Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir sikkert trivelig når de blir byttet ut i en nyere modell mens de er på Bora Bora og drikker sjampis og de ikke har verken egen jobb eller egne penger. 

Anonymkode: 23704...f4b

Det er kanskje slemt å tenke sånn, men mennesker som dem fortjener all dritten som kommer deres vei. Tenk å være så høy på pæra at de føler de har gjort seg fortjent til alt dette? Hvilken planet må du være på for å tenke at det er akkurat som det skal være når partneren din forsørger deg og du kan gjøre alt du vil og bare kreve mer og mer? 

(Jeg vet om et par stykker som forsørges av partneren sin, men jeg ser på dem at de skammer seg veldig over situasjonen de har havnet i. Så er det heller ikke dem jeg mener fortjener dritt i livet.)

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette regnes muligens ikke om oversharing men jeg har en kompis som får et lite raserianfall hver gang han bytter profilbilde og ikke får "likes"... og så skriver han blogginnlegg om hvor deprimert han blir når ingen liker det nye profilbildet hans, sender bilder på snap hvor han skriver "jeg har bytta profilbilde!" osv. Det er litt trist men samtidig irriterende og desperat.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Facebook oppdateres med ett tre setningers sammendrag av dagens blogginnlegg i tillegg til bilder på privat Snap OG story hvor tema er det samme. Ja, og bloggen må deles på fb i tillegg..

Fb: "Ulvemamma måtte ta affære ...."

Snap: selfie med tekst "sint ulvemamma i dag"

Snap story: sint ulvemamma i dag (samme selfie som over) 

Blogg (som self deles på fb): i dag har jeg....sint....ulvemor måtte frem...ikke blid...ringe rundt og klage.. 

 

Anonymkode: a0e1a...725

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

C-kjendis på veggen sin (som forøvrig har innstillingene sine satt sånn at flere enn bare venner kan lese det):" Det er noengang slitsomt å vaske klær, men når man finner"gull" i lommer er det fantastisk. Kjærlighetsbrev fra hemnelig beundrer og spørsmål om å være kjærester 💖 Herlig!
Det må være greit å være 9 år, tenker jeg."

Også har hun vært så grei å poste bilde av kjærlighetsbrevet i samme slengen, hvor ungen nederst har skrevet PS ikke si noe og ikke vis" 

Skikkelig respektfull mamma. Folk har heldigvis reagert i kommentarfeltet. Mor bryr seg ikke nevneverdig, da...

Anonymkode: 94e45...d3d

Er det noen som kan fortelle denne moren at datteren faktisk kan anmelde moren sin for dette? 

Tenker på at voksne skal gå foran som et godt eksempel og lære barna sine om nettvett... skummelt at mange voksne ikke skjønner at de selv må la være å poste ting.

Dette går ikke på oversharing, men dette med å poste noe av barna sine uten å spørre. Datteren min sier nesten alltid ja til å at jeg kan poste noe på FB, men jeg spør alltid først allikevel. Faren hennes gjorde ikke det, han postet uten å spørre. Jeg måtte faktisk snakke med han om det og enda så tok han ikke bort bildet før jeg sa at det faktisk kan anmeldes og at vi burde være de første til å vise respekt i at man alltid spør først. Jeg syns det er utrolig trist at noen voksne ikke forstår at man må spørre. Og spørre seg selv om man ville likt selv å bli postet uten å bli spurt. 

Svogeren min er skikkelig fæl til å poste bilder av døtrene sine når de sover i baksetet på kjøreturer f.eks. De er tenåringer og kan aldri i verden tenke meg at de syns det er noe morsomt å vise for venner og familie at de henger i bilselen og sover med halvåpen munn osv. Respektløst.

Sorry, det ble kanskje litt OT, men ble litt revet med. 

Anonymkode: d6da5...a96

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.1.2018 den 23.12, AnonymBruker skrev:

 

En bekjent tok dagens utblåsning på Facebook tydeligvis....

Anonymkode: d2327...b93

Høres ut som personen er i psykose

Anonymkode: 60ad5...179

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når Facebook oppdateres med ett tre setningers sammendrag av dagens blogginnlegg i tillegg til bilder på privat Snap OG story hvor tema er det samme. Ja, og bloggen må deles på fb i tillegg..

Fb: "Ulvemamma måtte ta affære ...."

Snap: selfie med tekst "sint ulvemamma i dag"

Snap story: sint ulvemamma i dag (samme selfie som over) 

Blogg (som self deles på fb): i dag har jeg....sint....ulvemor måtte frem...ikke blid...ringe rundt og klage.. 

 

Anonymkode: a0e1a...725

Ulvemamma, faktisk. :fnise:

Anonymkode: 31cf4...97e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21/02/2012 at 9:54 PM, Guest NozMonster said:

en god bekjent skrev: endelig fått plass på xxx! gleder meg til å få komme inn i morgen tidlig!

