Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Tusen takk for veldig kloke ord, folkens! Jeg har lest det gjennom både da dere posta det og nå, og tatt det til meg. Dere har nok helt rett i det med mage. Man blir jo veldig selvbevisst, og det er nesten litt absurd å tenke på at sånn som jeg ser ut nå hadde jeg jo aldri drømt om at var mulig, og likevel klarer jeg å være misfornøyd med ting. Takk for gode ord om mage, @Chandra og @gjest- silje! Det er veldig fornuftig, og det nytter ikke å sammenligne seg med andre hele tiden. Er jo det jeg sier til kjæresten når hun sammenligner hvordan alle andre får tli ting med hundene sine. Men følge det selv? Vanskelig, gitt!

Har bestemt meg for å gå til vedlikehold, fikk hatt en lengre samtale med coachen min. Skal prøve det noen uker eller helst fram til begynnelsen av november (hvor vi kanskje skal på en liten ferie). Vedlikeholdet blir 125 protein, 70 fett og 250 carbs. Hun ville egentlig gi meg mer carbs, men jeg vil heller ha litt høyere fett, som jeg føler funker bedre. Skal også vurdere carb cycling (og ikke sykt lavt, det går ikke som veggis), men foreløpig ligge på det. Har ikke turt å begynne på det enda pga godteri i helga, da. Men i midten av denne uka, tenker jeg. Det er 2130 kalorier. Opp mot bulk, nesten, men jeg har mer muskler nå, så jeg forbrenner mer, sier hun. Og jeg spiste MYE på ferie uten at det påvirka så ekstremt. 

Etter det er målet å kunne spise litt intuitivt, eventuelt å bare telle protein og kalorier hvis ikke det funker. I tillegg har jeg gitt meg selv litt mer rom innimellom for å spise "over budsjett" og usunt, fordi jeg ble så sliten av det.

Når jeg har lagd middag har jeg pleid å veie alle ingrediensene, legge det inn i MFP, veie hele retten, legge inn den totale vekta på antall porsjoner i oppskriften og så veie opp min porsjon. Og det siste tar jo litt mer tid enn å bare ta mat. Ellers, om vi feks har grønnsaker og veggisburger, scanner jeg bare kodene på pakkene og veier det jeg tar. Så det som tar lengst tid er å lage selve maten når jeg veier alt, men jeg prøver å være kjappere, feks skrive det ned på en blokk og så føre det opp mens det steker eller koker. Likevel, har vært litt frustrerende for min kjære. 

Jeg lager en ny post om trening så ikke denne blir en roman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såhh. Trening, da. Nesten 1 uke siden sist jeg skrev, så oppsummert har jeg gjort følgende:

Onsdag: Shoulders and Arms + Ab ripper x. Mest manualer, litt pullups, og den samme magevideoen som er annenhver dag.

Torsdag: Yoga X. Det er HALVANNEN TIME  med yoga. Og i redsel for å dø av kjedsomhet har jeg kutta denne i to. Tok 45 min nå, og tar 45 min førstkommende torsdag. Det passa bra, for første del er stående og andre sittende. Tryna to ganger! :P 

Samme dag løp jeg et lokalt løp, 5 kilometer. Målet mitt var å klare det under en halvtime, men siden jeg brukte 29.39 på mølla og nesten svimte av, anså jeg det som lite sannsynlig ute. (Tusen takk for gratulasjon, @Diis!) Da jeg deltok for to år siden var tida mi 32.12. Jeg klarte det på 27.39!! :hakeslepp: Nøyaktig to min raskere enn på mølla!! Var helt uvirkelig. Da er det kanskje håp om å komme under 1 time på Nøklevann rundt i oktober!!

Fredag trente jeg igjen (var det så lurt 12 timer etter løpet? Nei. :P ) Attpå til var det Legs & Back. Interessant kombo. Det gikk faktisk helt fint, men sleit med to min wall sit! Var en ålreit økt, og mageøkta etterpå gikk også fint.

Lørdag tok jeg en fridag, for da var jeg støl!! 

