Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Gjest gjest- silje

Du er råflink!

Man får ofte resultater av de "halveis øktene" også... Ofte jeg har dårlige dager på trening (nesten alle øktene på ferien, har gitt meg den følelsen!). Men alt hjelper på. Og følelsen etter å ha fullført, er som oftest ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ferie! Den begynte på fredag! Reiser til Italia i morgen, så da blir det en uke med litt uregelmessig trening. Har med meg strikker og det er treningsrom på hotellet, i alle fall! Blir heller ikke noe veiing av mat og telling av makroer. Det blir uvant etter å ha holdt på siden februar. Skulle gjerne hatt litt bedre tid til å få tydelige abs, men er likevel fornøyd med resultatene! Helt fornøyd blir man vel aldri. 

Onsdag var det som sagt siste dag på kalenderen, så da tok jeg Hammer Build Up som er styrke med medisinball, og 10 min ab chisel etterpå, magetrening på benk med både sittende øvelser og planker.

Torsdag testa jeg en ny økt med en av trenerne fra Core de force. Den het Joel's HIIT & Weights og var en blanding av dette. Var anbefalt å bruke tunge vekter, så brukte 10 kg i hver hånd gjennom hele. Økta varte bare 18 min, så jeg tok en annen styrkevideo fra Body Beast, Lucky 7. Det er pyramidestyrke der du trener hele kroppen og bygger opp til 7 reps på alle øvelsene.

Fredag løp jeg på mølla og hadde igjen som mål å klare 5 kilometer på en halvtime. Trengte litt til, men nesten nå! 30.25 tok det å komme til 5 km. Trente mage etterpå, har lagt til det hver dag nå opp mot ferien. Tok en fra Core de force. 5 min core on the floor. Veksler mellom øvelser i sideplanke og lav planke, og skal holde seg på tærne hele tiden. Det gikk akkurat!

Lørdag ble det Bulk back siden jeg har hatt veldig vondt i ryggen pga hvordan jeg sitter på jobb. Det løsna litt. Gøy hvor mye bedre jeg har blitt her. Særlig på pull-ups, selv om jeg bruker bånd, klarer mange flere repetisjoner. Avslutta med en veldig god mageøkt fra 21 day fix, HARD core for abs.

Søndag tok jeg Dynamic Strength fra Core de force, som er mye balanse og masse ulike typer pushups. Og en kjempevanskelig øvelse der man veksler mellom lav planke og skyver seg fram på et vis. Husker jeg har lagt inn video av det før. Etterpå trente jeg abs i 5 min med video fra 21 day fix extreme. Tror den heter Hard-core on the floor.

Mandag tok jeg en styrkeøkt, Bulk Arms. Tungt med sittende hammer curls med 10 kilo! Etterpå tok jeg en gammel video på et kvarter fra et program som heter P90X2. Ab ripper x. Likte den ganske godt, og fikk mindre vondt i ryggen enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra økter som alltid. 

Digg med ferie kan jeg tenke meg! Og Italia er jo fantastisk. Kos deg med carbs og fett 😂 (Pizza😍 Og pasta og oliven olje).  Kan tenke meg det er en overgang til ikke å telle ja, husker det selv fra mine telleperioder-selv om de ikke var på langt nær så lange! Veldig rart men litt deilig etter hvert når man blir vant til det 😉 Du vet jo hvor mye det meste inneholder av hva nå, så man har jo en slags oversikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Gleder meg! Det rareste blir å reise fra hunden vår, som vi aldri har gjort før!

Blir digg med mye spennende mat! Selv om det blir veldig uvant å ikke veie ting. Håper ikke en uke uten ødelegger heller.

Men siden jeg er vegetarianer og ikke tåler gluten håper jeg å finne mat i det hele tatt! Får lete nøye i menyene. :ac:

I dag tok jeg to videoer med Shaun T. Først 360 abs fra Insanity Max 30, 15 min med forsiden og baksiden og sidene av magen. Så fra Shaun week, Ripsanity, den sprø økta jeg har beskrevet tidligere. Blir alltid glad av å trene med Shaun, selv når jeg må ta pauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Nå har jeg ikke skrevet her på nesten nøyaktig en måned. :hakeslepp: Har hatt ferie og begynt å jobbe igjen, og liksom ikke følt meg så motivert tli å skrive. Jeg lager en liten oppsummering, og så skriver jeg en oversikt nederst bare for å ha det et sted. 

