Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Gratulerer med ny jobb! 

Missunner deg litt det treningsrommet altså Hehe. Ønsker meg det når jeg en gang blir rik og får stor leilighet/hus :phaedra:

God påske! Kos deg med smågodtet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har det gått noen dager siden sist, igjen, ja. 
Tusen takk! :) Gleder meg veldig til ny jobb og til å bli ferdig her jeg er nå. Driver med planlegging av hvordan jeg skal få tid til å trene etter programmet (hvor øktene er ganske lange) og fortsatt rekke en jobb som har dobbelt så lang reisevei...Så eksperimenterer litt og prøver å kutte sekunder der jeg kan. 

Treningsrommet er virkelig en drøm som har gått i oppfyllelse, altså. Det var liksom det og hage som var kravene for hus, hehe! Siden vi ikke skal ha unger får vi bruke penga på oss sjøl! :P

Godteriet var gooodt, men nå er det tilbake til vante ting. Veldig glad i macrotellingen, da, siden det er plass til godteri også, bare ikke de mengdene jeg fortærte på påskeaften. I går fant jeg en eventyrsjokolade i bilen, så da ble det plass til den i regnskapet.

Så, skal vi se...

Lørdag var det egentlig cardio og abs. Men vi var ute hele dagen på tur i skogen og sånt, og jeg liker virkelig ikke å trene seint, så etter litt overtalelse av mine egne ocd-tanker bytta jeg dag og tok hviledag på lørdag. Dermed tok jeg cardio og abs på søndag morgen i stedet. Det funka fint, men det er cardio allerede i morgen igjen, og den videon er egentlig ganske kjedelig, så tror jeg kommer til å bytte den med noe Shaun T- cardio i stedet.

Mandag var det Build chest/tris, i går var det Bulk Legs og i dag Build back/bis. De to build-videoene har jeg ikke tatt siden de første tre ukene av programmet, og wooow så mye tyngre jeg kan løfte nå! Det var moro! :hoppe: Var chinups i den videoen jeg tok i dag, det var overraskende tungt selv med assistance band, har jo ikke gjort det før. Pullups med band går faktisk ganske fint nå. 

Skal en tur til Bergen med bil på fredag, så da blir det forhåpentligvis en tidlig treningsøkt før det - og så den tidligere nevnte cardioen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Grattis med ny jobb da! Håper at du trives i den nye, for det kan jaggu ikke være noe særlig å ha en jobb som en ikke trives med. Jobben tar jo så stor plass i livet, at en nesten må ha det bra der, for å ha et ok liv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Da melder jeg meg tilbake etter å ha vært lenge borte! Skal prøve å følge med med i dagbøker fremover. :) Min egen dagbok blir nok ikke skrevet så mye i. Har en under et annet brukernavn som jeg bruker til akkurat den delen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Silje, det blir så bra med ny jobb! Nå er det bare noen få dager igjen her jeg er nå. Helt enig i at man må ha noe man trives med, ellers blir man helt utslitt av å ha det halvkjipt (eller helkjipt) store deler av dagen!

Så koselig å få kommentar fra deg, Teriaki! Håper du er blitt bedre og at ting går fremover for deg! :klem: 

Har visst fått en greie med ukentlige i stedet for daglige oppdateringer. Jaja, here goes:

Torsdag 20. april: Bytta ut cardioen på planen med Friday Fight Round 1 fra Insanity Max 30. Det er HIIT-trening, og jeg måtte stoppe for første gang etter bare 8.14 minutter. Herlighet så mye hopping og burpees og rare former for plankegreier det går an å ha. Slitsomt, men gøy. Beast abs etterpå.

Fredag 21. april: Trente Build Shoulders før vi dro til Bergen, strevde en del med noen øvelser og måtte gå ned i vekt, men kunne gå opp på andre. 

Lørdag var det Bergenstur og heldigvis treningsfri på planen, og søndag var det Beast Total Body, en styrkeøkt for hele kroppen med kjappe repetisjoner og hurtige skifter mellom øvelsene, og abs etter det.

