Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk ikke kopiert over fra Facebook. Men ei solgte LV veska si.

Og kom med en lang historie at hun måtte Det, fordi den hadde hun fått av eksen sin. Og han hadde vært utro og alt så det var vonde minner..++

Ikke artig å oppleve utroskap, men hvorfor ikke selge den jævla veska og holde kjeft?

Anonymkode: a8b9c...611

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Geez. :roll: Jeg jogget forbi Regjeringskvartalet den dagen det smalt, men jeg må ærlig si jeg var mer skjelven over at det smalt "i MIN by" enn at jeg var i området tidligere på dagen. Om jeg hadde gått rundt og sagt "jeg overlevde 22. juli" tror jeg vennene mine hadde gjort narr av meg. Med rette. :P 

Anonymkode: 9fa88...c2c

Samme her. Jeg skulle egentlig møte en venninne ved regjeringskvartalet da det smalt, men jeg måtte jobbe overtid. Jeg gikk ikke til avisen, for å si det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/6/2017 at 9:30 AM, kenpet said:

Jeg vet om en som sier at han overlevde 22. juli når han var milevis unna både regjeringskvartalet og Utøya.

Tror det kalles "lame claim to fame"...?

Anonymkode: e5ff4...6eb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2017 den 17.09, AnonymBruker skrev:

En skolevenninne av meg fant ut at samboeren var utro, tok screenshot av Messenger-meldingene mellom samboeren og elskerinnen med svært seksuelt innhold og la ut på FB-veggen sin. 

Anonymkode: 1f06e...16a

Veeel... jeg hater utroskap såpass at jeg kunne vært fristet til å gjøre det samme. Men jeg hadde nok behersket meg og heller tatt screenshots og sendt til ham og hans da nye kjæreste, og ellers til de som hadde lurt på hva som hadde skjedd :phaedra:  :fnise: 


Det har vært lite aktivitet blant mine venner. Men nå har det omsider dukket opp et par gullkorn. En jeg har kjent i mange år har fått seg ny kjæreste. Det gikk veldig raskt. Han begynte å snakke om følelser og kribling etter bare litt chatting i et par timer i midten av august. Joda, fascinert av andre mennesker og få en viss anelse om hva slags person de er kan man jo over nett, så det var kanskje ikke så rart.  


Så reiste han noen timer for å møte henne et par dager etterpå. Så ble han der i 2 eller 3 dager, og hadde plutselig møtt sitt livs største kjærlighet! Og nå for et par uker siden ble de samboere. 
Og det er her det virkelig rare begynner! For i denne oppdaterte forholdsstatusen kan man lese følgende svar fra henne til en kommentar om at oisann, det hørtes da litt skummelt ut å gå så fort fram, men lykke til likevel! 

Sitat

Det som blir kjempeskummelt er at jeg har så masse kjærlighet og gi til *hans nav*. Det er magen fisk i Havet det var *hans navn* som bitt på stanga mi å jeg som nappet på hans . .... opp til flere som kunne tenke seg å være min kjæreste jeg vet at ting kan være kjempeskummelt. Vi fant noe eget i hver andre . Noe som ingen andre har . Ser fram til å ble kjent kjempe med med dere venner av *hans navn*

Dette var svaret hun gav en person. 
Som kommentar på forholdsstatusen hans har hun kommentert dette: 

Sitat

Denne gangen fant ei dame som ikke vokser på Tre.er nok drømme dama . Å er nok svigermor og svirerfars drømm . Møte kommde mot allle .. liker å snakke med alle folk .. jeg hjelper Gjerne til med ting. Er allt mulig dame..elsker å lage god mat å bake .er glad i å vaske .kunne ha hatt vaske jobb hos folk. Er glad i dyr . settter andre før meg selve ... Jo takk alle.. Jeg gleder meg til til å dele resten av livet mitt med deg min kjære *hans navn*

Seriøse greier der altså. 
Og utover dette så virker hun litt enkel for å si det slik. 

 

Ellers så har jeg irritert meg litt over en mann på snart 60 år som konstant skal snakke om været. 
Han legger ut statuser med "Det er vått!" eller "Nei, det var visst ikke tett i dag heller!", og for å ikke glemme "Hva skjer her egentlig? Er det blitt tett?" når det ikke har regnet. 
 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kommet 8ml med ferdig måkt snø.. høhø" Min kjære onkel på 60år. Fint å overføre den tørre humoren til facebook. Ikke oversharing, men blir fort mye måkt snø når vi har nedbør hver dag.. :P Mengdesharing kanskje. 

