Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, penny_ skrev:

Da tror jeg du ikke helt forstår hva som er oversharing ;) Det er mye du kan poste...

Det er ikke alltid så lett å vite akkurat hva som er oversharing da. Mange forskjellige meninger om hva som er oversharing også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en på FB som legger ut en del rare statuser... Det er en blanding av klaging, som;

Skuffa....

Møkka påske til meg

Hei... folkens dere som liker mine innlegg spesielt de da som har handlet om at jeg har spurt om hjelp... ikke bare trykk liker .. hjelper ikke det vettu

Og så videre. Og tigging om penger. Først syntes jeg synd på henne, men deretter så jeg hva hun ofte skulle ha penger til;

En snill sjel der ute som kunne ha lånt meg 200 kr ?

Noen som kunne sponset meg med en potetgull pose og 1 sjokolade 😕

Ingen som vil sponse/hjelpe meg med potetgull og 1 sjokolade 1f622.png


Noen som har mulighet til å hjelpe meg med 60 kr ? Så jeg får kjøpt meg røyk har vipps

Er det noen jeg kjenner som kunne vippset meg 20 kr så jeg kunne fått kjøpt meg stor melke sjokolade plate .


...... Og så videre i det uendelige.

 



 

Anonymkode: 1dcd1...ea6

Lettere psykisk utviklingshemmed? Eller psykiatri? Eller begge deler?

Anonymkode: d5d88...cc3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lettere psykisk utviklingshemmed? Eller psykiatri? Eller begge deler?

Anonymkode: d5d88...cc3

Jatakk begge deler...har noen i slekta som også driver på sånn...La oss si det sånn at vi ikke har kontakt i det hele tatt..jeg orker ikke all sutringa og bitching over at liver er så jævlig...* jada selvsagt elev på livets harde skole*...

Anonymkode: 2e8fc...0a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lettere psykisk utviklingshemmed? Eller psykiatri? Eller begge deler?

Anonymkode: d5d88...cc3

Vet ikke så mye om henne, utover at hun har barn og jobb i alle fall. Tror heller hun er litt mindre oppegående enn gjennomsnittet, med lite kontroll over egen økonomi, men skal ikke si noe sikkert.

Anonymkode: 1dcd1...ea6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2017 den 20.33, AnonymBruker skrev:

 

Vel, nå er dama både forlovet og gravid!:alice:  Kom bilde av ringene på face for en uke siden med "Tenk å være så heldig, tenk å ha en som står ved siden av meg uansett hva, og som attpåtil vil dele resten av livet sitt med meg! Livet, dere. Livet :hjerte: " Så gikk det ett par dager før "10 små fingre, 10 små tær, vi gleder oss sånn til å møte deg!". Så har hun visst tatt på seg enda en jobb (la til sånn livshendelse-greie), visstnok før hun visste om graviditeten, så hun jobber 3 jobber!

Jepp, jeg står på mitt altså; hun her kan ikke ta seg av ett barn. Oversharing på facebook, "greier ikke/ for syk" til å jobbe 100%, så tar på seg masse småjobber i stedet :P Ikke mye stabilt...  Togkræsj, man klarer ikke se vekk, så dette skal bli morsomt etter hvert som ungen blir født :PSkulle helst slettet henne fra vennelista, men da ser man jo ingenting av det hun legger ut1

Anonymkode: b5704...008

Det jeg reagerer på er hvordan du generaliserer. Mennesker med bipolar lidelse er ikke en homogen gruppe, men individer med egen personlighet, sterke og svake sider, osv. Godt mulig denne dama ikke bør ha barn, men det handler kanskje vel så mye om hennes personlighet som om hennes diagnose, ikke sant? ;)

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 "kosegruppa" er noe av det mest sjokkerende jeg har vært borti. Nå var det en dame som la ut snapchaten sin og ønsket spesielt runkevideoer, penisbilder og dirty snaps fra fremmede velkommen. Kjempeåpen profil med masse bilder av barna. 

 

Endret av Superblomst
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2017 den 10.25, Commander skrev:

Har en relativ stabil FB gjeng som som regel holder seg innafor. Noen er veldig glad i visdomsord og blinkende bamser med godmorgen hjerter. Kan få diabetes av mindre men det er bare lett irriterende.

