Gå til innhold

-6000 kcal i uka


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må innrømme at jeg synes det høres sykt ut å "bare" ville ned 5 kg og kjøre på så lite kalorier i hverdagen. Du kan fint gjøre små endringer og gå ned, men da over tid. En med 5 kg ekstra trenger ikke noe naziregime for å gå ned i vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Kalori inn - kalori ut. Dette er jeg et levende bevis på :) Funker som bare det!

Ja, jøss da må det jo være slik for alle eller hva? Jeg vet om flere overvektige som har spist 500 kcal under beregnet energiforbruk uten at de har gått ned i vekt. De har blitt beskyldt for å undervurdere hva de spiser (dette var folk som veiet alt de spiste) eller å smugspise fordi "det går ikke an" at man ikke går ned i vekt på noe som blir beregnet til kaloriunderskudd. Så har de gått over til lavkarbo og spiser flere kcal enn beregnet energiforbruk og går nå faktisk ned i vekt. Da blir de beskylt for å overvurdere hva de spiser.

HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn.

Det betyr at du ikke automatisk går opp i vekt ved å spise mange kcal og heller ikke automatisk ned i vekt ved å spise få kcal.

Og du, det går an å være tynnfeit. Jeg ser flere slanke som bør være mer bekymret for sin helse enn mange overvektige jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...