Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Gjest gjest- silje

Det var mye, og at det gjelder gjennomsnittet i Amerika som er så stort - det er faktisk helt sykt!

Jeg ser det mer og mer her også da, med usunn spising. Foreldrene forer ungene med godteri, is, kjeks og brus i hverdagen. Altså, vi prøver å holde en fast rutine med å spise snop en gang i helgen, men jaggu meg så hjelper jo ikke det, når alle andre har dette til hverdags og da får selvsagt mi tilbud om noe usunt nesten hver dag. Hadde det vært en liten slikkepinne, eller drops så hadde jeg ikke brydd meg, men det er det jo ikke, det er mengder. Og som barn - hvem sier nei, eller hvem vil være den som sitter der og ikke spiser, mens resten bøtter innpå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det hørtes helt vilt ut! Nå kom ikke Autumn med noen kildehenvisning, da. Men utfra det hun sa kan det jo høres ut som gjennomsnittsamerikaneren spiser kontinuerlig hele høsten..! Thanksgiving og sånt trekker vel opp litt, tenker jeg. Men likevel, at noen kan gå opp 5 kilo på å ete utover høsten og vinteren, og at det er et gjennomsnitt...! Er nok mye mer av det her nå, som du sier, Silje, og skjønner godt det må være vanskelig å være mamma og skulle prøve å gi barnet sunt kosthold når alle rundt ikke bryr seg.

Er jo sånn på alle både barne- og dyrearrangementer at det som serveres er usunt. Nesten så jeg er glad for at jeg ikke tåler hvetemel og i alle fall er jeg glad for å være veggis, for det går stort sett i pølser, vafler og kake. 

Ingen fare for noe møte med veggen, Rh1! Etter at det skjedde med meg i 2009 og det tok meg fem år å igjen kunne jobbe hundre prosent (tre år før jeg kunne jobbe i det hele tatt), vet jeg godt hva jeg skal se etter og hvordan det føles. Ikke minst vet jeg hvor grusomt det er å ha det sånn. Så jeg kan faresignalene! :) For meg er visst psykisk slitenhet veldig mye verre enn fysisk, selv om utbrentet når det slår ut går på begge deler. Og heldigvis får jeg masse energi av treningen! Og ja, alt med hund og det meste med hest er veldig mye glede også, så det er viktig å drive med det. Nå når jobben er kjip hjelper det veldig å ha ting jeg gleder meg over på fritiden. Trening og hund er det jeg ser mest fram til.

I dag tidlig var det Dynamic Strength igjen (den med den syke øvelsen på slutten). Begynner å få litt mer teken nå, men jeg fatter ikke at det skal være mulig å gjøre den på tærne. Ellers liker jeg mye av de andre pushup-øvelsene, som en der du tar 1 tricep - 1 vanlig og 1 ekstra vid - så en ekstra vid til - en vanlig - en tricep - og tilbake. Og jeg fikk til den situp-escape nå når jeg skjønte at jeg skulle ende med beinet andre veien! 

Er noe rart med nettsida som gjør at lyden blir forsinka etter hvert...men det er ikke i nærheten av like irriterende som når bildet blir tåkete, så jeg lever gjerne med 1-2 sekunder treig lyd enn å ikke se hva jeg skal! 

Etter Dynamic Strength var det lagt på en som hetet 5 minute core on the floor. Bare fem minutter, tenkte jeg, det går fint! Det viste seg at det var fem minutter i lav planke, uten noengang å gå ut av den. Sideplanke, step in-step out - pulsering...alt uten å ta knærne nedi. Det var helt umulig etter å ha tatt den forrige videoen først!! Armene virka jo ikke! Måtte ha mange pauser! Så lurer på å ta den femminutteren først neste gang. Tror det er på lørdag. Har i alle fall vondt i armene nå, såpass at det var plagsomt å gå med paraply i sta! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra. :) Ja, er klar over at du har vært borti det før, så skjønner at du er obs! :) 

Helt sant at på sånne arrangementer så legges det opp til at man skal spise usunt, fordi det er "kose-mat" eller lettvint! Er ikke rart man får et usunt forhold til mat når det usunne skal være enten belønning for alt mulig, eller at det alltid er sånn type mat som representerer "felleskap".. Sunt blir liksom = diett/kjedelig/usunt helsefokus :P Ironisk nok. 