Søndag tok jeg den som egentlig skulle vært lørdag, Kempo X het den. Det var 10-12 min rolig oppvarming og 45 min med sparking og boksing. Det var gøy! :hoppe: I tillegg har jeg bytta den tven jeg hadde kjøpt som var 32" på 30 dagers åpent kjøp, siden den ikke virka på videoene. Den nye gjorde det! 49" med nettleser som jeg kan streame direkte fra! Helt utrolig stilig! Den har også bluetooth, så man kan høre på tven og løpe på mølla. Gleder meg til å oppdage flere funksjoner. Tenker å kjøpe oss en sakkosekk eller noe, sånn at det er mulig å sitte nede og se tv mens den andre ser noe annet oppe. Kanskje man kan se Netflix og trene også? :nigo: 

I dag var det Chest and back igjen, nesten bare pullups og pushups, der man skal prøve å slå et antall reps man har bestemt seg for + abs etterpå. Får stadig til flere av de ab-øvelsene, selv om jeg fortsatt trenger litt pauser, og den ene øvelsen skjønner jeg ikke noe av!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Tenker at det er lurt å droppe veiingen en stund. Det høres ut til at det har tatt litt mer tid og energi, enn nødvendig. Du kan nok også ha frimåltider, og spise over budsjettet av og til. Jeg gjør det hele tiden nesten :fnise: Neida, jeg passer jo på, men jeg merker de dagene jeg spiser mindre, så trenger jeg mer dagen etter og motsatt. Nå spiser jeg endelig normalt. Det regulerer seg selv, så det kjenner jeg at er deilig.

 

Gode økter på deg, du er så sykt sprek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nå var signaturen din plutselig blitt en kopi av førsteinnlegget, det ble stort! :klo: Rare greier.

Anyway! Så koselig at jeg kan inspirere folk! Det er jeg veldig glad for! 

Jeg veier fortsatt maten, altså, men er ikke like streng. Så jeg er på vedlikehold med litt mer slingringsmonn, og til helga skal vi reise bort, så da skal jeg ikke logge fre-søn. Må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner folk som orker å holde på sånn år etter år, enten om de teller bare kalorier, teller makroer, bruker små, fargerike bokser eller whatnot. Det blir jo slitsomt etter hvert! Håper det kan regulere seg selv som du sier, at jeg ikke trenger å passe på hele tiden for å unngå å gå opp i fett og ned i muskler.

Skjønner ikke helt hvordan jeg klarer å ikke oppdatere på en uke hver gang..!

Tirsdag forrige uke var det Plyometrics, den er ganske bra, egentlig, den har lang oppvarming, i motsetning til Shaun T-videoer der man raser i vei fra første sekund. Sikkert bedre, og lettere å unngå å bli skada! 

Onsdag var det Shoulders and arms + abs video, som er kul. Mye vekter, en del pullups. Er så glad jeg kjøpte sånn assitance band til pullupbaren min, sånn at jeg faktisk klarer å utføre øvelsen og ta mange reps. Jeg får jo hjelp, men det er jommen meg tungt likevel.

Torsdag tok jeg andre halvdel av Yoga X. (Første 45 min tok jeg uka før, samme dag som løpet). Det var tydeligvis ikke noe smart å dele det opp sånn. Mens første halvdel var slitsom, mye endringer fra stående til bøyd og sånt, var det litt på et bein her, men mest sittende og liggende. Brant veldig lite kalorier, og det føltes mest som en tøye-hviledag. Må gjøre det annerledes, har jo ikke tid til halvannen time!

Fredag var det Legs and back - artig kombinasjon. Det viste seg at det å gjøre denne dagen etter løpet forrige uke hadde mye å si. Nå klarte jeg mange flere reps og var mye mer utholdende, blant annet i one leg wall sit. 

Lørdag er kickboxingdag, Kempo X. Litt i overkant lang oppvarming, men god økt, mange fine kombinasjoner. 

Søndag var hviledag. 

Mandag Chest and Back igjen - klarte mer pullups på nesten alle øvelsene. 

I dag: Plyometrics, klarte å brenne mye mer enn sist, jobba med å gå dypere i squats og hoppe høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var vi igang med ukentlige oppdateringer igjen, da. :P

Onsdag forrige uke: Shoulders and Arms + ab ripper x. Liker veldig godt skulderøvelser, føler meg badass! :nigo:

Torsdag: Da gjorde jeg på en måte kan du si sånn at jeg liksom trente fire timer.... :flau: 
Vi reiste bort i helga, så jeg visste jeg ikke ville få trent. Så jeg tok de øktene jeg ville gå glipp av. Jeg tenkte at de var såpass forskjellige at de ikke overbelasta én muskelgruppe konstant. Og jeg tok pauser i mellom, spiste, jobba, gikk tur med hunden. 

