AnonymBruker

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?

10 022 innlegg i emnet

På 22.6.2017 den 15.18, GulSitron skrev:

Var ikke det jeg reagerte på. Var mer "kan man dra flere ganger ut og inn av Sverige?" 

Det er faktisk ikke så dumt spørsmål, tollgrensene er begrenset av antall timer i utlandet, og reglene som går på feks. 24 timer gjelder uavhengig av hvor mange turer du kjører inn og ut :) Så man har ikke lov til å ta tre turer feks, om man overstiger kvota. Mange vet ikke dette, og kjører skytteltrafikk for å få med mest mulig. 

Anonymkode: f83e8...7be

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste tilfellet av oversharing jeg har sett var en kvinne som outet seg fullstendig i en gruppe på fb.

Jeg skjønner hun er lei av sin diagnose med dens begrensninger av dagliglivet, og jeg skjønner at hun ser nytten av å finne andre i samme situasjon.

Men det er forskjell på å dele å utlevere seg fullstendig. Man trenger ikke fortelle hvor jævlig det er å måtte gå en uke uten hjelp til dusj i varmen, kombinert med at hun er full av sopp og endetarmsplager, at hun ligger i egen urin i en varm svett seng og kjenner på lukta av svette, avføring, urin og sopp. Bare for å nevne deler av det hun presterte å utlevere i et innlegg på minst 3 A4-sider. 

Det delte hun altså under fullt navn og bilde, i en gruppe med over 20.000 medlemmer. Joda, gruppa er lukket, og i teorien skal vel alle ha samme diagnosen, men i realiteten vet man ikke hvem som er der eller hvilke hensikter de har. Jeg for eksempel, er med i gruppa kun fordi jeg av og til har nytte av linker som legges ut. Er ellers ikke aktiv der. I teorien kan det sitte en framtidig arbeidsgiver i gruppa, den dagen hun søker jobb (om hun klarer) får hun neppe den jobben.

Joda jeg skjønner at noen ikke har noen annen lufteventil enn slike grupper på fb. Men med 20.000 medlemmer kan man likegodt sette innlegget i VG eller stille seg på et podie på torget i byen. Verdigheten er mistet i alle fall. Enkelte skulle vært beskyttet mot seg selv.

Anonymkode: 43467...d95

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden