Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Ja, da får jeg marspakka! Håper det er mest treningsrelaterte ting i den, ikke bare sånn sukrin og greier. Så et bilde av en pakke etter å ha bestilt, nemlig, men mulig det var av en sånn slags sunnhetspakke de også hadde til engangsbestilinger. Sånt passer vel ikke helt inn i den minimalistisike tankegangen, nei! :P

Nå har jeg bestilt personlig veiledning av en av IIFYM-ekspertene. Maila henne på fredag, men vet ikke hvor lang tid hun bruker. Tror faktisk hun driver med dette på heltid (det kosta $35 dollar), så spørs hvor mange hun har på lista. Fikk ikke noen dato. Så foreløpig har jeg gjort som sist gang, brukt Body beast sin kalkulator til å finne kaloriene og så justert prosentene etterpå for å få macroer. Det blir ikke optimalt, men det holder til jeg får nye tall. Jeg gikk faktisk ned 800 gram på de tre ukene, så nå når jeg veier 56.2 skal jeg spise 1886 kalorier i stedet for 2000. (Men lurer på å justere litt opp, fordi jeg fikk 1900 sist og justerte opp til 2000 pga flere kalkulatorer ga ulike svar). Det skal fremdeles være 50/25/25, jeg går nå inn i bulk! Litt skummelt!! Syns liksom det er litt rart å skulle spise litt mindre enn jeg har gjort de siste 3 ukene når jeg skal i bulk? Men skal ikke gjøre det veldig hardt, følger jo en plan som går med på ripped enn på huge. (Sorry all engelsken, det høres kleint ut, men det er de orda jeg leser hele tiden!)

Macroene mine er da (fram til jeg får mer konkrete tall):
Karbohydrater: 236g (hadde 250)
Protein: 118g (hadde 125)
Fett: 52g (hadde 56)

Når jeg får tall endrer jeg igjen, da får jeg forhåpentligvis best resultater. Nå er det 5 uker med bulk og så 4 uker med beast. Eller cut, da. 

Trening: 
Fredag: Build chest/tris
Lørdag: Build legs
Søndag: Tempo back/bis
Mandag: Bulk chest

Jeg trenger de manualene som skal komme altså, må pause ofte for å skru skruer av og skiver av og skruer og skiver på, veldig styrete. Klarte å ha 9 kilo i flere armøvelser nå, altså pr manual. I dag begynte som nevnt bulk, og da er det 1 muskelgruppe pr dag. I dag var det altså chest. Det var litt slitsomt at det var mye incline, for da må jeg bruke fitnessball, og den rulla sin vei og jeg måtte bytte vekter og greier. Men kjenner det godt i både armer og ovekropp, og veldig fornøyd med en drøss decline pushups 15 - 12 - 8. 
Håper leverandøren tar kontakt i dag og sier når de kan levere manualer!!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bulk Legs i dag. Den kommer til å gjøre det vanskelig å gå i morgen og i over i morgen! Masse utfall og ganske tunge vekter (tatt i betraktning at jeg ikke har kjempetunge ennå). Likte økta, da, svetta og brant mye, og det hender på noen av disse styrkeøktene at jeg ikke brenner så mye. Er jo vant til cardiotrening for det meste.

Er veldig spent på å få tallene mine på macroer fra treneren, det blir mye mer til å stole på enn det jeg har gjort hittil. Jeg har jo ikke bare gjetta, men jeg blir veldig usikker siden ulike kalkulatorer sier ulike ting. Nå er klokka halv to og jeg har bare 27 gram protein igjen, liksom....Men det vil i alle fall hjelpe at jeg følger med på dette enn om jeg bare hadde trent, spist som før og fråtsa i helga. Ikke sant? 

I morgen armer, på torsdag cardio. Shaun T tiiiid!! :hoppe: På fredager er det rygg, på lørdager skuldre og på søndager hvile før man er i gang igjen med bryst mandag og bein tirsdag. Fem uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulk arms i går. Det var ganske moro, jeg fikk veldig "pump" som jeg lærte her inne at det heter etterpå, altså veldig tydelig bicep. Likte spesielt en der man sitter med ene armen lent på innsiden av låret, og bare tar curls, med ulike antall reps og vekter. Da gikk man opp i vekt og ned i reps på ene armen: 15 - 12 - 8 reps og så andre, og så opp igjen 8 - 12 -15.
Brukte da manualer på 3.5 kilo på 15 reps 6 kg på 12 og 7 kg på 8. 