Først: Yoga X. Tok hele yoga-økta, halvannen time. Boooring. Altfor lenge. Kun første del er noenlunde krevende. Den er ok, altså, og det er sunt med strekking og sånn, men det er for lenge! Så tok jeg en time med Legs and Back. Fikk til alle repetisjonene og økte til og med vektene på noen av øvelsene. Deretter en runde med Ab ripper X. Stadig flere øvelser jeg faktisk får til. Denne varer bare et kvater. Så var det en time med Kempo X til slutt, kickboxing. Artig. Etterpå følte jeg meg helt fin, men støl og sliten neste dag.

Så dermed trente jeg ikke fredag, lørdag og søndag. Og spiste skikkelig usunt fredag og lørdag, spesielt lørdag. Jaja. Tror det er litt bra for meg å se at jeg kan droppe å logge en dag eller to uten at det er krise.

Fra og med i går tok jeg en liten pause fra P90X for å ta et femdagersprogam med han som har Body Beast, Sagi Kalev. Programmet heter A Week of Hard Labor. Det er super sets og drop sets og tung styrke, én muskelgruppe pr dag. Chest and Back i går, en del pullups, noe presses. Følte ikke helt økta mentalt, syns den var litt rushed. 

I dag var det Legs, og den var bra!! Sliten og skjelven i beina etterpå. Brukte manualer på 10, 12.5 og 15 kilo. Sistnevnte var virkelig tungt i bulgarsk utfall! Holde to 15-kilosvekter og ta 6 reps. Kjæresten titta inn da jeg drev med de på 12.5 og kommenterte at jeg løfta tungt og var sterk! :trene:

Tre økter igjen av dette miniprogrammet før jeg går tilbake til planen, da er det en rest week med bare yoga og stretching og sånt, så da kjeder jeg meg sikkert! ;) 

Promo av Hard Labor:

 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal bli litt flinkere til å oppdatere.

Såh. I går var det Core fra programmet nevnt i forrige innlegg. 30 min, noe som føltes uvant etter at jeg stort sett har trent 45-60 min daglig siden februar omtrent, med noen unntak, som da jeg tok Shift Shop (har forresten fortsatt ikke fått noe svar på hvordan jeg skal få t-skjorte-belønninga mi for det programmet. En måned siden jeg maila dem nå!!).

Uansett. Det var mange bra mageøvelser, og ingen av dem innebar å ligge på rygen med skuldre og bein opp fra gulvet, så jeg klarte å gjøre alt uten å få vondt i ryggen! :nigo: Det var en del planke, og det var også noen øveler der man hang i pullup-baren og tok beina opp og rundt og sånt. Det var vanskelig, mest for grepet, vondt å holde seg fast og henge. Klarte det delvis, litt bøyde bein der de skulle vært rette. Men uvanlig slitsom økt til å "bare" være mage.

I dag var det Shoulders and Arms, og det var mange statiske øvelser der du tok seks reps og hver rep var ganske "Innholdsrik". Så jeg brukte 4 kg som lette vekter, 6 som medium og 8 som tunge. Eneste jeg ikke likte med denne økta var at man skulle gjøre ting på ball med bryst og knær mot ballen. (Med benk lener man seg mot ryggen som er stilt til 60 grader, men jeg har bare flat benk). Det er vanskelig med ball, og den jeg har er ikke akkurat toppkvalitet, så lufta siiiger sakte ut.

Det kuleste, og en skikkelig NSV for meg, var at jeg plutselig kan ta tricep-pushups! Har slitt med det i månedsvis, klarer liksom 1 før albuene mine går ut og jeg detter sammen, og klarer ikke presse meg opp når jeg er nederst. Nå tok jeg 8 stk (30 sekunders-intervaller) og så 11 på neste med en pause på 10 sekunder de hadde lagt inn. Altså 8+3. Ble helt sånn "wooow, hva skjedde nå?" Litt som da jeg oppdaga at jeg greide å ta 4 chinups eller da jeg kunne hoppe sidelengs i planke og lande i pushup. Sånt er så gøy!

Jeg drister meg til å legge inn bilde av hvordan armene mine er etter jeg har trent dem!