Mandag: Bulk Chest
Tirsdag: Build Legs (den verste øvelen er å holde vekter, gå opp på benken, gå ned, ta utfall med det beinet du gikk opp med og gjenta på samme side 15 ganger - så andre beinet - og senere i settet med 12 og 8 reps og tyngre vekter.
Onsdag: Bulk Shoulders
Torsdag: Bulk Back

I morgen er det Bulk Arms, lørdag er det cardio, og så er jeg ferdig med 12 uker Body Beast! Tenkte å gå rett over på en ekstrakalender de har som varer 1 mnd, da. Skal Bulke i 1 mnd til før jeg skal cutte. Håper bare det blir tid nok fram til sommeren!!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den benøvelsen hørtes heftig ut! Må jo få en fin booty av slikt? Hehe. Kanskje jeg skal prøve den!

Ang tid kommer det vel an på når sommeren bestemmer seg for å komme.. ;) Men blir nok bra - du er jo flink til å følge programmene dine ser det ut til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Der gikk det over en uke igjen, ja..!
Hehehe, Elvital, ja, det begynner å hjelpe på rompa, altså! Ganske kult! Fortsatt litt stressa for dette med å bulke i hele mai, men det skal jo være verdt det, da! Ser på armer, skuldre og rygg at dette treningsprogrammet har gjort underverker, så blir spennende om det er noe abs under fluffet som kommer med denne bulkinga. Hadde en NSV her om dagen der jeg tok på meg en shorts som jeg kjøpte for flere år siden, men som aldri har vært behagelig, siden den har stramma over lårene og magen selv om jeg fikk den igjen. Nå var den behagelig og satt på en helt annen måte! :nigo: 

Oppsummering siden sist: Var altså bulk arms og Beast cardio på fredag og lørdag den uka, og så var jeg ferdig med programmet og hadde hviledag søndag den uka. Valgte å gå videre uten å ta målene mine ennå - og begynte på Beast Up, en ekstrakalender med et par nye videoer og ellers mye lange økter og tunge sett. 

Det begynte jeg da med for en uke siden. Første video ut på mandag var Beast Up: Chest/shoulders/tris. 56 min, noen litt lange pauser, og mange tunge løft. Innimellom gikk jeg for friskt ut med hva jeg startet med på 15 reps, som gjorde at siden man skal øke hver gang man går ned i reps ikke hadde sjans på å løfte 10 kg pr manual 6 ganger. Men man lærer! :P

Tirsdag: Beast Up legs. 45 min med mye tunge øvelser her også, brukte faktisk 17.5 og 15 kilo på manualene på noen øvelser. Likte den økta ganske godt. :)

Onsdag: Build: Back & Bis. Denne har jeg tatt flere ganger, men den er lang den også - 50 min. Det er både pullups og chinups, og denne gangen klarte jeg alle tre rundene med 10 pullups - og pullovers i mellom settene - uten pause! Men jeg bruker assistband, da, har ikke sjans i havet uten! :fnise:

Torsdag: Cardio-dag. Bestemte meg for at jeg i stedet for cardiovideo skal løpe på mølla i en halvtime hver gang det er cardio. Må få opp løpekondisen igjen etter å ha trent kun styrke i tre måneder om jeg skal klare høstens løp på under 1 time! Så da gjorde jeg det. Starta pent og rolig, 4.36 kilometer totalt på den halvtimen. Etterpå tok jeg en abs-video som heter 10 minute ab chisel. Bruker benken i både plankeøvelser og sittende øvelser. Den kjennes! 

Fredag: Bulk shoulders. Den er fin, kjenner både den og øvelsene ganske godt nå, og ser framskritt nesten fra gang til gang.

Lørdag: Egentlig hviledag, men samboer og jeg hadde jubileum i går (søndag).  Så da tok jeg Build Back and Bis (samme som ons). TUNGT! Men gøy.

