Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke noen skal vise det til sjefen. Det kan godt være at hun er sykmeldt av helt andre årsaker enn det kollegene har fått vite, og at 3 skiturer om dagen er det hun trenger aller mest akkurat nå, og til og med er noe som kan få henne raskere tilbake i jobb. Muligens vet også sjefen hennes dette, og man driter seg bare ut hvis man blander seg.

Jeg er selv sykmeldt for tiden, og det er ikke pga noe fysisk. Det er vanskelig å snakke om det, og overhodet ikke noe jeg ønsker kolleger involvert i, så de vet ikke hvorfor jeg ikke er på jobb. Om de spør kommer de ikke til å få et ærlig svar. Jeg har vært åpen til sjefen min, selv om jeg ikke må. Jeg kunne trengt noen skiturer selv, men jeg hardessverre ikke muligheten. Men det skal sise: hadde jeg fått meg noen av de der nydelige, helsebringende skiturene i deilig natur, så hadde jeg ikke lagt ut om det på Facebook mens jeg var sykmeldt.

Anonymkode: 94e45...d3d

Det er nettopp det. Hun kan godt være syk for noe annet enn ryggen. Derfor vil ikke jeg si ifra.

Men når hun går så hardt ut med det å legger ut i det vide og brede om ryggproblemer når hun er på jobb. Så blir folk provosert når man gang på gang ser at hun er ekstremt aktiv i sykdomsperiodene. 

Samme om det er rygg, psyke eller noe helt annet. Det er ekstremt korttenkt av henne å annonsere sitt ekstremt aktive liv på denne måten når hun selv påstår at hun ikke er på jobb pga rygg. Folk blir provoserte av det. Jeg tenker mitt, og tror ryggen ikke er problemet. Det er det dessverre ikke alle som gjør.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er uansett ikke noe du har noe med. Det er sånt som fører til dårlig arbeidsmiljø.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Jeg vil snu på det du sier. Det skaper dårlig miljø når en åpenbart lyver på seg sykdom og har sosial aktivitet på fritiden som er på tvers av hva som er normal oppførsel når en har sykdommen det lyves om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2017 den 13.17, Marimba skrev:

Jojo, av og til gjør de jo litt av dette også. Selvfølgelig lagt ut på facebook med en ekstremt detaljert beskrivelse av den stakkars naboen, selve situasjonen og hvor utrolig bra de selv føler seg etterpå, og hvor mye bedre verden hadde vært om alle var som dem, etterfulgt av en haug av hjerter og mer eller mindre passende smileys. Er man riktig heldig passer de også på å dele den statusen i diverse sosiale grupper, slik at flest mulig mennesker får med seg godheten deres. 

:spy:

 

Fy så bitter jeg hørtes ut nå :P Jaja, jeg ser det i det minste selv da. 

Haha jeg tenker det samme om meg selv innimellom 😂 Vi har i det minste litt selvinnsikt 😂

3 timer siden, Honey Dew skrev:

Jammen bildene kan jo være fra før vedkommende ble syk

Ei venninne brant seg faktisk på det der en gang. Hun var hjemme med omgangssyke (dette var sant, både hun og ungene var grisedårlige). Mellom spysjauene så fant ho ut at ho skulle legge ut bilder av det ene rommet de pusset opp kort tid i forveien. Det hadde vært noe galt med mobilen hennes og hun fikk den hjem fra reperasjon dagen før spysyken rammet. Hun tok iallefall noen bilder av rommet og la ut skrytebilder på Facebook. Hun fikk faktisk et helvete med både kolleger og sjefen for at hun ringte seg syk inn med omgangssyke når hun "egentlig" var hjemme å pusset opp huset!

Jeg VET at dette ikke er tilfelle da jeg hjalp henne med oppussingen. Jeg VET at hun var syk for jeg var innom med cola til dem. Hun ble ikke trodd samme pokker hva hun sa, for alt som står på facebook er jo sant 🙄 De nektet å tro at dette var gjort noen dager i forveien, for da hadde hun vel lagt ut bildene da og ikke dagen hun gjorde det.

Hun har sluttet å oppdatere facebook for å si det sånn.

1 time siden, Blå politibil skrev:

Det er nettopp det. Hun kan godt være syk for noe annet enn ryggen. Derfor vil ikke jeg si ifra.