For jeg har trent, altså. 6-7 ganger i uka gjennom juli, bortsett fra da vi var i Italia. Da trente jeg en halvtime på et treningsrom som lå inni en hule, på en måte, de hadde bygd det inni steinen på hotellet. Men vi så ikke at det var aircondition der og holdt på å DØ av varme. Ellers svømte jeg hver dag (dog ikke som @Chandra, men noen meter her og der, liksom!). Gikk også ganske mye. Jeg spiste tootaaaalt utenfor planen den uka vi var i Italia, spise sånn halvveis på plan de fire dagene etter det (tors-søn) og var tilbake på planen mandagen etter. Så det ble halvannen uke der jeg spiste omtrent karbodiett. Det var ikke lett som veggis å få i seg nok proteiner i Italia, for å si det sånn...Det var litt godt å ikke tenke på macroer en stund, men det har jo gitt et lite tilbakeslag også. Spiste 200c 50f 125p fra 12. juni til 5. juli (etter å ha fått satt ned carbs litt etter de to første ukene). Så var det da pause, og har spist det samme fra 17. juli til nå, to uker. Skal spise det ut uka og så spørre om det er for tidlig å se endring på magen eller om jeg bør gjøre noe annet.

Treningsmessig etter Italia trente jeg litt forskjellig i 1 uke, mest fokus på styrke og én mølleøkt. 17. juli begynte jeg på det nye programmet Shift Shop. Det er tre uker med intervalltrening. Annenhver dag med cardio som er ganske sportsbasert, og som bruker fire markører på bakken som man skal hoppe mellom og over og løpe rundt, og annenhver dag med styrke med manualer. Det er mange reps, så har for det meste brukt 6 kg, innimellom 8, og 15 på glute bridge. Programmet øker i lengde og utfordring pr uke. Så den første uka var det 25 min pr økt, forrige uke var det 35 og denne uka er det 45.Øvelsene avanserer fra uke til uke, og blir mer avanserte. Liker best de lengste, for øvelsene er mer utfordrende, feks planke med manualer - pushup - row left- row right, opp i stående- curl, squat- sholder press. Neste uke skal jeg legge på en bonusuke som man liksom egentlig skal ta på en annen kalender der man gjentar uke 2 og 3 først og så tar den, men det gidder jeg ikke. :fnise: Da er øktene 50 min lange. 

Det var tungt på mandag denne uka å stå opp tidlig for å trene før jobb igjen, men nå er jeg godt tilbake i rutinen - selv om jeg er trøtt. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre etter Shift Shop er ferdig. Har noen tanker, men må få noen råd fra andre som trener på samme måte til hva som kan være best. 

Egentlig skal man følge en kjempestreng matplan til dette programmet, der det den siste uka kun er "lov" med karbohydrater fra grønnsaker. Men masse er forbudt også, som linser og kikerter og omtrent alt jeg får proteiner fra. Så jeg har valgt å droppe matplanen. Jeg vil heller ikke miste muskelmasse av å spise rart...!

**********

Dette er bare for egen del, liste over hva jeg har gjort siden sist jeg skrev. Sikkert kjedelig å lese for andre! 

