Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Mousj skrev:

Ja, og det var vel litt av det usagte poenget. Den ivrige vil vel kanskje oppdage at å få grafset til seg dette nye om noen man kjenner, kunne by på en utfordring.

Er jo ikke akkurat noe nytt jeg leste siden jeg kjente igjen personen? 

Anonymkode: 6bb1e...7ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke oversharing, men hva er det med at samme person legger ut mange selfier av seg selv på fb? Det er ikke nye bilder, men bilder som har blitt brukt som profilbilde mange ganger. Er det for å få flere likes? Har ei på fb som er veldig selvopptatt og legger ut bilde av seg selv, men hun redigerer nesen mindre og leppene større. Ligner jo ikke på henne, men folk gir likes på noe som er så uekte.

Anonymkode: a1925...928

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2017 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Omg. Måtte le litt av denne. Ikke pga. Selve innlegget hennes, men pga.  Når katten min døde la jeg ut en sånn bildecollage av hun på insta med "R.I.P" blablabla hjerter hjerter.. Jeg var så lei meg så bestevenninnen min kjøpte til og med fine blomster for å trøste meg.. var helt inne i det selvsagt, men NÅ ser jeg liksom for meg hvordan alle satt og leste det og bare "craaaaazyyy!" :fnise:

Anonymkode: 843a9...237

Det er overhodet ikke noe galt ved å legge ut en "hyllest" til kjæledyret, men det er noe med måten man gjør det på. Når man fremstiller hunden/katten/marsvinet/gullfisken som om det er sønnen eller dattera så har man tippet over en grense. 

Så hyggelig gjort av venninnen din ♥️

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er litt vanskelig siden det er ett sensitivt tema. Tar den som anonym. 

Jeg har en dame på Facebook der barnebarnet hennes tok livet sitt for snart to år siden, veldig ungt. Det har vært nesten daglige oppdateringer og deling av disse minnene som Facebook har, og en enorm dyrkelse av denne sorgen. Uansett, hun og resten av familien har "tatt" stedet der han tok livet sitt og gjort om til ett minnested. Dette stedet ligger i ett boligstrøk(ikke der de bor), og naboene vil nå ha det bort og at livet deres(altså naboenes) skal gå videre. Dette har ført til en evig kamp offentlig om tanker, følelser osv som bare går så alt for langt. 

Midt i kampen kommer det også fram detaljer om denne familien som kanskje ikke burde vært på Facebook. Bla en heftig utlevering av to av barna hennes som er narkomane. Bare veldig, veldig tragisk hele greia.

Anonymkode: a9699...733

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har skrevet dette flr i tråden, for dette skjedde for 4-5 år siden, men katteprofilen minnet meg på det. 

En kollega av meg lagde profil til barnet sitt når hun var 19-20 uker på vei, med fullt navn og ultralydbilde som profilbilde. Poster 2-10 statuser i uka, talte ned til hun skulle få komme ut, glede seg til å møte pappa, spøker med å hoppe på mammas blære osv. Og tagget kommende besteforeldre med hilsener osv

Det er noe av det særeste jeg har sett. Hun slettet profilen , jeg tror det var kort tydelig etter fødsel. 

Anonymkode: c3a32...872

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg har skrevet dette flr i tråden, for dette skjedde for 4-5 år siden, men katteprofilen minnet meg på det. 

En kollega av meg lagde profil til barnet sitt når hun var 19-20 uker på vei, med fullt navn og ultralydbilde som profilbilde. Poster 2-10 statuser i uka, talte ned til hun skulle få komme ut, glede seg til å møte pappa, spøker med å hoppe på mammas blære osv. Og tagget kommende besteforeldre med hilsener osv

Det er noe av det særeste jeg har sett. Hun slettet profilen , jeg tror det var kort tydelig etter fødsel. 

Anonymkode: c3a32...872

Det høres kjent ut, men alltid morsomt med en liten reprise av slike rare ting :lol: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei litt sliten dame som legger ut en hilsen til sin sønn (som hun bare får besøke noen ganger, han bor i fosterhjem) nå som han skal konfirmeres. Syntes det var litt vel negativt skrevet, men han må vel forberedes på livets harde skole han også:

"Tenk at nå har du blitt konfirmant, full fart inn i de voksnes verden både på godt og vondt.
Du kommer nok dessverre til og møte baksiden av det og skulle bli voksen, du som alle andre, men jeg tror nok at du er en tøff gutt med bein i nesa som reiser seg igjen med et smil."

