Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig?


Anbefalte innlegg

Jeg tror i grunnen ikke han hadde noe å bidra med...

Nå igjen, da?

Prøver å lokke ham ut her jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom på en god en nå :)

En bekjent av meg er litt spesiell, han er meget dyktig til å spille piano og fikk i den forbindelse lov til å spille på pipeorgelet i den lokale kirka på kveldstid.

Det krever en viss mann for å tørre å sitte alene i kirka etter mørkets frembrudd og spille på orgelet spør du meg!

Når han spilte så var døra låst, en kveld han satt der og klunket på orgelet hørte han en bil som kom, han sluttet naturligvis å spille for å høre om det kom noen inn.

Et vindu knuste, han ringte purken og sa ifra om innbrudd, fikk beskjed om at nærmeste patrulje var et stykke unna, men de kom.

Gutten var såklart livredd, så han begynte å spilte så høyt og fælt som han fikk til når han så to mørkkledde karer begynte å forsyne seg av kirkesølvet :)

Låtvalget var enkelt!

Da forsvant tyvene fort, vil tippe de har blitt seriøst religiøse i dag :skratte:

Historien sto i lokalavisa og greier :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi så merkelig.. det skjedde meg en periode i livet hvor jeg var så og si på bunnen. utslitt psykisk. er en del år siden, men jeg husker det som det var i går.

Dette blir bare mer og mer merkelig. Jeg var også langt nede når jeg så ham. Tror du hendelsene har en sammenheng? Er det flere som har opplevd noe lignende? Nå ble jeg ihvertfall mektig nysgjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble født slik, så det er utenom min evne til å begripe.

Ikke kall de spøkelser, det er for det meste mennesker som har noe uoppgjort her nede, på desperat leting etter en måte å formidle sitt budskap :)

Noen av de vet ikke at de er døde engang og noen nekter å forlate "denne verden" hvis du har kontakt med de så er det veldig viktig at du forteller dem at de ikke har noe her å gjøre og at tiden dems på jorden er over, og at de må gå inn i lyset, hvis de svarer med at de ikke ser lyset så må du fortelle dem at de skal forestille seg et lys og da kommer det automatisk, hvis ikke så må de be om hjelp så vil vanligvis en guide eller en person som sto de nær hjelpe dem over til den andre siden. Hvis man kan snakke med sånne folk så er det en selvfølge at man gjør slike ting, gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever også mye..ikke nødvendigvis daglig, men kontinuerlig, ja.

Her går det egentlig i slekta..mange av oss er f.eks sanndrømt om døden. Derfor kan jeg ikke fordra å drømme at noen dør..da venter jeg bare på at en telefon skal komme med dårlig nyheter, og det gjør det alltid.

Siden jeg var liten har jeg opplevd å se mennesker som ikke andre ser, merke energier ( både gode og onde ) på steder, i hus, osv. Jeg følger alltid magefølelsen min, den har reddet meg ut fra bilulykker, brannfare, og andre uønskede hendelser. Har også hendt at det føles som om noen hvisker i bakhodet "trekk deg unna. Ikke gjør dette." De få gangene jeg overser dette, skjer det alltid noe tull..alt fra billettkontroll til å f.eks tape penger:P

Noen hendelser:

* Kunne ikke gå i vaskekjelleren i gamlekåken..den herremannen som var der nede hadde en av de fæleste energiene jeg noensinne har kjent. "Kom deg til helvete ut, før jeg personlig drar deg ut."-følelse. Jeg ble fysisk uvel av å gå der nede.

* I gamleleiligheta til familien satt det ofte en eldre, rolig herremann i kontorstolen foran pc`en. Lillebror spurte engang min mor ved middagsbordet hvem han var, så ikke bare jeg som så han. Han syntes det var FRYKTELIG gøy å skru på cd-spillere o.l. når man hadde lagt seg for kvelden, gjerne på høyeste volum..;) Han pleide også å følge etter meg opp trappa, føltes som om dette var for å passe på.