I dag var det cardio - det vil si dagen der jeg dropper Beast Cardio og tar noe med Shaun T i stedet. Valget falt på Speed 3.0 fra T25. Det er masse burpees, med to runder med øvelser. Første runde gjentas 3 ganger, så gjentas andre runde 3 ganger og til slutt settes de sammen og gjentas to ganger hele veien gjennom, men med færre repetisjoner pr øvelse. Det er mye forskjellig, men de ulike burpee-versjonene (som på det meste gjentas 6 ganger og på det minste 2) er:
- Ned i planke, ta to pushups, reis opp
- Ned i planke, plank walk til høyre, plank walk til venstre, reis opp
- Ned i planke, spider lunge opp med høyrebeinet og så med venstrebeinet, reis opp
- Ned i planke, pushup-jack to ganger (pushup foran, jumping jacks med beina), reis opp
- Ned i planke, to pikeups, reis opp
- Ned i planke, ski abs (hopp langt til høyre med bøyde bein, opp til midten, langt til venstre og midten) reis opp
- Ned i planke, reis opp, spark med strakt bein med høyre og strakt bein med venstre

Etterpå var det Beast Abs, tok den nyeste versjonen, der det er damer i castet. Er mage- og plankeøvelser der du blant annet holder en vektskive. 

I morgen er det rygg og på lørdag skuldre. Håper jeg snart får de nye macrotallene mine, en uke siden jeg sendte inn i morgen!
Og utstyret, da...de sa de kanskje kom i dag. Eller i morgen. Who knows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag var en stor treningsdag for meg: Da kom endelig alt utstyret, alt ble montert, og nå mangler vi bare speil, så har vi et komplett treningsrom!! :D Vekter 2-20 kg manualsett, power tower med pullups/chinups-stativ, dipsststiv og sånn jeg ikke engang vet betegnelsen for, men du har underarmene på hver sin pute og holder i et håndtak og tar beina ut og inn/opp og ned. Og mølle, da. :hoppe: Jeg trente Bulk Back på morgenen, for jeg visste ikke når de skulle komme. Mye gode ryggøvelser som jeg ble støl av! Liker dårlig det som foregår med incline, for da må jeg bruke ball og ikke benk, (siden benken min er flat), og det syns jeg ikke funker så bra. Lørdag var det Bulk Shoulders - med nytt utstyr! Klarte upright row med 10 kilo i hver manual på det ene settet. (8 reps). Var så gøy å trene med nytt utstyr!! 

I dag var det Bulk Chest igjen, morsommere nå når jeg har flere vekter å ta av og ikke må stoppe for å skru plater av og på. Mye incline, da, men det gikk greit. 

Har også fått tallene mine fra IIFYM-coachen. Hun mente at jeg burde ligge på bulk i minst 3 måneder og så en cut i halve tida av det, men hun sa også mye positivt om hvordan hun syns kroppskomposisjonen min er nå og at jeg allerede ser bra ut, noe som jo er litt vanskelig å se selv. Hun går høyre i både kalorier og macroer enn det Body beast kalkulatoren gjorde. Planen min, siden jeg jo vil fullføre dette  programmet, er å fortsette de neste 4 ukene med Bulk, men å ha det oppsettet hun ga meg, ikke det jeg fant selv med Body beast (som bare gir deg prosenter - 50% carbs, 25% fett og 25% protein - opplegget nå er mer spesifikt til meg konkret, ikke så generelt). Jeg får spise mer fett, yay! :nigo: 

Etter de fire ukene (det er fem, men jeg tok jo den ene uka med 1900 kcal og andre macroer), skal jeg gå på cut i tre til fire uker (hvis jeg da ikke føler jeg trenger å bulke lenger) og så over på maintenance etter det. Nyte tida jeg får spise mye og nesten hva jeg vil! Skal ikke cutte lenge, det tror jeg ikke er nødvendibg. Man skal jo egentlig bulke lenger enn man cutter, men jeg har på en måte hatt en sakte oppbygging, siden jeg hadde 2000 kcal første tre ukene, så 1900 5 dager og nå disse.

