Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne statusen dukket opp på veggen i dag da en av mine venner har likt den. Jeg vet ikke hvem personen er, men han syns tydeligvis at dette fortjener en offentlig status på facebook:

 

Når du kopierer det rett ut er det veldig enkelt å søke opp og finne personen.. tok meg 2 sek. Synes det er lurt å huske på når det er barn inne i bildet...

Anonymkode: a0eb6...bfb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du kopierer det rett ut er det veldig enkelt å søke opp og finne personen.. tok meg 2 sek. Synes det er lurt å huske på når det er barn inne i bildet...

Anonymkode: a0eb6...bfb

Lita avsporing.

Må seie at eg aldri har forstått poenget med å søkje opp folk ein ikkje kjenner på facebook på grunn av innlegg her. Kvifor gjer du det? Er det kun fordi du vil vite namnet på personen? Kva får du ut av å søkje det opp? Spør fordi eg er genuint nysgjerrig...

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å søke på Facebook selv jeg siden alle sier det tar dem 2 sekunder å finne personene. Har ALDRI klart å finne en person gjennom å søke på tekster som er lagt ut her

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amantheia skrev:

Lita avsporing.

Må seie at eg aldri har forstått poenget med å søkje opp folk ein ikkje kjenner på facebook på grunn av innlegg her. Kvifor gjer du det? Er det kun fordi du vil vite namnet på personen? Kva får du ut av å søkje det opp? Spør fordi eg er genuint nysgjerrig...

Jeg bruker ikke å gjøre det, men innlegget minte meg veldig mye om noen jeg vet hvem er. Så søkte opp av nysgjerrighet om det stemte 

54 minutter siden, Wenda skrev:

Jeg har prøvd å søke på Facebook selv jeg siden alle sier det tar dem 2 sekunder å finne personene. Har ALDRI klart å finne en person gjennom å søke på tekster som er lagt ut her

Er ganske lett

38 minutter siden, padawan skrev:

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å legge ut her at man har funnet personen heller.

Grunnen for at jeg nevnte det denne gangen er fordi det handlet om barn. Jeg syntes innlegget minte meg veldig mye om en bekjent (stemte ikke denne gangen), men det fikk meg til å tenkte på at jeg kunne visst hvem dette var.. Det kunne vært faren til en venninne av datteren min. Hadde sikkert ikke vært gøy med utblåsning på Facebook også funnet ut at det ble hengt ut på nettet. 

Synes det er gøy med denne tråden, men ikke når det skal gå ut over barn. Derfor nevnte jeg det så folk er klar over hvor lett det for andre å finne info 

skal man legge ut om andre på nettet på en slik måte som dette så synes jeg det går Ann å tenke litt :) 

Anonymkode: a0eb6...bfb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ikke å gjøre det, men innlegget minte meg veldig mye om noen jeg vet hvem er. Så søkte opp av nysgjerrighet om det stemte 

Er ganske lett

Grunnen for at jeg nevnte det denne gangen er fordi det handlet om barn. Jeg syntes innlegget minte meg veldig mye om en bekjent (stemte ikke denne gangen), men det fikk meg til å tenkte på at jeg kunne visst hvem dette var.. Det kunne vært faren til en venninne av datteren min. Hadde sikkert ikke vært gøy med utblåsning på Facebook også funnet ut at det ble hengt ut på nettet. 

Synes det er gøy med denne tråden, men ikke når det skal gå ut over barn. Derfor nevnte jeg det så folk er klar over hvor lett det for andre å finne info 

skal man legge ut om andre på nettet på en slik måte som dette så synes jeg det går Ann å tenke litt :) 

Anonymkode: a0eb6...bfb

Han har selv valgt å skrive dette som et offentlig innlegg. Hadde han satt det privat slik at bare noen få venner kunne lese det er det noe annet mener nå jeg..

Anonymkode: 80c22...1d7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vitsen med å gi beskjed om at dette kan gjenkjennes er jo fordi folk skal være litt forsiktige med å legge identifiserende innlegg her.  Og ja, jeg er såpass nysgjerrig at jeg søker opp folk som legger ut rare statuser.  Og jeg er neppe den eneste.... 

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han har selv valgt å skrive dette som et offentlig innlegg. Hadde han satt det privat slik at bare noen få venner kunne lese det er det noe annet mener nå jeg..

Anonymkode: 80c22...1d7

At han velger å gjøre det er en ting, men det betyr ikke at vi trenger å legge det ut på ett forum når det er så lett å identifisere person og barnet det handler om. Det er det jeg vil frem til.  

jeg mener ikke at han var lur i å skrive dette på Facebook, for her ser vi hvor lett ting kommer videre. Men så handler ikke dette om kun han og det synes jeg er lurt å tenke over 

Anonymkode: a0eb6...bfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"enkelte folk skulle faen meg hatt seg en på trynet, mer eller mindre, så de lærer seg litt hvordan man skal oppføre seg."

Kommentarene går som følger, T er vedkommende som skrev innlegget, V er venn som svarer:

V: *tagger en fyr*

T: hva skal det bety? Hvorfor skal han se dette?

V: han må lære seg å oppføre seg han au :P

T: han må det ja. Tror du dette er en spøk eller?

V: ja 

T: bare så det er sagt, ingenting av det jeg sier om sånne ting som det der, er en spøk 

 

 

Dear lord 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Fame skrev:

"enkelte folk skulle faen meg hatt seg en på trynet, mer eller mindre, så de lærer seg litt hvordan man skal oppføre seg."

Kommentarene går som følger, T er vedkommende som skrev innlegget, V er venn som svarer:

V: *tagger en fyr*

T: hva skal det bety? Hvorfor skal han se dette?

V: han må lære seg å oppføre seg han au :P

T: han må det ja. Tror du dette er en spøk eller?

V: ja 

T: bare så det er sagt, ingenting av det jeg sier om sånne ting som det der, er en spøk 

 

 

Dear lord 

 

OMG! For en dust denne T er :alice: Hva er poenget med den posten, liksom? Om det er ment til èn person, så er det superteit å sende det til alle  x) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
På 7/4/2017 den 17.06, AnonymBruker skrev:

Det er noe som heter nesebeinet, jo.

Anonymkode: ec200...326

Bare ikke før asiatere. De har ikke nesebein. Derav de små søte nesene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Til dere som alltid har lurt på min VIPPS, kan sende til nummer xxxxxx, Husk å ha med xxxx i VIPPS meldingen. Da dette er tilknyttet mitt EasiPay Mastercard 1f642.png:)

 

Ja, har alltid lurt på din vipps:)

Anonymkode: 75c94...2a8

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Til dere som alltid har lurt på min VIPPS, kan sende til nummer xxxxxx, Husk å ha med xxxx i VIPPS meldingen. Da dette er tilknyttet mitt EasiPay Mastercard 1f642.png:)

 

Ja, har alltid lurt på din vipps:)

Anonymkode: 75c94...2a8

Greit å vite. Sånn dersom jeg har litt penger til overs en måned og ønsker å bruke dette på andres kredittgjeld 🙄

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, NotNaomi skrev:

Bare ikke før asiatere. De har ikke nesebein. Derav de små søte nesene :-)

At? :sprettoy:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Wenda skrev:

Jeg har prøvd å søke på Facebook selv jeg siden alle sier det tar dem 2 sekunder å finne personene. Har ALDRI klart å finne en person gjennom å søke på tekster som er lagt ut her

Ikke jeg heller..

Anonymkode: a4883...0e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...