* Har måtte si nei til leie av enkelte leiligheter, kun fordi jeg merker at det er en dårlig energi der inne.

* Merker ofte at noen følger etter meg på enkelte steder. Med en gang det stedet er passert, merker jeg at vedkommende stopper opp.

* Her vi bor nå, merker både jeg og jentungen to stykker. En eldre dame på soverommet som "passer på" lillesnupp, og en ekkel mann som ikke er fornøyd med hvordan huset er nå. Antar det er fordi vi bor i et tilbygg på et hus..han står gjerne i gangen og vil gjerne inn, eller borti det ene hjørnet i stua. Han er nok bare frustert og trist fordi "huset er ødelagt", antar jeg. Jentungen pleier å pludre med dama på soverommet, og si "hei" til mannen.

* I min manns hjemland, i Afrika, var det egentlig helt sinnsykt..energiene der nede var noe HELT annet, og der kunne jeg for første gang på mange år helt tydelig SE ting, ikke bare merke det. Der sender for dårlig voodoo ( som samene ganner folk ), eller de "sender seg selv" ( det er et ord for dette..jeg husker det ikke. Hjelp? ) for å sjekke hvordan ting står til. Noen ganger for å ødelegge, andre ganger for å bare se. Var tre forskjellige som var ute etter å ta mannen min..kun en av disse var ute etter meg også. Sprøtt.

Ser, som sagt, ut til at jentungen har arvet dette. Hun er også veldig var på energier fra folk, og liker hun de ikke, så liker hun de ikke. Enkelt og greit, uansett hvor gode de utgir seg selv for å være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle et par historier som ikke har skjedd med meg personlig, men folk i nærområdet.

Et par drev å pusset opp et hus de akkurat hadde kjøpt, hvor de inni den ene veggen fant en håndskrevet samisk bok. De tok den med til et museum som kunne fortelle dem at boka hadde tilhørt en sjaman som trolig hadde bodd der tidligere. Museet spurte om de fikk beholde boka, og siden paret ikke hadde noe nytte av den sa de selvfølgelig ja. En stund senere fikk de telefon fra museet om at boka hadde blitt borte, og ingen visste hvor den var. Paret som eide huset ble nysgjerrige og rev opp veggen hvor de hadde funnet boka første gang, og joda, der sto den, på akkurat samme sted som sist.

Vi har også et par haikere i området. Blant annet en mann som står og venter på skyss, og hvis du ikke tar han på så vil du plutselig oppdage at han sitter i baksetet på bilen din. Det har blitt en uskreven regel at man alltid skal ta på haikere akkurat der.

Når vi først snakker om kjøring, så kan jeg fortelle noe jeg selv opplevde. Jeg og kjæresten var på tur til en av byene vi har her, og ut av intet ser jeg en skygge som beveger seg over veien rett foran oss, hvis det var jeg som hadde sittet i førersetet hadde jeg nok bråstoppet, men heldigvis så ikke kjæresten noe. Når jeg sa til han hva jeg hadde sett så kunne han (som er bedre kjent i området enn hva jeg er) fortelle at den svingen vi akkurat hadde passert var en såkalt dødssving hvor det var veldig mye ulykker. Jeg begynte selvfølgelig å lure på om det jeg så var det som resulterte i disse ulykkene, eller om det var et resultat av en ulykke. Kanskje begge deler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Det skjedde en del i huset til ei bekjent av meg. Jeg overnattet der en gang, og tidlig på morgenen mens vi satt å så på tv, ble utgangsdøra plutselig åpna.

Det er egentlig ikke noe uvanlig ved det, bortsett fra at denne døra faktisk var låst og det ikke var noen der.

Var rundt 13-14 da, og utrolig redd for sånne ting, så jeg er glad jeg ikke opplevde mer den gangen.

Er fortsatt ganske redd, selv om jeg sjelden merker noe.

Jeg og kjæresten min sto på kjøkkenet en natt å lagde mat.