Macroene mine nå:
Kalorier: 2200
Karbohydrater: 268
Protein: 125
Fett: 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Å så godt å lese at du faktisk skal bulke! Skikkelig... Altså,, 1900kcal er ikke å bulke.. Jeg tror du skal høre på hun coachen jeg, fordi jeg tror nok du ser veldig bra ut! Og det bør du ta til deg. Det er så dumt at vi ofte ikke ser det selv, men slik er det vel bare, tror jeg ;) 

 

Så bra at utstyret kom! Tipper det er en lettelse å få alt er i orden nå - i hvert fall treningsrommet som er et veldig viktig rom ;) Gubben min prøver jo titt og ofte å bruke rommet mitt som "lagringsplass",, det går ikke:rasende: Så jeg lemper alt ut på hans bod (som er større, enn mitt rom), så får han rydde opp selv. Treningsrommet har utrolig stor verdi for meg, det er på en måte det rommet som jeg liker best, siden det er det rommet jeg bruker på å rydde opp i tanker og følelser ;) Så uten det, så vet jeg ikke om jeg hadde kommet så langt som jeg er i dag med tanke på stress og alt det psykiske, tragisk.. men sant:fnise:

Endret av gjest- silje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg syns det var så rart, @gjest- silje, at jeg liksom i følge det jeg regnet ut ved hjelp av body beast skulle starte med 2000 som en slags vedlikehold/sakte oppbygging og så ned til 1900 bare fordi jeg hadde gått ned 800 gram. (Egentlig var det fra 1900 til 1885, jeg gikk opp selv). Men du tenker at 2200 er ordentlig bulk? Coachen mener også jeg skal ha 2000 i vedlikehold, som jeg syns høres litt mye ut fordi det er bare 200 unna bulk-kaloriene, men vi får nå se. Er i alle fall fornøyd med å ha 70g fett, haddde 56, og det var så lett å gå over. Tenker uansett at macroene er viktigere enn kaloriene.

Tror du det kommer til å funke å gjøre dette i 1 mnd? (Som er resten av bulk-fasen i programmet). Nå angrer jeg nesten på at jeg har valgt lean schedule og ikke huge. Men kan ikke bytte halvveis uti, så kanskje jeg prøver den andre til høsten. (Orker ikke ha veldig strengt treningsregime om sommeren, for da vil jeg kunne variere mer). Det er forøvrig de samme videoene på begge de planene, men lagt opp i ulik rekkefølge, pluss at jeg antar Huge har mer kalorier, men nå får jeg jo det likevel. Føler meg fortsatt skikkelig newbie på dette!

I dag var det Bulk Legs. Brukte 12.5 kilo pr manual på flere utfalls- og squatøvelser. På en sånn der du står i utfall og bare går opp og ned fikk jeg vondt i bekkenet, eller underlivet på en måte, sånn i beina på innsiden av eh, beina. Googla litt, og det sto egentlig bare ta pause og vent 4-7 dager før du gjør øvelsen igjen, så håper det går bra. Litt vondt ennå, ble det på 15 og 12 reps med tunge vekter.

Jaaaa, elsker at treningsrommet er ferdig! Nå har vi bodd i huset siden oktober, så det var virkelig digg å få det rommet som er viktigst for meg opp å gå med alt utstyr. Har ikke fått testa hverken mølle eller power tower ennå, men vurderer mølle i morgen når det er cardiodag. 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt vondt på innsiden av beina ned mot underlivet etter leg day. Kjente det første gang for et par uker siden da jeg gjorde bulgarsk utfall, men i går merka jeg det mest på sumo. Håper det har tenkt å gi seg. Merker vondt når jeg går. Hadde egentlig tenkt å prøve mølla i morra for cardio, men kanskje ta en cardiovideo i stedet, så det ikke blir så monoton bevegelse som både ren styrketrening på beina og mølle er. Skal ikke ta Beast Cardio i alle fall. Den er ikke så kul og den har mye squats. Squats og utfall skal få en ukes pause så dette ikke blir en skade..! Ikke så lett å hvile det området hundre prosent når man må gå steder (og turer med hunden), da....!

