Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 25.11.2015 den 16.47, AnonymBruker skrev:

"TAKK TIL DERE JÆVLER SOM KALTE DERE SELV MINE VENNER MEN SNUDDE RYGGEN MOT MEG BRÅTT Å BRUTALT ETTER Å HA SJELT MEG UT FOR Å IKKE VÆRE GO NÅKK IN PÅ SLITEN ALT ANNER EN BRA NÅR JEG BARE ØNSKET Å VÆRE RUNDT Å ME DEG LIVE MITT HAR BLITT EN KAMP OM Å HOLDE MEG SELV I LIVE HELT ALENE UTEN EN ENSTE VENN ME MIN SIDE DERE KALLER DERE SELV VENNER Å AT DERE ER DER FOR MEG ETTER Å HA LEST DETTE MEN D ER BARE ORD TOMME ORD OM NOEN KOMMER PÅ DØRA MI ER D FOR Å SYTE Å KLAGE Å BRUKE MEG SOM EN SØPPELDUNK ALDRI FOR Å HA D HYGGELIG TAKK TIL DE SOM SER PÅ MEG SOM EN TILBAKESTÅENDE Å TAKK TIL DE SOM PRATER Å SNAKKER Å GÅR BAK RYGGEN MIN TAKK FOR DEN FÆLE BARNDOMMEN JEG FIKK PÅ SKOLEN Å DEN ØDELAGTESELVTILLITEN Å ALLE SKADENE JEG HAR PÅDRATT MEG TUSEN TAKK FOR JEG IKKE FÅR SJANSEN TIL Å LEVE UTEN SMERTE"

Hun har lagt ut flere meldinger av denne typen om at alle er imot henne.

Anonymkode: ccb0d...ca2

Hvorfor leste jeg denne som en halvdårlig rap? 😂

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Mb26 skrev:

Hvorfor leste jeg denne som en halvdårlig rap? 😂

Jeg og :fnise:

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har en på vennelisten som er så totalt grenseløs... Det er PÅ INGEN MÅTE en hemmelighet at han sliter psykisk.

Han har et mønster der han i oppe-periodene sine lager 5-6 blogger om interessene sine, og blogger og publiserer på facebook. Vil gjerne verve folk inn i sånne pyramidespill for å selge blant annet kaffe eller aloe vera. I og for seg harmløst. Det er i nede-periodene sine at han mister totalt gangsynet for hva som er greit og hva som ikke er greit. Han ble forlatt av sin (eks)forlovede for 4-5 år siden, og han poster fremdeles kryptiske "savner deg..."-statuser på FB. Han tagger seg på kommunens DPS ukentlig med statuser som "så er man her igjen da" og ":(".

Ca ukentlig tar han et oppgjør med realitetene med statuser a la "jeg må ta grep i livet mitt og vil derfor ikke være så mye på facebook i en periode fremover, heller ikke svare på sms. Jeg trenger fred". Han får masse støttekommentarer på dette fra vennene sine av typen "jeg er her når du er klar for det". Påfølgende natt deler han 10-15 bilder etc fra sånne "mannesider" som "big tits and cool cars" eller "awesome shit my drill seargent told me", med lettkledde damer der han kommenterer "ja takk! *sikle*". Og han poster selvsagt masse statusoppdateringer de neste dagene, til tross for dramatisk første beskjed.

Så følger en haug med quotes av typen "det er i tunge tider du vet hvem vennene dine er", og masse statuser der han påpeker at han er lei av å bli brukt av venner som ikke støtter han, og ALLE disse statusene har kommentarer fra vennene hans som sier "jeg er alltid der for deg, vennen" og "heads up, bro". Etter dette pleier det å komme nok et oppgjør, denne gangen med vennelisten. "Jeg ser meg nødt til å ta en nøye opprensing i vennelista mi, kommenter hvis du fremdeles vil være venn med meg". Han har for øvrig enormt stor venneliste, i blant opp til 1000 stk. Jeg har aldri kommentert på dette, men er fremdeles i varmen til tross for ytterst perifert vennskap.

Innimellom poster han regelrett dritt fra FRP og Sverigedemokraterna, noe som gjør at jeg mister litt sympatien for han.

Dette blir en runddans som er fæl, for jeg syns såklart synd på han, men samtidig klarer jeg ikke å slette han. Jeg er ikke sikker på om han har selvinnsikt til å se dette mønsteret selv.

