Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det oversharing å fortelle at man har migrene? Eller er forkjølet? Eller har betennelse i foten? :) 

Ja, jeg har endometriose. :) (Jeg forteller heller aldri på fb at jeg er syk, men om jeg skulle gjort det så ser jeg ikke forskjellen på influensa og menssmerter. Var bare det jeg mente :) )

Anonymkode: f83e8...7be

Personlig synes jeg veldig mye av det som deles på Facebook som er helserelatert er oversharing. Noen ganger er det greit, men ofte blir det litt for mye informasjon. Når det gjelder eksemplene du nevner ser jeg egentlig ikke hva man får ut av å skrive på Facebook at man er forkjølet eller har betennelse i foten. Jeg synes det bare er merkelig. Med menssmerter vil man i tillegg informere alle Facebookvennene sine om at man har mensen på nåværende tidspunkt, og det synes jeg er unødvendig å dele. 

Anonymkode: 8a172...abe

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi
På 6/10/2017 den 2.42, AnonymBruker skrev:

IMG_1945.JPG

Anonymkode: 7470c...2de

Sånt er ikke morsomt. Det er bare veldig tragisk på alle måter. Ville helst sluppet å lese sånt jeg da. Og ville aldri ha lagt det ut her. Det er nok at det ble delt på FB.

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig synes jeg veldig mye av det som deles på Facebook som er helserelatert er oversharing. Noen ganger er det greit, men ofte blir det litt for mye informasjon. Når det gjelder eksemplene du nevner ser jeg egentlig ikke hva man får ut av å skrive på Facebook at man er forkjølet eller har betennelse i foten. Jeg synes det bare er merkelig. Med menssmerter vil man i tillegg informere alle Facebookvennene sine om at man har mensen på nåværende tidspunkt, og det synes jeg er unødvendig å dele. 

Anonymkode: 8a172...abe

Mulig jeg bare er rar, men jeg ser ikke noe forskjell på mensensmerter og betennelse i foten? Vondt er vondt... Jeg har også endometriose, og bryr meg ikke om folk vet at jeg har mensen...

Det er mensen, liksom, ikke kjønnsvorter.

Med det sagt, pleier jeg ikke å legge det ut på facebook! Men jeg hadde heller ikke reagert på om en venn av meg la det ut heller. Jeg hadde enkelt og greit bare scrollet forbi og nedover og sikkert ikke stoppet før det var en søt hundevideo der.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det oversharing å fortelle at man har migrene? Eller er forkjølet? Eller har betennelse i foten? :) 

Ja, jeg har endometriose. :) (Jeg forteller heller aldri på fb at jeg er syk, men om jeg skulle gjort det så ser jeg ikke forskjellen på influensa og menssmerter. Var bare det jeg mente :) )

Anonymkode: f83e8...7be

Ja. Ingen grunn til å skrive det på facebook. 

Anonymkode: 9e594...52f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 4.54, AnonymBruker skrev:

Ikke oversharing akkurat... 

Men hva er greia med at folk tagger seg som trygge etter London terroren når de ikke er i England engang??? 

Anonymkode: ec50a...748

Har noen Facebookvenner som knapt nok forlater sofakroken i Drammen, men har tagget seg som trygge etter bl.a. terroren i Nice i fjor sommer og nå sist i Manchester.  Er jo bare teit, særlig når et par av dem bare et par timer før hadde sjekket inn på utesteder i Drammen.  Vi skjønner at dere ikke er i Manchester...🙄

Selv var jeg i New York i jobbsammenheng da bilen kjørte inn i folkemengden på Times Square 18. mai og det begynte å tikke inn med bekymrede meldinger på telefonen.  Da la jeg ut et innlegg på Facebook om at jeg var trygg for å berolige de hjemme.  Fikk ikke med meg noen mulighet til å tagge meg som "trygg" der.

Endret av Christiane_W
Rettet skrivefeil
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Mulig jeg bare er rar, men jeg ser ikke noe forskjell på mensensmerter og betennelse i foten? Vondt er vondt... Jeg har også endometriose, og bryr meg ikke om folk vet at jeg har mensen...

Det er mensen, liksom, ikke kjønnsvorter.

Med det sagt, pleier jeg ikke å legge det ut på facebook! Men jeg hadde heller ikke reagert på om en venn av meg la det ut heller. Jeg hadde enkelt og greit bare scrollet forbi og nedover og sikkert ikke stoppet før det var en søt hundevideo der.