I dag var det bulk arms, og den liker jeg egentlig veldig godt. Mye biceps og triceps som får kjørt seg da. Det rare er at jeg syns 8-kilosmanualene mine kjennes tyngre ut enn 9-kiloene jeg brukte før (de med skruskiver fra XXL). Og jeg veide dem for lenge siden, så det burde faktisk være ni. Uansett brukte jeg nå for det meste enten 4-6-8, 6-8-10 eller 4-6-7 kilosmanualer avhengig av øvelsene. 

Lagde veganske proteinpannekaker i går som jeg hadde til frokost i dag. Toro grov glutenfri melblanding, banan, vegan Shakeology, bakepulver og mandelmelk. Goooodt!! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, her var det lenge siden sist innsjekk! Tror nesten jeg må gå punktvis frem her jeg :mrgreen:
- HIPP HIPP HURRA, gratulerer så mye med dagen som var! 
- god bedring til horsie, håper det går fint - aldri gøy med syk hest :(
- jeg er supermisunnelig på treningsrommet, selv om det har vært litt bumps in the road med levering og montering og alt det der! Drømmen er å få til noe lignende hvis jeg en gang skulle få nok plass, med speil og greier! 
- jeg er, nok en gang, dødsimponert over både trening og mat, du har jo så vanvittig stålkontroll! Blir spennende å følge bulkinga fremover, så greit med ordentlig oppfølging/info fra hun coachen, vil tro det gjør det litt lettere å "stole" på opplegget! 

- og sist, men ikke minst - ikke stress så med hva du ser i speilet! Jeg er sikker på du ser smashing ut, og med maten og treningen du legger opp til kan det jo ikke bli annet enn bra:hoppe: Jeg merker det jo godt selv også, og tror nok andre ser forandringene bedre enn meg, i alle fall noen av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje
På ‎07‎.‎03‎.‎2017 den 11.11, Rainbow skrev:

Nei, jeg syns det var så rart, @gjest- silje, at jeg liksom i følge det jeg regnet ut ved hjelp av body beast skulle starte med 2000 som en slags vedlikehold/sakte oppbygging og så ned til 1900 bare fordi jeg hadde gått ned 800 gram. (Egentlig var det fra 1900 til 1885, jeg gikk opp selv). Men du tenker at 2200 er ordentlig bulk? Coachen mener også jeg skal ha 2000 i vedlikehold, som jeg syns høres litt mye ut fordi det er bare 200 unna bulk-kaloriene, men vi får nå se. Er i alle fall fornøyd med å ha 70g fett, haddde 56, og det var så lett å gå over. Tenker uansett at macroene er viktigere enn kaloriene.

Tror du det kommer til å funke å gjøre dette i 1 mnd? (Som er resten av bulk-fasen i programmet). Nå angrer jeg nesten på at jeg har valgt lean schedule og ikke huge. Men kan ikke bytte halvveis uti, så kanskje jeg prøver den andre til høsten. (Orker ikke ha veldig strengt treningsregime om sommeren, for da vil jeg kunne variere mer). Det er forøvrig de samme videoene på begge de planene, men lagt opp i ulik rekkefølge, pluss at jeg antar Huge har mer kalorier, men nå får jeg jo det likevel. Føler meg fortsatt skikkelig newbie på dette!

I dag var det Bulk Legs. Brukte 12.5 kilo pr manual på flere utfalls- og squatøvelser. På en sånn der du står i utfall og bare går opp og ned fikk jeg vondt i bekkenet, eller underlivet på en måte, sånn i beina på innsiden av eh, beina. Googla litt, og det sto egentlig bare ta pause og vent 4-7 dager før du gjør øvelsen igjen, så håper det går bra. Litt vondt ennå, ble det på 15 og 12 reps med tunge vekter.

Jaaaa, elsker at treningsrommet er ferdig! Nå har vi bodd i huset siden oktober, så det var virkelig digg å få det rommet som er viktigst for meg opp å gå med alt utstyr. Har ikke fått testa hverken mølle eller power tower ennå, men vurderer mølle i morgen når det er cardiodag. 

