Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Velkommen Grace! :vinke:

Magen min står ut på kvelden (og av og til på morgenen), men det er pga. oppblåsthet. Jeg er ekstra oppblåst nå også fordi jeg er en sucker for brød om dagen, og med stort brødinntak blir magen min som en ballong. :fnise: Men jeg synes faktisk at jeg kan kjenne livmora over skambeinet allerede (8+1 i dag tror jeg), og det kunne jeg absolutt ikke så tidlig med førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:goodbye: Grace!

Ja, dette med symptomjakt og å vite om alt er som det skal, det er jammen ikke lett.

Pga endel blødninger allerede, så er jeg fryktelig engstelig, men jeg var på UL den 10.01 og så et bankende hjerte, så får tro alt er som det skal, selv om jeg har blødd litt etter dette også.

Hvordan er det med dere andregangs - selv om vi ikke er så langt på vei enda, men har dere antydning til mage nå?

Jeg er helt i sjokk jeg, syns magen er svær allerede!!

Ser på bilder fra første svangerskap, og sånn som jeg er nå, så jeg ut i uke 20+...

Åssen skal dette ende liksom?? :fnise:

Ja jeg syns det er synlig på meg på kveldstid allerede.

Jeg var veldig stor i forrige svangerskap og håpet at det skulle bli annerledes denne gangen men det ser ikke sånn ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en del oppblåst, men jeg har ikke noe mage utenom det enda. Men jeg var veldig liten i forrige svangerskap, fikk svangerskapsforgiftning som gjorde at jeg ikke syntes det var godt med mat og gikk ned 1-2 kg på slutten og måtte ta keisersnitt 5 uker før termin pga at gutten min ikke fikk nok næring og var for liten. Jeg såg ut som at jeg var kanskje 5 måneder på vei da jeg var høygravid... Så det er vel grunnen til at det ikke viser så mye enda hos meg selv om det er 2.graviditet.

Men jeg må si at jeg er fryktelig spent på hvordan det blir denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss Honning, ser vi har litt lik historie. Jeg har også ivf barn fra forrige gang.(ivf 2007)

Hadde fryseforsøk nå i mndskifte november- desember som dessverre ble negativt så vi startet ny utredning og søkte om søskenforsøk,. Men mens vi ventet på svaret innså jeg plutselig at jeg var litt vel mange dager på overtid.. Regner med at det var like sjokkerende for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra Grace!! Da har vi ganske lik historie ja! Ja det var utrolig sjokkerende for oss også. Jeg har aldri hatt stabil mens tidligere, men etter amming av lillegutt blei den plutselig stabil. Men så gikk jeg ca 2 uker overtid og måtte bare ta en test for å avkrefte mine tanker om "tenk hvis jeg er gravid", og fikk et stort sjokk da det sto "gravid" :Nikke: Vi hadde egentlig tenkt å komme igang med første fryseforsøk før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også keisersnitt pga seteleie - ble planlagt ks ettersom de ikke fikk til å snu han inni der, da fikk vi velge selv.

Jeg er veldig spent på om det har noe med fasongen på livmoren å gjøre, eller om det var helt tilfeldig - blir spennende å se.

Nå har jeg endelig sluttet å spotte i ett par dager, så i går tok vi sjangsen på litt :sengekos: - 1. gang på ca en måned :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! :)

Jeg hører vel også til her. Er 6+3 uker på vei i dag, og har termin ca 14.september.

Syns ukene snegler seg avgårde, vil så gjerne komme til uke 12 fort!

Mannen min vil helst at vi ikke sier det til så mange før den tid (har sagt det til foreldre + en venninne og en kompis), men jeg holder nesten på å sprekke! ;) Syns det er så stas :)

Jeg er egentlig ganske fin i formen enda, heldigvis! Tisser mye om natta da, det er helt nytt for meg. Har mye bedre luktesans og reagerer på en del lukter (kan nesten ikke åpne kjøleskapet og krydderskapet uten å brekke meg). I tillegg har jeg ømme bryster, og mye murring og "strekking" i magen. For ikke å glemme at jeg er helt umennesklig trøtt! ;) Sover minst halvannen til to timer på sofaen etter jobb. Jaja, det går vel over :)

Blir spennende å følge dere jenter! Krysser fingrene for oss :)

Forresten blir jeg straks 26 år og er gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Formen er varierende, fortsatt mye trøtt og på og av med kvalmen.

Familie og nærmeste venner vet det her, kollegaer også - fortalte det straks vi fant det ut ;)

Jeg klarer ikke gå og holde slikt hemmelig, og for meg så ser jeg heller ikke poenget med å ikke fortelle det tidlig.

Noen som har bestilt time/vært på første svangerskapskonroll(tatt blodprøver, urinprøve etc) hos legen enda da?

Legen min var tilfeldigvis innom jobben idag, så da spurte jeg henne når hun helst ville ha meg inn - hun sa mellom uke 9 og 12, så da skal jeg ringe og bestille time til ca uke 11, ettersom jeg har ett par fridager da ;)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg også, Konstanse!

tinylene: her er formen overraskende fin, det er nesten så jeg er litt bekymra over at alt er som det skal. Jeg hadde litt brekninger/halvveis oppkast søndag morgen da, men utenom det så er jeg stort sett "bare" trøtt og små hint til småkvalm iblant. Jeg har forresten kun fortalt det til noen kollegaer (sjefer o.l.) pga så mye endringer i bedriften for tida, så følte jeg at jeg burde si det så de vet mer i forhold til planlegginga.