Det er to vinduer på kjøkkenet på to ulike vegger, begge var åpne, det er sånne vinduer man åpner på hver sin side sånn at de kun er åpne øverst, og de går innover.

Plutselig smeller begge to igjen samtidig.

Vi hadde vært ute like før, da blåste det ikke, og det var ingen trekk inne.

Det kan ha en naturlig forklaring, og da lurer jeg på hva som skjedde? Ble vinduene bare sugd ut av en plutselig vind?

Lillesøsteren til kjæresten min er litt spesiell, hun var vel sju år, vi leita etter noe å tørke med fordi vi hadde sølt.

Plutselig står hun her nede, med en bunke servietter og sier "dere trengte jo servietter". Det er fysisk umulig at hun har overhørt oss prate om det, og etter det ble jeg litt redd for at hun kan lese tankene mine :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde en del i huset til ei bekjent av meg. Jeg overnattet der en gang, og tidlig på morgenen mens vi satt å så på tv, ble utgangsdøra plutselig åpna.

Det er egentlig ikke noe uvanlig ved det, bortsett fra at denne døra faktisk var låst og det ikke var noen der.

Var rundt 13-14 da, og utrolig redd for sånne ting, så jeg er glad jeg ikke opplevde mer den gangen.

Er fortsatt ganske redd, selv om jeg sjelden merker noe.

Jeg og kjæresten min sto på kjøkkenet en natt å lagde mat.

Det er to vinduer på kjøkkenet på to ulike vegger, begge var åpne, det er sånne vinduer man åpner på hver sin side sånn at de kun er åpne øverst, og de går innover.

Plutselig smeller begge to igjen samtidig.

Vi hadde vært ute like før, da blåste det ikke, og det var ingen trekk inne.

Det kan ha en naturlig forklaring, og da lurer jeg på hva som skjedde? Ble vinduene bare sugd ut av en plutselig vind?

Lillesøsteren til kjæresten min er litt spesiell, hun var vel sju år, vi leita etter noe å tørke med fordi vi hadde sølt.

Plutselig står hun her nede, med en bunke servietter og sier "dere trengte jo servietter". Det er fysisk umulig at hun har overhørt oss prate om det, og etter det ble jeg litt redd for at hun kan lese tankene mine :P

Jeg ser ikke noe unaturlig/overnaturlig her....

Dører og vinduer som blåser igjen.....

En unge som har sett at dere har sølt og kommer med servietter....

Hva er det som er overnaturlig?

På tide å våkne opp?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke lese?

Utgangsdøra var LÅST, er det å blåse igjen? Nei.

Som sagt, så et det fysisk umulig at hun har sett eller hørt oss.

Jeg hadde ikke skrevet dette hvis en ulåst dør går opp av seg selv, eller om hun hadde sett oss, da er jo hele poenget borte.

Vinduene derimot, kan ga en naturlig forklaring.

Endret av BarteSatan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke lese?

Utgangsdøra var LÅST, er det å blåse igjen? Nei.

Som sagt, så et det fysisk umulig at hun har sett eller hørt oss.

Jeg hadde ikke skrevet dette hvis en ulåst dør går opp av seg selv, eller om hun hadde sett oss, da er jo hele poenget borte.

Vinduene derimot, kan ga en naturlig forklaring.

Var døra låst når den åpnet seg, etter at den var åpen????

Eller trodde dere døra var låst?

Kan lillesøsteren ha sett det uten at dere har sett henne, kan hun ha hørt hva som skjedde?

Det er alltid en naturlig forklaring....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET at døra var låst, og den åpnet seg plutselig av seg selv. Det er ikke naturlig.