Anonymkode: fc6dd...d8d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ei litt sliten dame som legger ut en hilsen til sin sønn (som hun bare får besøke noen ganger, han bor i fosterhjem) nå som han skal konfirmeres. Syntes det var litt vel negativt skrevet, men han må vel forberedes på livets harde skole han også:

"Tenk at nå har du blitt konfirmant, full fart inn i de voksnes verden både på godt og vondt.
Du kommer nok dessverre til og møte baksiden av det og skulle bli voksen, du som alle andre, men jeg tror nok at du er en tøff gutt med bein i nesa som reiser seg igjen med et smil."

Anonymkode: fc6dd...d8d

Uff. :( 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som følger med på barnevernsgruppen på fb, "barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet"? Jeg er helt sjokkert, ihvertfall under tråden om lesbiske og homofile fosterhjem. 99% av alle kommentarene er hårreisende, kan ikke si at de får så mye sympati fra meg når de er fratatt barna sine med slike holdninger

Anonymkode: c8e39...c61

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2017 den 2.05, AnonymBruker skrev:

Denne er litt vanskelig siden det er ett sensitivt tema. Tar den som anonym. 

Jeg har en dame på Facebook der barnebarnet hennes tok livet sitt for snart to år siden, veldig ungt. Det har vært nesten daglige oppdateringer og deling av disse minnene som Facebook har, og en enorm dyrkelse av denne sorgen. Uansett, hun og resten av familien har "tatt" stedet der han tok livet sitt og gjort om til ett minnested. Dette stedet ligger i ett boligstrøk(ikke der de bor), og naboene vil nå ha det bort og at livet deres(altså naboenes) skal gå videre. Dette har ført til en evig kamp offentlig om tanker, følelser osv som bare går så alt for langt. 

Midt i kampen kommer det også fram detaljer om denne familien som kanskje ikke burde vært på Facebook. Bla en heftig utlevering av to av barna hennes som er narkomane. Bare veldig, veldig tragisk hele greia.

Anonymkode: a9699...733

Skjønner ikke hvorfor alt på død og liv skal på Facebook. Ingenting kan være privat og innad i familien lenger, nei alt skal deles med kolleger og bekjente og Gud vet hvem. Trist. 

Anonymkode: 2bfcf...f87

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere her som følger med på barnevernsgruppen på fb, "barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet"? Jeg er helt sjokkert, ihvertfall under tråden om lesbiske og homofile fosterhjem. 99% av alle kommentarene er hårreisende, kan ikke si at de får så mye sympati fra meg når de er fratatt barna sine med slike holdninger

Anonymkode: c8e39...c61

Jeg orker ikke å lese sånn. Det er tross alt en god grunn i 99% av tilfellene hvorfor de har mistet barna sine. Som lesbisk blir jeg også faktisk fornærmet når folk påstår at min evne til å ta vare på et barn er dårlig pga min legning. Huff, nei, jeg synes jo synd på dem som mister barna, men tenker at sannsynligheten for at barna hadde hatt en fin oppvekst er ganske mye lavere hvis de ikke ble fjernet fra foreldrene. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopiert fra barnevernsgruppen på face:

Kan det være en ide å lage en landsomfattende aksjon at alle lar være å få barn i 2-3 år..? da blir det stor arbeidsledighet i skolen, barnehagen og politikerne ser alvoret etter noen år at landet mangler barn i mange år... med begrunnelse: 
Jeg tør ikke pga barnevernet... 
etaten følger jo med på alle nye foreldre og sjekker ut alt via nav, journaler og der de får tilgang ser det ut til, det er jo kun slik de får tatt så mange barn fra foreldre som får sitt første barn... landet vårt tåler ikke barnløshet...

Er det mulig? 

Anonymkode: 22ceb...b4d

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig når man leser i den gruppen at det er en veldig god grunn til at de fleste der ble fratatt barna.

