Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Stueloff skrev:

Apropos å skrive uforståelig. Vi har en utrolig flott prest her som tar dialektskriving til et helt nytt nivå!

"Seddd sånn detta tegner tell å bi ett godt BOKNAFESSKÅR. The Lord bless you and keep you. The cod outside *stedsnavn* is readdi for being dræggd up into my STING 535 får thenn tu bi hænng ånn mai JEIJLL. Happy new year al of you. 2016 is defffinitli gauing to be SPEIJNNANESS."

"Sedd sånn torsk på 22 kijllo mæ rogn og snykvit levverr - og eij bøtta sijll i magen - enn ihelsvuijlltn hofessk. No bi de i måra fårrrmijddag møljekalas heijme hoss han *navn* på *stedsnavn*. Vårherre e ijnnihammpen snijll mæ åss!!!"

Jeg prøver på ingen måte å henge noen ut. Han er en herlig fyr og jeg elsker statusene hans!

:skratte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dere ta dialektanalysene deres et annet sted?  Jeg vil ha mer "oversharing " :bond:

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ingride skrev:

Hun kommer kanskje fra verdalsområdet?

Meg som la ut dialektinnlegget. Hun kommer fra Hegra. :) (Og takk for alle analysene, morsomt å lese. :ler: ).

Anonymkode: fc6dd...d8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som har lagt ut et helt hverdagslig bilde,la oss si av en kaffekopp. Ei har kommentert følgende under bildet. Ta det på pm! Man trenger virkelig ikke å utbrodere at andre har det tøft i kommentarfelte slik at alle ser det. Jeg hadde blitt så irritert hvis noen gjor slik mot meg.

2016-02-06 10.34.36.png

Endret av The Silence
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Person A: "I dag har jeg skikkelig vondt i magen"

Person B: "Prøv å ha Chrons du! Jeg har vondt i magen hver dag hele tiden, løs avføring og masse luft! Skulle ønske jeg kunne ha vondt i magen bare en dag innimellom!"

 

 

Anonymkode: 7f8c4...17b

Jeg blir så sinna på slike mennesker....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, The Silence skrev:

Har en som har lagt ut et helt hverdagslig bilde,la oss si av en kaffekopp. Ei har kommentert følgende under bildet. Ta det på pm! Man trenger virkelig ikke å utbrodere at andre har det tøft i kommentarfelte slik at alle ser det. Jeg hadde blitt så irritert hvis noen gjor slik mot meg.

*bilde klippet ut*

Helt enig. Har vedkommende svart på meldingen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En seksuell nødssituasjon ja, da er det helt greit å gå å voldta en 10 år gammel gutt tydeligvis da!! Fy faen, blir så kvalm av disse jævla muslimene  de burde faen meg ikke ha rett til å bevege seg fritt noe sted i Europa, de burde låses inne og bli sendt hjem fort som faen. Nå må faen meg folk få opp øya sine og se hvordan disse svina egentlig er..."

 

Dette er kommentert under en sak om en mann som voldtok en 10 år gammel gutt på en svømmehall. Vedkommende som voldtok er iransk asylsøker, står INGENTING om at vedkommende er muslim. Syntes ikke dette er greit! Er en venn av samboeren min, VURDERER sterkt å skrive dette ikke er greit! Samtidig som jeg ikke gidder å bruke energi på dette :P  (http://www.bt.dk/udland/asylansoeger-voldtog-10-aarig-i-svoemmehal-det-var-en-seksuel-noedsituation - artikkelen)

(Haha sorry for utblåsningen, men måtte får det ut:fnise:)

Endret av frksølekopp
La til artikkelen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
9 timer siden, frksølekopp skrev:

"En seksuell nødssituasjon ja, da er det helt greit å gå å voldta en 10 år gammel gutt tydeligvis da!! Fy faen, blir så kvalm av disse jævla muslimene  de burde faen meg ikke ha rett til å bevege seg fritt noe sted i Europa, de burde låses inne og bli sendt hjem fort som faen. Nå må faen meg folk få opp øya sine og se hvordan disse svina egentlig er..."

 

Dette er kommentert under en sak om en mann som voldtok en 10 år gammel gutt på en svømmehall. Vedkommende som voldtok er iransk asylsøker, står INGENTING om at vedkommende er muslim. Syntes ikke dette er greit! Er en venn av samboeren min, VURDERER sterkt å skrive dette ikke er greit! Samtidig som jeg ikke gidder å bruke energi på dette :P  (http://www.bt.dk/udland/asylansoeger-voldtog-10-aarig-i-svoemmehal-det-var-en-seksuel-noedsituation - artikkelen)

(Haha sorry for utblåsningen, men måtte får det ut:fnise:)

Ca. 98, 4 % av befolkningen i Iran er muslimer, kilde Snl.no.Så det er jo stor sjanse for at han er det. Slik jeg skjønner deg er det viktigste for deg at det (muligens feilaktig) ble påpekt at voldtektsmannen er muslim?:klo: Dette var jo en grov sak, stakkars den 10 år gamle gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Person A: "I dag har jeg skikkelig vondt i magen"

Person B: "Prøv å ha Chrons du! Jeg har vondt i magen hver dag hele tiden, løs avføring og masse luft! Skulle ønske jeg kunne ha vondt i magen bare en dag innimellom!"

 

 

Anonymkode: 7f8c4...17b

Apropos! :fnise:

 

I dag leste jeg en nettsak om fem tips for å bli en god kollega. I kommentarfeltet står det "Ikke alle har jobb og kolleger, stadig flere faktisk! Derfor angår denne reportasjen stadig færre mennesker, dessverre."