Nei, det kan hun ikke, jeg har skrevet to ganger nå at det er umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noen merkelige ting i huset jeg bor i nå. I veggen på soverommet mitt, i en lufteluke, har det til tider bråket noe helt forferdelig. Det er en slags romling, som blir høyere og høyere. Det kan ikke være noe slags dyr, for da ville jeg hørt det bevege seg bortover i veggen også. Det skjer akkurat på samme sted. Andre som har overnattet på det rommet, har blitt skremt og syns det er uhyggelig. De har heller ikke fått sove, fordi lyden til tider blir veldig høy. Jeg har, av en eller annen grunn, aldri blitt spesielt redd. Det er veldig rart, for jeg er litt skvetten av meg. I tiden da "luke-herjinga" var på sitt verste, opplevde jeg at døra til soverommet plutselig smalt igjen. Jeg sover alltid med døra åpen. Det var IKKE trekk, vi hadde ingenting åpent ut. Jeg hadde akkurat lagt meg, og lå og kikket i retning døra. Så jeg så alt sammen. Den opplevelsen syns jeg var litt ekkel, så jeg satte en stol mellom døra en periode etterpå.

Men den merkeligste opplevelsen var et merke jeg fikk på skuldra. Jeg oppdaget det da jeg våknet på morgenen. Det var et helt geometrisk merke, på størrelse med en femmer. Det så ut som et sikte til et skytevåpen. Det var ikke bare et trykkmerke, det var risset inn i huden min, så den hadde blødd. Jeg hadde merket der i flere uker, før det var grodd og forsvunnet. Det var ingen som klarte å finne en forklaring på hvordan jeg kunne ha fått det. Først trodde vi det kanskje var ett eller annet symbol, men det eneste det er prikk likt, er et sikte. Utrolig merkelig. Men nå har det vært stille på rommet i flere måneder, heldigvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har fortalt meg en overnaturlig historie. En vinter med dårlig vær hadde noen russere som hadde dratt ut på havet kjørt seg bort i stupmørket og det elendige været. Siden vi bor på et lite, øde sted, har ikke hjelpemannskapet store ressurser til å hjelpe de, så det meste av hjelpearbeidet hos oss må nok gjøres av frivillige frem til politiet ankommer (og i mange tilfeller kan dette ta flere timer). Av ren frustrasjon dro faren min og et par kompiser ut på havet for å lete - men som sagt, føret var elendig og det var helt mørkt.

Etter en stund visste de ikke hvor de var hen og været hadde blitt enda verre, bølgene smalt og de hadde blitt fryktelig kalde. Var de nært land, eller var de midt på havet? Plutselig ser de et stort blendende lys, som de fortalte var så sterkt av det sved i øynene deres. Av rent instinkt kjører de mot lyset, og havner snart i ei fjære eller ei bukt eller hva faen, der hvor lyset tilsynelatende kom fra. Men det rare var det at han ikke visste hvor lyset kom fra, for fjæra var flere kilometer unna nærmeste bilvei, det var ingen fyrlykter, hus, båter eller tegn til sivilisasjon der de havnet. De havnet langt uti ødemarka, og de har senere dratt tilbake for å se om hvor lyset kom fra, men har ikke funnet noen logisk forklaring. Personlig tror jeg at det kan ha en naturlig årsak, men faren min er hundre prosent overbevist om at det var "den andre siden". Russerne hadde visstnok opplevd det samme en annen plass, så de hadde også tatt til land et annet sted.

En annen historie jeg ble fortalt var dagen etter moren til halvsøsteren min døde av kreft. Den morgenen satt søstera mi på kjøkkenet til moren, og plutselig kom det inn en liten due og satte seg på kjøkkenbenken. Den var ikke redd, og den var der lenge på samme plass - bare kikket på henne. I det området fins det ikke duer overhodet, så det var jo litt sært, dog koselig.

Jeg har hatt en overnaturlig episode selv. Det var ikke særlig skummel eller spesiell, men la gå. Jeg jobbet som vaskekjerring for noen år siden, der jeg måtte vaske et gammelt hus som skulle til utleie. Huset er bygget opp av mange gamle deler, og jeg har av en eller annen grunn aldri klart å gå opp i overetasjen alene, selv om jeg ikke er særlig overtroisk. Men jobb er jobb, så jeg måtte jo vaske huset uansett om jeg ville det eller ei. Da jeg var i overetasjen hørte jeg knirking fra underetasjen og gikk ned for å sjekke. Da jeg kom ned gynget gyngestolen kraftig, som om noen nettopp hadde reist seg opp fra den. Jeg sjekket om noen vinduer var åpne (trekk) eller om døra var åpen, men alt var stengt. Døra er veldig treg og knirkete, så jeg ville ha hørt det om noen hadde kommet inn/forlatt huset. Da ble jeg paff.