21728698_10159470049115245_1155549993541247793_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taakk! Det er godt å merker at det jeg driver med funker! Fortatt ingen ripped abs, men! Ble helt satt ut sjøl av de pushupsa! :P 

I dag var det siste økt av Hard Labor. Total Body het den. Herregud, det er snart seks timer siden jeg var ferdig, og armene mine gjør fremdeles vondt. Her er det man skulle gjøre:

To sett vekter, ett lett (4kg) og ett medium (8kg).

Med medium vekt:
Deadlift - 1 rep
Bent over row - 1 rep
Decline pushup - 1 rep

Med lett vekt:
Side raises - 1 rep
Squat - hammer curl - squat - press - 1 rep

Gjenta hele runden, men denne gangen 2 reps pr øvelse. Så 3 reps, 4 reps, 5 reps. Så seks reps, men når du gjør den tyngste delen av øvelsen (ned på pushup, opp på rows) teller du sakte 1-2-3-4-5-6.  Så det samme, inkludert negative-tellingen på 7 reps og på 8 reps. Den siste runden der med 8 på side raises....oh my!!

Liten pause

Snu runden og litt annerledes øvelser.
Med lett vekt:
Squat-hammer curl - squat - press - 8 reps
Front raises - 8 reps

Med medium vekt:
Narrow pushup - 8 reps
Reverse row - 8 reps
Deadlift - 8 reps

Gjenta hele runden, og gå nedover på reps pr runde, så du har 7, 6, 5, 4,3, 2, og 1 reps.

Det var helt sykt tungt, jeg er jommen glad jeg ikke tok 10 som medium som jeg hadde tenkt først!! :hakeslepp:

Klarte alt unntatt første runden med narrow pushups - da ble det fem rette og tre på knærne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag tok jeg en joggetur. GPS'en slutta å virke, så den påsto at jeg løp rundt halvparten av det jeg faktisk gjorde. Sjekka på ruteplanlegger på nett nå, og det var 8.3 kilometer. Løp en del intervaller, så det ble noen gåperioder innimellom, og noen økter der jeg løp alt jeg kunne i refrenget på sangene jeg hørte på - og løp sakte under verset. Hadde også noen perioder der jeg løp jevnt noen sanger. Klarte å løpe opp den lengste, bratteste bakken! :) Ser nå at Endomondo ikke engang lagra økta...! Tror det var 47 min eller noe sånt, men det skal jeg virkelig ikke si for sikkert.

Greit å få testa formen litt foran løpet som er om fire uker. 

Søndag var jeg tilbake på P90X, og siden dette er uke 4 (jeg hadde bare 1 ukes "pause" med styrkeprogrammet fra Sagi), er det recovery week, altså low impact og en del strekking og sånt. Så søndag tok jeg Yoga X, heeeele forbanna 92 minuttene...kjedeeeliiiig. Men merker det er bra for kroppen, da! Og første del er ganske ålreit. 

Mandag var det Core Syngergistics, og jeg trodde det kom til å være mest yoga, men det var faktisk mye styrke, bare med lette vekter, og en god del pushups. Likte den faktisk veldig godt! Hovedfokus var på magemusklene, de skulle være aktive hele tiden. 

I dag var det Kempo X, den har jeg skrevet om før, det er cardio med boksing og sparking, en bra og variert økt med ulike kombinasjoner. Liker at den jobber med begge sider like mye, noe ikke alle kampsportøktene gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det X Stretch. Basically en hel time med tøying, og litt yoga. Vet det er bra for kroppen, og sunt med en hviledag. Men herregud så kjedelig. Kan nok klare å gjøre den én gang i måneden, når det er recovery week,  men den er satt opp som alternativ til helt hviledag hver søndag, og det hverken har jeg gjort eller kommer til å gjøre. Ble ikke engang svett, og brant 123 kalorier. Gah. I morra er det Core Synergistics, og den er i alle fall ganske kul. I motsetning til yoga igjen på fredag.

Recovery week er en mental utfordring, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kan tenke meg det er litt kjedelig - de vanlige øktene dine er jo til å bli stresset av, bare når jeg leser dem :fnise: Men det er nok lurt med litt roe ned og tøying og bøying i ny og ne ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: De er ikke så stressende, altså! Men det er ganske intenst å trene gjennomstnittlig over 1 time hver dag (unntatt søndag), merker jeg, før trente jeg stort sett 30-40 min. Så det tar sin tid. Mye oppvarming på disse, og det er vel egentlig mer fornuftig. 