Haha, du vet du har tatt deg ut når det er slitsomt å holde hånda opp - enten til paraply, ta shampoo i håret osv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare slenge meg på resten her, det synes jeg var et utrolig høyt tall! :O Og det gjelder liksom fra år til år, altså i gjennomsnitt 3-5 kilo i dette tidsrommet hvert eneste år?? Det er jo helt sykt. For all del, hadde jeg bare spist alt jeg hadde lyst på uten å tenke konsekvenser hadde jeg sikkert lett klart det selv, men så var det noe med helsen oppi det hele da... Så enig med Silje over her, og foring av godteri, kjeks, og ymse greier til barn i ukedager. Alt med måte, men føler normalen (i alle for noen) går mot mer, oftere, og det er vel ikke sånn veldig heldig på sikt. Tenk på vanene man tar med seg videre! (litt avsporing det her, men blir så engasjert, haha) 

Haha, den følelsen når du tenker fem minutter går fint, også ender det med å bare være helt grusomt:fnise: Spesielt sånne statiske ting hvor du aldri får hvile er sykt slitsomt. En av timene jeg går på har en sånn type oppvarming hvor utgangsposisjon er planke på håndflatene, med ulike øvelser derifra, husker jeg trodde jeg skulle knekke sammen de første gangene. Men så gikk det bedre og bedre, nå holder jeg ut hele runden (aner ikke hvor lenge den varer da, men sikkert maks fire-fem minutter), veldig fornøyd med det :mrgreen:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig i at det var et vedlig høyt tall, og etter (bittelitt) googling finner jeg ikke en undersøkelse som beviser at det hun sier er riktig..for hvis det er det bruker de vel halve året på slanking og halve året på å bli tjukke igjen! Men hvis jeg ikke skulle tenkt noe som helst hadde jeg nok klart det jeg også. Elsker jo mat, godteri, potetgull, sjokolade...

Nå etter at jeg begynte på Core de Force har jeg faktisk ikke så mye godterilyst. Jeg har lyst til å kjøpe det i butikken, men ikke så lyst til å faktisk spise det. Har ikke greid å være 100% bundet til planen heller, men veldig mye mer enn jeg har vært tidligere. Egentlig følger det med matlister slik at du skal for eksempel fylle karbohydrater en gul boks, men bare de carbsene som er på lista. Sånn har jeg ikke gjort det, men jeg har prøvd å følge størrelsen på boksene når jeg har laga mat. 

Det er så gøy med sånn framgang, når man har gjort en øvelse/et program/en video før og ikke hatt sjans, og plutselig går det!

Slitsomt med så mye kosemat, som liksom er en selvfølge at man skal ha. Og det er jo det folk vil ha også, har lest om at noen prøver å selge feks sunne rundtstykker på fotballkamper for barn, men alt barna vil ha er pølser og brus, for det er det de er vant til å få der. 

Heldigvis får jeg bare positive ting av å trene så mye, ikke som da jeg jobba så mye at jeg ble syk. Og jeg har ikke den samme pliktfølelsen lenger på jobb fordi jeg ikke vil bli sånn igjen.

Treningsupdate...tydeligvis ikke gjort det siden tirsdag!

Onsdag: MMA Power og Core Kinetics. Førstnevnte er boksing og sparking og høyt tempo, sistnevnte er et kvarter med mage. Irriterer meg sånn at jeg får så vondt i ryggen! Skal få til å gjøre det på en måte så det ikke skjer, men jeg tror jeg ubevisst ikke presser ryggen ned, og da får jeg vondt i korsryggen og hele ryggraden og må ofte gi meg før jeg egentlig vil fordi jeg ikke greier å holde posisjonen uten å få vondt.

Torsdag: Power Sculpt og 5 minute Core on the Floor: Eksplosiv styrke med hoppende pushups og litt sånt. Ganske intens økt. Femminuttern var den der du er i lav planke hele veien. Nå kom jeg dobbelt så langt som sist, så neste gang skal jeg komme gjennom hele uten å ta knærne ned! Bør egentlig starte med den økta og ikke den styrkeøkta som er først da, for armene virker jo ikke etter tonnevis med pushups!