 

2200 kcal er ikke mye. Men det er en liten kontrollert bulk, og ja det vil funke til at det bygge deg opp, husk at jenter ikke kan bygge mange kg i muskler pr år, så det er ikke snakk om at en får ekstremt mye muskelmasse ved en bulk - det tar mange år, hvis en får det i det hele tatt da! Men hvis en stopper opp i styrke/muskelmasse, eller ønsker en litt kjapp forandring, slik som du, så er det en fin måte å bulke på. Så jeg synes at det er bedre at du prøver lean schedule først og heller prøver deg på huge senere, da vet du også mer hva du går til. For det er jo ikke sikkert at du trives med mer muskelmasse, en ser jo fort litt større ut, for det om midjen blir mindre, så blir over/underarmer større og en blir større i rompe/lår/legger, så å ta det med ro, slik du gjør nå, er egentlig bare bra :) 

2000kcal er "vanlig" for jenter å ligge på, men det kan være mye med tanke på høyde/vekt og alder, treneren din mener sikker at det er vedlikehold for deg, fordi du er så aktiv og trener hver dag + turer, så du skal ikke se bort i fra at det er passelig for deg med 2000 i vedlikehold senere med mer muskelmasse, som fører til høyere forbrenning. Men det kan du justere etter hvert.

Det er en del å sette seg inn i, jeg husker at jeg "stresset" en del i starten, og var livredd for å legge på meg. Men vekta har ikke alt å si altså, jeg lover deg :) Ta bilder og følg med, så skal du se at kroppen forandrer seg med all den jobben du legger i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, @gjest- silje, det var godt å få en bekreftelse på at jeg er i gang med noe riktig. Jeg informerte treneren om at jeg har en stillesittende jobb, men at jeg går mye med hunden og sånt. Syns først 2000 i vedlikehold høres mye ut siden jeg ikke er så høy, jeg er 164 cm. Men jeg får se om tre uker når jeg i alle fall i følge kalenderen er ferdig med bulken. (Men vurderer en ekstra uke siden jeg lå på 1900 første uka før jeg fikk macroene mine). Blir spennende å se fremover, i alle fall. Var litt redd jeg skulle ligge på sykt mye proteiner og lite carbs i cut-fasen, men selv om det er mer proteiner er det fortsatt mest carbs. Som er bra, siden det er bortimot umulig å finne mat som er kun proteiner som veggis uten å ty til pulver. (Jeg bruker det også, altså, men mat er jo best). Uansett, fornøyd med macroene, i helga bygde jeg all maten rundt en gluytenfri vaffel og liten Stratos! :P

Glemte visst å skrive utover uka:

Torsdag: Cardio-dag, tok Pure Cardio fra Insanity, og selv om dette ikke er en "hold på så lenge du klarer før du må stoppe"-økt, og de har tøying etter tre HIIT-oppvarmingsrunder, prøvde jeg å komme gjennom. Måtte imidlertid gi tapt på aller siste øvelse, pushup-jacks. Etter det tok jeg Beast Abs. Vi "får lov til" å spise kaloriene som forbrennes under cardio, fortrinnsvis via carbs, men kan flytte dem rundt. Så da ble det 2600 kalorier den dagen. :spise: 

Fredag: Bulk Back. Fikk tatt pullups i power tower'et mitt for første gang! Det var moro. Jeg bruker da (selvsagt) pullup-assist band, (dette her) festa så det henger litt lenger ned en halvveis mot bakken.  Det var et superset med pullover på benken med en manual, fulgt av 10 pullups tre ganger. Så altså å ligge med bare skuldre, litt rygg og hodet på benken, ta en manual over bak hodet og tilbake. Det ble sånn:
Pullover: 19x 6 kilo
10 Pullups
Pullover: 12x 8 kilo
10 pullups
Pullover: 8x10 kilo
Pullover 8x8 kilo
10 Pullups
På slutten hang jeg og venta på å klare hele settet, hehe! 

Lørdag: Bulk Shoulders.
Mandag: Bulk Chest. Går opp på en del øvelser allerede, men må ikke være for overivrig ettersom repetisjonene som oftest er 15-12-8  med økning av vekter, og tar jeg for mye når det er 12 reps klarer jeg ikke å gå opp i vekt på siste runde. 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt i gang med ny uke, og nå ser det ut til å endelig bli vår også. Har jo ikke vært noe særlig med vinter, så det er virkelig like greit! 