Forrige uke var det core syngergistics torsdag (mye mage), Yoga fredag (tok alt unntatt de siste 6 minuttene, som er avslapning og meditasjon). Jeg greide faktisk noen sekunder i "crane", altså når du står på hendene med knære på albuene. Ikke så elegant eller høyt som hun på bildet, og jeg tryna etterpå, selv om Tony sa "fall backwards" falt jeg rett fram..Men det gikk litt!

Lørdag orka jeg ikke mer av ro og pause, og siden jeg hadde tatt Hard Labor var jeg 1 dag foran planen (siden den er 5 og ikke 6 dager), så da jogga jeg på mølla. Løp 6 km på ca 37 min. Løp rolig på slutten og begynnelsen. Men fant ut at den nye treningsrom-tven min har youtube, så da satte jeg på en spilleliste der, vrei litt på tven, og løp i vei til musikkvideoer! :nigo: 

Søndag masse masse hvile.

Mandag begynte måned nr 2 av P90X. Det var Chest, Shoulders, Triceps. Mange harde øvelser som jeg ikke får til, mange som var lette, og noen passe. Det er blant annet pushup på 1 arm der. Jeg har ikke sjans på rette, men klarer på knærne, så skal jobbe meg oppover! Etterpå var det abs, men da var jeg ganske sliten, både av økta og at jeg gjorde veldig masse og sov lite på lørdag, så det gikk bare sånn passe med en god del pauser.

I dag var det Plyometrics, som er den samme som i den første måneden. Fin økt, det, brenner ganske mye!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Superkjapp update!
Onsdag forrige uke: Back & biceps + abs
Torsdag: Yoga (gud og pine så langtekkelig det er med halvannen time)
Fredag: Legs & back + abs
Lørdag: Ikke tid til å trene, hadde jobbehelg
Søndag: Kempo x (kickboxing)
Mandag: Chest, shoulders & triceps + abs (tok en annen abs-video, den var kul. Masse henging i pullupbaren!)
Tirsdag: Plyometrics
Onsdag: Back & biceps + abs

Skal reise bort i begynnelsen av november, og da blir det fem dager jeg ikke får fulgt programmet (kunne sikkert gjort cardioen, men er ikke treningsstudio der, så får ikke gjort styrken, og da er det bedre å ta med noen strikker + løpe litt på stranda eller noe). Vurderer derfor å kjøre program hver dag og ikke ha hvile på søndagene. Det er uansett veldig forskjell på hva man gjør hver dag, yoga innimellom + en uke med veldig rolige økter om to uker (recovery week). Da får jeg kommet litt lengre inn i programmet før jeg må ha pause fra det. Liker ikke å måtte ta pause når jeg holder på med et program!! :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag forrige uke: Yoga X. Tok alt unntatt det aller siste, som bare er å ligge flatt, puste riktig, og etter hvert sitte i lotusstilling og si mmmmmm. :P Hadde ikke tid. Merker at selv om jeg delvis ramler litt innimellom på denne yogan, så er jeg blitt sterkere. Men gud og pine så lenge det er med halvannen time....!

Fredag: Dobla fordi jeg hadde tid. Så først tok jeg Legs & Back og Core/abs plus, som var på planen, og så tok jeg lørdagens økt, men erstatta den med plus-versjonen, som het Kempo Cario Plus. Det var boksing, sparking og brå svinger, litt annerledes og kjappere enn "originaløkta" Kempo X".

Herfra og fram til 1. november kommer jeg til å hoppe over hvile på søndagene. Det kommer en recovery week, så det blir ikke superhardkjør hele veien. Men da twister jeg planen så den passer bedre med avreisen, får yoga dagen før jeg skal delta i løp (i stedet for bein!), og jeg har bare to uker igjen av programmet når jeg kommer hjem. Vurderer forresten å doble med et annet program de fem første dagene etter miniferien, for da skal de kjøre live med et nytt program kl 18 norsk tid! :hoppe: 

Lørdag: Chest/Shoulders/triceps. Mye bra styrke her. Fikk ikke appen til å funke, så måtte skrive ned for hånd, men vet jeg økte på ganske mange av øvelsene. Ab Ripper X etterpå. Begynner også her å nærme meg riktig antall reps uten å måtte stoppe pga ryggen.

