Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går skrev jeg 

"Om dagens ærendrunde var en 18-hulls bane, så har jeg skyhøyt handicap. Falt på glatta hele fem ganger. Kanskje jeg skal kjøpe brodder. :) "

Mamma ringte meg og var rasende fordi jeg delte altfor mye. Jeg måtte slette det for familiefreden, men hun mente at ingen ville høre om rompa mi, hull og hvorvidt man blir handicappa av å falle på isen er bare ufint og frekt. Jeg forsøkte å forklare, men.. Mamma er overbevist om at jeg er en pervers oversharer som er slem med handicappede mennesket. 

Dagens omvendte. 

Anonymkode: 46146...75e

😂😂😂 det var jo en morsom status det der da. Men godt å høre at noen voksne er helt imot oversharing. 

Anonymkode: 44d59...79b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En nokså hjerteskjærende video spres på Facebook i disse dager. Et foreldrepar hvis 12 år gamle sønn blir hentet av barnevernet med politiassistanse. Det hele foregår utenfor, mens mor står på balkongen og flimer mens hun roper ut om urettferdigheten, skriker at sønnen ikke har gjort noe galt, og at de dreper ham. Mens alt dette pågår (ganske lenge) står far i stua og snakker med svigerforeldrene i telefonen. Gutten skriker, og mor ber omsider far om å avslutte telefonsamtalen. Far blir med ut. Han forsøker å roe ned sønnen, og bed mor om å dempe seg fordi han mener hun forverrer situasjonen for gutten. Dette legger de altså ut på Facebook, og oppfordrer alle til å dele. Noen spør hvorfor bv har tatt gutten, og far svarer "fordi vi hadde hjemmeskole pga mobbing". Håkei. Bare det at de deler dette sier en god del om deres vurderingsevner som foreldre, i mine øyne. Bare uff. :( 

Anonymkode: 94e45...d3d

(Under hele seansen holder foreldrene seg inne eller på balkongen. Også far, når han forsøker å roe ned gutten.)

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

(Under hele seansen holder foreldrene seg inne eller på balkongen. Også far, når han forsøker å roe ned gutten.)

Anonymkode: 94e45...d3d

😢

Trist syn! 

Begge foreldrene forverra situasjonen. Moren var hysterisk og far virket likegyldig, mens gutten skrek av redsel. Jeg håper så inderlig at gutten får et trygt hjem. Jeg skulle så gjerne tatt imot han og gitt han den omsorgen til han evt drar tilbake til sine foreldre. 

Anonymkode: 681c6...7c5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😢

Trist syn! 

Begge foreldrene forverra situasjonen. Moren var hysterisk og far virket likegyldig, mens gutten skrek av redsel. Jeg håper så inderlig at gutten får et trygt hjem. Jeg skulle så gjerne tatt imot han og gitt han den omsorgen til han evt drar tilbake til sine foreldre. 

Anonymkode: 681c6...7c5

Ja, veldig enig. Og å dele denne tragedien på Favebook.. Dette er ikke bare deres historie, dette er også guttens historoe, og de fratar ham retten til å verne om sitt eget privatliv. Jeg synes denne spredningen er et overgrep i seg selv. :( 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

😢

Trist syn! 

Begge foreldrene forverra situasjonen. Moren var hysterisk og far virket likegyldig, mens gutten skrek av redsel. Jeg håper så inderlig at gutten får et trygt hjem. Jeg skulle så gjerne tatt imot han og gitt han den omsorgen til han evt drar tilbake til sine foreldre. 

Anonymkode: 681c6...7c5

Godt at barnevernet hentet gutten

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.2.2018 den 21.22, AnonymBruker skrev:

I går skrev jeg 

"Om dagens ærendrunde var en 18-hulls bane, så har jeg skyhøyt handicap. Falt på glatta hele fem ganger. Kanskje jeg skal kjøpe brodder. :) "

Mamma ringte meg og var rasende fordi jeg delte altfor mye. Jeg måtte slette det for familiefreden, men hun mente at ingen ville høre om rompa mi, hull og hvorvidt man blir handicappa av å falle på isen er bare ufint og frekt. Jeg forsøkte å forklare, men.. Mamma er overbevist om at jeg er en pervers oversharer som er slem med handicappede mennesket. 

Dagens omvendte. 