Fredag (i dag): MMA Plyo. Ny økt! Som navnet skulle tilsi, mye hopping, blant annet et spark der du spretter framover og sparker ut bak deg som supermann! :fnise: Blir litt forvirra innimellom for om jeg skal speile instruktørene (som er vanligst på videoer - de sier "right" og bruker sin venstre), eller om jeg skal ha motsatt, som blir eh...sånn at jeg sparker mest med høyre. Jeg er litt ukoordinert, så sliter litt med å ikke speile, men er usikker på om jeg da står mest i "non-dominant stance".

Jaja! I morgen skal vi stå opp kl seks og dra på rallylydighetsstevne, så da får jeg ikke trent før i tretiden eller noe. I dag har jeg faktisk fått kjøpt en del julegaver og tror jeg er ferdig med kjæresten og har planlagt lillesøster. Ellers må folk gi meg ønsker snart, så jeg vet hva jeg skal finne på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Gode økter på deg frøken :) 

Du bruker den foten som du har best balanse på, noe som er helt vanlig, en bruker nesten automatisk den delen en er sterkest i og har mest kontroll over. Men Jeg vil anbefale deg å sparke/bruke annen hver side, om det er armer/hender eller føttene, for å øke balansen i begge sider og ikke kun den siden du allerede har kontroll på. Så om du er usikker på om du skal speile trenerne har ikke så mye å si, men at du aktivt bruker begge sider noenlunde likt, slik at du får jevn belastning på hver side.

 

Det er kjempegøy når det løsner for en og plutselig så har klarer en noe en ikke klarte før!

Endret av gjest- silje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var helga over og man er tilbake på jobb og ser på klokka for å sjekke når man kan gå hjem! :fnise:

I dag bytta jeg side oftere enn de i videoen. Jeg ender som oftest med å prøve å speile instruktørene, men når jeg sparker med venstre er det veldig mye mer keitete enn når jeg gjør det med høyre. Så det var et godt forslag å bare veksle mye. Det er lagt opp sånn at du først har en sekvens med slag og spark, så en "spike", hvor du gjør en øvelse i 30-45 sekunder (for eksempel squat- squat jump eller burpees),  før du går tilbake til kombinasjonen. Og hvis jeg da veksler  side hver gang bør det i alle fall bli jevnt!

Lørdag måtte jeg trene ganske seint, sånn halv fem, siden vi var på rallylydighetsstevne på dagen og sto opp seks for å rekke det (og å stå opp før fem på en lørdag for å trene først gadd jeg ikke, altså...). Da var det Dynamic Strength og 5 minute core on the floor. Førstnevnte er fortsatt så sykt mange pushups at det å stå i lav planke med ulike øvelser i fem minutter etterpå er maks krevende. Men kommer lenger og lenger hver gang! Og i dag klarte jeg 1 shpinx blaster (den fra insta-videoen) på tærne!! En stund til jeg gjør det i ett minutt, kjenner jeg, men klarer flere på knærne nå.

Søndag var det Active Recovery, som da er 10 min med rolige spark og slag og 10 min tøying. Kan gjøres i pysjen. ;) Var også på agility på kvelden, så der ble det mye løping.

I dag var det MMA Plyo igjen. Masse eksplosive spark og slag - intenst etter en natt jeg sov dårlig! Men kom meg gjennom Etterpå var det Core Kinetics, og jeg jobba veldig med å ha rett rygg og trykke magen inn, og fikk mindre vondt i ryggen enn tidligere. Er bare 1 øvelse jeg må modifisere for å ikke få vondt. 