Han er iallefall kongen av oversharing på min facebook :P

 

Anonymkode: 6335b...2d7

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2016 den 21.39, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om slike statuser, (skrevet på utrolig dårlig norsk)? Hjelper det de med MS? Og hvorfor er det så viktig å ikke dele, men kopiere? For å ikke avsløre geniet som skrev det? "Samfunnet spør om..." 

 

"Multippel sklerose (MS). Samfunnet spør om alle kunne sette dette på deres status i 1 time. Jeg er ganske sikker på at jeg vet hvem som vil gjøre det. Tenk på en du elsker og som har ms, mitt håp er at i 2016 blir en vaksinen oppfunnet. Kan du sette denne opp i 1 time? Til ære for de som har kjempet eller kjemper med ms
❤ ❤ ❤ ❤
Kopier og lim inn ikke del. En enkel forespørsel"

Anonymkode: 01f36...719

Får fnatt av slike statuser på fb. Å ha dele denne hjelper da ikke de syke.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2016 den 21.39, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om slike statuser, (skrevet på utrolig dårlig norsk)? Hjelper det de med MS? Og hvorfor er det så viktig å ikke dele, men kopiere? For å ikke avsløre geniet som skrev det? "Samfunnet spør om..." 

 

"Multippel sklerose (MS). Samfunnet spør om alle kunne sette dette på deres status i 1 time. Jeg er ganske sikker på at jeg vet hvem som vil gjøre det. Tenk på en du elsker og som har ms, mitt håp er at i 2016 blir en vaksinen oppfunnet. Kan du sette denne opp i 1 time? Til ære for de som har kjempet eller kjemper med ms
❤ ❤ ❤ ❤
Kopier og lim inn ikke del. En enkel forespørsel"

Anonymkode: 01f36...719

Jeg ble skikkelig sint da jeg fikk en sånn om kreft i fleisen, mens vi venta på å få vite hvor alvorlig kreften til mamma var. Det hjelper da ffs ikke at vi deler slikt på facebook, jeg tror vi er fullstendig klar over at kreft eksisterer. Gi til kreftforeninga i stedet!  Det samme gjelder kryptiske statuser som bare jenter skal få vite om, osv. Det går vel en akkurat nå, faktisk...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FlyBabe skrev:

Jeg ble skikkelig sint da jeg fikk en sånn om kreft i fleisen, mens vi venta på å få vite hvor alvorlig kreften til mamma var. Det hjelper da ffs ikke at vi deler slikt på facebook, jeg tror vi er fullstendig klar over at kreft eksisterer. Gi til kreftforeninga i stedet!  Det samme gjelder kryptiske statuser som bare jenter skal få vite om, osv. Det går vel en akkurat nå, faktisk...

Er det disse hjertene? Gidder ikke klikke på de. 

Jeg deler heller linker til giversider (Røde Kors, Kreftforeningen, Organdonor osv) med jevne mellomrom. Greit å minne folk på å gi. 

Og om jeg har kjøpt et produkt fra en veldedig organisasjon, så deler jeg dette. 

Jeg blir også latterlig gretten over slike kjedebrevstatuser, som skal spille på folks samvittighet. Og ofte er det elendig skrevet også.  Bare tull. 

Anonymkode: 44d59...79b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en i nær relasjon som til tider oversharer litt vel mye. Hen var ganske privat før, men nå har det vært slutt med samboer og de har et felles barn sammen, så nå renner det over av drittslenging og hvor godt det er å være singel. Kan de snakke sammen som voksne? Nei, her skal man blokkere den andres telefonnummer og det skal krangles over Facebook via statuser. Jeg har begge på Facebook og den ene er ikke bedre enn den andre. Og statusene begynner ofte med "kan noen fortelle xxx ..." hvorpå de fortsetter å skrive en masse dritt om den andre forelderen. Drittslenging fordi barnehagen ringer til forelder 1 og forteller at forelder 2 ikke kan hente osv, ikke bare om forelder 2, men for at barnehagen sier at de må inne en løsning for å kontakte hverandre slik til de slipper å være mellommann. 

Det drøyeste hen la ut var et bilde av barnet klar med sekken på ryggen for å bli hentet av den andre forelderen - som ikke kom. Det var en laang tekst med hvor dårlig oppførsel dette var, og uendelig med støtte fra andre i kommentarene. Selv syns jeg det bare var trist og dårlig gjort mot den andre forelderen. For alt vi vet hadde det oppstått noe, og når nummeret og alt annet er blokkert er det ikke like enkelt å gi beskjed heller. Jeg er glad i dem, men her viser jeg ingen kjærlighet altså. Sånt hører ikke hjemme på Facebook. 