Mandag-fredag la jeg også til mageøvelser fra denne challengen her. Da det sto 40 burpees på den dagen jeg hadde løpt på mølla sleit jeg, men kom meg da gjennom til slutt! :nigo: 

I dag var det Beast up back/bis/tris igjen. Mye tungt, altså. Men det er moro å se forbedring også, å ha tallene fra sist tilgjengelig og oppleve at jeg kan øke. En øvelse der jeg mååå ha pause foreløpig er decline press 7x7. Altså, du holder vekter, mens du (for meg som ikke har decline-benk) ligger på gulvet med skuldrene ned og rompa/underkroppen opp. Løft sju ganger, holdt overarmene noen cm over gulvet - gjenta og gjenta sju ganger. Brukte 6 kilos vekter. 

Oooog, har du lest helt hit får du vite at i går ble jeg forlova! :hjerte: 

c247ff635776f4f501ff88b6b079d07d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER med forlovelse!!!!!!!!!!! Så gøy :D 

(endte med å skumlese ned dit - litt gåen i hodet etter lang skoledag hehe, men så ut til å være mye bra trening!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det føles så rart, for vi har snakka så lenge om å gifte oss, og vært sammen så mange år, så nå er det kjemperart at vi liksom har entret en ny fase! Skal få sett på ringer snart, da føles det kanskje mer virkelig!

I går trente jeg Beast Up Legs. 45 min med bein. Den øvelsen som er tyngst, selv om jeg har minst vekt er statisk utfall med hold. Stå i utfallsposisjon og gå ned og opp 7 ganger, hold nederst i 10 sekunder. Gjenta 7 ganger. Brukte bare 8 kg i hver hånd, og det var syyykt tungt. Måtte ha et par pauser. Ellers brukte jeg en vekt på 17.5 kg i sumo squat der man skulle dumpe rompa nedi benken. 

I dag løp jeg 30 min på mølla, starta fremdeles pent, ble 4.45 km. Etterpå tok jeg abs i 10 min med videoen Core 1 fra 22 minute hard corps. Militærtrening der de roper ut repetisjonene. Er 11 øvelser med 11 reps pr øvelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Gratulerer så mye med forlovelsen :nordvesta:Det blir jo kjempespennende med bryllup :) 

Gode økter på deg *som alltid*! Skjønner ikke hvordan du klarer disse øktene dine, kjenner nesten at jeg blir sliten bare av å lese om de :fnise: Neida, bare "litt" misunnelig :fart2: Hehe ;) 

Hvor mye har du lagt på deg? Eller veier du deg ikke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :hoppe: Vi har snakka mye om å gifte oss og planlagt sånn generelt, men vi har jo ikke vært forlova, så det er veldig koselig å endelig være det. Må ha en ring-date på et tidspunkt!

Jeg veier meg, og har prøvd å gjøre det hver dag for å regne et gjennomsnitt på en uke sånn som coachen min ville, men glemmer det litt innimellom. Jeg gikk litt ned i starten før jeg bulka, men da var jeg 56.2 og i dag var jeg 58. Coachen sier det er veldig bra. :nigo:

Det er slitsomt, men gøy også! 

Logging: 
11. mai: Build back/Bis (her har jeg faktisk øvelsene og vektene jeg bruker pr manual):
20170511_074206.thumb.jpg.7030fc82d1be137dc40ef9d5ed9965eb.jpg

12. mai: Egentlig rest day, men jeg skulle på seminar hele helga, og trengte litt krefter. Så jeg trente den hardeste cardio-videoen jeg har med Shaun T: Friday Fight Round 2. Det er supertungt, veldig mye hopping og spretting i alle veier. Måtte stoppe allerede på 8.13.