Jeg kommer med mer om jeg har noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel det her høres ut som om det er tatt rett fra en skrekkfilm. Men det er altså sant. Tro meg de som vil. Jeg har opplevd mye rart av overnaturlighet, men det her tok liksom kaka. Ikke for sarte sjeler. (nb langt)

Jeg har ei god venninne som jeg pleide å være mye hos når vi bodde nærme hverandre. Etter en stund begynte hun å forandre seg, ble lettere sint/deprimert. Hun sa det foregikk mye i leiligheta hennes og hun ble snart gal av å bo der. Skal sies hun flytta ut senere. Uansett, først tenkte jeg at hun hadde blitt psykotisk eller noe. Hun sa noen romsterte rundt i rommet hennes, at noen var der. De var ikke bare en. Askebegre kunne fly veggimellom. Etterhvert sa hun også at hun så halvråtne døde lik pakket inn i plastikk/kleder, og noen som skrev trusler med blodskrift på veggen. Kunne våkne med pusteproblemer som hun ble kvalt osv . Som dere skjønner det høres jo ganske dramatisk ut så først tenke jeg at nå tulla hun....jeg har opplevd ting men det hørtes jo litt for dramatisk ut til å være sant. Men det skulle vise seg at hun snakket sant. Jeg er forsåvidt den eneste som tror henne på alt.

Jeg var hos henne mye og det begynte med at jeg så med mine egne øyne at colaflaskene kunne på mystisk vis bevege seg fra stua til soverommet. Jeg hørte også mange ganger at når vi satt i stua var det noen som romsterte inne på soverommet. I klesskapene osv. Ting kunne knuse. Så selv at soveromsdøra kunne slå seg igjen med stor styrke rett foran ansiktet vårt. Hun sa først hun så to damer der, ei så jeg så vidt selv. Men hun mente også det var noe annet. Noe mer ondt. SOm begynte å feste seg. Det var den skapningen som forårsaket skriften på veggen, kvelningsfølelsene, de døde likene osv.

Så en kveld mens jeg var der opplevde jeg noe veldig skremmende. Så hørte vi som om noen snubla seg oppover trappa ved siden av rommet, og opp på loftet med mange dunk. Jeg utbrøt hva i all verden er dette, og hun sa at det var "ham". etter dunkinga stoppa på loftet ble det plutselig mørkt på en måte i rommet. Ikke mørkt som når lyset slår seg av, men det la seg en slags mørk/svart dis i hele leiligheta. Det ble dimmt, og det la seg en slags vindlyd rundt oss. (sånn ala når du er på en hytte i fjellet og det blåser/uler utenfor). Jeg gikk bort til veggen og banka forsiktig og sa "hallo?" (dum ide men...) så sto jeg i kjøkkenåpningen og fikk en merkelig følelse.

Så kommer det virkelige skremmende :S

Jeg blir plutselig helt fryst av at en vind begynner å sirkulere rundt og i meg. Det er som om tiden på en måte stopper opp. Et minnutt blir ti minutter osv. Av en eller annen grunn fester jeg blikket mitt konstant på en hvit vegg. Det er som om jeg ikke engang enser annet rundt meg. Fryst. Jeg begynner å se "skyggedans" på veggen, som former seg til dødninghoder, så kommer det fram bilder av døde lik, halvt oppråtna. De er pakket inn i kleder. SOm om de hadde blitt drept. Noen lå oppå hvernandre. Som om det var kjærestepar som hadde holdt seg fast til den andre i deres siste time. De lå med åpne munner.