Nå har jeg fått satt opp tv i treningsrommet! Internett har jeg ikke fått fiksa, men siden BeachBody har sendt dvder kan jeg bruke dem nå. Har hatt litt styr med ledninger og sånn siden HDMI-inngangene på denne tven er ødelagt, men jeg fant en løsning. Jeg bruker RGB-kabel fra tven inn i en adapter som går inn i macen, og så bruker jeg PC-høyttalere fra macen så jeg får lyd. Og Macen har dvd-spiller. Fint å få trent i rommet ordentlig uten å ha en liten stripe blant alle kassene - men det er fremdeles rotete der, altså...men det kommer seg. Gleder meg veldig til å ha rydda ut alt og få utstyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydda litt mer i treningsrommet i går (noe av det besto strengt tatt i å bare bære kasser inn i andre rom, men). Nå er det bare noen få kasser igjen før hele rommet er klart til å dekkes av treningsgulv og utstyr vi skal kjøpe!! :hoppe: Håper vi får tatt en tur på Sportsmaster før jul. Men nå har samboer blitt syk, så da blir det ikke denne uka. Vi skal på agilitykurs i helga, så hun må bli frisk til det! 

I dag tidlig var det Power Sculpt. Eksplosive styrkeøvelser, for eksempel:

Half spider man pushups - stå i spider-lunge (ene beinet langt fram og andre bak, armene i pushup-posisjon). Ta tre halve pushups (ikke helt ned med brystet) - hopp sånn at du bytter bein og gjenta pushups.

Pushup - strekk venstre bein og høyre arm opp fra gulvet - pushup - høyre bein og venstre arm opp  etc

jumping firefly: Stå i bear stand, strekk deg bakover, gå fram i en lav oblique pushup- bakover - motsatt side..
Sistnevnte ser du her:

Etterpå var det 5 minute core on the floor. Det er som tidligere nevnt 5 minutter med ulike øvelser i lav planke, og du skal prøve å ikke sette ned knærne. Denne gangen klarte jeg det!! :hoppe: Det var dritttungt, men det gikk!! Spørs om jeg klarer det etter Dynamic Strength på hmm...torsdag kanskje det er...det er så sykt mye pushups i den økta...

5 minute core on the floor har forresten følgende øvelser..litt usikker på hvor lenge man er i hver øvelse, men det blir fem min til sammen. 

* Lav planke, skyv deg fram og tilbake mens kroppen og armene holdes i ro. Opp på tærne og tilbake.
* Sideplanke på underamren med dipp Beina er på eller ved siden av hverandre, øverste arm er opp i lufra, man skal dippe ned og opp, men ikke helt nedi underlaget. Øvelsen gjøres først på den ene og så på den andre siden. 
* Lav planke, løft annethvert bein opp og ned, nesten som du står og marsjerer i plankeposisjon. 
* Sideplanke: Stå som i øvelse 2, men denne gangen strekker du armen som er opp under deg i bue, så langt du kommer før du strekker den opp igjen. Gjøres på begge sider.
* Lav planke: Ta beina ut og inn sakte i steg. Ut høyre- ut venstre - inn høyre - inn venstre. Repeat. 

Vondt i armer, trøtt i hue! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

:duskedame:Wohoo! Så flink du er, for en kjempeøkt du hadde :) 

Skjønner godt du kjenner det i armene etter den økta ja ;) 

Huff, håper at samboeren din blir frisk til helgen. Det er så kjedelig å være syk, og så er det typisk at det kommer når en har mange ting som skal gjøres. Vi er nå på fjerde uken med sykdom i hus. Det begynte med jentungen, og så ble jeg syk.. Og så måtte selvsagt gubben bli syk også :fnise: Det er sååå typisk!

Så gøy med tv på treningsrommet. Jeg har ikke det, men jeg trenger det vel egentlig ikke da. Vet at mange ser på filmer/serier når de løper på mølla, men jeg hadde ikke klart å konsentrere meg om både film og trening, så for min del er det ingen vits. Du må jo ha tv, siden du trener etter video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fem-minutteren i planke er jo helt syk :ohmy: Hadde falt sammen etter minutt 1, haha... Så stas med eget treningsrom hjemme!! Det har jeg så sykt lyst på hvis jeg får muligheten en gang, med kettlebells, litt vekter, trx, kanskje en boksesekk... :mrgreen: Litt sånn apropos det, du trener jo en del boksevideoer så vidt jeg har skjønt, har du motstand i form av boksesekk eller noe annet da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager med seminarer og møter borte fra kontoret gjør at jeg ikke har oppdatert her på et par dager.