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bossa Nova skrev:

Ca. 98, 4 % av befolkningen i Iran er muslimer, kilde Snl.no.Så det er jo stor sjanse for at han er det. Slik jeg skjønner deg er det viktigste for deg at det (muligens feilaktig) ble påpekt at voldtektsmannen er muslim?:klo: Dette var jo en grov sak, stakkars den 10 år gamle gutten.

Ja veldig grov sak! Han burde få en meget streng straff! Men spiller vel ingen rolle om vedkommende som voldtok er muslim? Derfor jeg reagerer sånn på kommentaren. Syntes også det er forferdelig å skrive slikt offentlig på Facebook med fullt navn. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, frksølekopp skrev:

Ja veldig grov sak! Han burde få en meget streng straff! Men spiller vel ingen rolle om vedkommende som voldtok er muslim? Derfor jeg reagerer sånn på kommentaren. Syntes også det er forferdelig å skrive slikt offentlig på Facebook med fullt navn. 

Veldig enig med deg. Om en etnisk nordmann begår en forbrytelse, så opplyses det da aldri hvilken religion vedkommende tilhører. "En 20 år gammel kristen forgrep seg på et barn i svømmehallen..??"Nope.

Forkastelig, og sånt er med på å underbygge fordommer mot  mennesker som langt ifra er en ensartet gruppe. 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar denne som anonym siden det er folk på listen min.

Faren "sjekker inn" på sykehus med kommentar om at de har vært der noen ganger de siste dagene og nå må være over natten med barnet.

Dette følges opp av kommentarer fra folk som lurer på hva som skjer, før faren kommer inn etter en time og forklarer.

Senere poster moren "si ifra hvordan det går". Faren svarer og de har en liten dialog om tilstanden i kommentarfeltet.

Dette er voksne folk rundt 40+ som er gift og bor sammen.

HVORFOR SKAL DETTE VÆRE OFFENTLIG? Hva har skjedd med SMS?

 

Anonymkode: 26682...09e

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke oversharing, men bare...nok en tankeløs oppdatering av en jeg har på feeden min. Vedkommende uttaler seg ofte (rasistisk) om flyktningesaken, om "idioter" generelt, og viser null forståelse for at andre lever annerledes. Selv blir det postet halvnakne bilder, trutmunn og rants om "trangsynte mennesker" som ikke kan akseptere legningen til vedkommende. Maskingevær i glasshus der altså :sprettoy:

"Trodde anoreksi og bulimi foreningen var på *treningssenter*
Men det er bare hopplandslaget til Tyskland
Skinny bitches fly longer or something "

 

ok.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent kommenterte på et bilde som kom opp i feeden min. Bildet var av to graviditetstester med tekst på engelsk. Husker ikke ordrett hva som stod, men det var noe om at deres første baby aldri nådde armene deres, men alltid ville være i hjertet... 

 

Kjempetrist å opplevd en spontanabort, men må det på Facebook? Hun hadde heller ikke annonsert noe sted at hun var gravid...

 

Anonymkode: e799c...5e0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 7.2.2016 at 9.02, Bossa Nova skrev:

Ca. 98, 4 % av befolkningen i Iran er muslimer, kilde Snl.no.Så det er jo stor sjanse for at han er det. Slik jeg skjønner deg er det viktigste for deg at det (muligens feilaktig) ble påpekt at voldtektsmannen er muslim?:klo: Dette var jo en grov sak, stakkars den 10 år gamle gutten.

Alle iranere jeg kjenner er kristne eller ateister. Er stort sett disse som har størst grunn til å flykte fra Iran.

Uansett forferdelig sak uansett personens bakgrunn.

Anonymkode: 495b0...028

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.2.2016 at 22.36, AnonymBruker skrev:

Dyptrøndersk er interessant. Jeg er ikke vanskelig av meg, men jeg måtte virkelig anstrenge meg for å forstå dette innlegget. Tror jeg hadde forstått det like mye (eller lite) om det var skrevet på tysk eller islandsk:

"Æ lure på kerr d vart tå hu føisstonginj som va så glad ti vintern at a ailljer kuinnj fo nåkk tå snø og kaildinj. Som itj vesst nå likar einnj å vårrå med farinj sin uti heisn og som bala ruindt ti djupsnøn t a va gjænnomblaut og raulætt. Eiller kerr a for hæn hu tenåringen som tøkt at d itj faintes nå meir romantisk einnj å våddå uti mørkret ilag med kjærestn sin med minusgrader og mytjy snø på teilljainj. Dåm pakka ihop og forsvainnj på nå tidsponkt, for no e d att bærre ei ilter og otælmosam kjærring som heilst villj lægg sæ og såvvå og itj våkn att fyrry vårn hi kymmy. "

Anonymkode: fc6dd...d8d

Ikke helt min dialekt, men forstod alt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i å få vite alle slike detaljer. Vær så snill, lag deg en gruppe så de som vil kan følge med på sykdommen din.

image.jpeg

Anonymkode: 14eda...f5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matgrupper med utbretting av personlige problemer, kjærlighetsproblemer, sykdom, mensen, psykiske problemer, angst, sutring over at de ikke har en kjæreste etc. Matgrupper er for å dele oppskrifter og inspirsjon, ikke dele alt om sitt egent liv. Gjør det på egen profil!
 

Anonymkode: 53da4...c11

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...