Anonymkode: 46146...75e

Haha denne var jo bare morsom 😂 Sånne oppdateringer liker jeg :P 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne som hadde fått baby, skrev ikke bare lengde og vekt, men også hode diameter :fnise: det ble fjernet etter kort tid da hun innså hvilke mentale bilder hun sendte ut :fnise:

Anonymkode: f1772...445

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En nokså hjerteskjærende video spres på Facebook i disse dager. Et foreldrepar hvis 12 år gamle sønn blir hentet av barnevernet med politiassistanse. Det hele foregår utenfor, mens mor står på balkongen og flimer mens hun roper ut om urettferdigheten, skriker at sønnen ikke har gjort noe galt, og at de dreper ham. Mens alt dette pågår (ganske lenge) står far i stua og snakker med svigerforeldrene i telefonen. Gutten skriker, og mor ber omsider far om å avslutte telefonsamtalen. Far blir med ut. Han forsøker å roe ned sønnen, og bed mor om å dempe seg fordi han mener hun forverrer situasjonen for gutten. Dette legger de altså ut på Facebook, og oppfordrer alle til å dele. Noen spør hvorfor bv har tatt gutten, og far svarer "fordi vi hadde hjemmeskole pga mobbing". Håkei. Bare det at de deler dette sier en god del om deres vurderingsevner som foreldre, i mine øyne. Bare uff. :( 

Anonymkode: 94e45...d3d

Den videoen var skikkelig hjerteskjærende! Og FOR en reaksjon på foreldrene! Hvorfor i alle dager gikk de ikke ut og prøvde å roe ned ungen? Stakkars unge!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sirah skrev:

Den videoen var skikkelig hjerteskjærende! Og FOR en reaksjon på foreldrene! Hvorfor i alle dager gikk de ikke ut og prøvde å roe ned ungen? Stakkars unge!

Har heldigvis ingen på vennelisten som sprer sånt, så jeg har ikke sett den. Men, det er ikke rart gutten var redd og skrek om moren ropte at han ble drept. :roll: Nei, foreldre som oppfører seg slik - mer opptatt av å dokumentere og spre faenskapet enn å trygge barnet sitt - de fortjener ikke mange sjanser. For hvert år folk fucker opp ungene sine, tar det syv år å bøte på skadene (om ungene kommer til trygge omgivelser). Alle disse sjansene BV hele tiden skal gi foreldrene er virkelig ikke til barnas beste alltid.

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har heldigvis ingen på vennelisten som sprer sånt, så jeg har ikke sett den. Men, det er ikke rart gutten var redd og skrek om moren ropte at han ble drept. :roll: Nei, foreldre som oppfører seg slik - mer opptatt av å dokumentere og spre faenskapet enn å trygge barnet sitt - de fortjener ikke mange sjanser. For hvert år folk fucker opp ungene sine, tar det syv år å bøte på skadene (om ungene kommer til trygge omgivelser). Alle disse sjansene BV hele tiden skal gi foreldrene er virkelig ikke til barnas beste alltid.

Anonymkode: 9fa88...c2c

Den er delt i en gruppe jeg er medlem av så dukket plutselig opp 😢 Og jeg er fullstendig enig med deg - på alle punkt. Fullstendig hjerteskjærende å høre den unge gutten skrike av redsel mens moren sto og ropte og skreik og filmet! Foreldrene skulle tatt på seg sko og løpt ut for å roe ned ungen! De sto på verandaen mens ungen var alene ute med politi og barnevern! Ikke rart ungen var livredd! Bare måten foreldrene reagerte på er jo et bevis på at BV håndterte saken korrekt.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En nokså hjerteskjærende video spres på Facebook i disse dager. Et foreldrepar hvis 12 år gamle sønn blir hentet av barnevernet med politiassistanse. Det hele foregår utenfor, mens mor står på balkongen og flimer mens hun roper ut om urettferdigheten, skriker at sønnen ikke har gjort noe galt, og at de dreper ham. Mens alt dette pågår (ganske lenge) står far i stua og snakker med svigerforeldrene i telefonen. Gutten skriker, og mor ber omsider far om å avslutte telefonsamtalen. Far blir med ut. Han forsøker å roe ned sønnen, og bed mor om å dempe seg fordi han mener hun forverrer situasjonen for gutten. Dette legger de altså ut på Facebook, og oppfordrer alle til å dele. Noen spør hvorfor bv har tatt gutten, og far svarer "fordi vi hadde hjemmeskole pga mobbing". Håkei. Bare det at de deler dette sier en god del om deres vurderingsevner som foreldre, i mine øyne. Bare uff. :( 

Anonymkode: 94e45...d3d

Hver gang jeg leser/ser noe fra barnevernsmotstandere mister jeg litt troen på menneskeheten.