Men oppdaget igår at jeg har en perifer luring som ikke burde ha FB. Når ungkaren i 50 åra til veksler mellom damer i undertøysbilder og amcar på FB blir det i overkant stereotypisk harry men la gå.

Toppet seg forrige uke hvor han stolt sjekker inn på go-go bar i Pattaya. Poserende med pils, svett smil og to tenåringsjenter i undertøy :sjokkbla:   :hakeslepp:

...slettet...

Her hadde jeg skrevet en kommentar til han med: "Synes ikke du det er drøyt av en gammel mann å henge med så unge jenter. Fysj!"

Synes folk er for feige enkelte ganger, hvorfor ikke si det man tenker?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Superblomst skrev:

 "kosegruppa" er noe av det mest sjokkerende jeg har vært borti. Nå var det en dame som la ut snapchaten sin og ønsket spesielt runkevideoer, penisbilder og dirty snaps fra fremmede velkommen. Kjempeåpen profil med masse bilder av barna. 

 

Men dette MÅ jo ha vært en facerape?! Ingen gjør sånn vel?!?!!? :daane:  :sjokk:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på Facebook som er godt gift og har barn selv, men hennes to år eldre bror er singel og barnløs. Nesten daglig legger hun ut bilder med skryt av at broren er kjekk eller flink til et eller annet. Hun har til og med nevnt at han tjener godt. Alt dette blir selvfølgelig fulgt opp med oppfordringer til å ta kontakt med broren. Virker som om han er helt med på det selv, for han blir tagget uten å gjøre noe med det. 

Anonymkode: 4150f...4d7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfie nummer 456 for året starter å gå mot oversharing av vedkommendes tryne. Han kan ikke ta toget engang uten å sjekke inn på toget og 2-5 selfies, hvor han så trykker liker på egne bilder. Hver gang. Noen ganger er det kun han som har trykket liker og...

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selfie nummer 456 for året starter å gå mot oversharing av vedkommendes tryne. Han kan ikke ta toget engang uten å sjekke inn på toget og 2-5 selfies, hvor han så trykker liker på egne bilder. Hver gang. Noen ganger er det kun han som har trykket liker og...

Anonymkode: ec50a...748

Hadde han blitt sur hvis du kommenterte "jøss, så du har forandret deg siden klokken 12.04!" 

:fnise: 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente jeg ikke kjenner, men som dukket opp i ferden min fordi en på vennelisten likte en status, hun legger ut mye rart altså. Vedkommende har åpen profil og har 2-5 innlegg hver dag som går i denne sjangeren.

"Ned på NAV xx for å spørre når utbetalingen kommer."

"Må ha penger før helgen, håper nav fikser"

"Angsten er forferdelig i dag, må på nav for å sjekke når utbetalingen min kommer"

"Nav ordner opp! Endelig penger! Lyst på fylla jeg, noen som blir med å drikke?"

"Sykt lyst på sigg!"

"Gleder meg til litt shopping, synd jeg ikke har telefon, sperra! Har betalt regningen, men for sent da nav ikke betaler ut når de skal og de har så sykt ræva åpningstider!"

Osv osv.

Hun har søkt sosialstønad eller hva det heter, men prioriterer shopping, sigg og øl. Syns det er rart det ikke blir litt sjekket opp hva pengene går til, eller er det bare meg? Lurte også på hva en xbox kostet, for hun kjedet seg sånn hjemme på dagene...

Anonymkode: 22a32...1bf

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, daemonia skrev:

Hadde han blitt sur hvis du kommenterte "jøss, så du har forandret deg siden klokken 12.04!" 

:fnise: 

Jeg trur det ja. Men veldig fristende! 

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2017 den 21.41, ♥Missy♥ skrev:

Her hadde jeg skrevet en kommentar til han med: "Synes ikke du det er drøyt av en gammel mann å henge med så unge jenter. Fysj!"

Synes folk er for feige enkelte ganger, hvorfor ikke si det man tenker?

Det er sosialt selvmord å være så ærlig og direkte, men god underholdning for oss passive.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

En jente jeg ikke kjenner, men som dukket opp i ferden min fordi en på vennelisten likte en status, hun legger ut mye rart altså. Vedkommende har åpen profil og har 2-5 innlegg hver dag som går i denne sjangeren.

