Gå til innhold

Avsluttet forhold pga (eks)-damas seksuelle fortid


tom1986

Anbefalte innlegg

Gjest Madelene1

problemet er at jeg ser på henne i et nytt lys nå. jeg trodde hun var en god jente med høye krav, selvdisiplin og "sunn" moral. nå er hun en "billig tøs" i mine øyne. den type jente jeg selv har dratt med meg hjem fra byen og aldri snakket med igjen. det høres forferdelig ut, men det er slik jeg føler det. sjeg er vel av den oppfatning av at vår fortid sier noe om hvem vi er. jeg tror ikke folk forandrer seg nevneverdig når det gjelder verdier og moral.

...og ja, jeg har andre krav til jenter enn meg selv. ser ikke noe galt med det. menn og kvinner er forskjellige, hvorfor skal man da stille de samme krav til de i absolutt alle situasjoner?

spørsmålet er vel om jeg skal ignorere det. prøve å jobbe med det og se om det kan fungere likevel, eller se etter andre jenter. det må da finnes bra jenter der ute, uten alt for mye bagasje...

Hallo i luken! Du sier at du har hatt fler sexpartnere enn henne, men det er kun hun som er en billig tøs? Hva faen er du da?

Og hvorfor skal du kunne knulle rundt fordi du er en mann og ikke hun fordi hun er en kvinne??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv 22 og har hatt en del seksualpartnere. Jeg er langt i fra ustabil og jeg er en skikkelig jente. Debuterte seksuelt i en alder av 16 år og har i løpet av denne tiden hatt to års forhold. Det vil si nesten fem år. Så er langt i fra slik at jeg har en ny fyr hver måned. Ble noen one night stand i 16-18 års perioden men har etter det roet meg ned. Jeg er vel bare svært seksuell av meg, men som sagt tar jeg ikke hvem som helst.

Nå i en alder av 22 har jeg ikke one night stands mere, det er fordi jeg synes sex er bedre over tid.

Om min fortid skulle være til bry for en fremtidig kjæreste så kan han bare dra seg vekk fra meg. Da er han ikke noe mye mann i mine øyne om han føler seg truet av noe sånt, eller ser ned på meg pga mine egne valg.

hvor mange har du vært med og hva er "normalt" blant unge jenter? kanskje jeg har for høye krav til jenter. burde forvente mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange har du vært med og hva er "normalt" blant unge jenter? kanskje jeg har for høye krav til jenter. burde forvente mindre.

Det var jeg som skrev det innlegget. Jeg har hatt 23 stk. Alle rundt meg ser på meg som en skikkelig jente, noe jeg er :) Å dømme folk ut i fra antall seksualpartnere når en har hatt flere selv eller helt bak mål.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad du ikke er i min situasjon. i en by med 22k innbyggere så har jeg måtte yte service til 4personar som har ligget med min kjæreste. oppholdt meg i samme rom mens jeg har trent med to til. seks til sammen. random dag^^ ts alle har en fortid. get over it

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken! Du sier at du har hatt fler sexpartnere enn henne, men det er kun hun som er en billig tøs? Hva faen er du da?

Og hvorfor skal du kunne knulle rundt fordi du er en mann og ikke hun fordi hun er en kvinne??

fordi det sier ingenting om hvordan jeg vil være i et forhold. om min lojalitet. jeg mener det sier noe om hun. jeg tror fast og bestemt at kvinner med mange sexpartnere er f.eks. oftere utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad du ikke er i min situasjon. i en by med 22k innbyggere så har jeg måtte yte service til 4personar som har ligget med min kjæreste. oppholdt meg i samme rom mens jeg har trent med to til. seks til sammen. random dag^^ ts alle har en fortid. get over it

alle har en fortid, men noen har en mer ønskelig fortid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fordi det sier ingenting om hvordan jeg vil være i et forhold. om min lojalitet. jeg mener det sier noe om hun. jeg tror fast og bestemt at kvinner med mange sexpartnere er f.eks. oftere utro.

Merkelig at den tankegangen ikke skal gjelde deg da - hva om du møter en kjempeflott jente senere som dumper deg fordi du er i faresonen for å være mer utro? Du hadde nok ikke likt å bli generalisert slik selv.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi det sier ingenting om hvordan jeg vil være i et forhold. om min lojalitet. jeg mener det sier noe om hun. jeg tror fast og bestemt at kvinner med mange sexpartnere er f.eks. oftere utro.

Jeg er hun jenta på 22 som også har hatt en del partnere. Oftere utro? HAHA!! Det er noe av det mest latterligste jeg har hørt på lenge!! Herrelighet! Snakker selvfølgelig ikke om alle som har hatt mange partnere, men jeg kunne aldri vært utro! Har da respekt

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi det sier ingenting om hvordan jeg vil være i et forhold. om min lojalitet. jeg mener det sier noe om hun. jeg tror fast og bestemt at kvinner med mange sexpartnere er f.eks. oftere utro.