I går var det Bulk Legs igjen. Jeg tok en litt lengre oppvarming, sånn fem minutter med rolige lunges og høye kneløft, jogging på stedet og jumping jacks. Var også litt mer forsiktig med vektene under static lunges som var der jeg fikk mest vondt sist + alternating side squats. Så der tok jeg litt mindre vekter enn sist. Dette til sammen gjorde at jeg ikke fikk vondt i det hele tatt, yay! :danse: Ellers en skikkelig tung og fin økt, særlig siste øvelse, når beina er helt gelé...tåhev eller hva det heter på norsk. Stå på det ene beinet med det andre beinet opp, krysset bak det andre ved ankelen, og holde en vekt i i den hånda som er på den siden du har beinet opp. Så holder man seg fast i noe, og tar 50 repetisjoner pr side..!!

I dag var det Bulk Arms. Mange øvelser med mange repetisjone (hele dette programmet har en greie med 15 - 12 - 8). Men klarte likevel å øke på noen øvelser. Liker best static one arm curl når man sitter og lener overarmen på innsiden av låret. Leste mailen fra coachen igjen og så jeg egentlig skulle veid meg hver dag i to uker for å få et gjennomsnitt av om jeg går opp eller ned eller blir på samme vekt. Det har jeg ikke gjort, så håper det funker å bare gi noen anslag. 

Syns dette programmet går mye fortere enn jeg så for meg at det skulle, selv om det er under halvveis så er jeg allerede to og en halv uke inn i Bulk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Er det splitt program du trener?

Høres ut som en god økt du har hatt! Hvordan synes du det går med spisinga? Er det fremdeles "store" mengder, eller føler du at du har tilpasset deg nå?

Tåhev er når en står og løfter anklene opp, slik at en ender med å stå på tå, og senker sakte ned og så opp igjen.. Tar du tåhev pr fot? Hehe,det hørtes tidskrevende og tungt ut ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av øvelsene er splitt, noen er andre typer set. For å være helt ærlig har jeg fremdeles ikke hele terminologien inne siden jeg bare gjør som treneren sier! ;) Men det er som oftest enten repetisjonene 15 - 12 - 8 og en økning i vekt, eller det samme først og så ned igjen 8 - 12 - 15 og gå ned i vekt. Noen ganger er det statisk med 5 og 5 repetisjoner 5 ganger. For eksempel i dag var det roing med en arm og manual, 5x5 på hver side. Da brukte jeg 10 kilo.

Jeg syns det er digg med så mye mat! Begynner å bli ganske flink til å beregne, men står en stund på kjøkkenet på kvelden med MyFitnessPal og regner ut for å få de siste macroene til å gå opp. Får plass til noe godt innimellom også, som kake, sjokolade eller chips, men ikke de store fråtsemengdene jeg pleide å spise. Så det hjelper veldig på å være restriktiv. Har også blitt mye mindre oppblåst. Men føler fortsatt at jeg er sulten innimellom og kunne spist kontinuerlig omtrent! :P Nå har jeg skrevet opp lunsjen for i dag, så etter den har jeg igjen 154g karbohydrater, 32g fett, 39g proteiner og da blir det 992 kalorier. Så håper jeg får inn en god midag der uten at det blir null plass til en god kveldsmat også!

Ja, i den øvelsen der er det tåhev pr fot. Så du står på ett bein og holder det andre inntil det som heves. Og holder en vekt på den siden du ikke står på. 50 reps er tuuungt!

I går var det cardio, da tok jeg Max Out Sweat fra Insanity Max 30, og herregud som kondis er ferskvare! Måtte stoppe første gang etter 6.5 minutter, og mange ganger underveis. Merker jeg holder ut mye kortere enn jeg pleide. Så jeg vurderer å legge inn litt mer cardio innimellom, var jo så fornøyd med å ha bra kondis, og vil ikke miste formen på det helt. Tok Beast Abs etterpå, 11 min med god magetrening. 

