Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg kom rett fra Gjerrigknark-tråden selv så syns faktisk det var et helt legitimt innlegg :fnise: 

Men ja, er forsåvidt enig, vi kan gode diskutere oversharing istedenfor ;) 

Anonymkode: 1a93c...e64

En liten digresjon, men hva heter tråden? :) Søkefunksjonen på KG er helt ubrukelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zonjë
2 timer siden, Tibbie skrev:

En liten digresjon, men hva heter tråden? :) Søkefunksjonen på KG er helt ubrukelig.

Den her regner jeg med. Kom derfra selv akkurat da jeg leste kommentaren fra AB :fnise: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får så vondt av denne gutten. Tenk å henge ut sønnen sin på denne måten:dry:

Gutten går på barneskolen, og det er sikkert lite kult for han at "alle" vet ham bruker bleie på natten. 

20180426_122354.png

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, multe skrev:

Får så vondt av denne gutten. Tenk å henge ut sønnen sin på denne måten:dry:

Gutten går på barneskolen, og det er sikkert lite kult for han at "alle" vet ham bruker bleie på natten. 

20180426_122354.png

Men hvis det er folk på vennelista som holder på sånn, hvorfor sier dere ikke noe til dem om at det ikke er greit? En ting er å drite ut seg selv, men ungene bør jo få slippe å bli uthengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, ti10 skrev:

Men hvis det er folk på vennelista som holder på sånn, hvorfor sier dere ikke noe til dem om at det ikke er greit? En ting er å drite ut seg selv, men ungene bør jo få slippe å bli uthengt.

Det er jo ikke alle man er venner med på Facebook som er nære venner. De nære vennene til denne og lignende personer er jo sikkert like korttenkte selv, mens andre ikke har lyst til å si noe fordi de ikke kjenner vedkommende. Det er jo litt rart å bare kritisere noen utav det blå, når man bare er på hils ellers. Det ender vel gjerne bare med blokkering og så holder de på i samme stil videre.

Jeg har ei på vennelista som henger ut ungene sine stadig vekk. Er venn med henne fordi vi har barn i samme klasse, men kjenner henne ikke ellers. Har et par ganger lurt på å si noe til henne, men synes ikke det er naturlig at jeg gjør det, og for alt jeg vet kan kritikken gjøre at hun sørger for å fryse ut barnet mitt eller noe sånt. Man vet aldri hva "sånne" finner på.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, multe skrev:

Får så vondt av denne gutten. Tenk å henge ut sønnen sin på denne måten:dry:

Gutten går på barneskolen, og det er sikkert lite kult for han at "alle" vet ham bruker bleie på natten. 

20180426_122354.png

"Det kan også være arvelig...." Så ikke "hvet" alle at sønnen bruker bleie om natta, men de kan også spekulere i om faren gjorde det....

Anonymkode: 23704...f4b

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.4.2018 den 15.54, Tibbie skrev:

Jeg tenkte over det da jeg leste statusen og kommentarene... Hvordan skulker man egentlig skatt, med mindre man jobber svart eller er sin egen arbeidsgiver? Er ikke det ganske vanskelig utover det, med mindre man er arbeidsløs? 

Man betaler ikke skatt av f.eks sosialstønad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2018 den 23.16, Gjest_88 skrev:

Det e ikke uvanlig i mammagruppene der har eg sett bilder av barn som er sår i rompen og div, verre med hønegjørnet der de ligger ut om utroskap, hvor stor utstyr mannen har og hvilken stilling mannen liker osv

Ikke greit å legge ut bilder av barn uansett selvsagt, men hvert fall ikke av såre romper?!

Anonymkode: 6bb1e...7ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn på Facebook, mor til en tidligere venn av meg - hun er ekstrem altså. Eier ikke filter på sosiale medier i det hele tatt.

Det siste året har hun tatt helt av på en "lukket" gruppe som handler om rusproblemer - legger ut i det vide og det brede om alt fra "barnet" sitt som  visstnok er skikkelig på kjøret, til eksmannen som banket henne. Hun legger ut alt fra møter med nav til utkastelse av leilighet. Påstår at "barnet" vet om denne delingen, men jeg kjenner h*n og vet at h*n aldri hadde gått med på det der. I tillegg har jeg sett h*n flere ganger og kan med hånden på hjertet si at denne personen ikke er så på kjøret som moren skal ha det til. Men nå er hun moren kjent for å overdrive da..

Anonymkode: 6bb1e...7ea

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til regelverket for beredskapshjem, men en på vennelista legger ut bilder av barn som bor hos dem. Det jeg reagerer mest på er at han i tillegg tagger hvor de er, når at han har sagt at han er livredd for at de biologiske foreldrene skal spore opp barna, fordi mange av dem ikke er "gode i hue". Kanskje han bare legger ut bilder av barn som har foreldre som er "gode i hue", men de bor der bare midlertidig og å bli tatt fra foreldrene sine er en veldig personlig ting. 