Dine argumenter er som å lese historiebøkene mine om hvordan kvinner ble ansett i senmiddelalderen. Hun er kvinne, det var Eva også. Eva lot seg forføre av slangen derfor er alle kvinner svakere og har det lettere for å bli kjettere :rolleyes:

Du har ikke gitt henne en sjanse en gang. Slik du skriver virker det ikke som om hun har gitt deg noen grunn til å tvile i det hele tatt, du dumper henne enkelt og greit fordi du ikke liker hvor mange sexpartnere hun har hatt. Så prøver du å forklare det med at lojaliteten hennes er svekket, men det vil ikke din være til tross for at du har hatt flere partnere? :murvegg:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at den tankegangen ikke skal gjelde deg da - hva om du møter en kjempeflott jente senere som dumper deg fordi du er i faresonen for å være mer utro? Du hadde nok ikke likt å bli generalisert slik selv.

det må jeg jo respektere. mine verdier og synspunkter er ikke nødvendigvis bedre eller mer rett enn hennes.

...og ja, eksdamen min vet hvorfor jeg avsluttet forholdet. hun vet også at jeg har vært med flere enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi det sier ingenting om hvordan jeg vil være i et forhold. om min lojalitet. jeg mener det sier noe om hun. jeg tror fast og bestemt at kvinner med mange sexpartnere er f.eks. oftere utro.

Så menn som har hatt 50+ partnere er ikke mye utro mener du?

Latterlig!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hun jenta på 22 som også har hatt en del partnere. Oftere utro? HAHA!! Det er noe av det mest latterligste jeg har hørt på lenge!! Herrelighet! Snakker selvfølgelig ikke om alle som har hatt mange partnere, men jeg kunne aldri vært utro! Har da respekt

og da er det jo like sannsynlig at ei jente med få partnere har større sjanse for å være utro også. Siden hun kan få tanken om at det finnes noe bedre der ute, og vil utforske litt.

Dette er også HELT feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så glad typen min ikke er sånn. Da hadde forholdet vårt aldri fungert. Var 19 år da vi ble sammen og hadde selv hatt 25 sexpartnere da. Han sier han har hatt over 100, men det har ikke så mye å si for meg. Vi har et fantastisk forhold nå.

Hvis antall sexpartnere var så utrolig viktig for deg, hvorfor tok du ikke opp temaet før?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

fordi det sier ingenting om hvordan jeg vil være i et forhold. om min lojalitet. jeg mener det sier noe om hun. jeg tror fast og bestemt at kvinner med mange sexpartnere er f.eks. oftere utro.

Hvor får du dette fra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da er det jo like sannsynlig at ei jente med få partnere har større sjanse for å være utro også. Siden hun kan få tanken om at det finnes noe bedre der ute, og vil utforske litt.

Dette er også HELT feil.

jeg har en ganske rasjonell og kald tilnærming til det meste, så googlet dette. det er faktisk studier på dette og det ser ut til at jo flere partnere enn kvinne har hatt, jo større er sannsynligheten for at hun er utro og/eller skiller seg fra sin ektemann. viser vel bare at mine anekdotiske selvopplevde erfaringer stemmer.

http://www.jstor.org/pss/353375

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17605537

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1741-3737.2003.00444.x/abstract

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så glad typen min ikke er sånn. Da hadde forholdet vårt aldri fungert. Var 19 år da vi ble sammen og hadde selv hatt 25 sexpartnere da. Han sier han har hatt over 100, men det har ikke så mye å si for meg. Vi har et fantastisk forhold nå.

Hvis antall sexpartnere var så utrolig viktig for deg, hvorfor tok du ikke opp temaet før?

Meg igjen

Jeg ville forresten ALDRI i mitt liv drømt om å være utro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg hatt en god del flere sexpartnere enn min samboer, han ser ikke noe feil i det. Tvert imot har jeg masse erfaring å ta med meg :)

Men jeg ser at det er et problem at du har forandret syn på henne, selvom det er helt irrasjonelt. Det viktigste for meg er at du faktisk forteller henne at grunnen til at du slår opp er fordi du ikke takler en jente som er nesten like erfaren som deg seksuelt.

Virker som om du har et behov for å være den erfarne, og da får det nå så være, finnes sikkert en match for deg der ute.. men da må du skjerpe deg :)

Som sagt, vær i det minste ærlig med eksen din nå, og fortell det på en måte slik at det kommer frem at det er deg som ikke takler henne. Det er overhodet ikke noe feil med henne nemlig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

jeg har en ganske rasjonell og kald tilnærming til det meste, så googlet dette. det er faktisk studier på dette og det ser ut til at jo flere partnere enn kvinne har hatt, jo større er sannsynligheten for at hun er utro og/eller skiller seg fra sin ektemann. viser vel bare at mine anekdotiske selvopplevde erfaringer stemmer.

http://www.jstor.org/pss/353375

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17605537

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1741-3737.2003.00444.x/abstract

Et forhold basert på statistikk vil aldri bli et godt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

jeg har en ganske rasjonell og kald tilnærming til det meste, så googlet dette. det er faktisk studier på dette og det ser ut til at jo flere partnere enn kvinne har hatt, jo større er sannsynligheten for at hun er utro og/eller skiller seg fra sin ektemann. viser vel bare at mine anekdotiske selvopplevde erfaringer stemmer.

http://www.jstor.org/pss/353375

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17605537

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1741-3737.2003.00444.x/abstract

Jeg har hatt mellom 1 og 7 sexpartnere (du kan velge selv hva du tror). Min samboer har hatt fler enn meg, men ifølge deg så vil ikke han være utro, men om antall sexpartnere hadde vært snudd om, at det var jeg som hadde hatt fler enn han, så er sannsynligheten stor for at jeg kommer til å være utro? (Eller misforstår jeg) Samt at jeg ikke eier moral, selvrespekt og at jeg er billig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...