13. mai. Var på hotell, trente program på morgenen etter kalenderen. Minimini-treningsrom, mindre enn mitt hjemme og mindre utstyr!! :hakeslepp: Men fikk da unna Bulk Shoulders.
14. mai: Hotell nå også, Bulk Back. De hadde ikke pullup-bar, men brukte romaskin i stedet. 
15. mai: Build Chest/tris. 
16. mai: Beast Up Legs. Sååå mye tunge øvelser. Voondt. Men fikk det til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Kjempeflink! Tror ikke jeg hadde gidda å trent, hvis jeg hadde vært på hotell altså. Jeg får noe for meg på reiser, om at usunn mat, teller liksom ikke på tur :fnise: Men det gjør det jo, så jeg jobber med saken, for ellers kan det bli en teit sommer, med ekstrakg som jeg absolutt ikke ønsker :fart2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, det var faktisk noe av det som gjorde at jeg gjennomførte helga på en bra måte, tror jeg. Skulle ha ansvar for et seminar etter en uke i ny jobb, og da trengte jeg energi og selvtillit som jeg fikk fra treninga. Når det er sagt spiste jeg sykt mye kake og sjokolade på den lørdagen - gikk langt over både kalorier og macroer. Men å gjøre det innimellom nå når jeg bulker syns jeg er ok. 

Nå er det bare én økt denne uka og så hele neste uke--og så skal jeg cutte! :hakeslepp: Venter på nye macroer. Coachen har så mange hun hjelper, så noen ganger tar det litt tid. Glad jeg spurte i god tid, i motsetning til sist, da det gikk en uke før jeg fikk macroene og måtte gå på de jeg regna meg fram til selv, og som var for lave, en uke.

17. mai var en deilig og avslappende dag. Godt å hverken være småbarnsmor eller ung og glad i å drikke! :P Sov lenge, fikk opp flagget, lang frokost og så en halvtimes løping på mølla, før jeg tok 5 minute core on the floor, en video der du i fem min går fra lav planke til sideplanke og tilbake med flere ulike øvelser. Irriterende nok klarte jeg ikke å holde meg på tærne hele runden, det har jeg klart før. Men var svett og sliten etter løpinga! 
Gikk også en veldig rolig totimerstur i skogen, og spiste lite før kvelden - sånn at jeg kunne spise hele 900 kcals i kake uten å gå over macroene! :fnise: 

18. mai, altså i går, var det Bulk Back and Bis, der er det mye pullups og noen chinups og litt av hvert. Klarte å øke vekter i noen øvelser. Veldig praktisk at man skal skrive ned hva man har gjort sånn at man kan se bedring eller se hva som var for tungt eller lett forrige gang.

19. mai - i dag: Beast Up: Chest, shoulders, tris. Klarte 12.5 kilo 6 reps og 10 kilo 8 reps på incline press og 10 kilo 6 reps på sittende press. (Altså vekt pr. dumbbell - som da utgjør 25 kilo incline og 20 vanlig til sammen!) :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk jo! :nori: Høres ut som noen bra dager i det siste. Håper helgen blir fin :) Og gøy med cutting snart! Blir spennende å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :nigo: Nå er det en uke siden jeg ba om nye macroer, men har ikke fått ennå. Så jeg sendte en veldig vennlig påminnelse i dag tidlig - men siden hun bor i pasific time-sone er hun ni timer bak oss blir det vel fortsatt en stund til jeg får svar. Blir så stressa av det, siden hun ikke har lest de tre siste mld på messenger (som var direkte chat-svar til noe hun spurte om). Hva skal jeg gjøre om jeg ikke får tallene innen mandag? :ninja: Prøve å ikke stresse for mye, da.

Lørdag løp jeg en halvtime på mølla, 4.7 km. Løp på 10 mesteparten av tiden, saktere i starten og raskere på slutten. Etterpå tok jeg en magevideo med en trener som heter Charleen, som het Ab burn -et eller annet. Jeg får så vondt langs hele ryggraden av å gjøre mageøvelser liggende, så jeg fikk ikke så mye ut av det, siden jeg måtte stoppe hele tiden pga smerter. Utrolig irriterende.

Søndag var det treningsfri, og fullstendig avslapning. Første dag uten trening på to uker, så den trengte jeg.

Mandag var det Bulk Back, fornøyd med pullupsene, men skulle ønske jeg snart kunne klart i alle fall én uten assistance band. Ellers klarte jeg å øke vekter på et par øvelser, så fornøyd med det. I farta nå husker jeg ikke hvilke, da! :fnise:

I dag var det beast up legs, det er så mye tungt!! Helt ferdig etterpå. Kommer nok til å ha trappetrøbbel i morra. Bruker 17.5 kg pr manual på det tyngste nå. 