 

( XX er en psykriatisk avdeling for folk som ikke har de mildeste psykiske problemene, for å si det sånn!)

 

hennes mor kommenterer: er så glad for det jenta mi! jeg kommer å besøker deg hver dag vet du!

 

 

 

:klaske::daane:

Har du ikke hørt om åpenhet om psykiske lidelser, det er jo så populært for tiden...

Anonymkode: 2d043...ef6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke hørt om åpenhet om psykiske lidelser, det er jo så populært for tiden...

Anonymkode: 2d043...ef6

Og folk trekker seg unna som f fordi de synes det er for "vannskelig" å forholde seg til andres problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne hadde et par dramatiske døgn på sykehuset i høst. Masse bilder av poden i sykesenga med drypp i armen, blek men fattet. Jevnlige oppdateringer med mistanke om blindtarmbetennelse. Kanskje den er sprukket? Nei, den er visst ikke det, de skal ta flere prøver. Det bygget seg opp mot en operasjon og så, vips: Bilde av poden i bilen på vei hjem. Det var luftsmerter. Poden er 14.

Etter jul var det påan igjen. Bilder av yngre pode denne gangen. Med drypp i armen, sovende og rød i kinnene. Du kunne nesten føle feberheten gjennom skjermen. Men denne historien endte godt, for denne gangen VAR det blindtarmbetennelse, heldigvis.... Poden er 12.

Det verste er at de unga er syke hele tiden. Det er stadige "brudd" som ikke kommer frem på røntgen, men som etter mye om og men blir gipset og så går de på krykker i ukesvis. De har migrene, mye mageproblemer, allergier som ikke slår ut på blodprøver, får alle influensaer, både i og utenom sesong. Den ene er visst hyperlensitiv også. Og kommentarfeltet er alltid fullt av: Neimen herregud, så uheldig den gutten er... Og jeg tenker mitt og lurer på om jeg er den eneste som mistenker at mor har en diagnose.

Anonymkode: 23704...f4b

Stakkars barn. Hadde jeg vært det barnet, hadde jeg anmeldt min mor når jeg bl voksen

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...

Det verste er at de unga er syke hele tiden. Det er stadige "brudd" som ikke kommer frem på røntgen, men som etter mye om og men blir gipset og så går de på krykker i ukesvis. De har migrene, mye mageproblemer, allergier som ikke slår ut på blodprøver, får alle influensaer, både i og utenom sesong. ...

Og jeg tenker mitt og lurer på om jeg er den eneste som mistenker at mor har en diagnose.

Anonymkode: 23704...f4b

Her synes jeg det er på sin plass med en bekymringsmelding. Ut fra hva du skriver virker det som om barna vil bli friskere på magisk vis om de skjermes fra henne. 

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg det er på sin plass med en bekymringsmelding. Ut fra hva du skriver virker det som om barna vil bli friskere på magisk vis om de skjermes fra henne. 

Anonymkode: 9fa88...c2c

Men hun virker veldig oppegående ellers. Det er bare mye sykdom, både hos henne og barna. Eldstemann ser ut til å trives godt med oppmerksomheten og er flink til å kjenne etter selv om det kan være noe galt. Men jeg reagerer på at ALT skal dokumenteres. En 15 åring synes kanskje det er stas med oppmerksomheten nå, men det er ikke så kult senere i livet når den dårlige helsen hans er så grundig dokumentert. Barna har også en far (delt omsorg) som virker oppegående og jeg tenker at han ikke ville latt ungene gå med gips en hel sommer hvis ikke han også trodde at det var et skjult brudd. Noen er jo skikkelig uheldige.

Anonymkode: 23704...f4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hun virker veldig oppegående ellers. Det er bare mye sykdom, både hos henne og barna. Eldstemann ser ut til å trives godt med oppmerksomheten og er flink til å kjenne etter selv om det kan være noe galt. Men jeg reagerer på at ALT skal dokumenteres. En 15 åring synes kanskje det er stas med oppmerksomheten nå, men det er ikke så kult senere i livet når den dårlige helsen hans er så grundig dokumentert. Barna har også en far (delt omsorg) som virker oppegående og jeg tenker at han ikke ville latt ungene gå med gips en hel sommer hvis ikke han også trodde at det var et skjult brudd. Noen er jo skikkelig uheldige.

Anonymkode: 23704...f4b

Selvfølgelig gjør hun det, men en fin fasade betyr ikke at hun ikke er i stand til å fake symptomer på ungene for oppmerksomhet. Og far kan bli lurt av argumentasjonen hennes. 

Om røntgen eller CT ikke viser brudd, da er det ikke brudd. Dette er ikke synse-maskiner, eller mene-maskiner, de gir klart svar. Om allergier ikke vises på tester så er reaksjonene psykosomatiske. Det er fortsatt reaksjoner, men det er ikke allergi. 