 

Ellers begynner det å bli mange av "venninnene" mine som har blitt mødre og deler absolutt alt babyen gjør ila dagen. Babyen din er søt, men statusoppdateringer hver halvtime - spesielt om gulp, snørr og avføring, er svært lite interessant. 

 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2016 den 1.20, AnonymBruker skrev:

Huff, har en på vennelisten som er så totalt grenseløs... Det er PÅ INGEN MÅTE en hemmelighet at han sliter psykisk.

Han har et mønster der han i oppe-periodene sine lager 5-6 blogger om interessene sine, og blogger og publiserer på facebook. Vil gjerne verve folk inn i sånne pyramidespill for å selge blant annet kaffe eller aloe vera. I og for seg harmløst. Det er i nede-periodene sine at han mister totalt gangsynet for hva som er greit og hva som ikke er greit. Han ble forlatt av sin (eks)forlovede for 4-5 år siden, og han poster fremdeles kryptiske "savner deg..."-statuser på FB. Han tagger seg på kommunens DPS ukentlig med statuser som "så er man her igjen da" og ":(".

Ca ukentlig tar han et oppgjør med realitetene med statuser a la "jeg må ta grep i livet mitt og vil derfor ikke være så mye på facebook i en periode fremover, heller ikke svare på sms. Jeg trenger fred". Han får masse støttekommentarer på dette fra vennene sine av typen "jeg er her når du er klar for det". Påfølgende natt deler han 10-15 bilder etc fra sånne "mannesider" som "big tits and cool cars" eller "awesome shit my drill seargent told me", med lettkledde damer der han kommenterer "ja takk! *sikle*". Og han poster selvsagt masse statusoppdateringer de neste dagene, til tross for dramatisk første beskjed.

Så følger en haug med quotes av typen "det er i tunge tider du vet hvem vennene dine er", og masse statuser der han påpeker at han er lei av å bli brukt av venner som ikke støtter han, og ALLE disse statusene har kommentarer fra vennene hans som sier "jeg er alltid der for deg, vennen" og "heads up, bro". Etter dette pleier det å komme nok et oppgjør, denne gangen med vennelisten. "Jeg ser meg nødt til å ta en nøye opprensing i vennelista mi, kommenter hvis du fremdeles vil være venn med meg". Han har for øvrig enormt stor venneliste, i blant opp til 1000 stk. Jeg har aldri kommentert på dette, men er fremdeles i varmen til tross for ytterst perifert vennskap.

Innimellom poster han regelrett dritt fra FRP og Sverigedemokraterna, noe som gjør at jeg mister litt sympatien for han.

Dette blir en runddans som er fæl, for jeg syns såklart synd på han, men samtidig klarer jeg ikke å slette han. Jeg er ikke sikker på om han har selvinnsikt til å se dette mønsteret selv.

Han er iallefall kongen av oversharing på min facebook :P

 

Anonymkode: 6335b...2d7

Jeg tror kombinasjon av alvorlig psykisk sykdom og eventuelt litt nedsatt IQ og/eller rus (eller i det minste dømmekraft) er fatal for enkelte. Noen burde virkelig beskyttes mot seg selv. Facebook har gjort slike personer mer sårbare. Noen angrer dypt i etterkant, andre har vel ike selvinnsikt nok til å se hva de gjør. At de får "støttekommentarer" kan like gjerne være at folk vil se mer og synes det er litt underholdende, selv om sikkert mange også synes synd på det mennesket.

Anonymkode: 01f36...719

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FlyBabe skrev:

Jeg ble skikkelig sint da jeg fikk en sånn om kreft i fleisen, mens vi venta på å få vite hvor alvorlig kreften til mamma var. Det hjelper da ffs ikke at vi deler slikt på facebook, jeg tror vi er fullstendig klar over at kreft eksisterer. Gi til kreftforeninga i stedet!  Det samme gjelder kryptiske statuser som bare jenter skal få vite om, osv. Det går vel en akkurat nå, faktisk...

Jeg sier meg enig.

Anonymkode: 01f36...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2016 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Dette var ikke på Facebook, men Snapchat. Jeg vet det er "borte" etter 10 sek, men jeg hadde ikke behov for å vite at ei venninne hadde satt fast buttplugen sin i rumpa og var nå på legevakten for å den fjernet.

Jeg hadde heller ikke behov for en ny snap 9 timer senere om at den fortsatt var der inne. 

Anonymkode: 3a6a5...207

 

:fnise:

Har det kommet noen snapper med bilde av operasjonssåret? Det ble nok ukens snakkis på vaktrommet.