Søndag: Plyometrics. Bestemte meg for å gjøre det litt tyngre, så jeg tok lette vekter på 1.5 kilo i hver hånd. Det var tungt og slitsomt og gøy, det! Hoppe i mange ulike retninger, høyt, lavt, med knebøy, jumping jacks med squat...med vekter. Brant over fem hundre kalorier...! Gikk skogstur etterpå, og selv om den var rolig var det skikkelig slitsomt for beina! :P 

I dag: Back and Biceps (mye curls av ulike typer + pullups. Bruker fortsatt hjelpestrikk, ellers får jeg ikke til noe særlig med reps. Får også vondt i hendene selv med hansker. Men, men..! Ab Ripper X etterpå. Da virka bare lyden. Heldigvis har jeg gjort denne kvartersvideoen lenge nå, og har også en app der det står øvelsene han snakker om, så jeg klarte å gjennomføre uten å se hva de gjorde, bare høre på cluene. Funka overraskende greit, men det er umulig på lengre videoer der de gjør mye forskjellig.

Nå er jeg faktisk glad for at det er yoga i morra....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Hei, Drømmeløper, så koselig at du vil følge med! Jeg ender ofte opp med ukentlige oppdateringer, men prøver å poste litt oftere enn det!

Men sist var tydeligvis halvannen uke siden, så here goes en laaaang post!:

Tirsdag 10. oktober: Yoga X - gjorde alt unntatt den siste delen på ni min som er mest strekking og hvile. Den varer som tidligere nevnt i halvannen time, og det er rett og slett for lenge noen ganger. Begynner å bli bra på tricep-pushups takket være denne videoen, da, det er så mye av det!

Onsdag 11. oktober: Legs & back + Ab ripper x. Denne er mye pullups og vekter på rygg, og en del squats, utfall og wallsit på bein. Magevideoen blir jeg stadig bedre på, det er 25 reps på hver øvelse, og det kommer seg stadig hvor mange jeg klarer det på.

Torsdag 12. oktober:  Kempo X. Boksing og sparking igjen. Den er bra, denne. Blir god og svett, og kobler på magemusklene.

Fredag 13. oktober: Yoga X igjen. Siden jeg hopper over rest days nå kommer denne litt fortere enn ønskelig. ;) Denne gangen tok jeg hele greia på 92 minutter. Blir nok en stund til neste gang, ass.

Mandag-tordag gjorde jeg også en challenge med noen venner, men jeg droppa den på fredag fordi jeg skulle løpe dagen etter. Challengen var følgende, der man øker med 5 hver dag. Starter altså med 5 reps første dagen, og femte dagen er det 25 reps:
- Burpees
- Pushup jacks
- Iso Squat (30 sek dag én, 2.5 min dag fem)
- Pushup cross knee check
Dagen med 20 var sykt slitsomt, ble mye stopping og banning. :P 

Lørdag 14. oktober: Et skogsløp i nærheten av her jeg bor. Jeg hadde som mål å klare det på under 1 time, men det var bittelitt lenger enn før, 9.7 kilometer, jeg har knapt gjort annet enn styrketrening i år, og det er MYE lange og bratte skogsbakker. Likevel klarte jeg det!! Jeg kom i mål på 58.36!! Utrolig fornøyd med det, selv om mesteparten som er med et idrettsfolk og suser gjennom på gjennomsnittlig 40-46 min. Kjempegøy å få det til! :hoppe: 

Søndag 15. oktober: Var veldig støl, så gjorde litt endringer på kalenderen, sånn at jeg fikk X-Stretch. Som er 1 time med veldig rolig tøying og strekking og ro. Det er kjeeedeliiig, men kroppen trengte det. 

Mandag 16. oktober: Core Syngergistics. Digger denne. Pushups, mage, litt iso-øvelser, lette vekter, mange reps. 

Tirsdag 17. oktober: Nettsida jeg streamer fra fucka opp fullstendig, jeg kom ikke inn og det ble påstått av abonnementet var kansellert...og etter en halvtime på chat med kundeservice i USA måtte jeg bare gi opp og ta noe annet enn det som sto på planen, noe jeg hadde på dvd. (hater å gå vekk fra planen!), men det var "heldigvis" bokseøkta som sto der, så da tenkte jeg cardio. Så da tok jeg Sweat Intervals fra Insanity Max 30. Med my maaaan Shaun T. Det viste seg at teknikkproblemene var en velsignelse, for herregud som jeg trengte det der. Masse masse hopping, burpees, utfall og burpee i samme øvelse...full pinne i en halvtime. Man skal skrive ned tidspunktet der man MÅ stoppe, men jeg bare følte meg helt uovervinnelig og kom gjennom hele uten å stoppe. Fantastisk følelse! :trene: Utrolig hvor mange muskler man kan trene og hvor sliten man blir av å bare bruke egen kroppsvekt!!