Onsdag og torsdag sto jeg opp 6 for å rekke å trene før jobb siden jeg skulle på ting det tok lengre tid å reise til enn det tar til jobb. Onsdag var det MMA Pyo og Core Kinetics. Digger plyo-videoen og tolererer den andre. De mageøvelsene syns jeg er litt kjedelige, også får jeg ikke til alle uten å få vondt i ryggen. Men må gjøre den i morgen og mandag og tirsdag likevel....

Tordag trente jeg Dynamic Strength og 5 minute core on the floor. Det er SÅ mange pushups i den første. Alle mulige typer med armene i alle mulige posisjoner føles det som. Og når man skal gjøre det vanskeligere skal man for eksempel gjøre dem på ett bein. Jeg følte likevel at jeg gjorde det veldig bra, egentlig. Klarte alle øvelsene, og til og med noen fler av den fryktende Sphinx Blasters-øvelseen på tærne. (Tryna en gang skikkelig, da, haha!) Etterpå greide jeg å komme gjennom fem-minutter'n uten å sette ned knærne igjen! Og ja, @Diis, den er virkelig syk! Skjønner ikke helt at jeg hadde krefter igjen i armene til å komme gjennom. 

Det å ha treningsrom hjemme har vært drømmen min lenge, og det var et av kriteriene for hus, egentlig. Hage til vofs, treningsrom til oss. Foreløpig er det bare jeg som har brukt det, da. Og nå er det endelig rydda ut av også, så da er det bare å kjøpe utstyr! Boksesekk hadde vært gøy, ja! Det er ikke noe motstand med boksesekk eller lignende i dette programmet eller det andre marshall arts-programmet jeg har tatt. Hovedsaklig fordi de prøver å ha minst mulig utstyr så flest mulig kan få det til. Det som er av utstyr går mest i manualer og pullup-bar. Men er mer utstyr i noen programmer, som benk. Jeg har gått på kickboxing der vi brukte puter, og det var veldig gøy! (Boksa to og to, og partneren holdt en sparke- eller boksepute). 

I dag var det MMA Speed (den aller første videoen man gjør i dette programmet). Det gikk overraskende lett nå! En mer frisk og artig økt enn slitsom. Bortsett fra 30 sekunder med "ground to fighter stance" - der du legger deg flatt på magen (nesten som burpee, men armene ned) og spretter opp igjen i slossposisjon. Den er slitsom. Så var det Core Kinetics etter det. 

Så kjipt med mye sykdom hos dere, @gjest_Silje! (Hva er greia med at forumet bare lar meg tagge 1 person pr innlegg?). Jeg har heldigvis veldig bra immunforsvar, så regner med at jeg ikke blir syk selv om samboer er det. 

I går var det møte-ting med jobb og så ut og spise som et slags julebord. Jeg spiste sååå mye.

Må nesten bare skrive det ned:
Frokost: Shakeology med blåbær (det er BeachBodys shake, mer et måltid enn en proteinshake).
Mellommåltid: Klementin, druer, mye twist og litt bamsemums. (Jadda)
Lunsj: Salat med quinoa, kikerter og tofu og en liten brødskive med brie. (De hadde bestilt glutenfritt brød, men glemt å si at det var samme person som skulle ha glutenfritt og vegetarisk, så det var kjøtt på det glutenfrie. Dermed spiste jeg bare en der de ikke hadde fått lagt kjøttet oppå maten og tok pålegg fra en annen skive). 
Mellommåltid: Litt mer twist og druer
Mellommåltid: Yoghurt- og sjokonøtter før middagen på vei dit
Middag: Vietnametisk vegetarsalat til forrett, dampede og krydra grønnsaker med saus og sopp til hovedrett og bakt banan med søtpotet og nøtter og is til dessert.
Kvelds: En pose med tortillachips og litt sjokolade. 

Så mye for logging av måltider, fargerike bokser og porsjonskontroll...!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Nam, den middagen så kjempegod ut!

