandaen blir fort borte med DEN SOLA!!
Ha en finfin siste arbeidsdagførlanghæljpågrunnavinneklemtfredag!!
Og ja, jeg skal jobbe den fredagen, så nyt den dere som kan ☀️👍

 

Omtrent alle statusene hennes er i denne stilen. :scorpis:

Anonymkode: bbde1...ade

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk inn på profilen til vedkommende og der hadde mammaen akkurat kommentert "glad i deg vennen"
 

Anonymkode: 9d487...1ef

:cry3:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fyyyyyyyu feite assa!!
Seppå den kula som henger oppi det blå da!!!
Rimet på verandaen blir fort borte med DEN SOLA!!
Ha en finfin siste arbeidsdagførlanghæljpågrunnavinneklemtfredag!!
Og ja, jeg skal jobbe den fredagen, så nyt den dere som kan ☀️👍

 

Omtrent alle statusene hennes er i denne stilen. :scorpis:

Anonymkode: bbde1...ade

Skjønner hvor Sigrid Bonde Tusvik har tatt parodien sin fra :ler:

 

https://www.youtube.com/watch?v=NPyJhiU3eW8

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bekjente som, av alle ting mulige, hadde en "diskret" diskusjon om sitt sexliv i kommentarfeltet under hennes statusoppdatering.

Skulle riktignok være en diskusjon bare de to forsto seg imellom, men ble ÅPENBART ikke så privat likevel..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke dette akkurat oversharing, men de siste to ukene har jeg blitt lagt til en gruppe som gjelder Forever Living 4 ganger, og hver gang har jeg meldt meg ut når jeg har oppdaget dette. Samme gruppe, samme admin... hvis det skjer igjen kommer jeg til å trykke på knappen "ikke legg meg til her flere ganger" men jeg tenkte bare å forbigå dette i stillhet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens ikke akkurat oversharing, men merkelig.

Fra en dame på 34 år med samboer til hennes pappas kompis på 65 år. Hun har postet et bilde av seg selv i solen med kaffe. (helt standard, finnes ørten like bilder på hennes FB)

Han:

"Så flott bilde, nå må du ikke "forsvinne" helt fra meg der du farter rundt. Klem og stå på...du vinne"

Hun svarer:

"Tusen takk, vennen min. Kommer jo selvsagt tilbake til øya vår! Klem."

 

Hva som skal forsvinne er ubegripelig. Hva/hvem hun skal vinne, ingen aning.

Hennes svar, hvem pokker sier "vennen min"? Er det bare meg som synes dette høres ut som fjortisspråk? Og "øya vår" er altså Grand Canaria, dit begge to elsker reise på ferie og gå på den norske kafeen for å treffe andre nordmenn. Han bor der hele året omtrent, hun er der mange måneder i året - uten samboer. (han jobber)

Anonymkode: db4fa...0cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mann på face som er rundt 60 år, og gikk gjennom et samlivsbrudd for noen uker siden. Nå bor han på 15 kvm hybel, og bruker dagene på å drikke seg full (nøye dokumentert med innsjekking på div. barer, bilder av pils i sola og "digg med litt rødt i glasset"-statuser), samt kommentere relativt unge jenters bilder på facebook. 

Ganske pinlig når ei jente på alder med datteren hans (25) legger ut et helt vanlig (påkledd) bilde av seg selv som gjest i en konformisjonsfest, og han kommenterer med "du fikk fin figur i den kjolen, kos deg i konfirmasjonsfest! :o)"

Jente på 30 legger ut bilde av seg selv etter å ha løpt halvmaraton: "du ser bare flott ut mår du er solbrun og svett :O))"

Spesielt pinlig, fordi han nå er midt i et samlivsbrudd nettopp fordi han hadde ei ung elskerinne bak ryggen til kona.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, April 30, 2016 at 22.29, Mythic skrev:

Et par jeg er venner med på facebook holder hele tiden på med kleine seksuelle hentydninger til hverandre i hverandres statusfelt. De er i samme hus, så hvorfor dette behovet for å dele "morsomme" seksuelle hentydninger med kreti og pleti? Hva får de ut av det? Alle skjønner vel at de har sex, jeg tror neppe noen føler behov for å få det trykket opp i trynet i newsfeeden :P
Det verste er at de er i 40-åra og har barn de er venn med på facebook som må se dette her. Pinlig!

