Gå til innhold
Rainbow

Rainbows treningsnarkomani

Anbefalte innlegg

elvital

Skjønner godt du er klar for ferie nå Rainbow :) Superflink!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rainbow

Tok visst en litt lengre pause enn planlagt fra å skrive! Beklager at dette kanskje blir langt og kjedelig å lese..!
Hadde en veldig fin ferie 1.-5. november. Trente ikke, og spiste absolutt hva jeg ville. Kjenner jeg trenger det noen ganger! Det var vanskelig å ikke trene på så mange dager, men vi var på en sykkeltur der vi leide elsykler og dro opp i fjellet, og da brukte jeg nesten ikke assist, så da fikk jeg trent noe. Ellers var det en del gåing - ingen ordentlig trening. Følte meg nesten helt avslappa og fin i bikini, det var et stort pluss! :nigo: 

Mandag 6. november: Yoga X sto på planen, men jeg greide ikke tanken på 92 min med yoga, så jeg tok en fra et annet program med samme trener, det er en kjappere versjon, med mange av de samme øvelsene, men kun en halvtime. X3 Yoga. På kvelden prøvde jeg å være med på en livesending som Beachbody hadde for første gang, der det var streaming live av at de tok opp noe som de kaller A Little Obsessed, som er halvtimeslange videoer som er satt sammen av smakebiter på et kjempeprogram som kommer i januar, 80 Day Obsession, med Autumn Calabrese. Det er veldig spesielt, for programmet er spilt inn i korrekt rekkefølge, dvs at når man selv er på dag 5, 10, 40, 68 etc...så er de i videoen det også. :) Ganske moro. Men live-feeden for smakebitvideoen krasja, da. Så det ble veldig halvveis.

Sånn går det når tusenvis av folk prøver samtidig...! Så da bestemte jeg meg for å ta dem påfølgende dag gjennom live-uka, samtidig som jeg er på en kalender med P90X som jeg ikke ville bli ytterligere forsinka med. Så da ble det å doble. Alt som ikkke er nevnt med programnavn her er da P90X.

Tirsdag 7. november: Først Legs and Back (variasjoner over pullups og beinøvelser), så A little Obsessed Day 1: Core. Ulike mageøvelser med hjelp av fitnessbånd, sånne strikkegreier man tar rundt beina. Bra burn på noe, litt for korte intervaller på andre ting. Så Ab Ripper X, som jeg faktisk tok på jobb, for jeg hadde ikke tid på morgenen. 

Onsdag 8. november:  Kempo Cardio Plus, som er kickboxing og kjappe moves i 40 min, og så A little Obsessed Day 2: Booty. Rompeøvelser med de samme bånda som i går. Noen av dem tok skikkelig, og når jeg blir vant til å bruke bånd og kjappere tror jeg det kan bli bra i januar!

Torsdag 9. november:  Starta med en times tid med Shoulders, Chest and Triceps. Dette er fortrinnsvis styrkeøvelser, og jeg liker godt å jobbe med skuldrene. Deretter ble det en halvtime fra A little Obsessed Day 3: AAA. De tre a-ene står da for abs, arms and ass. :P Rompe to dager på rad var interessant, kan man si! Til slutt Ab Ripper x. Endelig kan jeg gjøre nesten alle øvelsene her uten å måtte modifisere pga ryggvondt eller balanseproblemer.

Fredag 10. november: Denne gangen bytta jeg rekkefølge, så da ble det A little Obsessed Day 4: Cardio først. Jeg er veldig vant til heseblesende cardio, så syns ikke denne var så krevende. Mye "hoppetau". Og så noen øvelser med sliders, som er catslides, egentlig. Det er det jeg bruker. Sleit med å få brukt dem første dagen de var i bruk, for gulvet er ikke glatt nok, men tok noen treningsmatter jeg hadde, og brukte dem, og da funka det. Etterpå tok jeg Plyometrics. Siste gang med den, og brukte 1.5 kilo i hver hånd hele veien, selv om man egentlig ikke skal ha vekter. 

Lørdag 11. november: Starta med Autumn i dag også, A little Obsessed Day 5: Legs. Mye sliders på denne, får graaadvis teken. Deretter Back and Biceps - pullups og mye vekter på armene, og til slutt Ab ripper X.

Søndag 12. november: Yoga igjen...og jeg juksa og tok X3 Yoga igjen. God halvtime i pysjbuksa! :fnise: 

Mandag 13. november: Legs and Back, som er ganske bra, og så ab ripper x...for siste gang!! Den er på planen hele 27 ganger! (Tre ganger i uka i ni uker, det er bare hver fjerde uke den ikke er med...og jeg har bare erstatta den med en annen ab-video noen ytterst få ganger.)

Tirsdag 14. november: Kempo X. Kampsport, og tok denne gangen "hovedvideoen" som varer i en time. 