Men når hun går så hardt ut med det å legger ut i det vide og brede om ryggproblemer når hun er på jobb. Så blir folk provosert når man gang på gang ser at hun er ekstremt aktiv i sykdomsperiodene. 

Samme om det er rygg, psyke eller noe helt annet. Det er ekstremt korttenkt av henne å annonsere sitt ekstremt aktive liv på denne måten når hun selv påstår at hun ikke er på jobb pga rygg. Folk blir provoserte av det. Jeg tenker mitt, og tror ryggen ikke er problemet. Det er det dessverre ikke alle som gjør.

Jeg er helt enig med deg i at det er korttenkt av henne, men den beste medisinen for ryggproblemer er jo ofte fysisk aktivitet. Jeg har selv slitt en del med ryggen og det å sitte på et kontor/gå på hardt gulv osv kan være tortur, mens en tur i marka kan være ekstremt deilig for ryggen. Leger osv anbefaler jo fysisk aktivitet mot ryggproblemer. Det dummeste man gjør er jo å sette seg til i sofaen. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som bestandig legger ut status om at de er syke. "Uff, jeg har fått influensa for 5. gang på 1 måned. Skriv noe positivt til meg, husk at dere må synes synd på stakkars meg".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2017 den 16.58, Frøken Scott skrev:

fitteselfie

En hvafornoe?! 

Anonymkode: 96f8e...7b3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sorbus
8 timer siden, kenpet skrev:

Folk som bestandig legger ut status om at de er syke. "Uff, jeg har fått influensa for 5. gang på 1 måned. Skriv noe positivt til meg, husk at dere må synes synd på stakkars meg".

Jeg har et par sånne. Hos hun ene avløses influensaen av migrene med jevne mellomrom. Da kan hun kun ligge på sofaen og se håndballkamper, skirenn ol. Jeg var plaget med migrene når jeg var yngre, og da kunne jeg bare ligge på et mørkt rom og håpe på at huset var stille. Sengen gikk rundt og rundt, til jeg kastet opp. Kanskje svimmelheten blir bedre hvis man har en tv å fokusere på? Jeg har hatt influensa to ganger i mitt liv. Grunnen til at jeg er helt sikker på antall ganger, er at jeg var så syk at jeg trodde jeg skulle dø! Jeg hadde ikke for alt i verden klart å oppdatere facebookstatusen min 8 ganger om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sorbus skrev:

Jeg har et par sånne. Hos hun ene avløses influensaen av migrene med jevne mellomrom. Da kan hun kun ligge på sofaen og se håndballkamper, skirenn ol. Jeg var plaget med migrene når jeg var yngre, og da kunne jeg bare ligge på et mørkt rom og håpe på at huset var stille. Sengen gikk rundt og rundt, til jeg kastet opp. Kanskje svimmelheten blir bedre hvis man har en tv å fokusere på? Jeg har hatt influensa to ganger i mitt liv. Grunnen til at jeg er helt sikker på antall ganger, er at jeg var så syk at jeg trodde jeg skulle dø! Jeg hadde ikke for alt i verden klart å oppdatere facebookstatusen min 8 ganger om dagen!

Har også hatt migrene noen få ganger og det var helt grusomt. Måtte ligge i et mørkt rom og håpet bare på å få sove det bort. Influensa har jeg hatt en gang og var så syk at jeg aldri glemmer det. Mange bruker ordet influensa om vanlig forkjølelse, det er ganske vanlig og veldig irriterende. 

Anonymkode: 9a3dc...be2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kenpet skrev:

Folk som bestandig legger ut status om at de er syke. "Uff, jeg har fått influensa for 5. gang på 1 måned. Skriv noe positivt til meg, husk at dere må synes synd på stakkars meg".

Det som er rart er at hver lille forkjølelse blir oppgradert til influensa. En får ikke influensa flere ganger i året

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Honey Dew skrev:

Det som er rart er at hver lille forkjølelse blir oppgradert til influensa. En får ikke influensa flere ganger i året

Sjelden man får det flere ganger i løpet av et liv også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangssyken minutt for minutt i dag. Når hun har vært på do og når hun har prøvd å spise... 

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Omgangssyken minutt for minutt i dag. Når hun har vært på do og når hun har prøvd å spise... 