Anonymkode: 23704...f4b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har heldigvis ingen på vennelisten som sprer sånt, så jeg har ikke sett den. Men, det er ikke rart gutten var redd og skrek om moren ropte at han ble drept. :roll: Nei, foreldre som oppfører seg slik - mer opptatt av å dokumentere og spre faenskapet enn å trygge barnet sitt - de fortjener ikke mange sjanser. For hvert år folk fucker opp ungene sine, tar det syv år å bøte på skadene (om ungene kommer til trygge omgivelser). Alle disse sjansene BV hele tiden skal gi foreldrene er virkelig ikke til barnas beste alltid.

Anonymkode: 9fa88...c2c

Jeg har heller ikke sett den på Facebook heldigvis, men det var noen som laget en tråd om det på KG for noen dager siden, så det er nok mange som har sett den videoen.

Det er så tragisk at jeg har ikke ord. Jeg har ikke sett videoen, men etter beskrivelsene av hva som skjer og av andre videoer jeg har sett av andre som filmer når barna blir hentet av politiet så skjønner jeg jo godt hva som skjer. Det er hjerteskjærende, og jeg klarer ikke å fatte og begripe hva foreldrene tenker på når de filmer og skriker og snakker i telefonen i stedet for å være der for sønnen sin. 

Håper denne gutten får masse omsorg og hjelp av apparatet rundt seg og kommer til en fosterfamilie som er bra for han. 

Anonymkode: d6da5...a96

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, MalloryK skrev:

Kan noen linke til den BV tråden her på KG?

Innlegget/tråden om den 12 år gamle gutten ble heldigvis moderert bort, så det er ikke her lenger. 

Anonymkode: 8deb6...556

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev her tidligere om ei som konfronterer folk i livesending på facebook. Dama er på snap også og snapper ofte seg selv på fest. Da står hun og headbanger til musikken i bare bh og truse. Dette legges altså ut på mystory. Klientellet på festen ser ikke ut til å bry seg stort. Tror kanskje det er vanlig når hun er tilstede :P Hun lagrer også disse videoene og bildene og legger ut på sin veldig offentlige facebook. Hun er 30 år!

Anonymkode: 4d463...c3d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Døgnvill skrev:

Jeg fikk nettopp hilse på flammen til en kompis av meg. Følte det var noe kjent med navnet hennes så jeg søkte på navnet inne på forskjellige kvinnegrupper.

Jo, jeg fant henne på en av disse. Ei av disse som ikke eier filter så det var derfor jeg kjente igjen navnet. Det var i en av disse helt normale trådene med type "hvor mye glidemiddel bruker dere".
Der hadde hun skrevet størrelsen på utstyret til kompisen min, de inngrodde hårene på pungen, mengde glidemiddel for han "var så stor at det var litt vondt opp bak" og så videre, og så videre.

Jeg kan ikke skjønne at det er så vanskelig å ha LITT filter... LITT!!! 

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Døgnvill skrev:

Jeg fikk nettopp hilse på flammen til en kompis av meg. Følte det var noe kjent med navnet hennes så jeg søkte på navnet inne på forskjellige kvinnegrupper.

Jo, jeg fant henne på en av disse. Ei av disse som ikke eier filter så det var derfor jeg kjente igjen navnet. Det var i en av disse helt normale trådene med type "hvor mye glidemiddel bruker dere".
Der hadde hun skrevet størrelsen på utstyret til kompisen min, de inngrodde hårene på pungen, mengde glidemiddel for han "var så stor at det var litt vondt opp bak" og så videre, og så videre.

Jeg kan ikke skjønne at det er så vanskelig å ha LITT filter... LITT!!! 

Hadde hatt litt smått problemer med å sjå kompisen i augene etter å ha lest sånne ting om han. Du har vel ikkje nemnd det til han vel? :fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Amantheia skrev:

Hadde hatt litt smått problemer med å sjå kompisen i augene etter å ha lest sånne ting om han. Du har vel ikkje nemnd det til han vel? :fnise:

Jeg hadde spurt han foran damen hans

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...