Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg har en mistanke om hvem dette er

Anonymkode: d0dbf...402

Hvis jeg blir frastjålet klær, sminke og duker for 5 mill, så er ikke en interiørveileder det første jeg hadde ønsket meg. Boligalarm og nye venner hadde vært førsteprioritet. Men jeg ser poenget med handyman, for noen må jo skifte lås på døra :fnise:

Anonymkode: 23704...f4b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men altdå... HVORDAN bli frastjålet ting for Fem millioner og det havner ikke i media??

Anonymkode: e3981...664

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men altdå... HVORDAN bli frastjålet ting for Fem millioner og det havner ikke i media??

Anonymkode: e3981...664

I og med at vedkommende skrev tallet med punktum midt i (5000.0000), så tenker jeg at det er en person som ikke vet hvor mange nuller det er i 500.000 :P 

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I og med at vedkommende skrev tallet med punktum midt i (5000.0000), så tenker jeg at det er en person som ikke vet hvor mange nuller det er i 500.000 :P 

Anonymkode: 9fa88...c2c

Heh sant nok, men likevel, en halv million er joo en del det og

Anonymkode: e3981...664

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heh sant nok, men likevel, en halv million er joo en del det og

Anonymkode: e3981...664

Ellen at vedkommende ikke har peiling på penger og verdiene det er snakk om....kan like godt være for 5000kr

Anonymkode: f2805...fb6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skrev faktisk 50 millioner, ikke 5 millioner. 

Også starter den innlegget med at vi skal ikke tro at politiet ikke gjør jobben sin, så det ergo koselig hvert fall da, at personen har troen på politiet i det minste. :D

Anonymkode: 4ec0a...a8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en person på fb som er rimelig aktiv i frivillig arbeid for asylsøkere og har oppdaterte statuser ang dette daglig i perioder. Veldig flott å være engasjert i frivillig arbeid men jeg mistet litt av "så flott gjort av deg" følelsen når h*n beskyldte alle som ikke var like ivrige for å være rasister. 

Anonymkode: a0e1a...725

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mormor er ille på å dele alt av sitater, visdomsord og bilder på min Fb vegg(samt andre i familiens Fb vegger) .. Samt overvåke profilen våres. 

Men jeg vet hun er mye alene etter at morfaren min gikk vekk, så jeg får meg ikke til å si noe på det.. :vetikke:

Anonymkode: de988...a73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 18.24, AnonymBruker skrev:

Min mormor er ille på å dele alt av sitater, visdomsord og bilder på min Fb vegg(samt andre i familiens Fb vegger) .. Samt overvåke profilen våres. 

Men jeg vet hun er mye alene etter at morfaren min gikk vekk, så jeg får meg ikke til å si noe på det.. :vetikke:

Anonymkode: de988...a73

Dette er helt vanlig oppførsel av eldre på Facebook, og det vet de fleste. Ikke si noe du.

Anonymkode: 4150f...4d7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er helt vanlig oppførsel av eldre på Facebook, og det vet de fleste. Ikke si noe du.

Anonymkode: 4150f...4d7

Ja, det høres mer ut som om mormor trenger en hobby og venner. Har de pensjonistkino i byen hennes, a73? Om hun strikker finner du billig garn på ebay. :P 

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det høres mer ut som om mormor trenger en hobby og venner. Har de pensjonistkino i byen hennes, a73? Om hun strikker finner du billig garn på ebay. :P 

Anonymkode: 9fa88...c2c

Hun har både venner og hobbyer, men nå som vinteren er her er hun redd for å gå ut, samt at helsa ikke spiller helt på lag.  Men jeg kommer aldri til å si noe på det med delingene, hvis det gir henne noe glede, så skal jeg overleve det. :)

Anonymkode: de988...a73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.1.2018 den 16.23, AnonymBruker skrev:

Fra en bilstol-gruppe med over 5000 medlemmer.

 

XX: ''Du kjenner tilfeldigvis ikke denne selgeren YY?''

YY: ''Hmm nei, dessverre 1f61e.png''

YY: ''Men *guttenavn* skal flytte til *by* nå, XX, og han trenger ikke setet han har. Jeg fikk ikke lov til å kjøpe det for han trudde jeg var på tjukka igjen 1f923.png🤣 Går an å høre med han.''

XX: ''Men du mener jeg kan vise bf denne bilstolen? Og få han til å kjøpe den? Bør de ikke prøves i bilen først også?''

YY: ''Bør prøvemonteres først ja, kjedelig hvis det ikke passer 1f615.png''

XX: ''Trur ikke Stian får lov å kjøpe det av han heller for å si det sånn 1f602.png😂 men jeg kan høre med han 1f642.png🙂 Kan jeg si at jeg fikk høre det fra deg?''

YY: ''Haha 1f923.png🤣1f602.png😂 Uff. Ja, bare å si det 263a.png''

XX: ''YY, Det må jo prøves i Stian sin bil da.. da er vi kanskje like langt. Hvis ikke jeg spør om å få prøve det for det skal stå i en av besteforeldrene sin bil da.. 1f609.png''

YY:  '' Hmm... dere får ikke reist dit sammen med hans bil da?''