Hun trenger hjelp. :) 

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig gjør hun det, men en fin fasade betyr ikke at hun ikke er i stand til å fake symptomer på ungene for oppmerksomhet. Og far kan bli lurt av argumentasjonen hennes. 

Om røntgen eller CT ikke viser brudd, da er det ikke brudd. Dette er ikke synse-maskiner, eller mene-maskiner, de gir klart svar. Om allergier ikke vises på tester så er reaksjonene psykosomatiske. Det er fortsatt reaksjoner, men det er ikke allergi. 

Hun trenger hjelp. :) 

Anonymkode: 9fa88...c2c

Jeg har vondt for å se for meg en lege som gipser et barn uten grunn. Særlig når det skjer flere ganger. Han har visst noe rart med leddene som gjør at bruddene ikke synes på bilder. Så ofte som de er i kontakt med helsevesenet så ville vel de tatt affære hvis det var noe? Kommentaren min om mors diagnose var flåsete og kanskje mer rettet til behovet for fokus omkring dette med barnas (og egen) sykdom. Såååå mye draaama....

Anonymkode: 23704...f4b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vondt for å se for meg en lege som gipser et barn uten grunn. Særlig når det skjer flere ganger. Han har visst noe rart med leddene som gjør at bruddene ikke synes på bilder. Så ofte som de er i kontakt med helsevesenet så ville vel de tatt affære hvis det var noe? Kommentaren min om mors diagnose var flåsete og kanskje mer rettet til behovet for fokus omkring dette med barnas (og egen) sykdom. Såååå mye draaama....

Anonymkode: 23704...f4b

Akkurat dette med gipsing av barn uten at det er helt sikkert brudd på røntgen er faktisk ikke helt uvanlig. Skjelettet ser ganske annerledes ut hos barn enn voksne, og det kan være vanskelig å vurdere om det faktisk er et lite brudd. Det vanlige da er imidlertid å bare gipse 1 uke, for så å komme på kontroll, og dersom bildene da ser fine ute og smertene er mye bedre så avslutter man gipsbehandlingen.

Anonymkode: 5e0d2...e35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg det er på sin plass med en bekymringsmelding. Ut fra hva du skriver virker det som om barna vil bli friskere på magisk vis om de skjermes fra henne. 

Anonymkode: 9fa88...c2c

Men da dukker sannsynligvis mammaen til disse barna opp med all verdens "anti-barnevern" kommentarer, for å klage over hvor "forferdelig" hun mener at barnevernet i Norge er....

Barna kommer garantert ikke til å bli skjermetdersom foreldrene deres kommer med sånne kommentarer... 

Anonymkode: 712b5...cf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om moren med stadig syke barn:

Her ville jeg faktisk sendt en bekymringsmelding til barnevernet, og det er ikke noe jeg anbefaler med lett sinn. Men det høres ut som et veldig klassisk tilfelle av munchausen by proxy. Munchausen er når man selv overbeviser seg selv og andre, inkludert leger, om at man er syk. By proxy er når man gjør det med andre, mødre som gjør det med barna sine er det mest vanlige.. Og ja, de virker som helt normale folk, faktisk virker de gjerne ekstra likende (slik psykopater gjerne kan fremstå som veldig sjarmerende). I ett av de mest berømte tilfellene lurte en mor i USA folk trill rundt i over 20 år, om at datteren var syk, hun barberte håret hennes, fikk henne til å gå gjennom unødvendige operasjoner, råtnet tennene hennes me vilje og tvang henne til å sitte i rullestol. Den saken endte faktisk opp med at datteren drepte moren. Datteren

https://no.wikipedia.org/wiki/Münchhausens_syndrom_by_proxy

https://www.nkvts.no/sites/Barnemishandling/kliniske-tegn/skadetyper/Pages/Munchausen.aspx

https://www.tv2.no/a/1669338/

https://www.tv2.no/a/9598391/

Og ja, det er dessverre fullt mulig for leger å bli lurt trill rundt! De fleste leger overbehandler heller litt for å være på den sikre siden.

Anonymkode: 7f8c4...17b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skrev jeg 

"Om dagens ærendrunde var en 18-hulls bane, så har jeg skyhøyt handicap. Falt på glatta hele fem ganger. Kanskje jeg skal kjøpe brodder. :) "

Mamma ringte meg og var rasende fordi jeg delte altfor mye. Jeg måtte slette det for familiefreden, men hun mente at ingen ville høre om rompa mi, hull og hvorvidt man blir handicappa av å falle på isen er bare ufint og frekt. Jeg forsøkte å forklare, men.. Mamma er overbevist om at jeg er en pervers oversharer som er slem med handicappede mennesket. 

Dagens omvendte. 

Anonymkode: 46146...75e

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...