Anonymkode: 6228a...fa7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa er av typen som sjekker inn overalt. Er han på jobb? Innsjekk. Er han ferdig på jobb? Innsjekk. Er han på besøk hos meg? Innsjekk. Er han på sykehuset/tannlege? Innsjekk. Jeg synes det bare er kjekt å se hva han gjør på om dagene, meen samboeren synes det er kjempeteit :fnise:

Anonymkode: 19a0b...a76

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pappa er av typen som sjekker inn overalt. Er han på jobb? Innsjekk. Er han ferdig på jobb? Innsjekk. Er han på besøk hos meg? Innsjekk. Er han på sykehuset/tannlege? Innsjekk. Jeg synes det bare er kjekt å se hva han gjør på om dagene, meen samboeren synes det er kjempeteit :fnise:

Anonymkode: 19a0b...a76

Uff. Jeg må nok si meg enig med samboeren din. Jeg har aldri sjekket inn ett eneste sted, og jeg forstår bare ikke vitsen med det. Det er ikke i tankene mine engang, når jeg ankommer et sted «oi, må sjekke inn», liksom?? :klo: Hvilken interesse skulle folk ha av å se hvor jeg til enhver tid befinner meg? Synes det bare er rart at funksjonen i det helle tatt  finnes. :fnise:

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kjekt å sjekke inn på spesielle steder. Da finner man ofte ut at man har bekjente på samme sted. Og da mener jeg gjerne konserter, festivaler, markeder osv 

ofte jeg har sjekket inn på slike steder og fått meldinger fra bekjente om at de også skal dit eller allerede er der, og da treffes vi

Men å sjekke inn at man er på jobb, butikken, hjemme osv syns jeg er litt teit 😝

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pappa er av typen som sjekker inn overalt. Er han på jobb? Innsjekk. Er han ferdig på jobb? Innsjekk. Er han på besøk hos meg? Innsjekk. Er han på sykehuset/tannlege? Innsjekk. Jeg synes det bare er kjekt å se hva han gjør på om dagene, meen samboeren synes det er kjempeteit :fnise:

Anonymkode: 19a0b...a76

Kleint, men mammaen min starter livesendinger nesten hver gang hun er på toppen av et fjell. Flaut! Tror jeg hadde foretrukket om hun heller hadde sjekket inn på alle mulige slags plasser.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lillsunshine skrev:

Kleint, men mammaen min starter livesendinger nesten hver gang hun er på toppen av et fjell. Flaut! Tror jeg hadde foretrukket om hun heller hadde sjekket inn på alle mulige slags plasser.

Haha, det gjør svigermor og! 

Anonymkode: 6228a...fa7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lillsunshine skrev:

Kleint, men mammaen min starter livesendinger nesten hver gang hun er på toppen av et fjell. Flaut! Tror jeg hadde foretrukket om hun heller hadde sjekket inn på alle mulige slags plasser.

Livesendinger er døden, og den funksjonen burde vært stengt for privatpersoner :fnise:  Det er det pinligste jeg vet!

Anonymkode: 1a93c...e64

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

En bekjent av meg  bruker Fjasboka som ropert og alpelur for det meste. Det slippes knapt en fjert uten at det postes om det på FB. Jeg vet mer om han, kona hans, og barna deres enn hva jeg vet om vennene mine, hva de har kjøpt, hvem de omgås, hvordan de bor, hvor de har vært og hvor de er. Det tagges, sjekkes inn, postes bilder og live-sendes over en svært lav sko. 

Dagens status fra han: Vi har hatt innbrudd i leiligheta vår. Tyvene har bl.a. tatt safen vår. Det var åpenbart noen som visste veldig godt hva vi hadde, og hvordan de skulle gå frem (...)

Så følger en oppramsing av hva som mangler, deriblant Breitling-ur, Leica-kameraer og objektiver, konemors juveler, og annet svindyrt krimskrams som lett kan omsettes. Alt dette har selvsagt vært omtalt ved tidligere anledninger ("Se den fine klokka jeg fikk av kona i bursdagsgave", "Har kjøpt meg nytt kamera", "Ny Breitling - den sjuende i samlingen!" osv.)