5. juli - 12. juli: Ferietur i Italia. Ferien besto av én eneste treningsøkt, mye gåing og svømming og masse carbs! :P
13. juli: La oss seint dagen før etter mye forsinkelser + henting av hund, så sov lenge. Trente Build Shoulders (Body beast) og 10 min ab chisel. Godt å komme igang med vektene igjen!
14. juli: Dirty Dozen fra 21 day Fix. Ganske kul intervalløkt for hele kroppen, styrke. 
15. juli: Hviledag
16. juli: Løp på mølla i en halvtime, klarte neeesten 5 km. Det ble 30.13. Trente abs etterpå, men husker ikke hvilken video.
17. juli: Begynte Shift Shop - Speed 25. Litt for lett, egentlig, men jeg tenkte jeg skulle gjøre det vanskelig, så jeg bevegde meg fortere, tok dypere squats, hoppa høyere og gjorde alt for å få en skikkelig hard økt ut av det. Funka!
18. juli: Shift Shop - Strength 25. Ganske ålreit økt, men fortsatt relativt lett. Brukte 8 kilo på veldig mye av det. 
19. juli: Speed 25 igjen.
20. juli: Strength 25 + Shift Core, en magevideo der jeg fikk til flere øvelser enn jeg er vant til uten å få vondt i ryggen.
21. juli: Speed 25 igjen.
22. Juli: Strength 25 + Shift Core.
23. juli: Shift Mobility - en veldig rolig yoga-ish tøyevideo på 20 min.
24. juli: Speed 35. Likte denne bedre, men er litt ukoordinert. Gikk for samme policy som første uka.
25. juli: Strength 35: Denne likte jeg også bedre, og måtte bruke 6 kilo mer fordi repetisjonene var lengre og mer intense.
26. juli: Speed 35.
27. juli: Strength 35 + Shift Core.
28. juli: Speed 35.
29. juli: Strength 35 + Shift Core.
30: juli: Shift Mobility
31. juli: Speed 45: Mye kulere økt, selv om han noen ganger forklarte øvelsen mens jeg var opptatt med å legge markørene på gulvet. Morsommmere enn de to andre, og ble veldig svett. Brant nesten 500 kalorier.
1. august: Strength 45: Den økta jeg liker best! Minna meg om Shaun T med lange øvelser med vektene, der man gjør mange ting etter hverandre og får brukt hele kroppen. Gøy! 
2. august: Speed 45.
3. august - i dag: Strength 45 + Super Shift Core. Ny magevideo, med bruk av en sandsekk som jeg har kjøpt til et tidligere program. Den var bra, men ble litt vondt i ryggen.

Daaa er dagboka mi oppdatert! :nigo: 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Awww, så snille dere er! :duskedame:

Skal prøve å oppdatere litt oftere nå!

4. august var det Speed 45 for siste gang, fikk veldig teken på alle øvelsene, følte jeg. Liker tempoet og at det er med noen burpees! 

5. august var det Strength 45, og kjæresten spurte om vi skulle trene sammen! Det var kjemegøy! Jeg brukte faktisk 8 kilo pr dumbell på nesten alle øvelsene i siste sett, og det var jeg veldig fornøyd med. Tungt når det er mange moves etter hverandre. Gøy å trene sammen, og hunden vår ble også med, ved å ligge midt på gulvet i treningsrommet og være mest mulig i veien, så vi måtte prøve å komme oss rundt ham på et vis. :fnise: Trente magevideoen Super Shift Core etterpå, og måtte stoppe flere ganger og banne litt over hvor tungt det var! Gikk også en kjempefin tur i ulendt terreng denne dagen! 

Søndag var det rolig, bare tøye-videoen.

I dag la jeg på bonusuka. Super Speed 50. Femti minutter med cardio og disse markørene på gulvet. Måtte ha mange pauser denne gangen, så ble veldig utfordra. Hoppe bortover i squats mens man tar presses med en sandsekk på rundt 9 kilo...! Helt pumpa etterpå, nesten så jeg gruer meg litt til styrke i 50 min med sandsekk i morgen. Dagens kuleste move:
Burpee- pushup-hopp sidelengs-land i pushup-opp og stå-hopp stående sidelengs-ned i burpee med pushup-hopp sidelengs-ned i burpee med pushup - og tlibake. Første runde i 60 sekunder, så 45 og så 30. Oh.My.God. :hakeslepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med bonus-uka nå! Det har vært som i resten av programmet annenhver dag med speed og strength. Førstnevnte er nevnt i innlegget over. Strength 50 er med sandsekk på 19 lbs (i underkant av 9 kilo). Veldig tungt å ta ulike presses og svinger med den. Var også surrenders med sekken på øvre del av ryggen, og så dyp squat og opp i press. Liker best øvelsen der du ligger på ryggen, tar en press, setter deg helt opp, svinger deg rundt i planken, tar en pushup på sekken, og tilbake rundt, press, situp, pushup andre siden. Det er tre runder, først er hver øvelse 60 sek, så 45 sek og så 30 sek. 

På torsdag og søndag var det også med Super Shift Core, mageøvelser med sekken. 

