Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest RosieM

Det verste jeg har sett er noe onkelen til eksen min la ut. Han er en mann i slutten av femti åra som er trygdet og bor i Thailand. Der lever han tydeligvis livets glade dager.  Han la ut bilde av ei thailandsk jente som så ut som en tenåring med teksten "det var godt". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, RosieM skrev:

Det verste jeg har sett er noe onkelen til eksen min la ut. Han er en mann i slutten av femti åra som er trygdet og bor i Thailand. Der lever han tydeligvis livets glade dager.  Han la ut bilde av ei thailandsk jente som så ut som en tenåring med teksten "det var godt". 

Rapporter!

Anonymkode: 240c3...7f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RosieM skrev:

Det verste jeg har sett er noe onkelen til eksen min la ut. Han er en mann i slutten av femti åra som er trygdet og bor i Thailand. Der lever han tydeligvis livets glade dager.  Han la ut bilde av ei thailandsk jente som så ut som en tenåring med teksten "det var godt". 

Æsj!

Anonymkode: d5d88...cc3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rapporter!

Anonymkode: 240c3...7f3

Hæ? Hvorfor rapporterte du? Vedkommende har ikke skrevet noe galt

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hvorfor rapporterte du? Vedkommende har ikke skrevet noe galt

Anonymkode: d0dbf...402

Tror hun mener at brukeren som skrev innlegget her skulle rappotere til facebook.

Anonymkode: a4d86...692

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, RosieM skrev:

Det verste jeg har sett er noe onkelen til eksen min la ut. Han er en mann i slutten av femti åra som er trygdet og bor i Thailand. Der lever han tydeligvis livets glade dager.  Han la ut bilde av ei thailandsk jente som så ut som en tenåring med teksten "det var godt". 

:spy: 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, RosieM skrev:

Det verste jeg har sett er noe onkelen til eksen min la ut. Han er en mann i slutten av femti åra som er trygdet og bor i Thailand. Der lever han tydeligvis livets glade dager.  Han la ut bilde av ei thailandsk jente som så ut som en tenåring med teksten "det var godt". 

Æsj! Fikk han noen likes eller kommentarer, om jeg kan spørre? En ting er å legge ut sånt, men om man kommenterer/liker så er man ikke helt god da heller.

Anonymkode: 1d3fd...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

497 sider... Jøsses. Garantert her et par steder minst jeg da. Det verste jeg har sett? Jeg vet ikke, det er sikkert noe jeg har skrevet selv. :hallo:
Håper han onkelen til eksen her over ble rapportert til mer enn facebook.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
På 4/28/2017 den 12.49, AnonymBruker skrev:

Har ei litt sliten dame som legger ut en hilsen til sin sønn (som hun bare får besøke noen ganger, han bor i fosterhjem) nå som han skal konfirmeres. Syntes det var litt vel negativt skrevet, men han må vel forberedes på livets harde skole han også:

"Tenk at nå har du blitt konfirmant, full fart inn i de voksnes verden både på godt og vondt.
Du kommer nok dessverre til og møte baksiden av det og skulle bli voksen, du som alle andre, men jeg tror nok at du er en tøff gutt med bein i nesa som reiser seg igjen med et smil."

Anonymkode: fc6dd...d8d

Var dette så ille da?

Syns det var fint jeg.

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåring er så mangt. Sexuell lavalder i Thailand er 15 år, og vi har 16 år i Norge. Dvs at i hvert fall kan tenåringer være lovlige å ha sex med i 3 år her i Norge, uansett hvor gammel den andre personen er så lenge den også er over sexuell lavalder. Så selv om det byr folk i mot at en på 50 har sex med en på 17 eksempel, så er det ingen lov som er brutt. Er man virkelig sikker på at jenta er under sexuell lavalder er det en annen sak (men hvordan vet man det ut fra bilder, noen ser yngre ut enn hva de er tross alt). Alder for prostitusjon er 18 år i Thailand, så da er selv tenåringer innenfor der og.

Jeg hadde reagert selv om noen hadde postet et bilde på den måten, men hva jeg liker og ikke er ikke loven (av og til dessverre, skulle gjerne forby en del ting her i verden).

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ei på fb som mangler litt filter og sperrer.

Hun legger ut så vanvittig mange statuser om sykdommen sin og at ingen leger klarer å finne ut av den, alle forteller henne at det mest sannsynlig sitter i hodet, men da går hun selvfølgelig rett i forsvar. Hun elsker å bruke penger på alternativ behandling, men er kanskje ikke den beste til å betale for seg. Hun jobber heller ikke, så økonomien er vel ikke på topp da.