Anonymkode: 23704...f4b

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke til regelverket for beredskapshjem, men en på vennelista legger ut bilder av barn som bor hos dem. Det jeg reagerer mest på er at han i tillegg tagger hvor de er, når at han har sagt at han er livredd for at de biologiske foreldrene skal spore opp barna, fordi mange av dem ikke er "gode i hue". Kanskje han bare legger ut bilder av barn som har foreldre som er "gode i hue", men de bor der bare midlertidig og å bli tatt fra foreldrene sine er en veldig personlig ting. 

Anonymkode: 23704...f4b

Dette har han absolutt ikke lov til å gjøre! Disse barna trenger beskyttelse, og denne fyren har tydeligvis ikke helt forstått hva jobben dreier seg om. Han bryter med flere retningslinjer her.

Jeg har selv meldt fra til barnevernstjenesten om en dame som outet fostersønnen sin på Facebook. Jeg tok skjermdump som jeg printet ut og sendte i posten sammen med en orientering om hva og hvorfor. Jeg valgte å være anonym. Det kan man også velge å være om man meldier ifra på nett. Hvis du er usikker på hvor du skal melde ifra kan du gjøre henvendelsen til barnevernstjenesten i mannens hjemkommune. Det er dem som har godkjent beredskapshjemmet.

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke til regelverket for beredskapshjem, men en på vennelista legger ut bilder av barn som bor hos dem. Det jeg reagerer mest på er at han i tillegg tagger hvor de er, når at han har sagt at han er livredd for at de biologiske foreldrene skal spore opp barna, fordi mange av dem ikke er "gode i hue". Kanskje han bare legger ut bilder av barn som har foreldre som er "gode i hue", men de bor der bare midlertidig og å bli tatt fra foreldrene sine er en veldig personlig ting. 

Anonymkode: 23704...f4b

Det er forbudt for beredskapshjem å gjøre det. Dette må du melde i fra slik at det blir en stopper på. 

Jeg har en venn som også er beredskapshjem. H*n har en profil på FB, men har ikke skrevet ekte etternavn engang for å være anonym for de som ikke kjenner familien. Og det blir aldri lagt ut noenting som har med noen barn å gjøre der. 

Anonymkode: d6da5...a96

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk inn på profilen til beredskapsmannen og det spørs om ikke Mattilsynet også burde få en melding. Herregud, har ikke barnevernet kontroll i det hele tatt? Takk for tips, alt er dokumentert. 

Anonymkode: 23704...f4b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk inn på profilen til beredskapsmannen og det spørs om ikke Mattilsynet også burde få en melding. Herregud, har ikke barnevernet kontroll i det hele tatt? Takk for tips, alt er dokumentert. 

Anonymkode: 23704...f4b

Håper du sender til Mattilsynet også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Honey Dew skrev:

Håper du sender til Mattilsynet også

Selvfølgelig! Dette er mennesker som tydeligvis gjør hva som helst for penger. 

Anonymkode: 23704...f4b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som skriver for eksempel "Dette er en forbanna møkka-dag!!! Denne dagen SUUUUUGER!!! 

Men dersom noen spør hva som er galt, så får de aldri noen svar. Eller de får en kommentar som ""Jeg har egentlig ikke lyst til å snakke om det!"" 

Hva er egentlig poenget med å legge ut en melding og klage over hvordan dagen har vært, men ikke snakke noe som helst mer om det når noen spør? :klo:       

Anonymkode: d9a72...2a9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis ble tagget av ei han var på flørtern med for over en måned siden med teksten "visste ikk åssen æ skulle sei d, menneh æ e gravid, d e din, so gratulere". 

Omtrent  alle fikk det med seg før han så det.  Håper virkelig det er facerape eller noe. 

Anonymkode: e3981...664

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke til regelverket for beredskapshjem, men en på vennelista legger ut bilder av barn som bor hos dem. Det jeg reagerer mest på er at han i tillegg tagger hvor de er, når at han har sagt at han er livredd for at de biologiske foreldrene skal spore opp barna, fordi mange av dem ikke er "gode i hue". Kanskje han bare legger ut bilder av barn som har foreldre som er "gode i hue", men de bor der bare midlertidig og å bli tatt fra foreldrene sine er en veldig personlig ting. 

Anonymkode: 23704...f4b

Dette er ikke ok. Jeg jobber i barneverntjenesten, og Beredskapshjem vi samarbeider med skriver under på at de ikke skal legge ut bilder av barna på sosiale medier, trodde det var standard. 

Endret av FrkSvår
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...