Men hva er da så galt med kjønnsvorter? Eller at man er sår i underlivet etter gårsdagens aften? Eller at slimproppen har gått ved fødsel? Eller å brette ut om psykiske lidelser? Disse menneskene bryr seg nok heller ikke at andre vet at de har kjønnsvorter, at de har hatt røff sex, at slimproppen har gått eller at de er åpne om psykisk sykdom. Andre er uenige, og det er jo bakgrunnen for at denne tråden er opprettet. :) 

Anonymkode: 8a172...abe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei av Facebookvennene mine traff jeg på et NAV kurs da jeg var arbeidsledig for noen år siden.  Hun gått "livets harde skole" og var "gammel traver" som deltaker på kurs i NAVs regi.  Her snakker vi erfaren NAVer som visste hva hun hadde krav på!  Hun var hyggelig og inkluderende og selv om vi var forskjellige fant vi tonen og hang mye sammen de fire månedene kurset varte.  Nå er kontakten mest Facebook vennskap og at vi møtes tilfeldig i byen fra tid til annen.

Hun har veldig lite filter for hva hun deler på Facebook og det er støtt og stadig "oversharing" i mine øyne.  Noen eksempler:

  • Alenemor for gutt som var russ i år, har ikke inntrykk av at faren er inne i bildet overhodet.  Bytter støtt og stadig kjærester, stadig ny "mannen i mitt liv".  Sønnen synes sikkert det er veldig ålreit at mora hans deler informasjon om sexlivet sitt på Facebook.
  • Bytter (ufrivillig) jobber ofte og når hun mister en jobb er hun raskt ute med rants om den fæle arbeidsgiveren som ikke skjønner en dritt og gav henne sparken. Aldri hennes feil.
  • Sliter med helsa, både psykisk og fysisk.  Den siste tiden har hun vært langtidsinnlagt på psykiatrisk institusjon og hun burde seriøst ikke hatt internettilgang. Deler lange innlegg som er veldig personlige og det er mange ting der hun aldri burde delt med hele vennelista på Facebook.  Disse innleggene blir gjerne slettet etter noen timer.
  • Hun "outer" gjerne de hun mener er skyld i problemene sine med å tagge dem i lange innlegg som er "oppgjør" med både det ene og det andre.  Da blir det gjerne skittentøyvask i kommentarfeltet.
Endret av Christiane_W
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2017 den 0.49, AnonymBruker skrev:

Beklager avsporing, men det er ulovlig for nordmenn å kjøpe sex i utlandet så selv om vi ikke vet alderen hennes er loven uansett brutt.

Anonymkode: a3903...604

La han ut at han hadde kjøpt sex? 

Nå har jeg bekjente som er en del i Thailand, og det er ikke så vanskelig å finne ivrige damer i flere aldre som ikke tar seg betalt. Det hentes ganske mange koner derifra hvert år, og vi skjønner alle at det ikke er snakk om den store kjærligheten i alle de sakene. Likevel innen for loven. 

Synes man bør være virkelig sikker på sin sak før man anmelder noe ut fra et bilde og tåpelig status på FB.  

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

La han ut at han hadde kjøpt sex? 

Nå har jeg bekjente som er en del i Thailand, og det er ikke så vanskelig å finne ivrige damer i flere aldre som ikke tar seg betalt. Det hentes ganske mange koner derifra hvert år, og vi skjønner alle at det ikke er snakk om den store kjærligheten i alle de sakene. Likevel innen for loven. 

Synes man bør være virkelig sikker på sin sak før man anmelder noe ut fra et bilde og tåpelig status på FB.  

Anonymkode: ec50a...748

Thailand er et ganske konservativt land, så med mindre du lokker med ekteskap eller annen økonomisk kompensasjon, så er det neppe så lett å finne ivrige kvinner som dine bekjente antyder.

Anonymkode: 9749a...2e3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Thailand er et ganske konservativt land, så med mindre du lokker med ekteskap eller annen økonomisk kompensasjon, så er det neppe så lett å finne ivrige kvinner som dine bekjente antyder.

Anonymkode: 9749a...2e3

Så lenge en person er villig til å bruke litt penger på de (ikke kontanter i hånda), så har ingen hatt så store problemer der. Og flere fått kjærester på første tur ned. 

Men likevel. Å anmelde folk på bakgrunn av et tåpelig innlegg på FB er tynt grunnlag. Tviler litt på at politiet følger opp "kan kanskje ha kjøpt sex, beviset mitt er dette FB innlegget". I Oslo kjøper folk sex omtrent foran nesa på politiet uten at de bryr seg. 