Så altså: Tirsdag Strength, onsdag Speed, Torsdag Strengtg+abs, fredag Speed, lørdag egentlig Strength, men den dagen var vi borte hele tiden, og jeg var utslitt etterpå, så da ble det hvile og treninga flytta til søndag. Da ble kjæresten med, det var gøy! :) Spiste 130 gram smågodt på lørdag - og det passa inn i makroene siden jeg knapt spiste på turen til hundeutstilling vi var på! Første gang jeg har spist smågodt i år. DIGG!!! :danse:

Nå har jeg meg en liten "freestyle-uke" uten program der jeg setter det sammen selv. Løp på mølla i dag tidlig, og.....JEG KLARTE FEM KILOMETER PÅ UNDER EN HALVTIME!! 29.39! Var så sliten etterpå at jeg lå på gulvet og peste som en gærning, og hunden ble alvorlig bekymra! :fnise:

Nå har jeg litt lyst til å ta P90X. Et veldig kjent program, en klassiker med Tony Horton. Det er 90 dager, så det er ganske stort å binde seg til, men har lyst likevel. Men det er en yoga-økt der som varer halvannen time!! Tror jeg kommer til å dele den opp, fikk vite at det var ganske lett.  Kommer et helt nytt program i januar med Autumn Calabrese, så det blir spennende!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så imponert over treningen din altså! Du kjører på som bare det. Tipper du ser stunning ut 😍 

Og ikke minst- 5k på under en halvtime?!!!!! Wow! :nori::link:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Du er råflink altså!! Under 30min på 5km, er sååå bra!!

Og bare: yikes, når jeg ser på treningene dine den siste tiden :rodme: For en trening på deg, altså!

Du kan ta deg ei freestyle uke uten problemer ;) Med din treningsmotivasjon og form, så syns jeg at du kan gjøre det du vil ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flau: Dere sier så mye fint, blir helt flau, hehe!

Stunning vet jeg nå ikke, jeg er fortsatt ikke fornøyd med magen. Men det kommer seg. Har gått ned litt på cutting macros, og klærne sitter på en helt annen måte enn før jeg begynte med makroer. Mer behagelige. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med maten nå fremover, da. Er litt lei av å telle makroer og veie alt mulig, og samboeren maser stadig om når jeg har tenkt å slutte. Samtidig er det noe jeg har sett resultater med, og når jeg skal ta to ganske lange og intense progammer ganske så etter hverandre (henholdsvis 90 og 80 dager, men ikke back to back) føler jeg at jeg burde følge spiseplaner og gjøre ting riktig. Jeg vet jo at om jeg bare spiser som "vanlig" vil jeg ikke få de samme resultatene som jeg får om jeg følger planene. MEN jeg har lært ganske mye om kosthold og å spise det man trenger på dette halvåret også. 

I det programmet jeg tenker å ta er det tre måneder, der den første baserer seg på mye proteiner og å miste fett - basically det jeg allerede driver med allerede. Den neste måneden har mer balanse mellom carbs og protein og mindre fett, mens den siste har mye det samme og mest fokus på karbohydrater.  Så det virker jo som en slags cut-maintain-bulk greie. Så vanskelig å vite hva jeg skal gjøre! :bond: 

Anyway. I går tok jeg Chisel Endurance, helkroppsstyrke med 1-min intervaller. I dag tok jeg Insane Weights fra Shaun Week og HardCoreAbs fra 21 day fix extreme. Følte meg ikke helt på topp, egentlig. Shaun pleier jo å gi meg masse energi, men det ble litt halvveis, måtte ha mer pauser enn vanlig og var ikke helt inni det. Håper det føles bedre i morgen. 

Veldig fornøyd med den løpinga på mandag, da. Skal være med i et lite 5-kilometersløp om ca en uke, så får se om hvor nær den tida jeg greier utendørs. Vanskeligere da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg følte meg litt sånn halvveis etter treninga i går, bestemte jeg meg for å gå tilbake til min Soulmate workout. Max Interval Sports Training fra Insanity. Det er fra et ganske kjent program med Shaun T, det som gjorde ham kjent. Mange ulike sporter, der øvelsene er basert på eller henta fra dem. Basket, amerikansk fotball, turn, sprint, boksing. Moro. Blir alltid glad av den økta. Så da følte jeg meg mye bedre!

Men jeg begynner faktisk å bli litt sliten av å telle og veie alt. Holdt på et halvt år nå. Ser jo at kroppskomposisjonen min har endra seg, selv om jeg ennå ikke er fornøyd med magen, men det å hele tiden tenke på hva jeg spiser, hva det inneholder, hva det veier, hvor mye jeg har igjen.. Det kan bli altoppslukende. Også irriterer det samboeren min veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Hvis det irriterer samboeren din, så er det kanskje en grunn til det? Altså jeg hadde problemer med spisingen en stund, og da var gubben på meg hele tiden angående maten.