Anonymkode: 01f36...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glidelås
10 timer siden, FlyBabe skrev:

Jeg ble skikkelig sint da jeg fikk en sånn om kreft i fleisen, mens vi venta på å få vite hvor alvorlig kreften til mamma var. Det hjelper da ffs ikke at vi deler slikt på facebook, jeg tror vi er fullstendig klar over at kreft eksisterer. Gi til kreftforeninga i stedet!  Det samme gjelder kryptiske statuser som bare jenter skal få vite om, osv. Det går vel en akkurat nå, faktisk...

Hvordan går det med moren din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninna mi har en felles venninne som har en unge som har epilepsi. Hun sender oss mange videoer om anfallene til barnet på snap. Og hun legger det ut på fb. Jeg synes hun kan holde det for seg selv, og heller spørre oss om det er noe vi kan tenke oss å se. Er kjempe synd i barnet som har sykdommen, men jeg trenger ikke å se ørten videoer om epilepsi anfall. Det er er helt forferdelig å se de også.. uff..

Anonymkode: d460d...21f

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og venninna mi har en felles venninne som har en unge som har epilepsi. Hun sender oss mange videoer om anfallene til barnet på snap. Og hun legger det ut på fb. Jeg synes hun kan holde det for seg selv, og heller spørre oss om det er noe vi kan tenke oss å se. Er kjempe synd i barnet som har sykdommen, men jeg trenger ikke å se ørten videoer om epilepsi anfall. Det er er helt forferdelig å se de også.. uff..

Anonymkode: d460d...21f

Hva i helvete :ohmy: Det hadde jeg rapportert henne for uten å nøle! Stakkars barn!

Anonymkode: 5af51...196

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lostpenguin skrev:

Og statusene begynner ofte med "kan noen fortelle xxx ..." hvorpå de fortsetter å skrive en masse dritt om den andre forelderen.

 

Er ikke ofte jeg sier dette, men jeg mistenker kaaaanskje at vi har samme person på FB (jeg har dog ikke begge). Skal ikke spørre om navnet begynner på XYZ, for det spiller liten rolle, men det er trist å se at hen har et sånt eksponeringsbehov på FB. Det er jo totalt uinteressant for alle som er på vennelista, som ikke har noe med det å gjøre. 

Anonymkode: 04c18...cd2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

:fnise:

Har det kommet noen snapper med bilde av operasjonssåret? Det ble nok ukens snakkis på vaktrommet.

Anonymkode: 01f36...719

Haha, nei det har faktisk vært relativt stille siden. :fnise:

Anonymkode: 3a6a5...207

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og venninna mi har en felles venninne som har en unge som har epilepsi. Hun sender oss mange videoer om anfallene til barnet på snap. Og hun legger det ut på fb. Jeg synes hun kan holde det for seg selv, og heller spørre oss om det er noe vi kan tenke oss å se. Er kjempe synd i barnet som har sykdommen, men jeg trenger ikke å se ørten videoer om epilepsi anfall. Det er er helt forferdelig å se de også.. uff..

Anonymkode: d460d...21f

Hvis en venninne av meg hadde gjort noe sånt, hadde jeg faktisk sagt i fra på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og venninna mi har en felles venninne som har en unge som har epilepsi. Hun sender oss mange videoer om anfallene til barnet på snap. Og hun legger det ut på fb. Jeg synes hun kan holde det for seg selv, og heller spørre oss om det er noe vi kan tenke oss å se. Er kjempe synd i barnet som har sykdommen, men jeg trenger ikke å se ørten videoer om epilepsi anfall. Det er er helt forferdelig å se de også.. uff..

Anonymkode: d460d...21f

Münchausens syndrom. Det hadde jeg meldt til BV.

Anonymkode: 01f36...719

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og venninna mi har en felles venninne som har en unge som har epilepsi. Hun sender oss mange videoer om anfallene til barnet på snap. Og hun legger det ut på fb. Jeg synes hun kan holde det for seg selv, og heller spørre oss om det er noe vi kan tenke oss å se. Er kjempe synd i barnet som har sykdommen, men jeg trenger ikke å se ørten videoer om epilepsi anfall. Det er er helt forferdelig å se de også.. uff..

Anonymkode: d460d...21f

Enig med de andre her,  dette er et grovt overtramp for barnet!  Meld i fra!!

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Glidelås skrev:

Hvordan går det med moren din? :)

Det går heldigvis bra, hun trenger ikke medisin. Hun kommer til å dø MED kreften, ikke av den =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...