Nå er det bare seks økter igjen før P90X er feeeerdiiiig!! :hoppe: Gleder meg til å sette opp en plan for tiden fremover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rainbow

I går tok jeg Yoga X igjen. EN OG EN HALV TIME  med yoga. Jeg har blitt veldig mye bedre på tricep-pushups og mykere av å ta denne økta. Og jeg vet den er bra for meg, så derfor gjør jeg den. Men jeg måtte sette opp en catslide lent opp mot tven for å sperre sånn at jeg ikke så klokka som tikka saaakte. Denne er igjen på tirsdag, og så aldri mer! :hoppe: 

I dag var det Core Syngeristics. Den liker jeg ganske godt, mange forskjellige pushups, og også noen øvelser med veldig mange repetisjoner og relativt lette vekter. Klarer nå mountain climbers i tricep-chataronga-stilling, i alle fall noen få! :nigo: 

For å summere opp planene ut uka og tiden fremover: 

I morgen er det Kempo X igjen, lørdag skal jeg reise og dermed blir det treningsfri. Søndag blir det veldig rolig, men håper å få tatt X Stretch som er på planen, en time med tøying - sykt kjedelig, men lurt. Mandag blir det Core Syngergistics og tirsdag siste gang med Yoga X. Da er jeg offisielt ferdig med programmet, men liker ikke slutte midtuke. Så på onsdag tenkte jeg å ta Upper plus og torsdag total body plus, bonusøkter fra programmet. Fredag er jeg litt usikker, men tenker noe cardio med Shaun T for gøy. Lørdag blir det nok bare fit-testen til P90X samt å ta bilder og mål for å ha fullført programmet sånn at jeg kan sende inn resultatene mine. Søndag hvile.

Mandag 27. november tror jeg at jeg skal begynne på en hybrid-kalender av Hard Labor som varer i en måned. Styrketrening for the win! :trene: Da er det tre uker fra og med uka etter jul der jeg må finne på noe på før 80 day obsession begynnner 15. januar. 

Vi får valp rett før jul, så mulig det blir litt flere hviledager enn ønskelig i den perioden der og at Hard Labor må sjongleres litt rundt på for å få det til å fungere. Men vi får se. 

Endret av Rainbow

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rainbow

Ting ble ikke helt som planlagt. Først gjorde jeg alt som står over her, i den rekkefølgen. Endte altså på torsdag 23. november med fullført program. Jeg tok også fittesten, bilder og mål den dagen. Dermed ble jeg ENDELIG ferdig med P90X!! :hoppe: 

Fredag, lørdag og søndag den uka trente jeg ikke. Det skjedde noe veldig vanskelig og tungt privat, et dødsfall, så jeg var rett og slett ikke i stand til det.

Uka etter tenkte jeg at å gjøre noe med Shaun T ville være en fin måte å komme tilbake mentalt på. Men jeg hadde nesten ikke krefter, så jeg gjorde det sakte, tok en god del flere pauser enn jeg normalt gjør og valgte bare videoer som ikke er superintense.

Mandag 27. november: T25: Core Speed. Cardio, men ikke supersuper-hardt, ganske fin økt med intervaller.
Tirsdag 28. november: Cize: Turn it Up. Dans, street moves. Man bygger opp og lærer underveis, og så danser man gjennom hele til musikk på slutten. Passe utfordrende, og med mental slitenhet var det mer enn nok.
Onsdag 29. november: Shaun Week: Pure Cardio 2. Rimelig intens cardio, men jeg tok det rolig, modifiserte flere øvelser og tok pauser, mens jeg vanligvis har kjørt denne uten pauser og på høyeste intensitet.
Torsdag 30. november: Asylum 2: Back & Sixpack. Styrke med manualer og noen øvelser på gulvet. Rygg og mage, altså.
Fredag 1. desember: Insanity Max 30: Ab Attack 10 og Pulse. Første er mageøvelser i ti minutter, den andre er en blanding av tøying og pulsering (står for eksempel i squat eller utfall og pulser). 

Trente ikke lørdag og søndag, gikk lange skogsturer med hunden hele helgen.

Mandag 4. desember: Begynte på hybridkalenderen jeg egentlig hadde tenkt på å starte forrige uke. Sagi Kalev-videoer basert på flere av hans programmer. Kalenderen heter Gangsta AWOHL. Sistnevnte anagram står for A Week of Hard Labor, som er et program mange av videoene er hentet fra. 
Mandagen var det chest and back fra nettopp AWOHL. Jeg liker ikke incline-moves, for jeg har ikke skråbenk og fitnessballen min siger lufta ut av altfor fort. Måtte ellers gå kraftig ned i vekter.

Tirsdag 5. desember: Beast Bulk Shoulders + Beast abs. Mye skulderøvelser med manualer, som uprigt rows, arnold press, side raises etc. Måtte også ned i vekter her og brukte 2-4-6 for det meste, litt 8. Tidligere har jeg brukt opptil 12.5. Er virkelig utmattet fysisk og mentalt av sorg. Men det er litt godt å trene også. Komme i gang, finne en rutine...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
elvital

Kondolerer så mye ❤️

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjest- silje

Kondolerer så mye ❤

 

Hvordan går det med deg ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden

×