Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest NozMonster

:skratte:

Han vil jeg være venn med! :ler:

me2! det hadde vært utrolig festlig om alle i denne tråden sender han melding på inboksen, en etter en, og skriver at de er irriterte på han fordi han har smitta oss alle :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silvermist

me2! det hadde vært utrolig festlig om alle i denne tråden sender han melding på inboksen, en etter en, og skriver at de er irriterte på han fordi han har smitta oss alle :ler:

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du reagert like mye om denne jenta hadde blitt lagt inn for behandling for en fysisk lidelse?

Jeg synes det er fint at det er åpenhet rundt psykisk sykdom. Det er med på å minske stigma, slik som du utviser her.

Men noen ting er privat også.

Som min "venn" som skrev om alt hun hadde snakket med psykologen om. Jeg reagerer fordi jeg ikke har snakket med henne siden vi gikk i klasse på barneskolen, og hun hadde 700 venner. JEG trenger ikke vite så private ting om henne. Hennes nærmeste venner og familie kan vite det.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis skrev i Facebookstatusen sin

" Nå har jeg fått klamydia igjen.

Jeg prøvde å tagge dere som burde ta dere en sjekk, men fikk bare tagget 6 av dere.

De av dere som har pult meg de siste tre månedene - ta dere en sjekk.

Sånn. Nå slapp jeg å ringe rundt til alle sammen "

OG DET VAR IKKE FACERAPE.

Hahaha, tidenes!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare overshare, men også et veldig dårlig sjakktrekk av en som bare har datet kjæresten sin i en uke.

Min lenke

Den ligger på forrige side...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tenåringsjente på vennelisten min som fikk unge veldig tidlig. Jeg vet faktisk ikke hvem hun er, men likevel vet jeg rimelig mye om hennes utfordringer, og hva som foregår i hennes (ikke så veldig) stille sinn..

Hun har kjæreste av og til. Et par ganger i uka er han en jævla faen, og hun skal hvertfall aldri la han få se henne eller ungen sin igjen.

"Aldri i livet om du kommer i mitt liv igjen!!"

Noen kommentarer og minutter senere:

"Kan folk slutte å mase nå, JA DET ER SLUTT MELLOM MEG OG xx"

Sjokk..

Hun kjemper visst også veldig mot barnevernet, for de vil ikke at hun skal ha foreldreretten. Et par statuser om dette i løpet av dagen også:

"Endelig tre advokater, dere taper barneværnet!!"

Osv..

Og en god slump med:

"Jeg er faen meg ingen hore!! Dra til helvete hvis du tror det!!"

I forskjellige varianter og former.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike! For noen folk! :ler:

Min "verste": Hadde en bekjent som oppdaterte hvor mange cm hun var utvidet under fødselen i tillegg til diverse andre 'herlige' fødselsdetaljer. Forventet nesten å få nærbilder under utdrivningsfasen :fnise:

(Vi er ikke FB-venner lenger ;))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren til samboeren min skrev i fylla og sinne på samboeren min sin facebookside at han var forbanna på samboern min fordi han ikke gadd å slippe alt han hadde i hendene å dra å handle for han på butikken på en tirsdagskveld.

Sannheten var at han ville at samboern min skulle kjøpe øl for ham fordi han ikke rakk ølsalget før han sluttet på jobb. Men det nektet samboern min å gjøre fordi han ikke vil støtte oppunder alkoholmisbruket hans.

Som hevn så skriver han masse stygt på facebookveggen til samboern min så alle kunne se, vel vitende om at min samboer er sjelden på fb og derfor mest sannsynlig ikke ser det som er skrevet.

Men det så jeg og jeg ble så sint. Jeg skrev tilbake at det var latterlig å ta sånt offentlig på fb, men når han oppfører seg slik så kan jeg like gjerne la folk få vite at det er på grunn av hans rusmisbruk at vi ikke ville hjelpe ham med å handle og at det ikke var vårt ansvar å kjøpe øl til ham.

Da forsvant statusen rimelig fort. Men ikke før han hadde fjernet meg som venn på fb. Dust.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Ville du reagert like mye om denne jenta hadde blitt lagt inn for behandling for en fysisk lidelse?