Anonymkode: ec50a...748

HAha! Jeg fikk "grisefylla - minutt for minutt" på snapchat i helga. Inkludert et brett med shots, vertikal-filming fra dansegulvet, spying i en bakgate og nærbilder av en kebab.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er noen på ferie. Og skulle ta denne berømte "bilde av beina på stranda" bildet. Og han har passet på å få med bulken i underbuksa...

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som legger ut A, men ikke B. Feks. et bilde av at de er havna på sykehus, men ikke om hvorfor, og når folk spørr hva som er skjedd så kan de ikke si noe om det. Eller de som bare skriver R.I.P, men når folk spørr hvem som er død så kan de heller ikke skrive noe om det.

Så har du alle de som bare må fortelle absolutt alt dem foretar seg i løpet av en dag. Har en på fb og snap som legger ut ALT hun kjøper, alt hun lager, alt hun ser på tv, alt ungene gjør osv. 

De som må skrive alle meldinger til hverandre på fb veggen i stedet for ta det i inbox eller sms. 

Anonymkode: b678f...7c0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg er så lei av alle ryktene som går om meg og XXX og forholdet våres. Folk sier visstnok at XXX var utro på lørdag, men det kan jeg bekrefte at IKKE stemmer. Vi hadde nemlig en rolig kjærestekveld hjemme i sofaen, med vår kjære sønn sovende ved siden av. "

Skjønner ikke helt folk som har behov for å gå "offentlig" ut med dette på Facebook - og attpåtil lyve. Jeg og flere av mine venner var nemlig på fest med denne XXX den kvelden :fnise:

Anonymkode: 4150f...4d7

Å nei det der er jo bare trist.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Alice123 skrev:

Å nei det der er jo bare trist.

At typen eventuelt har vært utro,eller at dama ikke har vett til å ikke dele det?

Jeg var som sagt på fest med typen, men kunne ikke se om han var utro eller ikke. Det var mange folk der, og jeg hang med noen andre. Jeg aner heller ikke om han havnet på noe nach. Det eneste jeg vet, var at jeg så han med jevne mellomrom utover kvelden/natta,så han var i hvert fall ikke hjemme og hadde kjærestekveld. 

Anonymkode: 4150f...4d7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At typen eventuelt har vært utro,eller at dama ikke har vett til å ikke dele det?

Jeg var som sagt på fest med typen, men kunne ikke se om han var utro eller ikke. Det var mange folk der, og jeg hang med noen andre. Jeg aner heller ikke om han havnet på noe nach. Det eneste jeg vet, var at jeg så han med jevne mellomrom utover kvelden/natta,så han var i hvert fall ikke hjemme og hadde kjærestekveld. 

Anonymkode: 4150f...4d7

Det tristeste er jo at dama åpenbart føler seg så usikker på mannen sin og sin egen situasjon at hun

A. Føler hun må offentlig må ta avstand fra rykter om at typen har vært utro

B. Det går rykter om at typen har vært utro

C. Hun må faktisk LYVE om hvor typen har vært, for å gjøre "nei han har ikke vært utro" mer troverdig

D. Hun blir tatt i løgnen (bla. av deg), hvilket bare vil fyre mer oppunder utroskapsmisstankene

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2017 den 23.45, AnonymBruker skrev:

"Jeg er så lei av alle ryktene som går om meg og XXX og forholdet våres. Folk sier visstnok at XXX var utro på lørdag, men det kan jeg bekrefte at IKKE stemmer. Vi hadde nemlig en rolig kjærestekveld hjemme i sofaen, med vår kjære sønn sovende ved siden av. "

Skjønner ikke helt folk som har behov for å gå "offentlig" ut med dette på Facebook - og attpåtil lyve. Jeg og flere av mine venner var nemlig på fest med denne XXX den kvelden :fnise:

Anonymkode: 4150f...4d7

Jeg kan jo komme med en oppdatering på denne, for det har ikke vært stille fra den kanten. Dette har skjedd siden sist:

-Kjærlighetserklæringer på veggene til hverandre 

-Kyssebilder

-Litt kryptiske statuser som hinter til at folk er sjalu

-Og sist, men ikke minst; i dag var bruddet et faktum. Hun har oppdatert forholdsstatusen sin til "singel", men "vil ikke snakke om det" når andre spør hva som har skjedd 

Anonymkode: 4150f...4d7

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig våknet jeg opp til selfie av en fyr som jeg har hatt litt sporadisk kontakt med. Ikke så galt sier dere? 
Vel... det var i bleie!! :haar: 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...