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge en person er villig til å bruke litt penger på de (ikke kontanter i hånda), så har ingen hatt så store problemer der. Og flere fått kjærester på første tur ned. 

Men likevel. Å anmelde folk på bakgrunn av et tåpelig innlegg på FB er tynt grunnlag. Tviler litt på at politiet følger opp "kan kanskje ha kjøpt sex, beviset mitt er dette FB innlegget". I Oslo kjøper folk sex omtrent foran nesa på politiet uten at de bryr seg. 

Anonymkode: ec50a...748

Som sagt. De gjør ikke dette for gøy, men for å forsørge seg. Det er vel et fett om det er mat/drikke/klær/smykker/cash.

Anonymkode: 9749a...2e3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekjent som delte dramatisk fødselshistorie der guttebabyen holdt på å dø. Gikk bra, men fortsatt usikkert hva langstidseffektebe er. Hun var sikkert i føde/ammetåke da hun delte, men synes det er helt feil å legge ut helseopplysninger av kronisk karakter om egne barn. Dette er opplysninger jeg mener barnet eier og foreldre må forvalte med særlig aktsomhet. 

Det var ingen åpen post men jeg er jo selv kun perifer venninne og nå vet jeg (sol en av flere hundre) - resten av livet - har mulige helseplager/hjertesvakhet. 

Anonymkode: f4c44...252

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to.

En venninne jeg hadde fått via Nettby (back in the days) var av arten "Min vegg, mine regler. Jeg legger ut hva jeg vil og hvis du ikke tåler det så slett meg som venn!" Vel, hun ble kjapt kjeftet huden full og slettet av meg da hun følte det nødvendig å vise video fra propaganda anti-abort side hvor angivelig en "levende baby" stadig pustet, full av blod og gørr, etter at den liksom skal ha blitt abortert i X antall måned. På den tiden hadde jeg autoplay på videoer på facebook. Den ble behørig slått av i tillegg. Jeg trenger ikke å se sånt i feeden min. Noensinne.

Den andre er at min kusine i Sverige syntes det var viktig å legge ut informasjon om hvordan min farfar (som bodde 20 minutter unna meg!) visstnok hadde havnet på sykehuset og lå i koma og ikke kom til å overleve.  Farmor hadde visstnok ringt en onkel som bor her, og min tante i Sverige og overlatt til dem å kontakte resten av familien. Mine foreldre var i Danmark på tidspunktet og hadde ikke fått vite noe før jeg ringte og fortalte om fbstatusen til kusina mi. Farfar døde uka senere uten å ha våknet, noe som også ble umiddelbart gjort til en statusoppdatering fra samme kusine. Gjør meg stadig forbanna når jeg tenker på det.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker denne tråden! :hoppe:Den verste overdeleren jeg har på facebook er min mor :rodme:

Hun er skyldig i mange av de tingene som allerede er nevnt i denne tråden. Hun deler hele tiden sånne "inspirerende" sitater, resultat fra forskjellinge tester ("hvilken superhelt er du"), utallige bilder av hverdagsaktiviteter, maten hun spiser, osv. Det verste er likevel at hun skriver skikkelig passiv-agressive poster om folk hun ikke liker, hvor hun liksom vil ta et "oppgjør" med dem offentilg. Moren min er en type som lett kommer på kant med andre mennesker, og hun har hatt en del konflikter bla. på jobb. Jeg blir forferdelig pinlig berørt når hun legger ut poster av typen "VISSE folk på jobb forstår TYDELIGVIS ikke at XXX er en dårlig ide. Blir helt paff av hvor dum det går an å bli. Jaja, bra det finnes NOEN oppegående folk i hvert fall". Hun forstår alvorlig talt ikke at hun bare får seg selv til å se dum ut.

Dette er forøvrig ei dame i 60 årene!

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stk å dele nå:

"Klarte å finne på passe unnskyldning for å slippe å bake til skoleavslutningen i år også :D" (innlegget er med public som privacy og hun er venner med mange andre mødre på skolen. Inkludert meg.)

"Fyyy fasen jeg er så letta. Andre pregnancy scare på to måneder! Heldigvis skal jeg ikke yngel ennå, hahaha! Jaja, vi går for en tredje, masse festivaler nå! <3<3<3"

Anonymkode: c3a32...872

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2017 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare oppdatere for det er som en liten togkræsj man ikke kan unngå å se på..
Hun har vært singel i overkant av tre uker, og allerede er hun i nytt forhold.
Jeg har sett det komme, bare gått og ventet, for det har vært så innlysende.