XX: ''Tviler på at han vil se Stian. Han har ikke vært særlig venner med han det siste halvåret her 1f602.png''

YY: ''1f602.png😂1f602.png😂 Han har jo fått seg ny omgangskrets. Jenter født i 98! 1f923.png🤣1f602.png😂1f648.png''

XX: ''Stian ja 1f602.png😂1f602.png😂 uff flaut!! Men jeg skal høre! Dumme mannfolk.. blir helt paff og flau innimellom 1f602.png😂1f602.png'' 

YY: ''Stian!? Hahaha!! Jeg snakka om han andre minken 1f923.png🤣1f602.png😂 nei fy fader. Haha''

XX: ''Da er de like da, for Stian har også begynt å henge med smårips 1f602.png''

YY: ''Snakk om å synke dypt''

XX: ''Hehe ja!! Men du btw, passer ikke inn i tråden her men 1f602.png😂: Sorry for alt tidligere. Jeg har funnet ut i ettertid hvor feil jeg tok av diverse ting! Beklager så mye 1f60a.png😊 jeg dumma meg ut!''

YY: ''No hard feelings herfra 263a.png☺️ Vi har alle gjort våre feil, har vel en del av den kaka der jeg og 1f61d.png😝 Var ikke vondt ment hvertfall!''

XX: ''Hehe du gjorde ingenting galt 1f642.png🙂 Godt å høre det er glemt! 1f642.png🙂 Takk!''

 

Lurer på hvem Stian er, og om disse to har hørt om messenger... 

 

😂''

😂

🙈''

YY😂

😉

C😕''8

Anonymkode: 314a6...80f

Du trenger ikke lure lenge på hvem Stian er 🙊 det var 3 klikk, så hadde jeg bilde av han 😂 

Anonymkode: 5b604...b64

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke lure lenge på hvem Stian er 🙊 det var 3 klikk, så hadde jeg bilde av han 😂 

Anonymkode: 5b604...b64

Haha!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som la ut en meme hvor det stod:

«Avoid posting your personal problems on social media. Your personal problems require personal solutions, not social attention»

Dette er da postet av ei dame som er på sykehuset annenhver uke, har tarmproblemer som betyr mye tid på do, psykiske problemer osv. Og hun deler hver minste lille detalje på veggen sin. Ja til og med detaljer om når hun sitter på do....

Anonymkode: f4a51...452

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ei som la ut en meme hvor det stod:

«Avoid posting your personal problems on social media. Your personal problems require personal solutions, not social attention»

Dette er da postet av ei dame som er på sykehuset annenhver uke, har tarmproblemer som betyr mye tid på do, psykiske problemer osv. Og hun deler hver minste lille detalje på veggen sin. Ja til og med detaljer om når hun sitter på do....

Anonymkode: f4a51...452

Kanskje hun ikke kan engelsk? 

Anonymkode: d6da5...a96

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite stikk til oversharerne:

Sitat

Svaret er A) 058. Trenger egentlig ikke ny bil, men fiffig historie på denne her da. Gidder ikke å legge til noe livshistorie om hvorfor jeg burde vinne bilen, og fortjener det.. Jeg vil vinne den fordi det hadde vært litt gøy.

Det er en kommentar fra en konkurranse på Facebook.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte oversharing, men... ja.

 

Aftenposten har jo den artikkelen om familien som har "pensjonert" seg som 30 åringer eller hva det var.

I kommentarfeltet på facebook kommer gullkornet fra en annen random dame.

- "jeg er pensjonist siden jeg var 30 år og nå er jeg 40 år. Mannen betaler og forsørger meg. Reiser på feire hele tiden. Trenger jeg penger så overfører han mer. Vi lever livet vi, "tagger venninne som også forsørges av mannen".

Venninna svarer glatt - " la alle de andre betale, slite og jobbe, vi lever livet vi ja! Når skal vi reise til xxxxx igjen?".

(og det følger en kort diskusjon om når/hva/hvor.....)

 

(fritt sitert)

 

Altså. Folk. :rolleyes: 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Ikke direkte oversharing, men... ja.

 

Aftenposten har jo den artikkelen om familien som har "pensjonert" seg som 30 åringer eller hva det var.

I kommentarfeltet på facebook kommer gullkornet fra en annen random dame.

- "jeg er pensjonist siden jeg var 30 år og nå er jeg 40 år. Mannen betaler og forsørger meg. Reiser på feire hele tiden. Trenger jeg penger så overfører han mer. Vi lever livet vi, "tagger venninne som også forsørges av mannen".

Venninna svarer glatt - " la alle de andre betale, slite og jobbe, vi lever livet vi ja! Når skal vi reise til xxxxx igjen?".

(og det følger en kort diskusjon om når/hva/hvor.....)

 

(fritt sitert)

 

Altså. Folk. :rolleyes: 

Det blir sikkert trivelig når de blir byttet ut i en nyere modell mens de er på Bora Bora og drikker sjampis og de ikke har verken egen jobb eller egne penger. 

Anonymkode: 23704...f4b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...