Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Elendig økonomistyring er en av flere symptomer på diagnoser som vil gjøre deg til gjenganger hos NAV. Vær heller lykkelig over at du er istand til å styre din egen økonomi, enn å være miskunnelig på noen som antagelig mangler mer enn ti øre på ei krone.

Anonymkode: 9749a...2e3

Misunnelig eventuelt. Hilsen AB som ikke kan skrive.

Anonymkode: 9749a...2e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelig eventuelt. Hilsen AB som ikke kan skrive.

Anonymkode: 9749a...2e3

Misunnelig er jeg ikke, langt i fra. Men i sånne her tilfeller så fungerer jo nav som en enabler. De tillater jo dårlig økonomisk styring om det ikke er noe  kontroll på hva penger blir brukt til. Men skal ikke diskutere dette mer, for jeg vet ikke helt hvordan dette funker eller ikke funker,  og det har ikke noe med trådens tema å gjøre. Syns bare det er dårlig bruk av "fellesskapets" penger.

Anonymkode: 22a32...1bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelig er jeg ikke, langt i fra. Men i sånne her tilfeller så fungerer jo nav som en enabler. De tillater jo dårlig økonomisk styring om det ikke er noe  kontroll på hva penger blir brukt til. Men skal ikke diskutere dette mer, for jeg vet ikke helt hvordan dette funker eller ikke funker,  og det har ikke noe med trådens tema å gjøre. Syns bare det er dårlig bruk av "fellesskapets" penger.

Anonymkode: 22a32...1bf

Det er på en måte en bivirkning av NAVs rolle som sikkerhetsnett. Det er vanskelig å kontrollere på en måte som ikke blir ekstremt byråkratisk (hvem skal få hva når), stigmatiserende (matkuponger), eller rett og slett veldig inngripende i folks liv (Du får ikke handle varer som x og x).

Lover å slutte å avspore videre nå.

Anonymkode: 9749a...2e3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Elendig økonomistyring er en av flere symptomer på diagnoser som vil gjøre deg til gjenganger hos NAV. Vær heller lykkelig over at du er istand til å styre din egen økonomi, enn å være miskunnelig på noen som antagelig mangler mer enn ti øre på ei krone.

Anonymkode: 9749a...2e3

Hvorfor skal hun vise miskunn?

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal hun vise miskunn?

Anonymkode: d0dbf...402

Nå har faktisk denne anonyme brukeren allerede rettet på sin skrivefeil. Meningsløs å begynne å peike på det. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med i en slik "gi bort" gruppe, og er overrasket over hva folk spør etter gratis. Ikke minst ting som tydeligvis haster og de må ha kjørt hjem på døra. Det er alt fra å arve klær og utstyr til barn (som jeg ser på som ganske normalt bortsett fra "haster", "asap" og "leveres hos meg") til veldig dyre ting (fult fungerende henger til bil med skilter og alt). 

Er veldig for gjenbruk og kaste minst mulig, men jeg hadde aldri kunne sitte og spurt etter så mye ting, så ofte som noen av de. 

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.6.2017 den 10.19, daemonia skrev:

Egentlig burde ikke NAV gi støtte til folk som bruker penger uansvarlig og unødvendig. Fest og røyk kjenner jeg at jeg blir provosert over at prioriteres når det er gratis penger det er snakk om. 

Det er ikke "gratis" penger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i et styre og arbeider sammen med en mann i midten av 30 - årene. Han ble skilt for et par år siden, og har vært, mildt sagt, desperat siden da. Nå kan vi ikke ha et styremøte eller en vanlig dag på jobb uten at han sitter med nesa trykt ned i mobilen, og snapper og chater og mailer og snapper på nytt. Han er helt ute av stand til å følge med på noe annet. Hver arbeidsdag blir det lagt ut 10 - 20 nye selfies på facebook. Har slettet han fra snapp, der ryr det ut 20 - 40 selfies hver dag. At han fremdeles får beholde jobben er ubegripelig, firmaet har egentlig ganske strenge regler på dette med sosiale media. Oversharing av kjedeligste og mest irriterende sort!

Anonymkode: 240c3...7f3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kath H. skrev:

Det er ikke "gratis" penger.

For de som bare tar i mot og ikke gjør noe (som for eksempel sosialstønad) så er det gratis. Jeg vet om nok av de som utnytter systemet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, daemonia skrev:

For de som bare tar i mot og ikke gjør noe (som for eksempel sosialstønad) så er det gratis. Jeg vet om nok av de som utnytter systemet. 