Jeg kom etterhvert til meg selv og utbrøt etter en lang stillhet. Jeg tror deg... Hun så like forskrekka på meg og utbrøt tilbake... skjønner du at mens du var "bortevekk" var det en skikkelse som gikk igjennom deg???

Jeg dro hjem ut på morgenkvisten. Men etter et par dager begynte dunkinga og vindlydene hjemme hos MEG SELV. Denne skapningen var til og med så ond at den lekte med katten min for å så skremme den. Det toppa seg til slutt og det viste seg at denne skapningen hadde satt seg i meg. En natt våkna jeg av å ligge helt nedtrykt i sengen i en rar stilling, med hodet oppe i det ene hjørnet, og alle muskler fastspent. Munnen min var vid åpen og hodet mitt var tilbakelent. Jeg klarte ikke røre meg og hadde problemer med å puste ordentlig. Hørte meg selv puste med en slags gurglelyd. Den natta hadde jeg også en skremmende drøm. At folk fortalte meg og spurte meg "Har du sett han? - hvem da? - han som følger etter deg, han er ikke så lett å bli kvitt skjønner du. Jeg kan huske da du skrek i søvne hver natt!" Så får jeg bilde av meg selv på et mentalsykehus der jeg ligger og skriker og gråter. Etterpå er jeg hjemme hos meg selv og jeg er redd. Jeg går inn på badet mitt og noen kommer inn, en mann. Han ler til meg og døra begynner å slå at og fram som en gal. Så våkner jeg. Jeg ligger fortsatt i samme rare stilling og våkner meg et slags gurglende gisp og griner.

Denne skapningen forfulgte meg hvor enn jeg gikk, også til andre steder. Heldigvis forlot den meg etterhvert. Men jeg glemmer det ikke. Skal også si jeg begynte å se "folk" rundtomkring mens dette pågikk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Yeah, jeg mener det er mer som finnes enn bare "gjengangere". Jeg tror ikke dette var noe normalt spøkelse for å si det sånn. Kan ikke ha vært noe som har noen link med noe menneskelig.

Noen jeg har snakket med mener det skjer sånne ting pga folk mister den "faste" troen sin, altså de tror at det fins ting. Men folk blir så åpne av all mulig input de måtte få av å lese og høre rundt omkring av alternative ting. Så til slutt fjerner de på en måte den beskyttelsen de har.

Denne skapningen fant jeg jo ut av hadde kommet fra et annet sted igjen fordi noen venner av henne hadde visstnok prøvd på no overnaturlige ting i leiligheta hennes som de ikke hadde greie på. Det var ikke med noen ond intensjon men likevel når folk blir for åpne og begynner å drive med ting de ikke vet noe om så er det som å leke med ilden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har opplevd mye som jeg har innsett er litt rart etterhvert som jeg ble eldre.

For meg var det en naturlig del av meg, jeg har liksom alltid vært sånn, men når folk har kommentert det i seinere tid, har jeg jo skjønt at ikke alle er som meg. :fnise:

Mye av det jeg har opplevd har jeg ikke så veldig lyst til å dele her, men et par hendelser kan jeg jo nevne.

Under gravølet til min morfar, så jeg han sitte i sofaen og halvsove, akkurat som han gjorde etter middag mens han levde.

Jeg har alltid visst ting jeg egentlig ikke burde vite, ting som folk ikke har fortalt meg som jeg vet allikevel liksom. Kanskje det er derfor jeg alltid har vært en god lytter og folk jeg ikke kjenner plutselig legger ut om sine dypeste tanker og hemmeligheter? :klo:

Den aller rareste hendelsen som jeg selv ble litt skremt av til tross for at jeg var vant til rare ting, var den gangen pianoet begynte å spille av seg selv. Jeg var på vei fra kjøkkenet til rommet mitt, og akkurat da jeg satte foten på øverste trinnet i trappa, hørte jeg at noen spilte på pianoet i stua. Jeg lurte på om noen hadde kommet hjem tidligere, siden jeg var aleine hjemme den dagen, og gikk til stua for å se hvem det var.