Alle har vel slike dager? Hos meg er det spesielt hvis jeg har spist lite i noen uker, og gått ned i vekt. SÅ kommer det en slik ulvehunger uten like!! Og den kan ødelegge hele uka for vektnedgang :bond: 

Synes du er kjempeflink! Slike dager er helt vanlige, så sånn er det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den middagen var helt utrolig god, ja! Det var på en indonesisk restaurant i byen, helt vilt god mat, alle var fornøyde, samme hva de spiste!! 

Ja, du har nok rett i at alle har sånne dager innimellom. Jeg hadde tenkt å klare å følge planen nøye gjennom hele Core De Force, bruke boksene og ikke spise utenom planen, men det har blitt mye mer slingringsmonn, treats og litt for mye carbs, ja. Ulvehunger var en god beskrivelse. Enda jeg prøver å få i meg nok bra ting til ikke å bli sånn får jeg plutselig lyst på alt mulig som ikke er bra...Det er i alle fall ikke hver dag! :)

Lørdag: MMA Shred og Core Kinetics. Trente litt utpå dagen, for til min store overraskelse våkna jeg av kjærestens vekkeklokke klokka 11!! Jeg som hadde tenkt å stå opp tidlig, trene, gå tur i skogen, gå i stallen, rydde masse...Dagen ble ganske ampurtert. Men fikk da trent, og det var ganske intenst, som var gøy. Liker ikke den Core Kinetics-videoen, syns den er kjedelig. Det er sju mageøvelser som gjøres i to runder. Jeg får vondt i ryggen av spesielt den ene øvelsen. Da ligger man lent bakover med korsrygge i gulvet og lener seg på underarmene, og holder det ene beinet strakt såvidt over gulvet, mens det andre gjør en push-kick-bevegelse vekk fra deg. (Var det noen som skjønte det??) Jeg får i alle fall ikke til å lene meg på armene på den måten uten å få vondt i både rygg og nakke. Så jeg pleier å lene meg litt lenger bakover, og så holde det ene beinet bøyd i stedet for strakt. Det hjelper.
Gikk også tur med hunden i skogen i ulendt terreng. Rakk det akkurat før det ble for mørkt til å se noe...!

Søndag: Superaktiv dag med agilitykurs med mye løping, tur med hund, mye husarbeid og tok Active Recovery i stallen. 10 min sakte spark og slag, 10 min tøying. Akkurat passe til at man får myka opp litt.

I dag, mandag: MMA Power og Core Kinetics. MMA Powert er mye spark og slag og hurtige skifter. Måtte ta pause i noen av de "spike"-øvelsene i mellom hver intervall. Jeg har bestilt varer fra tights.no for TRE UKER SIDEN som jeg fremdeles ikke har fått, og der skulle jeg ha sånne brusetabletter som gir energi. Har ikke hatt det gjennom programmet, så jeg blir sliten når det kommer et stykke uti siden jeg trener på tom mage. Gah. Må tydeligvis dra og kjøpe selv. Core Kinetics gikk greit, har i alle fall aldri problemer med 1 min planke på slutten. 

I morgen er det egentlig siste dag på programmet, som varer i 30 dager, men det føles rart å slutte på en tirsdag, så planen er å ta en dvd som heter MMA Mashup på onsdag, som er en bonus som fulgte med da jeg fikk dem i posten. Så tenker jeg å ta to ekstravideoer som er blitt lagt ut på nettet som hører til programmet, det gjør jeg på torsdag og fredag. Hvis jeg noengang får fiksa det dumme nettet, da..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det teknisk sett siste dag av Core de Force! Men siden jeg har valgt å legge på økter som finnes som "ekstramateriale" føles det ikke sånn. Det var MMA Plyo først. Den liker jeg best, den har en veldig kul øvelse som heter superman punsh, så du bokser og sparker noen bevegelser, og så kaster du deg framover mens du bokser og sparker bakut. Dette er et ordentlig MMA-move, som alle i dette programmet er.

Det ser sånn ut når trenerene i Core de Force forklarer:

Anyway. Etterpå var det Core Kinetics, og selv om jeg begynner å få dreisen på de øvelsene er jeg lei av det ekstra kvartert, så greit å få det overstått!

Nå spiste jeg noe konfekt på jobb og føler meg ikke bra..Det kan bli en lang dag.