Det heter ikke lenger sosialstønad. Det er et lån. Som NAV er iherdige med å kreve inn igjen hvis mottakeren skulle få for eksempel arbeidsledighetstrygd eller andre stønader innvilget. Får du jobb og lønn så har de derimot ikke anledning til å kreve inn noe, så det lønner seg faktisk å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2017 den 15.09, AnonymBruker skrev:

Misunnelig er jeg ikke, langt i fra. Men i sånne her tilfeller så fungerer jo nav som en enabler. De tillater jo dårlig økonomisk styring om det ikke er noe  kontroll på hva penger blir brukt til. Men skal ikke diskutere dette mer, for jeg vet ikke helt hvordan dette funker eller ikke funker,  og det har ikke noe med trådens tema å gjøre. Syns bare det er dårlig bruk av "fellesskapets" penger.

Anonymkode: 22a32...1bf

Unnskyld meg, men mener du at NAV skal styre oss ENDA mer? Nå prater jeg om f.eks AAP og ikke ufør. Ikke kan jeg velge hvilket som helst yrke jeg vil (med mindre jeg arver/vinner penger sånn at jeg ikke trenger pengestøtte i hverdagen), ikke kan jeg bare begynne på hvilken som helst skole (det må avklares med NAV) og jeg kan heller ikke dra på ferie når jeg vil. Ja, jeg vet at arbeidstakere heller ikke kan dra på ferie når de vil, men forskjellen er at dere får 5 uker hvor dere kan dra på ferie. Vi må søke, og samtidig fortelle hvor vi skal og hvor lenge vi blir der, for å få beholde pengene. Og nå mener du at NAV skal detaljstyre økonomien vår i tillegg? Selv folk som er umyndiggjort økonomisk blir ikke detaljstyrt på den måten. 

Anonymkode: 57876...e6e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oversharing eller bare ekkelt? 

Er venn med en fra et land langt unne og der er synet på død noe annet enn her føler jeg. For denne personen liker og deler bilder av døde mennesker. Grusomme bilder. En gang en film av en fyr som hadde fått revet av ansiktet av en hund. Et bilde med flere døde damer på rekke og rad og nå nylig en motorsykliste som var revna i to :cry3:har skjult denne personen. Det ble for drøy kost for meg. 

Anonymkode: 44d59...79b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oversharing eller bare ekkelt? 

Er venn med en fra et land langt unne og der er synet på død noe annet enn her føler jeg. For denne personen liker og deler bilder av døde mennesker. Grusomme bilder. En gang en film av en fyr som hadde fått revet av ansiktet av en hund. Et bilde med flere døde damer på rekke og rad og nå nylig en motorsykliste som var revna i to :cry3:har skjult denne personen. Det ble for drøy kost for meg. 

Anonymkode: 44d59...79b

Rapporteringsgrunn på de innlegga.... Håper ikke vedkommende har unge mennesker på vennelista si.

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Cyndaquil skrev:

Haha jeg dør: 😂. Jeg sitter på en buss og de bak meg snakker om veldedighet og donering av penger. Hun ene spør hun andre om hun bidrar til sånne, da hun sa svarer 

"nei, men jeg kopierer og deler sånne innlegg på Facebook om oppmerksomhet til sykdommer så jeg hjelper og bidrar til samfunnet på den måten da". 

 

Hahah, du burde ha rost henne for å være et så samfunnsbevisst og raust menneske :ler:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Anoia skrev:

Hahah, du burde ha rost henne for å være et så samfunnsbevisst og raust menneske :ler:

Jeg hadde lyst å spørre henne om hun hadde tall på hvor mange man hadde reddet med Facebook likes og delte kjedemeldinger 😂

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oversharing eller bare ekkelt? 

Er venn med en fra et land langt unne og der er synet på død noe annet enn her føler jeg. For denne personen liker og deler bilder av døde mennesker. Grusomme bilder. En gang en film av en fyr som hadde fått revet av ansiktet av en hund. Et bilde med flere døde damer på rekke og rad og nå nylig en motorsykliste som var revna i to :cry3:har skjult denne personen. Det ble for drøy kost for meg. 

Anonymkode: 44d59...79b

Er han fra Thailand?

Anonymkode: a4883...0e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er han fra Thailand?

Anonymkode: a4883...0e3

Nei men dette er Asia ja. 

Anonymkode: 44d59...79b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2017 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Oversharing eller bare ekkelt? 

Er venn med en fra et land langt unne og der er synet på død noe annet enn her føler jeg. For denne personen liker og deler bilder av døde mennesker. Grusomme bilder. En gang en film av en fyr som hadde fått revet av ansiktet av en hund. Et bilde med flere døde damer på rekke og rad og nå nylig en motorsykliste som var revna i to :cry3:har skjult denne personen. Det ble for drøy kost for meg. 

Anonymkode: 44d59...79b

Hadde skjelt han ut under en av videoene/bildene og etter en stund, blokker han

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...