Onsdag 18. oktober: Skulle egentlig være stretch, men jeg bytta jo om litt, så da ble det Core Syngergistics i dag også. Tok flere reps enn sist, og var igrunn veldig fornøyd etterpå. 

Yoga i morgen, og så begynner jeg på den tredje og siste bolken, som består av 5 uker. Det blir 2 uker på, og så en liten ferie, og så 3 uker til etter ferien. Er ferdig med programmet i slutten av november. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten update igjen!
Altså var det Yoga X torsdag 19. oktober, og merkerlig nok kom jeg også denne gangen gjennom heeele videoen på 92 minutter. To ganger på rad når denne har dukka opp har jeg gjort det! :hakeslepp: 
Fredag 20. oktober var det Chest and Back + ab ripper x. Denne gangen virka ikke lyden igjen, så jeg gjorde sistnevnte i "blinde". har heldigvis en app der det står øvelsene, og har gjort det mange nok ganger til å ikke trenge veiledning. Men den første med vekter og pullups var jeg glad jeg hadde bilde på!

Lørdag 21. oktober: Sto Plyometrics på planen, tok en litt kortere cardio-video som er en plus-versjon inni programmet. Den het Interval Cardio plus. Tok den sammen med kjæresten. Det er så gøy å trene sammen med henne, så blir glad når hun vil være med! :nigo: 

Søndag 22. oktober: Shoulders and arms + ab ripper x. Digger den shoulders and arms-videoen, det er mange gode og skikkelig krevende styrkeøvelser, og jeg prøver å løfte så tungt jeg klarer. Jeg tar blant annet alternating shoulder press med 10 kilo og concentration curls med 10 kilo, og tricep kickbacks med 8 kilo. Og upright rows med 12.5. Ab-videoen i blinde igjen! :P

Mandag 23. oktober: Dobla litt, jeg... Først Yoga x, men stoppa etter 50 min, da er det en tøyedel før de begynner på en bitteliten magedel og så hviledel. Så jeg tok den mest aktive. Så tok jeg en core challenge jeg er med i, med følgende øvelser, 30 sekunder på hver:
- Forarm plank hold
- Weigted c-sit twist
- Side plank hip lifts
- Single leg glute bridge lift
- Forearm pike-up.

Så tok jeg Legs & back, masse lunges og en del calf-raises, som kjennes veldig godt med 12.5 kilo i hver hånd!! Og mye pullups for ryggen, da. Og sååå (etter tur med hunden) tok jeg ab ripper x igjen i blinde!! (Har klaga nå, men de bare "det er ikke meningen at du skal streame fra tven. Merkelig at ALT funker unntatt de videoene, da..!)

Tirdag 24. oktober, altså i dag: Kempo X. Boksing og tempo + core challenge med 45 sec pr øvelse.

Grunnen til at jeg dobler innimellom og ikke har rest days er at jeg reiser bort om en ukes tid, og ikke får trent på fem dager. 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli skikkelig klar for noen dager med ferie! :hoppe: Har ligget i hardtrening de siste dagene slik at jeg ikke blir altfor bakpå med kalenderen, og at jeg kan "rettferdiggjøre" overfor meg selv flere dager uten trening.

Onsdag 25. oktober: Chest, Shouldes and Triceps + ab/core plus (blant annet magetrening fra pullupbar) + Core challenge

Tordag 26. oktober: Plyometrics med 1.5 kilo i hver hånd + core challenge

Fredag 27. oktober: Dobbeldag! Back and Biceps + ab/core plus + core challenge + Yoga X. (92 fuckings min med yoga)

Lørdag 28. oktober: Seminarhelg, sto opp 6 på hotell og hadde treningsrommet for meg selv. De hadde ikke pullupbar, så jeg tok med meg strikk hjemmefra og brukte den festa i et treningsapparat på de øvelsene. Dagen ble da: Legs and back + ab ripper x + Kempo Cardio plus (boksing/sparking). 

Søndag 29. oktober: Chest and back + ab/core plus

Mandag 30. oktober: Plyometrics med 1.5 kilo i hver hånd.

Tirsdag 31. oktober, det vil si planen i morgen: Shoulders and arms + ab ripper x 

Så er det ferie noen dager! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...