Først kom denne, som handlet om at de bare er venner, og man må da vel få ha guttevenner;

xxx
26. mai kl. 16:18 · Sand, Akershus ·

Fint om folk bare kan begynne å passe sine egne saker og ikke hva jeg gjør og ikke!
Klarer fint å bestemme over livet mitt selv 1f60a.png

Og i dag annonserte de at de er i et forhold på facebook, så har denne kommer nå i sta;

xxx
2 t · Sande, Vestfold ·

Dritt lei falske venner! Nok er nok. Kom ikke krypene når dere ikke har venner 1f621.png

Jeg skjønner godt at folk reagerer litt,
når man går fra forlovet og samboer til singel til i et nytt forhold på snaut tre uker..

Beviser bare nok en gang at hun ikke klarer seg uten en mann i livet sitt.
Nå vet jeg ikke hva som lå bak bruddet med eksen, men.. Ja.. I say no more.
Hatt besøk i helgen og, så nå er visst håret farget rødt og bilder med tunga ut av kjeften har tatt helt av :fnise:
Når du har bikka 30 så tenker jeg det er visse ting man burde latt bli i fjortistida..

Anonymkode: 02f2d...512

Update;
De elsker hverandre himmelhøyt allerede, det er de to for alltid, etc.
Og om noen så mye som prøver å komme med noe som er på kanten konstruktiv kritikk,
så er det dem to i mot verden skulle man tro.
Det verste syns jeg er at nå går det mot at de skal få seg hund! :sukk:
Og vi snakker ingen lett raseblanding heller; Schnauzer og Border Collie :ohmy:
De to siste kattene hun hadde med forrige kjæresten havnet den ene hos eks-svigermoren hennes,
og ikke lenge etter det skaffet de seg nummer to, som jeg ikke aner hva som har skjedd med.
Hun skaffer, men beholder de liksom aldri, og da tenker jeg; stakkars hund!
Jeg syns faktisk ikke det er greit, men med tanke på hvordan konstruktiv kritikk blir tatt i mot,
så vil det aldri i verden gå inn. Det er lov å håpe at hun/de tar til fornuften, men som man kan se;
Her går ting i rasende fart..

Anonymkode: 02f2d...512

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en som måtte avlive hunden sin for tre måneder siden. Jeg har selv flere hunder selv som jeg er forferdelig glad i, så jeg forstår hvor vondt det er.

Men denne personen legger ut flere statuser i uken om hvor mye vedkommende savner hunden. Det er bilder av hunden (da den levde), med kleine sitater til ("when you left you took my heart with you" o.l).

Jeg FORSTÅR det er vondt, men det har gått tre måneder og vi har fått ørtogførti statuser om den døde hunden. Selv jeg som legger ut bilder av bursdagsfeiringen til hundene mine (!) syntes det blir for mye.

Anonymkode: b6555...2d9

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på FB som legger ut en del rare statuser... Det er en blanding av klaging, som;

Skuffa....

Møkka påske til meg

Hei... folkens dere som liker mine innlegg spesielt de da som har handlet om at jeg har spurt om hjelp... ikke bare trykk liker .. hjelper ikke det vettu

Og så videre. Og tigging om penger. Først syntes jeg synd på henne, men deretter så jeg hva hun ofte skulle ha penger til;

En snill sjel der ute som kunne ha lånt meg 200 kr ?

Noen som kunne sponset meg med en potetgull pose og 1 sjokolade 😕

Ingen som vil sponse/hjelpe meg med potetgull og 1 sjokolade 1f622.png


Noen som har mulighet til å hjelpe meg med 60 kr ? Så jeg får kjøpt meg røyk har vipps

Er det noen jeg kjenner som kunne vippset meg 20 kr så jeg kunne fått kjøpt meg stor melke sjokolade plate .


...... Og så videre i det uendelige.

 



 

Anonymkode: 1dcd1...ea6

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2017 den 12.15, penny_ skrev:

Åja, så du er en oversharer, du også? Det er ganske mye som er "tillatt". Det du ser her er jo bare en liiiiiten brøkdel av hva slags statuser folk skriver.

Hva er det du pleier å skrive da? 

"Er det rart man aldri poster noenting" skrev jeg. Skjønner vel det da vel??

Anonymkode: b2cb7...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Er det rart man aldri poster noenting" skrev jeg. Skjønner vel det da vel??

Anonymkode: b2cb7...be7

Da tror jeg du ikke helt forstår hva som er oversharing ;) Det er mye du kan poste...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...