I dag var det Bulk Back, liker så godt at hele økta begynner med pullovers og pullups! Var drittungt på siste runden med 10 pullups nå, så de to siste ble litt sånn halvveis, selv med mye hjelp fra assist-band, men det er kult å få gjort øvelsen ordentlig, i stedet for å ha strikk i døra og gjøre en mildere versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle jeg følger dagbøkene til her inne: Beklager at jeg er så dårlig på å svare i dem! Får liksom aldri tid!

Lørdag: Bulk Shoulders
Søndag: Fri
Mandag: Bulk Chest
Tirsdag: Bulk Legs med 5 min rolig jogg på mølla først
Onsdag: Bulk Arms

På noen øvelser på disse videoene kan jeg øke i vekt, andre må jeg være likt som sist uke. Jeg tok sumo set på 5x5 reps med 15 kilo på Bulk Legs, i alle fall. Ellers bruker jeg stort sett 4-6-8 eller 6-8-10 på de fleste ting, 12.5 på noen beinøvelser.

I morgen er det cardio, og da tenkte jeg å faktisk ta beast cardio og ikke bytte den ut med noe annet som jeg har pleid å gjøre. For se om jeg angrer etterpå, den var kjedelig første uka! :P 

I går fikk jeg en pakke fra Tights, og så viste det seg at jeg ikke så nøye nok på varedeklarasjonen og at pannekakemiksen til proteinpannekakene inneholder hvetemel, som jeg ikke tåler. Gah...! Noen som har en glutenfri variant og vil bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag var det cardio, og for første gang siden uke 1 tok jeg Beast Cardio som er den som faktisk står på planen. Den er ganske ålreit. Bruker vekter litt, med lav tyngte, så jeg tok 4 kg. Weighted burpees er bra. Det var ikke akkurat Shaun T, men i går var det helt greit. Ble jo faktisk sliten selv om jeg ikke trengte pause og ikke brant like mye som på en HIIT-video. Tror jeg skal ta denne neste torsdag også. Etterpå var det 11 min med magetrening og Beast Abs.

I dag var det Bulk Back. Den liker jeg pga pullups'a! :) Og jeg klarte å øke litt vekt. Nå bruker jeg 10 kilo pr manual på reverse grip row når det er 8 reps. Og på superset med 5x5 reps og one arm row brukte jeg også 10 kilo. På deadlift 8 reps brukte jeg 12.5 pr manual. 

Regner dere pr manual eller totalvekt? Høres jo liksom kulere ut at jeg tok reverse grip row med 20 kilo og deadlift på 25, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk! :) Det føles mest oversiktlig å skrive ned det, ja, så da fortsetter jeg med det.

Veide meg i dag og har ikke gått opp noe i de tre ukene jeg har bulka...Nå er jeg oppe i 2230 kalorier (og som oftest går det mellom 50-130 over fordi macroene er mer nøyaktige enn kaloriene). Gikk opp med 75g ekstra karbohydrater fra og med lørdag. Mulig jeg må øke enda mer. Fortsatt litt usikker på når jeg skal regne bulk-start fra. Nå gjør jeg det fra den uka jeg fikk hjelp med macroene, men jeg spiste jo etter macroer før det også i fem uker, bare ikke den samme fordelingen. Mindre fett før enn nå, feks. Men kjenner jeg stresser litt med sånne anledninger som det blir flere av mot sommeren, der jeg kan bli bedt steder uten å ha oversikt over hva jeg spiser, og hvis jeg bytter jobb - kan ikke stå med matvekt i en stor kantine selv om jeg er på cut når den tid eventuelt kommer. 

Anyway, en kort oppsummering av de siste dagene: 
Lørdag: Bulk Shoulders og tur i skogen i ulendt terreng (nå er det bare to dager igjen før båndtvang! :( )
Søndag: Fri, men agilitytrening med litt løping.
Mandag: Bulk Chest
Tirsdag: Bulk legs - brukte bare 8, 10 og 12.5 som vekter, fornøyd med 12.5 pr manual i statisk utfall eller hva det heter på norsk. Og en manual på 15 kilo i 5x5 sumo squat. 
Onsdag: Bulk arms. Økte på noen av øvelsene til å ha 6 som letteste, 8 som middels og 10 som tung. 