Telling av kcal/veiing av maten og slike ting, passer ikke alltid godt inn i ett forhold, spesielt ikke hvis det blir masse "regler" og maniske tanker/handlinger rundt maten og da sliter det også litt på forholdet. Jeg hadde masse nei-mat, og var litt hysterisk en periode og det slet på gubben, for han bekymret seg veldig. Og jeg ser jo nå i ettertid at det var jo en veldig usunn tankegang jeg hadde. Det å hele tiden planlegge og veie maten, gjorde at jeg konstant tenkte kalorier, og bekymret meg hvis jeg måtte innta noe som jeg ikke hadde fått laget selv. For noen fungerer telling/veiing, men for noen (slik som meg) så kan det bli altoppslukende, noe som ikke er så veldig positivt.

Jeg tror du fint kan ta deg en pause fra tellingen. Det er andre måter å spise bra på også, enn å telle :)

Og så kan jeg si en ting angående magen din: den er helt sikkert fin! Jeg har også slitt med magen, men er kommet til det punktet der jeg nå har akseptert den, og da ble det litt lettere å se seg i speilet også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere har et poeng der, altså. Det kan bli for obsessive også. Og det hjelper ikke at 99% av facebook-feeden min er beachbody eller IIFYM, så det er mye trening, muskler, vektnedgang, makroer, "kan jeg spise dette" også videre. Men merker jeg blir så redd for å gjøre feil hvis jeg ikke teller. Ikke få nok utbytte av treninga. Begynte på et nytt program nå, og driver og tenker på om jeg burde følge kosholdsopplegget som følger med, fortsette med cutting macros (gjør det foreløpig) eller gå til vedlikehold - og hva er i så fall det. IIFYM-coachen min avtalte messenger-chat som hun ikke dukka opp til på søndag, så ikke vet jeg. 

Jeg har jo hatt bedre resultater enn tidligere med å faktisk følge en matplan. Jeg har fått mer muskler og kroppskomposisjonen har endra seg til det bedre. Så jeg er veldig fornøyd.  Men jeg blir likevel sliten av det. Spiste smågodt i helga, og det var så godt! Samtidig fikk jeg dårlig samvittighet, og jeg begynner å se hull i den IIFYM-tankegangen om at "if it fits, I eat", for man må jo likevel passe på. Det er ikke mye potetgull eller sjokolade som skal til før man går skyhøyt i feil retning. Og på jobben er det veldig "nå går vi for å kose oss med is/bolle/kake"-tankegang, så det er vanskelig å motstå. Og å i tillegg drasse den matvekta rundt om kring, og bruke dobbelt så lang tid på å lage middag fordi jeg veier alle ingrediensene... 

Grunnen til at min kjære er lei det er mye det at jeg bruker tid på det - at vekta alltid står der - og at hun ofte blir sittende i stua og spise halve middagen sin og vente på meg fordi jeg står på kjøkkenet og veier. :bond: 

Jobber med den aksepten av magen, men det har blitt mye bedre. Både den og selvtilliten! Fortsatt heng når jeg sitter, står i planke etc, men det er jo klin umulig å få lav nok fettprosent til at det ikke er sånn. Det er kanskje LITT aldersrelatert også? 

Takk for fornuftige ord, jenter! :klem: 

Trening:

Fredag: Tok en kampsportvideo fra Les Mills Combat, Power Kata Combat 45. Tre kvarter med sparking og boksing, det er gøy, og var til god hjelp for å bare slappe av litt med trening!

Lørdag tok jeg bare en fit-test som er til det programmet jeg har begynt på nå, P90X, et gammelt, klassisk beachbodyprogram. Det var enkle og målbare ting som jumping jacks, pullups, pushups og wall-sits, og så tar man den igjen etter 90 dager. Det var det eneste jeg gjorde, ellers trente jeg ikke den dagen, og ikke på søndag.

Mandag begynte jeg på P90X. Lange økter, mest styrke, og et man på en måte "må" ha tatt. Det er fra 2003! Så folka ser rare ut, og formatet er 4:3. Og Tony er veldig ung. Han er muskelmann og atletisk, rundt seksti år gammel, men virker som 40. Ser likevel stor forskjell tilbake til 2003! 
Mandagsøkta var Chest & back, som var egentlig bare masse ulike former for pushups og pullups i 1 time. :hakeslepp: Etterpå var det en magevideo, Ab ripper X og jeg er fremdeles støl. Uvant å trene SÅ lenge, men har bygd det opp litt i det siste. Denne magevideoen er annenhver dag i tre måneder, så etter en stund kommer jeg nok til å bytte den ut...!