Det satt ingen ved pianoet. Men tangentene ble like fullt trykket ned samtidig som musikken fortsatte, helt til jeg tok i stolen som stod foran pianoet, da det stoppet helt brått midt i en takt.

DA ble jeg litt skremt og det er fortsatt litt ekkelt å tenke på det i dag. :sjenert:

Jeg har også en.. tja, hva skal man kalle det? En skytsengel eller en som liksom stikker innom for å sjekke at jeg har det bra eller noe?

Det er ihvertfall en mann. Jeg kan sitte helt stille og lese en bok, surre på pc'en eller se på tv eller noe, når jeg føler at noen står bak meg. Hver gang det har skjedd, har jeg vært alene, med unntak av katten.

Det lukter gammeldags herreparfyme, og jeg får en sånn følelse av ro og fred.

Og i den gamle leiligheten i bygården i Oslo, hadde jeg et skøyeraktig poltergeist. :fnise: Ting falt ned i vasken eller på kjøkkengulvet, selv om jeg hadde lagt de langt inn på kjøkkenbenken, og katta lå og sov på fanget mitt. Oppvaskbørsten og proppen til vasken fikk gjennomgå ofte. Ting ble flyttet fra stuebord til kjøkkenbord innimellom, og døra til kottet mitt fikk aldri stå i fred. Den døra var uten håndtak, men den passet akkurat inn i åpningen sånn at du måtte ta skikkelig godt tak i kanten på den for å trekke den opp, pluss at den hadde nøkkellås som jeg lukket den med. I perioder stod den døra mer åpen enn lukket, selv om jeg dobbeltsjekket at den var låst når jeg lukket den.

Tullegeistet.

Poltergeistet flyttet ikke sammen med oss da vi flyttet til Drammen, men parfymemannen har vært innom et par ganger. Og nei, det er ikke mannen min, han bruker ikke parfyme og deoen hans lukter helt annerledes enn denne gammeldagse herreparfymen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dataen slo seg på helt alene mens jeg var i et annet rom, satte meg foran den og følte uhygge og et kaldt gufs som fikk meg til å fryse:!!! Uhyggelig!

Har opplevd noe lignende en gang. Hadde en bærbar pc som jeg hadde pakket med i en veske fordi jeg skulle at den med opp til moren min. En god stund etter mens jeg står og sminker meg, hører jeg plutselig oppstart melodien til Windows komme fra vesken min. Tok vesken og gikk ut for å vente på å bli hentet.

Da jeg kom til moren min og tok pc'en ut av vesken var den på.

Dette skjedde da jeg bodde i ett hus som var bygget i 1733. Mye annet som også skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Man kan høre søsteren min før hun kommer hjem.

Ellers har jeg bare opplevd "overnaturlige" ting, sånne som kan forklares av forskere. B.la små kuler av lys som lekte med hverandre over en åker rett ved her jeg bor, og så den "berømte" jeg våknet og det var en mann rommet og jeg kunne ikke bevege meg.

kjedelig, jeg vil også oppleve :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd et par rare ting som minner meg om hun jenta med serviettene.

Jeg var på ferie med svigerfamilien. Vi sitter rundt bordet og snakker og plutselig hører jeg fra svigerinnen min "Jeg er så utrolig lei av deg" Jeg ser bort på henne og hun sitter å stirrer ned i bordet og virket sint - men hun hadde altså ikke sagt noe.

En annen gang stod jeg inne på rommet til samboeren min i huset til foreldrene hans, og så i albumene. plutselig hører jeg stemmen til svigermor "står å roter i albumene" Jeg går ut og der står hun i gangen, og rister på en duk..Snakker med henne og hun virker stresset, men jeg kjenner henne og hun hadde aldri sagt noe sånt til meg. At hun hadde TENKT det, det tror jeg nok!

Enten så inbiller jeg meg ting eller så plukker jeg opp på tankene til folk. Det skjer alltid når noen er skikkelig sure på meg.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...