Både i går og i dag har jeg også gjort burpees. Ble med på en 30-dagers burpee challenge der det er 30 variasjoner. Vi skal ta så mange vi vil av hver, og ta en ny variasjon hver dag. Jeg tenker 10. Jeg klarer jo flere, men om jeg tar 10 som mål vil jeg forhåpentligvis også klare det når det er de vanskeligste øvelsene. Så mandag var det half-burpee (som jeg kaller vanlig, egentlig, siden det gjøres i bb-videoene), og i dag burpee med pushup. Hardt når man gjør det på slutten av en allerede slitsom økt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm, får håpe du får de nye macroene snart.. Men hvis ikke kan du jo prøve å kutte litt forsiktig fra de du allerede har?

Har du prøvd negative pull ups? De føler jeg har hjulpet meg veldig - og de hjalp jo skikkelig på han treningskompisen min. Han gikk fra å "dette" ned etter et par sekunder på negativ til å nå ta rundt 4-5 på rappen!

Viktig å passe på hvile også -  kroppen trenger det vet du ;)

Burpee challenge høres tøft ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har jeg fått svar fra coachen nå! Chatta med henne i sta, midt på natta for henne! Hun fikk meg til å selv regne ut macroene med litt veiledning, følte meg sååå flink! :fnise: 

Jeg skal beholde proteinene, gå ned på fett og carbs, siden jeg trener såpass mye som jeg gjør. Hun foreslo å gå til maintenance først for å beholde mest mulig muskler, men jeg sa at sommeren i Norge er så kort, at skal jeg kunne vise noen resultater fra dette må jeg gjøre det nå, for i august er det kaldt igjen, hehe! Kopierer fra oppsummeringen her så jeg har det et sted:

Bulking macros was:
2230 cals
275 carbs
70 fats
125 proteins

Cutting macros:
1900 cals
238 carbs
50 fats
125 proteins

Negative har jeg ikke prøvd noe særlig. Jeg må klatre opp for å nå den baren, men jeg kan kanskje klatre opp, stille meg i holdende posisjon og senke meg ned? Så på youtube at det funka å starte med å hoppe, men det får jeg ikke til sånn som den står nå. 

Hvile-swile---neida. Joda.
Tok en økt som heter Lucky 7 i dag. Ikke tatt den før, det var egentlig fri i dag, og eg pleier å bumpe kalenderen oppover sånn at jeg får fri søndag i stedet, men siden det er siste uka bare putta jeg inn denne, som er en bonusøkt. 24 min, men jeg holdt på lenger, fordi jeg brukte mer tid per øvelse. Det var 7 øvelser, 7 sett på hver og 7 repetisjoner. God beskrivelse av hele økta her! For eksempel, første øvelse:
1 pushup med ene armen frem
1 pushup med andre armen frem
reis deg opp med dumbells foran deg og squat en gang. 
Neste runde er det to pushups på hver side osv. 7 ganger.

Etterpå var det dagens burpee-challenge: Super burpee. Tok på two-count. som vil si:
Squat to ganger. Hopp ned i planke. Hopp med beina inn to ganger. Ta to pushups. Hopp med beina inn to ganger. Hopp opp i stående. Hopp. Hopp ned i squat to ganger. Det er EN rep. Tok ti. 

:svett: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som bra makroer det ;) Godt du fikk tak i henne til slutt!

Prøv på negative slik du sa. Bør merke forskjell på noen uker ;)

Herregud for en burpee. Ikke tale om at jeg hadde giddet:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Du er jo kjempesterk jo :hoppendeglad:

1900 kcal, er veldig bra! Det er en fin start frøken ;) 

Hvordan føler du bulken var? Forstod det slik at du var litt redd for å spise for mye før, når du ikke telte kcal/makroer?

For en deilig 17mai dere hadde :hjertesmil: Våres var rett og slett blæh. Men sånn er det jo bare av og til. Jeg så noen som var på joggetur den dagen, og jeg var såååå misunnelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...