Beklager, men når man er så toskete og poster så mye at man nærmest gir eventuelle tyver en gavepakke for når og hvordan man kan bryte seg, samt hva man kan stjele, så er det litt vanskelig å ha sympati. Oversharing kan tydeligvis ha konsekvenser. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Beklager, men når man er så toskete og poster så mye at man nærmest gir eventuelle tyver en gavepakke for når og hvordan man kan bryte seg, samt hva man kan stjele, så er det litt vanskelig å ha sympati. Oversharing kan tydeligvis ha konsekvenser. 

Wow. Og om noen tør påpeke at han har driti seg ut, blir de vel beskyldt for å stå bak innbruddet. :ler: 

Det ville vært betimelig med en henvendelse til forsikringsselskapet, med skjermdumper, - han har sikkert fortalt hvilket selskap han bruker. 

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vedkjent har lagt ut bilde av sin datters vidåpne bæsjebleie til alles beskuelse. 

Vær så snill og hold slikt utenfor sosiale medier. Jeg er ikke interessert i å se bilde av møkka som kidden din produserer🤢

Spoiler

863C38EF-8BE1-47D5-B4E5-226DEACA8282.thumb.jpeg.0e8973c2e26802c6c19d3a0dbb04349d.jpeg

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg hadde gledet meg SÅ mye til en helgetur med kjæresten min, men den eneste aktuelle barnevakten vil bare passe fra fredag til lørdag eller lørdag til søndag, ikke begge deler. Så der gikk den turen i dass ja!"

Facebook, nå også som offentlig guilt-tripper :roll: 

Anonymkode: d82da...90b

Dårlig gjort av vedkommende, barnevakten har da vitterlig ikke ansvar for turen din med mindre han/hun opprinnelig sa ja til å passe hele helgen. Hadde ikke tilbudt meg neste gang, om jeg var denne "eneste aktuelle barnevakten". Utakknemlig skitunge, kaller vi en forelder som det der.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent døde nå nylig. Hun etterlater seg flere barn, og ikke alle er voksne. Familiens ønske var å at folk skulle vente med å poste noe på FB veggen hennes, fram til barna får dette litt mer på avstand.

Dessverre tenkte de ikke på å stenge veggen hennes, for første reaksjon til de fleste er jo å løpe inn og skrive noe der, og det er nå nærmest en konkurranse om hvem som kommer på flest mulige måter å hedre henne der, tåredryppende historier, bilder, animasjoner, tegninger etc. Utrolig at et siste ønske fra familien ikke kan respekteres, men nei MITT behov for å vise at jeg bryr meg er så mye mer viktig. 

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2017 den 23.40, Wenda skrev:

Syns det er kjekt å sjekke inn på spesielle steder. Da finner man ofte ut at man har bekjente på samme sted. Og da mener jeg gjerne konserter, festivaler, markeder osv 

ofte jeg har sjekket inn på slike steder og fått meldinger fra bekjente om at de også skal dit eller allerede er der, og da treffes vi

Men å sjekke inn at man er på jobb, butikken, hjemme osv syns jeg er litt teit 😝

Enig. Større ting hvor det mest sannsynlig kan være en del kjente er ok å sjekke inn på. Hadde jeg fått påspandert en tur til månen hadde jeg nok sjekket inn der også 😂 Men å sjekke inn hver eneste gang du er på treningssenteret, på jobb, hjemme, på kjøpesenteret osv det skjønner jeg ikke. Men nå er det ganske mange av folks facebookvaner jeg ikke skjønner noe som helst av. 

Jeg sjekket faktisk inn på en restaurant selv her for noen uker siden, men det var for å få bruke wifien 😂 Fortet meg å slette innsjekkingen så fort jeg var ferdig 🙈

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En bekjent døde nå nylig. Hun etterlater seg flere barn, og ikke alle er voksne. Familiens ønske var å at folk skulle vente med å poste noe på FB veggen hennes, fram til barna får dette litt mer på avstand.

Dessverre tenkte de ikke på å stenge veggen hennes, for første reaksjon til de fleste er jo å løpe inn og skrive noe der, og det er nå nærmest en konkurranse om hvem som kommer på flest mulige måter å hedre henne der, tåredryppende historier, bilder, animasjoner, tegninger etc. Utrolig at et siste ønske fra familien ikke kan respekteres, men nei MITT behov for å vise at jeg bryr meg er så mye mer viktig. 

Anonymkode: ec50a...748

Sånt er utrolig respektløst, og utrolig pinlig å se på... Flaut at det å vise medfølelse for mange er noe de gjør for å "sole seg i glansen". Kvalmt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...