I dag var det Plyometrics, som Tony kalte "The mother of all P90X workouts", og jeg ble skikkelig svett og andpusten og sånn, men jeg er vant til HIIT med Shaun T, så jeg hadde ikke problemer med å utføre noe av det, egentlig. Men det var i alle fall ganske moro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Fy flate så flink du er!  :nordvesta:

Jeg vil bare legge til litt om mage. Jeg har veldig lav fettprosent og kan vel si jeg er greit trent (er undervektig i følge bmi - dette er naturlig for kroppen min har absolutt ingen spiseforstyrrelser). Men poenget er at jeg allikevel har litt heng når jeg sitter, står i planke osv... Det har nok kommet litt mer de siste årene (er 31 nå). Men poenget er at om det skal bort må jeg bli så tynn at jeg ser syk ut. Så det har jeg bare sluttet å bry meg om! Tror dessuten det syntes best når man ser på seg selv ovenfra og ned. Jeg ser myye bedre ut når jeg har litt høyere vekt, muskler og litt mageheng enn bare tynn og helt flat mage. 

Håper du tok dette som en oppmuntring til å drite i magen og ikke som noe selvskryt eller noe... Jeg har alltid hatt lyst til å veie mer enn det jeg gjør. Jeg vedder på at du ser smashing ut!  :ninuskapus: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Magen vil henge/bule i plankestilling og ved at du sitter, uansett hvor liten fett % du får... Det er nok ikke bare alderen som gjør det, du har jo også hatt en nokså stor vektnedgang for noen år siden som gjør sitt med kroppen. Men når du sitter så får tarmene og organer mindre plass og dermed presses fettet litt mer ut, det som skjer i planken er at tyngdekraften drar alt ned, noe som er nokså logisk. Hvis det er hud som henger, så vil det bare bli verre jo mindre fett % du får. Slik som de som stiller i bikinifitness, ser at fettet krymper ved å telle antall hudfolder på magen når de sitter :fnise:  Og så kan jeg si det slik, at jeg har akseptert magen fordi jeg må ha litt fett i ansiktet. Jeg så på noen bilder fra da jeg veide mindre, og da så jeg uthulet og sliten ut, og når jeg gikk ned etter bulken, så så jeg at jeg ble mer og mer dratt i ansiktet og rynker begynte å komme frem, så da sluttet jeg og bare vedlikeholdt i stedet for å gå ned i vekt. Jeg vil rett og slett heller se fresh ut i ansiktet, enn å ha en perfekt tynn kropp. Dette gjelder sikkert ikke alle, men for meg så har 5kg veldig mye å si for hvordan ansiktet ser ut :P

Jeg kan forstå samboeren din veldig godt, hvis du virkelig vil står etter at maten er laget og bruker lang tid på å få porsjonen din ferdig, så sitter hun og spiser.. Altså, da er jo kosen med maten litt borte? Ett lite tips hvis du absolutt skal telle.. Så kan du telle og veie maten før du lager den, mange matvarer skal jo også veies før det lages.. Så hvis du lager 2porsjoner og så tar du og deler den i 2 før dere spiser? Jeg gjorde det når jeg skulle telle, da ingen her i hus hadde akseptert at jeg skulle stått og styrt på, mens de andre ventet på maten.

Jeg tror at du kan få samme resultater med å ikke telle, men å være bevisst, du har jo også litt peiling nå, så du vet jo hva du trenger. Du har jo bulket og trent med mer styrke, så det er ikke rart at du har bedre resultater nå ;) 

 

Endret av gjest- silje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvor lenge siden er det ikke jeg var innom her sist?? Må uansett bare si: WOW, for en imponerende treningssommer, og ikke minst supergratulerer med 5 km på under 30 min!! Du er rå :mrgreen: Og spennende med nytt-gammelt program du er i gang med, må være ganske så digg med en del mestringsfølelse tenker jeg :) Det er sagt mye klokt om spising og veiing og sånn før her, så jeg skal ikke mase for mye om det, annet enn at noen pauser og tilbakelente skuldre innimellom nok kan være minst like sunt som å konstant telle og veie. Å konstant bli eksponert for andres tilsynelatende suksess og råskap kan bli ganske slitsomt, jeg har i alle fall vært godt tjent med å dykke litt i meg selv og prøve å overse andre en liten periode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...