Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes varianter av migrene og. Jeg har atypisk migrene som ikke likner standard migrene. Jeg tåler lys og lyd, og kan gjøre ting om jeg må. Og migrenemedisiner gjør meg bare kvalm, de fungerer ikke. 

Jeg skal ikke legge meg opp i hva den dama det er snakk om har eller ikke har. Jeg vil bare opplyse om at det finnes andre måter å ha migrene på uten at det gjør det falskt.

Anonymkode: 7f8c4...17b

Men det er jo det jeg skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27. mars 2017 den 4.54, AnonymBruker skrev:

Ikke oversharing akkurat... 

Men hva er greia med at folk tagger seg som trygge etter London terroren når de ikke er i England engang??? 

Anonymkode: ec50a...748

Reagerte sterkt på selfien som ble postet i VG rett etter angrepet.

Familie på fire (to voksne barn) tok en selfie med tommel opp og peace-tegn med en rød pil mot terroren i bakgrunnen. Teksten var noe a la "Skyting rett bak oss!!!! ... Men vi er heldigvis trygge! :):)" 

Syns ikke det var helt på sin plass å legge ut på Snapchat. Da er det bedre med en kort "Vi er trygge" på FB.

Anonymkode: 3a6a5...207

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 21.48, Wenda skrev:

👍 tror dette er viktig å huske på. Min samboer blir sengeliggende når han får migreneanfall. Han må ligge på soverommet, lyset av, stille, gjerne litt kaldt på rommet. Han må oftest ta ekstremt sterke medisiner i form av stikkpiller som slår han ut i flere timer

Når jeg får migreneanfall så må jeg ha det stille rundt meg, men litt lyd går bra. Kan godt sitte i stua, kan fint kjøre bil om jeg absolutt må. Kan også gjøre enkle oppgaver i huset, lese ei bok eller se på en serie. Jeg tar reseptfrie medisiner som funker helt greit

Så han fungerer ikke i det hele tatt, mens jeg kan, utad iallefall, fungere ok

Da virker det jo mer som du har vanlig hodepine. Og det kan være vondt det altså, jeg har 1-2 dager i månden der jeg ligger nesten rett ut med odepine. Migreneanfall har jeg kanskje en gang i året, og det er noe helt annet. Ikke virker vanlige smertestillende særlig på migrene heller, da smerter av migrene kommer av noe med blodårene i hodet. 

Kort sagt kan man si det slik at føler du ikke behov for spesielle migrenemedisiner, da har du ikke migrene, "bare" vanlig hodepine :) 

Anonymkode: f83e8...7be

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wenda skrev:

Jeg har migrene iflg legene iallfall 

Jeg har også migrene i følge legen, og jeg har det omtrent som deg. Ekstremt milde og ekstremt korte anfall vanligvis. Ibux kan fungere for meg om jeg tar det tidsnok, fordi ibux virker tynnende på blodet så presset av blodårene i hjernen minker. I kombinasjon med søvn, slipper jeg som regel unna de hardeste anfallene - og de tar jeg med imigran. Imigran kurerer mine anfall i løpet av få timer, og jeg har til dags dato ikke hatt et anfall som varer mer enn 12 timer.  

(Dog legger jeg heller ikke ut på Facebook om migrene og hva jeg gjør, tror det er to uker siden jeg la ut noe som helst.)

Anonymkode: 55fd6...75f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Nå har hun begynt igjen, "lik-og kommenter-for-å-vinne-" dama. Hun er ikke sann. Hele veggen hos meg tyter av butikker hun har kommentert statusene til. Jeg har systematisk skjult hver eneste butikk opp igjennom årene, men hun finner drøssevis av nye hele tiden. Jeg pleier å avfølge henne før jul og påske, for det blir i meste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om dette er rette tråd å skrive i, men fytti h*****, kan ikke folk se hva som er skrevet før på en fb side? Nå mener jeg FB sider til diverse firmaer, hvor det samme spørsmålet gjerne er postet 100 ganger før. Bare se på Rema 1000 sin side, de er spammet ned med noe "vil ha soyafri laks", og hos en internettleverandør er det 50 spørsmål om det er feil på en tjeneste.

 

Edit: Hvis noen vet om en tråd som å klage på sånne ting, så gi meg en lyd

Endret av MalloryK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Emera skrev:

Nå har hun begynt igjen, "lik-og kommenter-for-å-vinne-" dama. Hun er ikke sann. Hele veggen hos meg tyter av butikker hun har kommentert statusene til. Jeg har systematisk skjult hver eneste butikk opp igjennom årene, men hun finner drøssevis av nye hele tiden. Jeg pleier å avfølge henne før jul og påske, for det blir i meste laget.

Jeg måtte avfølge ei fordi hun spammet meg med varsler:fnise:  Seriøst, hvorfor dele over 50 ting hver dag? XD 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Emera skrev:

Nå har hun begynt igjen, "lik-og kommenter-for-å-vinne-" dama. Hun er ikke sann. Hele veggen hos meg tyter av butikker hun har kommentert statusene til. Jeg har systematisk skjult hver eneste butikk opp igjennom årene, men hun finner drøssevis av nye hele tiden. Jeg pleier å avfølge henne før jul og påske, for det blir i meste laget.

Du kan jo slutte å følge henne. Jeg har gjort det med et par venner og får ingen meldinger fra disse personene på tidslinjen

Anonymkode: d0dbf...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rart og ubehagelig.

På fredag så jeg Y på en fin restaurant sammem med elskerinnen. De var sammen på "romantisk date"/rart forspill i offentligheten. På lørdag så jeg at Y sjekket inn på SAMME redtaurant, men med KONA, og en "ute og spiser med verdens mest fantastiske kone❤ Deilig å komme seg ut av hjem og kontor innimellom ;)" melding.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Alice123 skrev:

Dette er rart og ubehagelig.