Jeg synes det er fint at det er åpenhet rundt psykisk sykdom. Det er med på å minske stigma, slik som du utviser her.

jeg venta på et sånt svar ja ;)

ja, jeg hadde faktisk tenkt at det er oversharing om det hadde vært snakk om et "vanlig" sykehus også!

selv har jeg skrevet lange innlegg her inne i psykiske-lidelser-tråder om hvorfor folk med slike problemer må bli åpne om dem for at det ikke skal være en tabu lenger.

men å skrive om det på facebook, så synes jeg man bare virker oppmerksomhetsyk og som en sympatiforlanger!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble faktisk utsatt for en liten oversharing på min egen status som overhode ikke hadde noe med det som ble sagt/skrevet å gjøre.

XX og YY var kjærester ganske lenge, så ble det slutt. Begge to var i min vennegjeng, så det ble naturligvis litt sånn at vi ikke traff hverandre når den ene var med. Jeg skrev en oppdatering om et eller annet morsomt som hadde skjedd, og YY kommenterer. Så skjer det: XX kommenterer også,

XX: haha det var morsomt Anuket. YY hvorfor har du slettet meg som venn? Betyr jeg seriøst så lite for deg?? :(

YY: Jeg synes det var det beste fordi det gjør vondt ennå og jeg må bruke tid på dette...

XX: Ja men jeg trodde seriøst vi var blitt venner, og at vi er en del av hverandres liv. Vi har jo tross alt vært sammen evig lenge!

Og sånn fortsatt det ned til hele 17-20 kommentarer under min nokså trivielle statusoppdatering, så jeg og mine 200 venner fikk innsyn til mye privat :sjenert: Med noen små koselige: Uff Anuket, synes dette her er nokså morsomt å følge med på, men stakkars deg :P

:sukk::fnise::skratte: Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere på det!

Endret av Anuket
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tenåringsjente på vennelisten min som fikk unge veldig tidlig. Jeg vet faktisk ikke hvem hun er, men likevel vet jeg rimelig mye om hennes utfordringer, og hva som foregår i hennes (ikke så veldig) stille sinn..

Hun har kjæreste av og til. Et par ganger i uka er han en jævla faen, og hun skal hvertfall aldri la han få se henne eller ungen sin igjen.

"Aldri i livet om du kommer i mitt liv igjen!!"

Noen kommentarer og minutter senere:

"Kan folk slutte å mase nå, JA DET ER SLUTT MELLOM MEG OG xx"

Sjokk..

Hun kjemper visst også veldig mot barnevernet, for de vil ikke at hun skal ha foreldreretten. Et par statuser om dette i løpet av dagen også:

"Endelig tre advokater, dere taper barneværnet!!"

Osv..

Og en god slump med:

"Jeg er faen meg ingen hore!! Dra til helvete hvis du tror det!!"

I forskjellige varianter og former.

Etter statusene å dømme trenger denne jenta hjelp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det holder på å bli slutt mellom ei jeg har på facebook og kjæresten. Var mye værre statuser i går, men ser de er fjernet nå. Er vel kjæresten som har bedd hun fjerne det.

I alle fall, nettopp kom dette opp på newsfeeden min:

Er endelig hjemme etter en grusom pinlig trening der jeg knakk sammen i gråt flere ganger='( Tar på å leve i uvisshet. Men ikke XXXX`s feil. Var jeg som ba han ta seg tid til å tenke... Er bare hardt å være SÅ glad i noen og ikke kunne gi de all den kjærligheten man ønsker å gi=/ Håper bare dere rundt meg har tålmodighet med meg ♥ Takk til alle som bryr seg ♥ Varmer å få klemmer og klapp på skuldra ♥

(Ut i fra det jeg leste i går er han til mormoren sin nå og skal bruke dagene frem til fredagen å tenke...)

Han har også sagt at hun er fin på håret og det ga vist henne hjelp til å greie å låse opp bildøra på vanlig måte........

JAJA..

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

hadde ei som la ut detaljert beskrivelse og bilder av fotsoppen hennes, med daglige oppdateringer. litt morsomt når jeg tenker på det, men da var jeg bare flau på hennes vegne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...