Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er tradisjonell av meg, her er det pappaen som annonserer fødselen i SoMe. Ser flest fedre som gjør dette, tagger mor og "I går kom verdens mest perfekte lille til..." enten med eller uten bilde. Synes det er litt koselig også jeg, får nesten litt sånn følelse av at mor er så oppslukt av den nye at hun gir faen i at det finnes en verden rundt. :P

Anonymkode: c3a32...872

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tradisjonell av meg, her er det pappaen som annonserer fødselen i SoMe. Ser flest fedre som gjør dette, tagger mor og "I går kom verdens mest perfekte lille til..." enten med eller uten bilde. Synes det er litt koselig også jeg, får nesten litt sånn følelse av at mor er så oppslukt av den nye at hun gir faen i at det finnes en verden rundt. :P

Anonymkode: c3a32...872

Tradisjonell og SoMe.... veeeell... ( hilsen gammaldags 😂 )

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cocosa

Jeg har ei på Facebook som delte hvor mange måneder, timer og minutter siden babyen hun hadde i magen ble unnfanget 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sorbus skrev:

Jaja... Livet hennes må være veldig trist, hvis å annonsere ting på SoMe er en av de største gledene i livet (!!!)

Jeg tror noen lever og ånder for sosiale medier. For min del kjenner jeg flere som aldri annonser graviditet, fødsel eller noe med barna på SoMe. Rett og slett fordi de som trenger å vite, de vet fra før. 

Anonymkode: 3a6a5...207

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Cocosa skrev:

Jeg har ei på Facebook som delte hvor mange måneder, timer og minutter siden babyen hun hadde i magen ble unnfanget 🙄

:skratte:

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og i min tid var vi bare veldig takknemlige når noen påtopk seg jobben med å spre det glade budskap, sånn at vi slapp den enorme ringerunden selv. Å være en en slik posisjon at man så det som viktig at man selv var den som "kunngjorde nyheten" hørte kongehuset og rikskjendisene til, liksom. Synes folk er litt hysteriske, jeg. Går an å stenge veggen sin i tiden rundt, og sette innstillinger slik at man ikke kan tagges uten godkjenneing hvis det er så ekstremt viktig. :) 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og i min tid var vi bare veldig takknemlige når noen påtopk seg jobben med å spre det glade budskap, sånn at vi slapp den enorme ringerunden selv. Å være en en slik posisjon at man så det som viktig at man selv var den som "kunngjorde nyheten" hørte kongehuset og rikskjendisene til, liksom. Synes folk er litt hysteriske, jeg. Går an å stenge veggen sin i tiden rundt, og sette innstillinger slik at man ikke kan tagges uten godkjenneing hvis det er så ekstremt viktig. :) 

Anonymkode: 94e45...d3d

Nå er det slik at man eier sin egen nyhet da. En selvfølge at man venter til en person selv har fortalt om noe i det mediumet det deles. Å ringe videre på telefon hvis man har mottatt en telefon er dermed greit. Man holder seg til samme fora. Dette er normal folkeskikk, og viktig både når det gjelder fødsel og dødsfall. En i svært nær familie døde og vi i søskenflokken tok ringerunden. Noen timer senere, før vi faktisk var ferdig med å ringe rundt, "svarer" ektefellen til en av de vi ringte en annen pårørende på facebook, med et tilsynelatende uskyldig hjerte. Dessverre var det mange som visste at den døde hadde vært svært syk, og midt oppi våre første reaksjoner begynte vi å få meldinger med "hva har skjedd" og annet styr. 

Aldri svar på en nyhet i et annet medium enn der man mottok nyheten. 

Aldri del andres nyheter, samme om de er triste eller glade. 

Greie regler å følge. 

Anonymkode: f83e8...7be

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldra våre heisa flagget då vi fekk ungar, for 3 og 5 år sidan, og slik visst bygda det. Så slapp vi SoMe ;) Og då folk møtte foreldra våre på butikken spurde dei kva det vart. Så då var det gjort. Syns det er heilt greitt å opne fjaseboka etter eit døgn og ha 120 gratulasjonar, men slik er vi ulike. Og eg annonserer, deler osb aldri andre sine ting, uten at det er relatert til media.

Anonymkode: 64175...cdc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreldra våre heisa flagget då vi fekk ungar, for 3 og 5 år sidan, og slik visst bygda det. Så slapp vi SoMe ;) Og då folk møtte foreldra våre på butikken spurde dei kva det vart. Så då var det gjort. Syns det er heilt greitt å opne fjaseboka etter eit døgn og ha 120 gratulasjonar, men slik er vi ulike. Og eg annonserer, deler osb aldri andre sine ting, uten at det er relatert til media.