"Ned på NAV xx for å spørre når utbetalingen kommer."

"Må ha penger før helgen, håper nav fikser"

"Angsten er forferdelig i dag, må på nav for å sjekke når utbetalingen min kommer"

"Nav ordner opp! Endelig penger! Lyst på fylla jeg, noen som blir med å drikke?"

"Sykt lyst på sigg!"

"Gleder meg til litt shopping, synd jeg ikke har telefon, sperra! Har betalt regningen, men for sent da nav ikke betaler ut når de skal og de har så sykt ræva åpningstider!"

Osv osv.

Hun har søkt sosialstønad eller hva det heter, men prioriterer shopping, sigg og øl. Syns det er rart det ikke blir litt sjekket opp hva pengene går til, eller er det bare meg? Lurte også på hva en xbox kostet, for hun kjedet seg sånn hjemme på dagene...

Anonymkode: 22a32...1bf

Egentlig burde ikke NAV gi støtte til folk som bruker penger uansvarlig og unødvendig. Fest og røyk kjenner jeg at jeg blir provosert over at prioriteres når det er gratis penger det er snakk om. 

I går oppdaget jeg at en bekjent fra mange år tilbake har blitt veldig sånn sprituell. Hun legger ut masse sitater om at skytsengelen hennes passer på henne, statuser om at det var koselig å få besøk av mammaen sin (som døde for flere år siden), og legger ut bilder fra diverse engler og andre typer religiøse ornamenter som står rundt på soverommet og skriver ting som at hun sover trygt når hun har disse rundt seg. 

Jeg er ikke sikker på om det er at hun har et slags sammenbrudd eller om hun har funnet tilbake til gammel barndomstro eller hva det nå er. Men veldig spesielt er det å følge med. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, daemonia skrev:

Egentlig burde ikke NAV gi støtte til folk som bruker penger uansvarlig og unødvendig. Fest og røyk kjenner jeg at jeg blir provosert over at prioriteres når det er gratis penger det er snakk om. 

Nei, det var det jeg også mente, er det virkelig ingen kontroll på hva pengene går til?  Jeg har ikke god råd jeg heller, men derfor ser jeg også an økonomien, har jeg ikke penger til brus og øl så kjøper jeg ikke brus og øl. Har jeg ikke penger til annet enn mat og bensin en uke så kan jeg jo ikke kjøpe øl for tre dagers forbruk for så å gå på nav og søke sosialstønad fordi jeg ikke har penger til mat 🤔

Anonymkode: 22a32...1bf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, OnFire skrev:

Det er sosialt selvmord å være så ærlig og direkte, men god underholdning for oss passive.

Nei, det syne sjeg absolutt ikke det er. Hadde vært bedre om folk var ærlige og sa fra om ting som ikke er greit å gjøre. Isteden for å bare være passive som du sier, det tyder jo bare på hvor feige folk er når det gjelder. Er ganske alvorlige ting som ble lagt ut, og da må man heller bare tåle at folk ikke synes slikt er greit. Heller sosialt selvmord av han som legger ut slike ting, og som i tillegg faktisk har venner som gidder å støtte oppunder det han driver med.

Anonymkode: a1925...928

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Vi lever dessverre i en tid hvor man er livredde for å fornærme noen eller tråkke noen på tærne. Folk går unødvendig mye rundt grøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var det jeg også mente, er det virkelig ingen kontroll på hva pengene går til?  Jeg har ikke god råd jeg heller, men derfor ser jeg også an økonomien, har jeg ikke penger til brus og øl så kjøper jeg ikke brus og øl. Har jeg ikke penger til annet enn mat og bensin en uke så kan jeg jo ikke kjøpe øl for tre dagers forbruk for så å gå på nav og søke sosialstønad fordi jeg ikke har penger til mat 🤔

Anonymkode: 22a32...1bf

Elendig økonomistyring er en av flere symptomer på diagnoser som vil gjøre deg til gjenganger hos NAV. Vær heller lykkelig over at du er istand til å styre din egen økonomi, enn å være miskunnelig på noen som antagelig mangler mer enn ti øre på ei krone.

Anonymkode: 9749a...2e3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...