Torsdag, fredag og lørdag igjen, så er jeg ferdig med bulk-fasen på programmet og går videre til beast-fasen. Men fortsetter bulken i matveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i jobbytteprosess? Spennende. Selv om du ikke akkurat kan stå med vekt i en kantine, så vil du jo nå etter hvert lære deg/bli bedre på øyemål da. Så om ikke du får det heeeelt nøyaktig, så har du jo en idé om hva du putter i deg. Jeg gjør det nå, og det stemmer ganske greit de periodene jeg faktisk veier maten (kan ikke gjøre det for lenge av gangen - blir avhengig)

Du trener jo som en hulk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oj, ikke skrevet sidens slutten av mars, gitt! Nå er jeg i gang med de siste fire ukene av Body Beast (halvveis). I følge programmet er det egentlig meningen at man skal cutte i de ukene, men jeg følger rådene til coachen og skal bulke i alle fall 1 mnd til. Har gjort det med disse macroene i seks uker nå. Har fortsatt ikke gått noe særlig opp, og hater at man "fluffer" seg til med alle karbohydratene, men prøver å ha is i magen og huske at det er verdt det til slutt.

Ja, jeg er i jobbytteprosess, trives ikke her jeg er nå, og det kule er at jeg fikk ny jobb! Og siden jeg er i en engasjements-stilling så hadde jeg 1 måneds oppsigelsestid, og starter i ny jobb allerede andre uka i mai. Fast jobb! Det har jeg ikke hatt på mange år! :) 

Håper det går greit å ta sånn ca- mål når jeg skal cutte og ikke får veid lunsjen min. Orker ikke ha med meg egen lunsj når jeg endelig kommer til et sted som har stor og fin kantine med masse veggismat!

Får bare oppdatere raskt hva jeg har gjort treningsmessig, sånn for egen del.

30. mars: Cardio Challenge fra Insanity Max 30 - klarte hele uten å stoppe. Stolt av det! Det var dagen jeg var på jobbintervju, så jeg så det som et godt tegn. Beast Abs etterpå.
31. mars: Bulk Back
1. april: Bulk Shoulders
2. april: Rest
3. april: Begynte på Beast-fasen med Tempo Chest/Tris, der du løfter og teller takt: 1-2-3 opp 1-2-3-4-5-6 ned for eksempel.
4. april: Bulk Legs
5. april: Tempo Back/Bis
6. april: Beast Cardio og Beast Abs 
7. april: Build Shoulders
8. april: Rest
9. april: Beast Total Body og Beast Abs. Førstnevnte har jeg ikke tatt før, det var en styrkeøkt for hele kroppen med mye kjappe moves, den var ganske kul, egentlig. En slags cardio, men likevel ikke. Gikk også en 5-6 kilometers tur i ulendt terreng da vi besøkte et vennepar en times kjøretur unna.
10. april: Bulk Chest
11. april: Build Legs (herlighet så fort folka i videoen beveger seg, særlig på en øvelse der du skal gå opp på benken, ned igjen og gjøre utfall med det beinet du gikk først opp med, 15, 12 og 8 ganger på hvert bein med økning i vekter etter hvert som repetisjonene går ned)
12. April: Bulk Shoulders og en kjempefin påsketur i skogen. Bare noen få kilometer, men mye ulendt terreng.
13. April: Bulk Back - nå trengte jeg bare 1 pause på pullups når det er 10 reps med pullovers i mellom. Men husk at jeg bruker assistance band for alt det er verdt! :fnise: 
14. April: Løp først 15 min veldig rolig på mølla, økte bare farten drastisk siste minuttet. Litt over to km. Så tok jeg Bulk Arms etterpå. 

Nå har vi fått opp speil på treningsrommet, så nå kan jeg (unntatt i de øvelsene som gjøres på gulvet) følge med på at jeg gjør ting riktig. Veldig praktisk. Kan også se tven i speilet, så jeg kan snu ryggen til den, og se meg selv og tven i speilet og dermed gjøre øvelsene "samme vei" som de i videoen.

God påske, alle sammen! I morgen vurderer jeg å ta en dag helt uten å logge mat, og å kjøpe meg enorme megnder smågodt. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...