Anonymkode: c8e39...c61

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 
 
 
 
 

Jeg burde vel egentlig ikke sjekke Facebook etter å ha drukket alkohol, men nå har jeg nå en gang gjort det, og jeg må si at selv om det selvfølgelig er hyggelig for de personene det gjelder at jeg hele tiden ser statuser om fol jeg kjenner som er mye yngre enn meg, som har normale sosialliv og får seg kjærester, og akkurat nå er det noen som har forlovet seg, så må jeg si at det også er litt deprimerende. Selv om dette kanskje er litt feil bruk av ordet, i og med at depresjon er en diagnose mens tristhet, håpløshet, angst og liknende er sinsstemningene. Det er selvfølgelig fint for dere at dere er normale oppegående mennesker med fungerende liv, og at andre er interessert i dere, men å få det pressentert så tydelig får i alle fall meg, og sikkert andre som ikke får ting til også, til å føle meg/seg veldig misslykket og utilstrekkelig som menneske, i og med at jeg/du/han/hun/hen/den/det/vi/dere/de ikke er i stand til å holde en normal samtale, oppføre seg normalt, få noen til å bli interesserte, eller være bra nok som mennesket. For min del gjør jeg virkelig så godt jeg kan, og jeg tror det gjelder andre på min alder også, men likevel klarer jeg bare ikke å komme fremover i livet mitt. Hva er det egentlig jeg/vi/dere/de mangler for å bli som dere andre? I og med at vi/der/de/jeg/etc. bare ikke får til disse tingene, og det ikke er noen av alle de menneskene av motsatt kjøn derute som er ingteressert i meg/oss/dem, så må jeg/vi jo tydleigvis bare være mye mindre atraktive, morsomme og interessante enn dere andre, ellers ville jo ting ha skjedd for meg/oss/dem slik som for dere andre. Jeg tenker at selv om de av oss som ikke er bra nok på de sosiale tingene naturligvis alltid kommer til å føle oss ensome og mislykkede, så hadde det likevel gjort ting en god del enklere om vi hadde sluppet hele tiden å bli minnet på vår egen utilstrekkelighet, og at vi aldri kommer til å ha noen å dele livene våre med dersom vi ikke klarer å finne ut hva som er galt med oss.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, The Kitten skrev:
 
 
 
 
 

Jeg burde vel egentlig ikke sjekke Facebook etter å ha drukket alkohol, men nå har jeg nå en gang gjort det, og jeg må si at selv om det selvfølgelig er hyggelig for de personene det gjelder at jeg hele tiden ser statuser om fol jeg kjenner som er mye yngre enn meg, som har normale sosialliv og får seg kjærester, og akkurat nå er det noen som har forlovet seg, så må jeg si at det også er litt deprimerende. Selv om dette kanskje er litt feil bruk av ordet, i og med at depresjon er en diagnose mens tristhet, håpløshet, angst og liknende er sinsstemningene. Det er selvfølgelig fint for dere at dere er normale oppegående mennesker med fungerende liv, og at andre er interessert i dere, men å få det pressentert så tydelig får i alle fall meg, og sikkert andre som ikke får ting til også, til å føle meg/seg veldig misslykket og utilstrekkelig som menneske, i og med at jeg/du/han/hun/hen/den/det/vi/dere/de ikke er i stand til å holde en normal samtale, oppføre seg normalt, få noen til å bli interesserte, eller være bra nok som mennesket. For min del gjør jeg virkelig så godt jeg kan, og jeg tror det gjelder andre på min alder også, men likevel klarer jeg bare ikke å komme fremover i livet mitt. Hva er det egentlig jeg/vi/dere/de mangler for å bli som dere andre? I og med at vi/der/de/jeg/etc. bare ikke får til disse tingene, og det ikke er noen av alle de menneskene av motsatt kjøn derute som er ingteressert i meg/oss/dem, så må jeg/vi jo tydleigvis bare være mye mindre atraktive, morsomme og interessante enn dere andre, ellers ville jo ting ha skjedd for meg/oss/dem slik som for dere andre. Jeg tenker at selv om de av oss som ikke er bra nok på de sosiale tingene naturligvis alltid kommer til å føle oss ensome og mislykkede, så hadde det likevel gjort ting en god del enklere om vi hadde sluppet hele tiden å bli minnet på vår egen utilstrekkelighet, og at vi aldri kommer til å ha noen å dele livene våre med dersom vi ikke klarer å finne ut hva som er galt med oss.

