Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en bekjent som deler absolutt alt. Har minst fem oppdateringer om dagen, visdomsord, deler sanger osv. I tillegg har hun hatt det litt trøblete med mannen. Til og begynne med var det gjerne en gang om dagen oppdatering om at mannen var så fin/flink osv. Gjerne med begrunnelser av typen 'mannen lagde frokost til meg i dag! ❤❤❤ elsker deg!'

Så, fritt etter hukommelsen og kraftig kuttet ned: 

- jævla drittmann! Han har vært utro med ei fæl kjerring! Jeg kaster ham ut. 

Dagen etter:

- han har flyttet sammen med henne. Tenk at han ødelegger familien slik. Stakkars barna (med navn). De er så fortvilet. 

Et par måneder etterpå: 

- vi prøver på nytt! Herlig med familie. Barna er overlykkelige! ❤❤❤

- jeg elsker deg pus, glad vi er en familie igjen!

- mannen min er best! Laget kaffe til meg ❤❤❤

Ett par måneder etterpå:

- vi elsker hverandre men det funker ikke... han flyttet ut. Men vi er alltid en familie!

En uke etterpå:

- jeg elsker deg, du er fantastisk mannen min! ❤❤

Blir spennende å følge dette dramaet...

Samme dama legger også ut om at barna blir mobbet, kommer gråtende hjem, at lærerne på skole x, x og x er forferdelige osv. For de har byttet skole tre ganger. Alle skolene blir skrytt opp i været i begynnelsen, før de plutselig er de verste stedene på jord. 

I tillegg sjekker hun stadig inn hos lege og sykehus uten å fortelle hva det gjelder før noen har mast seg til svaret i kommentarfeltet. 

Anonymkode: 5fdb1...fe7

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå en mor som legger ut bilder av podens karakterer. Er ikke det nesten det samme som å legge ut bæsjestatus? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Duff skrev:

Nå en mor som legger ut bilder av podens karakterer. Er ikke det nesten det samme som å legge ut bæsjestatus? 

Uff. Det der er ikke ok. En nabodame her gjorde det samme da en av hennes gikk ut av ungdomsskolen. Og hun er helsesøster for ungdom... :sprettoy: 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse kommentarfeltene sammenfaller  ed Facebook, tror jeg? 

Uansett, side3 har en artikkel om en lovlig prostituert i USA. 

Her har en noens ektemann kommentert under fullt navn for noen timer siden:

Sitat
mjaaa... hadde jeg ikke hatt kjerring hadde jeg nok booket en ferie til Nevada i dette øyeblikk - istedenfor å slenge ut en tørr kommentar her...

 

Anonymkode: 46146...75e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2018 den 12.21, AnonymBruker skrev:

Har en bekjent som deler absolutt alt. Har minst fem oppdateringer om dagen, visdomsord, deler sanger osv. I tillegg har hun hatt det litt trøblete med mannen. Til og begynne med var det gjerne en gang om dagen oppdatering om at mannen var så fin/flink osv. Gjerne med begrunnelser av typen 'mannen lagde frokost til meg i dag! ❤❤❤ elsker deg!'

Så, fritt etter hukommelsen og kraftig kuttet ned: 

- jævla drittmann! Han har vært utro med ei fæl kjerring! Jeg kaster ham ut. 

Dagen etter:

- han har flyttet sammen med henne. Tenk at han ødelegger familien slik. Stakkars barna (med navn). De er så fortvilet. 

Et par måneder etterpå: 

- vi prøver på nytt! Herlig med familie. Barna er overlykkelige! ❤❤❤

- jeg elsker deg pus, glad vi er en familie igjen!

- mannen min er best! Laget kaffe til meg ❤❤❤

Ett par måneder etterpå:

- vi elsker hverandre men det funker ikke... han flyttet ut. Men vi er alltid en familie!

En uke etterpå:

- jeg elsker deg, du er fantastisk mannen min! ❤❤

Blir spennende å følge dette dramaet...

Samme dama legger også ut om at barna blir mobbet, kommer gråtende hjem, at lærerne på skole x, x og x er forferdelige osv. For de har byttet skole tre ganger. Alle skolene blir skrytt opp i været i begynnelsen, før de plutselig er de verste stedene på jord. 

I tillegg sjekker hun stadig inn hos lege og sykehus uten å fortelle hva det gjelder før noen har mast seg til svaret i kommentarfeltet. 

Anonymkode: 5fdb1...fe7

Får litt sånn «mora til Angelica» følelse over denne delen🙁

Anonymkode: 26d95...c2f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2018 den 18.49, AnonymBruker skrev:

og (så godt som) gratis skolegang + studielån/stipend.

Anonymkode: 49ee3...5e9

I know! Han må selge bra mange blåbær for å sende barna sine (eller seg selv) på privatskole uten noe økonomisk støtte! :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.4.2018 den 13.10, Duff skrev:

Nå en mor som legger ut bilder av podens karakterer. Er ikke det nesten det samme som å legge ut bæsjestatus? 

Så lenge det er skryt og gode karakterer, så synes jeg det bare er stas! Jeg hadde i hvert fall blitt glad om min mor var så stolt av meg at hun delte det med familien vår og vennene sine :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2018 den 12.18, Tibbie skrev:

Så lenge det er skryt og gode karakterer, så synes jeg det bare er stas! Jeg hadde i hvert fall blitt glad om min mor var så stolt av meg at hun delte det med familien vår og vennene sine :)

Men fallhøyden blir stor...


oh ,the pressure!