Sånt er jo bare "kjassent"😝

Har en på 50 som la ut bilde av ei søkkvåt hotellseng med status "ups, søkte champagne "

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Sulosi skrev:

Sånt er jo bare "kjassent"😝

Har en på 50 som la ut bilde av ei søkkvåt hotellseng med status "ups, søkte champagne "

:spy:

 

Anonymkode: 450c0...671

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei bekjent med heller strevsom fortid:

Its sad that you can choose your friends. but not your family. Acoeding to my family they would prefer if i where dead, just to make it easier for them. Blood is suppose to thicker than water. i don't think so. I got cout at suvanabumi airport detensionsenter because off overstay, after 4 days i called my mum, she told me i could rot in jail. Nice family i have, Love you all!!!!

 

Etter tre timer kommer det eneste svaret blant hennes 500-noe venner:
Babe. What did you do in Thailand for so many years instead of trying to fix your family relationships? Why taking a huge amount of drugs instead of going back to your kids..... you get what you give! Hope everything sorts out for you! Good luck, may universe be with you. Love and light!

 

 

Anonymkode: 2ab66...28f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.5.2016 at 22.43, AnonymBruker skrev:

Ei bekjent med heller strevsom fortid:

Its sad that you can choose your friends. but not your family. Acoeding to my family they would prefer if i where dead, just to make it easier for them. Blood is suppose to thicker than water. i don't think so. I got cout at suvanabumi airport detensionsenter because off overstay, after 4 days i called my mum, she told me i could rot in jail. Nice family i have, Love you all!!!!

 

Etter tre timer kommer det eneste svaret blant hennes 500-noe venner:
Babe. What did you do in Thailand for so many years instead of trying to fix your family relationships? Why taking a huge amount of drugs instead of going back to your kids..... you get what you give! Hope everything sorts out for you! Good luck, may universe be with you. Love and light!

 

 

Anonymkode: 2ab66...28f

Nå har eldste sønnen hennes svart (en av tre barn som bv har tatt fra henne):

Det e trist, ja. Men det e din feil att det e sånn som det har blitt..

 

Fryktelig trist at de har havnet der :(

Anonymkode: 2ab66...28f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Hei jeg heter xxxx fra stedsnavn norway jeg er xxår vil ha ei kjekk dame frs xxår åm bo her i stedsnavn ho åm være flink gjøre alt hjelpe også ho åm være veldig glad i sex ofte hilsen xxxx ❣💙💗💗"

Dette har en eldre herremann delt sammens med profilbildet sitt hvor han poser med duckface! 

Endret av The Silence
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame på ca 55 fikk barnebarn for 4-5 år siden. Datra har blogg (med bare venner/familie som lesere). Da ungen var baby delte hun alle blogginnleggene og kommenterte  der på blogginnlegget i stedenfor å gjøre det på bloggen.  F.eks delt et innlegg om at de har badet og skrevet "det så deilig ut. Vi gleder oss til å se dere i helgen." osv. Hver dag! Men det stoppet heldigvis opp. Men nå takket være memories deler hun jo søren meg alle de en gang til!! Er det mulig??! 

Anonymkode: 561e3...7eb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå herreminskaper jeg spyr!

Har ei på facebook som hver dag legger ut masse bilder av ungene/hverdagsmiddagen/bena på bordet (dere forstår greia) og tekst av typen "nå har prinsesse Chanel-Petronella og lilleprins Jaq-Maxxmillianus vært med mammaen sin på på en helt utrolig fantastisk trilletur rundt på den nye parkeringsplassen til Kiwi på Blaker. Været er helt nydelig, vi gleder oss til å komme hjem til verdens beste pappa og ektemann 😆💜💖😘😻🙊 er så velsignet heldig 😇😇".

"Verdens beste ektemann og bestevenn har laget middag til meg! 🍷😉 Godt med biff og rødt i glasset , skal bruke helgen til å bare koooose meg med min fantastisk herlige vakre familie 😻"

Masse sånne utrolig lange idiotstatuser om hvor flott ungene/mannen/familien/været/huset/jobben /middagen er. 