På fredag så jeg Y på en fin restaurant sammem med elskerinnen. De var sammen på "romantisk date"/rart forspill i offentligheten. På lørdag så jeg at Y sjekket inn på SAMME redtaurant, men med KONA, og en "ute og spiser med verdens mest fantastiske kone❤ Deilig å komme seg ut av hjem og kontor innimellom ;)" melding.

Ikke særlig kreativ type :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2017 den 12.57, Fralle skrev:

Ikke særlig kreativ type :fnise:

Hvorfor forandre på noe som fungerer? :P 

Tenk om en ansatt sier noe så hun skjønner det? 

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2017 den 3.14, Alice123 skrev:

Dette er rart og ubehagelig.

På fredag så jeg Y på en fin restaurant sammem med elskerinnen. De var sammen på "romantisk date"/rart forspill i offentligheten. På lørdag så jeg at Y sjekket inn på SAMME redtaurant, men med KONA, og en "ute og spiser med verdens mest fantastiske kone❤ Deilig å komme seg ut av hjem og kontor innimellom ;)" melding.

Håhå! Det er det jeg sier; FB er ei fasadebok! :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.3.2017 den 14.27, Honey Dew skrev:

Tror dessverre det. De håndterer ikke disse skriftspråkene og bruker heller dialekt. Da kan de jo skrive så mye feil de bare vil

Håndterer bokmål veldig fint skal jeg si deg, og gikk ut av VGS med 6 i norsk. Min venneliste på facebook består stort sett av nordlendinger, og dermed skriver jeg på dialekt der. Selvfølgelig om jeg skal kommentere noe offentlig benytter jeg meg av bokmål, slik at det skal være forståelig for alle - jeg vil jo gjerne at mine meninger skal bli hørt. Syns flere burde holde seg for god til å konkludere med at man har lav IQ om man velger å skrive på dialekt, på sosiale medier vell og merke. 
 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2017 den 13.13, Blå politibil skrev:

Har ei sånn vi også.... som hele tiden tar egenmeldinger og korte sykmeldinger pga vond rygg. Samme dag legger hun ut at hun har vært på dagens 3 skitur!. Dette skjer ikke bare en gang, men gang på gang. Veldig bra da hun har omtrent alt som kan krype å gå av kolleger på Facebook...

Er klar over at hun kan bruke ryggvondt kan brukes til å dekke over annen type sykdom som hun føler er stigmatiserende. Men uansett tar det seg ikke ut når du drar på dagens 3 skitur når du er hjemme på egenmelding. Hun kan godt gjøre det, kan sikkert gjøre henne godt også. Men legg det for pokker ikke ut...

Fysisk aktivitet er veldig bra når man har vondt i ryggen. Sitter man for lenge i ro, stivner musklene og det blir verre.  Det er viktig å styrke muskulaturen i ryggen hvis man er kronisk plaget med ryggsmerter. 

Anonymkode: a1326...3f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Patronus skrev:

Håndterer bokmål veldig fint skal jeg si deg, og gikk ut av VGS med 6 i norsk. Min venneliste på facebook består stort sett av nordlendinger, og dermed skriver jeg på dialekt der. Selvfølgelig om jeg skal kommentere noe offentlig benytter jeg meg av bokmål, slik at det skal være forståelig for alle - jeg vil jo gjerne at mine meninger skal bli hørt. Syns flere burde holde seg for god til å konkludere med at man har lav IQ om man velger å skrive på dialekt, på sosiale medier vell og merke. 
 

Visste ikke at jeg hadde skrevet noe om lav iq jeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fysisk aktivitet er veldig bra når man har vondt i ryggen. Sitter man for lenge i ro, stivner musklene og det blir verre.  Det er viktig å styrke muskulaturen i ryggen hvis man er kronisk plaget med ryggsmerter. 

Anonymkode: a1326...3f2

Siden jeg selv har ryggproblemer så er jeg veldig klar over at fysisk aktivitet er noe av det beste man kan gjøre for å forebygge og lindre. Men det livet hun lever på face kontra det livet hun legger frem på jobb stemmer ikke overens. Jeg plages som sagt selv med rygg og det hun holdt på med på fritiden og dokumenterte både på snapp og face er ikke forenelig med de plager hun påsto hun hadde.

Nå reagerte avdelingsledelsen der vi jobbet på dette selv (hun har jo absolutt alle på face). Dette endte i en HR sak og hun er vist fratatt muligheten til å levere egenmelding...  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Honey Dew skrev:

Visste ikke at jeg hadde skrevet noe om lav iq jeg

Siktet ikke til deg :) Det ble skrevet lenger bak i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når du har spysjuka, og minstemann levere årsstørste på bæsjfronten! #denfølelsen"

 

HVORFOR???

 

Anonymkode: 6ed58...61a

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2017 den 18.03, Patronus skrev:

Håndterer bokmål veldig fint skal jeg si deg, og gikk ut av VGS med 6 i norsk. Min venneliste på facebook består stort sett av nordlendinger, og dermed skriver jeg på dialekt der. Selvfølgelig om jeg skal kommentere noe offentlig benytter jeg meg av bokmål, slik at det skal være forståelig for alle - jeg vil jo gjerne at mine meninger skal bli hørt. Syns flere burde holde seg for god til å konkludere med at man har lav IQ om man velger å skrive på dialekt, på sosiale medier vell og merke. 
 

Dialekt er ikke et skriftspråk. Aner ikke hvorfor så mange har problemer med å forstå det. 

Anonymkode: 32035...7a5

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...