Anonymkode: 49ee3...5e9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SoftKitty skrev:

Regner med at de som deler karakterer har fått lov fra barna, da er det vel ok ?

 

Nja, det er vel ikke alltid at tenåringer ser konsekvenser av ting man legger ut på SoMe. Så selv om ungene sier det er ok, så bør man jo som voksen ta en vurdering på evt. konsekvenser og hvilke signaler man sender til barna sine i forhold til det man legger ut. Det å fokusere på og dele toppkarakterer kan jo medføre et prestasjonspress for ungene som ikke nødvendigvis er positivt. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på skolen trykket lokalavisen artikler og karakterkort på de som hadde best karakterer på de forskjellige skolene :)

Anonymkode: afe00...02e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg gikk på skolen trykket lokalavisen artikler og karakterkort på de som hadde best karakterer på de forskjellige skolene :)

Anonymkode: afe00...02e

Antar at det er noen år siden. For noen år siden fantes det ikke bilstoler og ingen syklet med hjelm heller. Verden går videre og vi blir klokere....

Anonymkode: 23704...f4b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Antar at det er noen år siden. For noen år siden fantes det ikke bilstoler og ingen syklet med hjelm heller. Verden går videre og vi blir klokere....

Anonymkode: 23704...f4b

Hehe, jeg er bare 30. Så det er 15 år siden, vi hadde bilstoler og hjelm :D Poenget mitt er at elevene ønsket det selv og jeg hørte aldri om noen negative reaksjoner. Ser ikke helt problemet, karakterer trenger ikke være noe hemmelig eller privat.

Anonymkode: afe00...02e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hehe, jeg er bare 30. Så det er 15 år siden, vi hadde bilstoler og hjelm :D Poenget mitt er at elevene ønsket det selv og jeg hørte aldri om noen negative reaksjoner. Ser ikke helt problemet, karakterer trenger ikke være noe hemmelig eller privat.

Anonymkode: afe00...02e

Men at det ikke er negativt for de som får karakterene postet betyr ikke at det er positivt for alle. Det er jo kanskje også vanskelig å si at man er misfornøyd med oppmerksomhet rundt gode prestasjoner? Og jeg er ikke så sikker på at et fokus på toppkarakterer gjør at de som ikke er like gode på skolen blir mer motivert. 

 

Som foreldre er det ikke alltid det er toppkarakterene man skal skryte mest av. Ungen som gikk fra 2 til 4 i et fag har kanskje jobbet hardere enn ungen som har fått en 6er uten å måtte streve for det. Personlig tror jeg at skryt og stolthet ikke blir mer ekte av å gjøre den offentlig og mine barns prestasjoner er deres prestasjoner og ikke mine. Så jeg er stolt av dem, roser dem og viser det til dem. Men jeg poster det ikke på Facebook og skryter ikke til andre mødre når jeg møter dem på butikken. For meg ville dette handlet mer om å skryte av hvor god mor jeg er som klarer å få barna til å prestere godt enn å anerkjenne arbeidet barna mine har gjort. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva med å opprette en egen tråd for denne karakter-diskusjonen?  

 Og i denne tråden kan vi komme tilbake til gjerrigknarker vi kjenner... 

Anonymkode: 712b5...cf4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg gikk på skolen trykket lokalavisen artikler og karakterkort på de som hadde best karakterer på de forskjellige skolene :)

Anonymkode: afe00...02e

Dette husker jeg også fra lokalavisa. Men jeg vet nå ikke om det var så bra. Ei venninne av meg var i et slikt oppslag i sin lokalavis ("Maren har tolv 6-ere!" eller noe slikt). Hun angret mye på det. Det er vel 10-15 år siden nå, men alle kjenner henne som "Maren (16) med tolv 6-ere på karakterkortet", selv on hun naturlig nok har vokst og utviklet seg som alle andre. Hun følte også at det var (og er) et enormt press på henne og at det "skal bli noe" av henne. Jeg er hvertfall veldig glad for at hele bygda følger med på min karriere.

 

Anonymkode: b6555...2d9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.4.2018 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Disse kommentarfeltene sammenfaller  ed Facebook, tror jeg? 

Uansett, side3 har en artikkel om en lovlig prostituert i USA. 

Her har en noens ektemann kommentert under fullt navn for noen timer siden:

 

Anonymkode: 46146...75e

I min verden ville dette brått gitt ham muligheten til å reise likevel, gitt :fnise: Han hadde riktignok ikke hatt noe hjem lengre, men hva gjør vel det... ;) 

Anonymkode: 5925d...9f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva med å opprette en egen tråd for denne karakter-diskusjonen?  

 Og i denne tråden kan vi komme tilbake til gjerrigknarker vi kjenner... 

Anonymkode: 712b5...cf4

:fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva med å opprette en egen tråd for denne karakter-diskusjonen?  

 Og i denne tråden kan vi komme tilbake til gjerrigknarker vi kjenner... 

Anonymkode: 712b5...cf4

Tror du roter litt. Det er ikke gjerrigknarker vi diskuterer her inne

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hva med å opprette en egen tråd for denne karakter-diskusjonen?  

 Og i denne tråden kan vi komme tilbake til gjerrigknarker vi kjenner... 

Anonymkode: 712b5...cf4

 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du roter litt. Det er ikke gjerrigknarker vi diskuterer her inne

Anonymkode: d0dbf...402

Jeg kom rett fra Gjerrigknark-tråden selv så syns faktisk det var et helt legitimt innlegg :fnise: 

Men ja, er forsåvidt enig, vi kan gode diskutere oversharing istedenfor ;) 

Anonymkode: 1a93c...e64

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...