MEN I DAG! I dag dere, så har hun lagt ut en kjempelang status som jeg ikke skal gjenngi ordrett. Men den er utrolig selvmedlidende, og handler i korte trekk om hvor ufattelig utrolig umenneskelig slitsomt det er å være deltidsarbeidende gift småbarnsmor i Norge anno 2016. Makan til tåredryppende ingen-har-det-så-vondt-som-meg status skal du lete lenge etter.

Edit: jeg leste gjennom statusoppdateringen hennes igjen, og hun nevner flere ganger at hun føler seg misslykket som mor og kone fordi "alle er så opptatt med å vise frem en glansbildefasade" hun ikke kunne identifisere seg med. AT DET VAR?! Dette er samne dame som har lagt ut MINST én "verdens beste lykkelige herlige fantastiske familie"-statuser hver dag de siste fire årene. 

Samtidig beklager hun seg over at de får for lite barnevakt. Det er sikkert kjempegøy å lese for familiene deres (som det helt åpenbart er myntet på). 

Endret av Alice123
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Alice123 skrev:

Ååå herreminskaper jeg spyr!

Har ei på facebook som hver dag legger ut masse bilder av ungene/hverdagsmiddagen/bena på bordet (dere forstår greia) og tekst av typen "nå har prinsesse Chanel-Petronella og lilleprins Jaq-Maxxmillianus vært med mammaen sin på på en helt utrolig fantastisk trilletur rundt på den nye parkeringsplassen til Kiwi på Blaker. Været er helt nydelig, vi gleder oss til å komme hjem til verdens beste pappa og ektemann 😆💜💖😘😻🙊 er så velsignet heldig 😇😇".

"Verdens beste ektemann og bestevenn har laget middag til meg! 🍷😉 Godt med biff og rødt i glasset , skal bruke helgen til å bare koooose meg med min fantastisk herlige vakre familie 😻"

Masse sånne utrolig lange idiotstatuser om hvor flott ungene/mannen/familien/været/huset/jobben /middagen er. 

MEN I DAG! I dag dere, så har hun lagt ut en kjempelang status som jeg ikke skal gjenngi ordrett. Men den er utrolig selvmedlidende, og handler i korte trekk om hvor ufattelig utrolig umenneskelig slitsomt det er å være deltidsarbeidende gift småbarnsmor i Norge anno 2016. Makan til tåredryppende ingen-har-det-så-vondt-som-meg status skal du lete lenge etter.

Edit: jeg leste gjennom statusoppdateringen hennes igjen, og hun nevner flere ganger at hun føler seg misslykket som mor og kone fordi "alle er så opptatt med å vise frem en glansbildefasade" hun ikke kunne identifisere seg med. AT DET VAR?! Dette er samne dame som har lagt ut MINST én "verdens beste lykkelige herlige fantastiske familie"-statuser hver dag de siste fire årene. 

Samtidig beklager hun seg over at de får for lite barnevakt. Det er sikkert kjempegøy å lese for familiene deres (som det helt åpenbart er myntet på). 

Har en liknende her. En mor som først klagde sin nød fordi den unge kjæresten hennes ble siktet for ran. Klagingen holdt på i flere uker og det var ikke måte på, dessuten kunne det umulig være han fordi han var hjemme hos henne på det aktuelle tidspunktet for ranet. Folk hang seg på og "stakkars dere" og "klart han er uskyldig" pkuss div gloser om politiets inkompetanse. 

Noen mnd senere fikk statusen en annen lyd. Da var det den h... eksen som hadde jugd for henne hele veien. Trenger kanskje ikke si at bilder fra overvåkingskameraet I butikken ble offentliggjort i avisen og det var lett å se hvem det var. De samme folkene sympatiserer igjen "stakkars deg" og "godt han ble tatt". 

Det hele fortsetter med den stakkars datterens kjæreste som og var uskylden selv og den snille datteren som hjelper han ut av rusmissbruket bla bla bla. Samme folkene sender hjerter og "flott datter..."

Så kommer det store. Masse klaging ang datteren, det er ikke vanskelig å forstå at hun har ramlet utpå og da er det synd på mor. Det sendes hjerter og "stå på" meldinger. 

Plutseligen en dag kommer det en status hvor mor går i strupen på alle foreldre som "ukritisk deler sine barns liv på FB"

Og nå lurer jeg på hvorfor jeg har denne dama på vennelista fremdeles....

Anonymkode: d6b80...700

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...