Såså, det er ingenting i veien med deg, The Kitten. Det kan virke som om "alle andre" har noen, men jeg skal si deg en hemmelighet: veldig mange slår seg til ro med det nest best, rett og slett fordi de er redde for å ende opp alene... 

Håper formen er god nok til å gå ut og nyte sola i dag! :):troest: 

:fnise: 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sorbus
6 timer siden, The Kitten skrev:
 
 
 
 
 

Jeg burde vel egentlig ikke sjekke Facebook etter å ha drukket alkohol, men nå har jeg nå en gang gjort det, og jeg må si at selv om det selvfølgelig er hyggelig for de personene det gjelder at jeg hele tiden ser statuser om fol jeg kjenner som er mye yngre enn meg, som har normale sosialliv og får seg kjærester, og akkurat nå er det noen som har forlovet seg, så må jeg si at det også er litt deprimerende. Selv om dette kanskje er litt feil bruk av ordet, i og med at depresjon er en diagnose mens tristhet, håpløshet, angst og liknende er sinsstemningene. Det er selvfølgelig fint for dere at dere er normale oppegående mennesker med fungerende liv, og at andre er interessert i dere, men å få det pressentert så tydelig får i alle fall meg, og sikkert andre som ikke får ting til også, til å føle meg/seg veldig misslykket og utilstrekkelig som menneske, i og med at jeg/du/han/hun/hen/den/det/vi/dere/de ikke er i stand til å holde en normal samtale, oppføre seg normalt, få noen til å bli interesserte, eller være bra nok som mennesket. For min del gjør jeg virkelig så godt jeg kan, og jeg tror det gjelder andre på min alder også, men likevel klarer jeg bare ikke å komme fremover i livet mitt. Hva er det egentlig jeg/vi/dere/de mangler for å bli som dere andre? I og med at vi/der/de/jeg/etc. bare ikke får til disse tingene, og det ikke er noen av alle de menneskene av motsatt kjøn derute som er ingteressert i meg/oss/dem, så må jeg/vi jo tydleigvis bare være mye mindre atraktive, morsomme og interessante enn dere andre, ellers ville jo ting ha skjedd for meg/oss/dem slik som for dere andre. Jeg tenker at selv om de av oss som ikke er bra nok på de sosiale tingene naturligvis alltid kommer til å føle oss ensome og mislykkede, så hadde det likevel gjort ting en god del enklere om vi hadde sluppet hele tiden å bli minnet på vår egen utilstrekkelighet, og at vi aldri kommer til å ha noen å dele livene våre med dersom vi ikke klarer å finne ut hva som er galt med oss.

:hug:

Husk at de som fremstår som mest vellykket på sosiale medier, ikke nødvendigvis er det. Noen er dritforelsket,  har drømmejobben og et hav av venner. Jeg vet ikke hva de gjorde i sitt forrige liv for å fortjene det, men det er bare å prøve og svelge sjalusien. Men veldig mange av de parene jeg kjenner som plastrer kjærligheten sin på facebook, sliter skikkelig i det virkelige liv. Jeg var en av dem, så jeg kjenner det igjen.

Du får en god klem fra meg, og så håper jeg du får en fin vårdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei som er mere bekjent en venn på Facebook.  Hun la ut en status  her om dagen . Hvorfor må vi være så sjalue  hatfulle med hverandre.  Hvorfor må vi baksnakke hverandre  spre mere kjærlighet  . Kunne vi ikke bare være venner.  Statusen er bra nok. Men dama  er helt innvandrer fiendtlig hater homofile og hennes store idol som hun ofte liker på Facebook og ofte siterer er  Donald Trump.  For å si det sånn er ikke bare meg som så dobbeltmoralen der.

Anonymkode: da2c0...927

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Er dette hemoride?" 

Bilde. 

Anonymkode: f85dc...e13

:spy::kvalm:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...