Soon: jeg har bestilt time hos legen + jordmor + tidlig UL (hele pakka :fnise: ). Jeg har egentlig tenkt å gå til kun jordmor denne gangen siden jeg var uheldig med min forrige fastlege, men jeg får snakke med jordmor om det først og høre hva hun sier om det. Legetime har jeg bestilt pga at jeg skal ha henvisning til fysio og ikke har vært hos legen etter at jeg bytta fastlege, og jeg kom aldri så langt som til å fortelle at jeg er gravid i telefonen der engang. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker nok også å gå kun til jordmor, men vil drøfte det med både jm og legen først.

Jeg må uansett til legen for blodprøver etc den første gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg time til legen om ca 2 uker, og time til jordmor i midten av mars. Og etter det begynner det vel å nærme seg ordinær ultralyd også, det gleder jeg meg utrolig til.

Vil dere vite kjønn hvis dere får se??

Vi vil vite, mest pga at vi har en fra før, og det praktiske rundt det å vite.

Ellers kan jeg med stor glede konstatere at jeg har vært mye mindre kvalm de siste 3 dagene, og jeg har sett ett sted at rundt uke 9 kan man begynne å kjenne bedring hvis man har vært plaget med kvalme.

Deilig å være litt mer seg selv - fortsatt endel trøtt, men bedring der også ;)

Ha en fin-fin helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skal definitivt vite kjønn:) klarer ikke vente i spenning...jeg har også legetime rett før jeg er 12 uker, tidlig UL uke 12. gleder meg. er liksom et usikkerhetsmoment så lenge man ikke har sett at alt er ok. Får håpe kvalmen gir seg. har hatt noen perioder med hodet over doskåla, og det har igrunn eskalert i uke 8. Men nå er jeg 9+2 så da kanskje! kanskje det er gutt denne gangen siden jeg er "verre" i formen. for ikke snakke om magen som står ut.. huff. sist var den tilnærmet flat til uke 16 eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellabulla

Dere er heldige hele gjengen :) Husker hvordan jeg følte meg når jeg gikk gravid, jeg var den kryeste personen i verden og satt bare og dulla og snakka til magen min. Verdens beste følelse, aldri vært så lykkelig før :rodmer:

Litt sjalu nå altså, men om noen år er det min tur så da kan det være vi snakkes !

Lykke til damer ! Ønsker dere alt godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fortalt nyheten til ett besteforeldrepar og til ei søster :) alle ble veldig glade.

Formen er litt opp og ned. Veldig kvalm noen ganger, og er nok litt ekstra trøtt.

Har veldig ømme pupper så det gjør litt vondt å løpe :gjeiper:

Magen begynner også å synes bittelitt. Er i dag 8+1uke. Har bestilt legetime til 27 februar, da er jeg over 12 uker på vei. Da blir det full kontroll.

I dag skal vi på Disney on ice med tanteungene :)

Ha en fortsatt flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg skal definitivt vite kjønn:) klarer ikke vente i spenning...jeg har også legetime rett før jeg er 12 uker, tidlig UL uke 12. gleder meg. er liksom et usikkerhetsmoment så lenge man ikke har sett at alt er ok. Får håpe kvalmen gir seg. har hatt noen perioder med hodet over doskåla, og det har igrunn eskalert i uke 8. Men nå er jeg 9+2 så da kanskje! kanskje det er gutt denne gangen siden jeg er "verre" i formen. for ikke snakke om magen som står ut.. huff. sist var den tilnærmet flat til uke 16 eller noe sånt...

Hehe, rart dette der med symptomer og kjønn.

Jeg tenker likt som deg, men på en måte motsatt :gjeiper:

Jeg har gutt fra før og var ikke kvalm en eneste dag, magen kom plutselig i uke 19-20, liten tut rett fram.

Nå har jeg vært endel kvalm, magen syns allerede (er mest oppblåst selvfølgelig)og mer uren hud enn sist, så jeg tenker det er jente ;)

Og det med mage og andregangs - tror nok den syns mer uansett når man har gått gravid før.

Lykke blir det uansett kjønn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

total lykke uansett, bare alt ser fint ut på UL. da kan man slippe magen ut og slappe av :)

Ja, definitivt slippe magen ut :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å slippe ut magen ja :Nikke: Går det greit for dere å gå med vanlige bukser fremdeles, eller har noen av dere gått over til gravidbukser enda? Jeg merker mer og mer at jeg er klar for gravidbukser nå, og føler for å handle meg litt mindre stramme topper...

Soon: ser ut som at vi har både legetime og jordmortime nokså samtidig! Jeg har egentlig kun bestilt den legetimen for å få henvisning til fysio, og hun jeg snakka med blei så opptatt over at de ikke hadde journalen min og at jeg måtte ordne med å få den oversendt fra forrige legekontor, at jeg rakk aldri å si at jeg var gravid engang.. :gjeiper: Kanskje jeg bør ringe og si fra, for å høre om jeg skal ta med urinprøve og ta blodprøve før timen, så de er klar over det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...