Så til bursdagen sin la hun til veldig mange i en åpen gruppe og ønsket å invitere til bursdagsfeiring . Med leid lokale og slikt som koster en del da. Det falt ikke i god jord da hun tydeligvis skyldte flere av de inviterte betydelige summer. Så i løpet av kvelden ramlet det inn med minst 8-10 stykker som alle skrev med capslock at hun kanskje burde betale for behandlingen før hun kastet rundt seg med penger, samt for å advare andre mot å behandle henne på kreditt eller låne henne penger. 

Døde litt inni meg da jeg leste alt sammen neste morgen.

Anonymkode: 6af5a...103

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har ei på fb som mangler litt filter og sperrer.

Hun legger ut så vanvittig mange statuser om sykdommen sin og at ingen leger klarer å finne ut av den, alle forteller henne at det mest sannsynlig sitter i hodet, men da går hun selvfølgelig rett i forsvar. Hun elsker å bruke penger på alternativ behandling, men er kanskje ikke den beste til å betale for seg. Hun jobber heller ikke, så økonomien er vel ikke på topp da.

Så til bursdagen sin la hun til veldig mange i en åpen gruppe og ønsket å invitere til bursdagsfeiring . Med leid lokale og slikt som koster en del da. Det falt ikke i god jord da hun tydeligvis skyldte flere av de inviterte betydelige summer. Så i løpet av kvelden ramlet det inn med minst 8-10 stykker som alle skrev med capslock at hun kanskje burde betale for behandlingen før hun kastet rundt seg med penger, samt for å advare andre mot å behandle henne på kreditt eller låne henne penger. 

Døde litt inni meg da jeg leste alt sammen neste morgen.

Anonymkode: 6af5a...103

Au! Selv om hun er et "rotehue",så syns jeg faktisk litt synd på henne. De kunne vel skrevet det i privat melding... usj,så pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RosieM
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj! Fikk han noen likes eller kommentarer, om jeg kan spørre? En ting er å legge ut sånt, men om man kommenterer/liker så er man ikke helt god da heller.

Anonymkode: 1d3fd...bca

Han hadde flere kamerater som så ut som samme kaliber som hadde trykt liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare en morsom status jeg har sett, så er egentlig ikke oversharing. Uansett: "Idag klokken 15.00 ble jeg syk og jeg er nok forkjølet til søndag klokken 18.00. Føler meg 80% syk og 20% frisk".

Hun er litt utviklingshemmet, men den var litt morsom og søt da.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest noen ganske drøye statuser. Blant annet ei jeg har på Facebook (om jeg egentlig ikke kjenner) som skrev om omsorgsovertakelse av ungen sin. Hun la ut om sin psykisk lidelse, og at hun derfor ikke er i stand til å ta vare på ungen. Ved slike statuser får jeg mer vondt av vedkommende, som kanskje trenger å skjerme seg selv...

Finner halv-drøye statuser mer morsomme. Som f. eks her en dag hvor ei gammel venninne skrev at hun hadde grusomme menssmerte. Hallo? Hvem er interessert i å vite når du har mensen? 😂

Anonymkode: b9e3e...d96

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her om dagen sjekket svigermor inn på akuttenheten på sykehuset via facebookfunksjonen. Jeg skvatt til, og ba mannen min kontakte sin mor med det samme... Men neida, hun var bare å besøkte en venninne som var innlagt til planlagt operasjon. Kanskje ikke oversharing, men likevel fryktelig irriterende når noen alltid må bruke en hver anledning for oppmerksomhet... 

Anonymkode: b9e3e...d96

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er joggu glad jeg ikke er facebookvenn med noen av dere, herlighet for noen sarte fjols. 

HVa er tillatt da, i følge dere? Er det rart man aldri gidder å poste noe som helst, sier jeg ,altså!

Anonymkode: b2cb7...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenåring er så mangt. Sexuell lavalder i Thailand er 15 år, og vi har 16 år i Norge. Dvs at i hvert fall kan tenåringer være lovlige å ha sex med i 3 år her i Norge, uansett hvor gammel den andre personen er så lenge den også er over sexuell lavalder. Så selv om det byr folk i mot at en på 50 har sex med en på 17 eksempel, så er det ingen lov som er brutt. Er man virkelig sikker på at jenta er under sexuell lavalder er det en annen sak (men hvordan vet man det ut fra bilder, noen ser yngre ut enn hva de er tross alt). Alder for prostitusjon er 18 år i Thailand, så da er selv tenåringer innenfor der og.

Jeg hadde reagert selv om noen hadde postet et bilde på den måten, men hva jeg liker og ikke er ikke loven (av og til dessverre, skulle gjerne forby en del ting her i verden).

Anonymkode: ec50a...748

Beklager avsporing, men det er ulovlig for nordmenn å kjøpe sex i utlandet så selv om vi ikke vet alderen hennes er loven uansett brutt.

Anonymkode: a3903...604

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...