Anonymkode: 64175...cdc

Denne likte jeg!! Skulle ønske jeg bodde på bygda nå :P

Anonymkode: 2d214...efc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne likte jeg!! Skulle ønske jeg bodde på bygda nå :P

Anonymkode: 2d214...efc

Trenger ikke å bo på bygda for å gjøre det. Svigers heiste flagget da vi fikk barn, og de bor i en by. :) Veldig koselig skikk.

Anonymkode: d22e2...d45

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her heises også flagget når en ny verdensborger er kommet 😊

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt Facebook, men synes Helsesista på Snapchat blir litt mye.. Nå er jeg kanskje ikke i målgruppen, men å løpe rundt på Rema 1000 når du er nesten 40 år gammel og rope "Jeg er fornøyd med fitta mi akkurat sånn som den er" synes jeg blir litt småkleint:p

Anonymkode: b31f7...f4c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke helt Facebook, men synes Helsesista på Snapchat blir litt mye.. Nå er jeg kanskje ikke i målgruppen, men å løpe rundt på Rema 1000 når du er nesten 40 år gammel og rope "Jeg er fornøyd med fitta mi akkurat sånn som den er" synes jeg blir litt småkleint:p

Anonymkode: b31f7...f4c

Den dama er helsesøster på skolen min. Faen så kleint det er å se henne etter alle de snappene om fitter :fnise:

Anonymkode: c128b...c70

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den dama er helsesøster på skolen min. Faen så kleint det er å se henne etter alle de snappene om fitter :fnise:

Anonymkode: c128b...c70

Hun burde mistet jobben

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den dama er helsesøster på skolen min. Faen så kleint det er å se henne etter alle de snappene om fitter :fnise:

Anonymkode: c128b...c70

Haha, det vil jeg tro! :fnise:

Anonymkode: b31f7...f4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 03/10/2017 den 14.43, AnonymBruker skrev:

Nå er det slik at man eier sin egen nyhet da. En selvfølge at man venter til en person selv har fortalt om noe i det mediumet det deles. Å ringe videre på telefon hvis man har mottatt en telefon er dermed greit. Man holder seg til samme fora. Dette er normal folkeskikk, og viktig både når det gjelder fødsel og dødsfall. En i svært nær familie døde og vi i søskenflokken tok ringerunden. Noen timer senere, før vi faktisk var ferdig med å ringe rundt, "svarer" ektefellen til en av de vi ringte en annen pårørende på facebook, med et tilsynelatende uskyldig hjerte. Dessverre var det mange som visste at den døde hadde vært svært syk, og midt oppi våre første reaksjoner begynte vi å få meldinger med "hva har skjedd" og annet styr. 

Aldri svar på en nyhet i et annet medium enn der man mottok nyheten. 

Aldri del andres nyheter, samme om de er triste eller glade. 

Greie regler å følge. 

Anonymkode: f83e8...7be

Jeg fikk vite om min søsters bryllup på facebook... de skulle ha en hemmelig vielse i utlandet, for å overaske venner og familie med festen når de kom hjem. Den ene forloveren røpte hele greia på face ti min etter vielsen.

Det var ganske sårt både for familie og brudeparet.

Anonymkode: b6555...2d9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk vite om min søsters bryllup på facebook... de skulle ha en hemmelig vielse i utlandet, for å overaske venner og familie med festen når de kom hjem. Den ene forloveren røpte hele greia på face ti min etter vielsen.

Det var ganske sårt både for familie og brudeparet.

Anonymkode: b6555...2d9

Jeg fikk også vite om min søsters bryllup på Facebook....som hun ikke hadde planer om å fortelle meg om i etterkant engang. Min søster ville holde det hemmelig og hadde bare invitert den aller nærmeste familie (men seff uten meg...), men ei venninne fikk vite det og gratulerte masse på dagen

Anonymkode: f4a51...452

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk vite om min søsters bryllup på facebook... de skulle ha en hemmelig vielse i utlandet, for å overaske venner og familie med festen når de kom hjem. Den ene forloveren røpte hele greia på face ti min etter vielsen.

Det var ganske sårt både for familie og brudeparet.

Anonymkode: b6555...2d9

Oi....

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2017 den 10.50, AnonymBruker skrev:

Traff ei dame og vi begynte å date. Traff hverandre 3-4 ganger....før hun hadde lagt ut på FB at vi var i et forhold og dekorert veggen min med hjerter og hvor mye hun elsket meg og hadde verdens beste kjæreste😳😳

Dessverre er ikke jeg så veldig aktiv på FB så skjønte ingenting når jeg fikk SMS fra kompiser med gratulasjoner.

Ble ikke noe videre dating med henne kan du si!!

Anonymkode: f2805...fb6

For ei høne :fnise: hun var nok mest opptatt av å skryte på seg en kjekk mann på FB. Viktig å fremstå som superlykkelig og vellykka på some :P 

Anonymkode: 44d59...79b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...