Edit onsdag: Når jeg så videoen i går var den helt vanlig embedda, men nå er den en smal linje? Er den sånn for alle?

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått internett til å virke i treningsrommet! :hoppe: Endelig, det gjør at jeg kan trene mye mer variert, siden veldig mange av øktene mine streames. Men i dag trente jeg til en økt som kun er på DVD, den het MMA Mashup, og var en halvtimes økt med en sammenblanding av alt det Core de Force har å by på. Alt fra spesielle pushups til superman punch til hoppende sidekicks og burpees. Det var veldig gøy, og jeg ble totalt gjennomsvett og sliten. :nigo: Etter det tok jeg den femminutteren "5 minute core on the floor". Klarte meg på tærne hele veien nå også, selv om det holdt hardt. 

Gleder meg til nye uprøvde videoer i morgen og på fredag! I morgen tenkte jeg til og med å ta en dobbeltøkt, og inkludere en ny video som er lagt ut som "dagens økt", som hører til et program jeg har. De som har kjøpt programmet har det på stream, og da ble to nye bare lagt til, mens jeg som *host* har lasta det ned har kun denne ene sjansen til å prøve de nye. En i morgen, en på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Woho! Kjekt med internett som fungerer :) Og for noen treninger på deg frøken - veldig bra! Du er så flink!

Tåler du ikke konfekt? Jeg blir helt uggen av sjokolade eller snop med mye e- stoffer i.. Da får jeg hjertebank og blir skikkelig varm og kvalm. Men det er kun hvis jeg spiser over en viss mengde.

Oi, en dobbeløkt, skjønner ikke hvordan du orker det, jeg er helt kaputt etter en økt, da kjenner jeg det for resten av dagen for å si det slik :grinele:

Ja, den er smal for min del - det var forrige video også, men da gikk jeg inn på siden som du hadde delt den fra, for å få se den..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ser den stor ut igjen her, tror det bare var en bug her om dagen. Nå er det som en youtube-video! :) Virker som det hjelper å refreshe siden. 

Jeg tror jeg kanskje ikke tåler konfekt så bra, nei. Blir rar i fordøyelsen ganske umiddelbart. Men wow, jeg har aldri hørt om noen andre som blir som meg av godteri! Hvis jeg spiser veldig mye for eksempel smågodt, blir jeg kjempevarm og får høy puls og får nesten ikke sove...! Er det på grunn av e-stoffene, altså?

Dobbeltøkt var gøy! Jeg brant 600 kalorier på bittelitt over 1 time. Først var det MMA Speed 2.0, som var en videreutvikling av konseptet fra Core de force, på en måte. Mye boksing og sparking og artige kombinasjoner, og "spikes" var veldig høypuls-øvelser i 30 sekunder, så når den halvtimen var ferdig var jeg temmelig gjennomsvett. 

Så da var det tid for økt 2. Den er da fra et konsept som heter 21 day fix. Treneren Autumn har lagt til to videoer, og siden jeg ikke har programmet på lovlig vis kan jeg vanligvis ikke trene dem, men de er lagt ut på "dagens økt" denne uka. Så da tok jeg en video som het Remix The Fix Core Cardio Remix. Woha, det var mye hopping i mange retninger og absolutt alle øvelser skulle holdes på med i 30 sekunder. Det var seks-sju runder, med to øvelser i hver runde, og så gjentok man de øvelsene to ganger før man gikk til neste runde. Etterpå hadde jeg altså brent 600 kalorier...!

I går fikk jeg en pakke fra en av de mange nettbutikkene som selger proteinpulver og sånt. Jeg bestilte midt i november for å få brusetabletter og questbars, men det var mye forsinkelser. Da jeg endelig fikk den og åpna den hjemme hadde jeg fått noen andres pakke! Masse proteinpulver og "popcorn" og "chips" av sunne varianter. Ingenting av det jeg bestilte. Da jeg klaga fikk jeg beholde alt pluss at de sender det jeg har bestilt! :hoppe: Så irritasjonen ble snudd til glede over førjulsgave til meg!

I dag trente jeg den siste av tilleggsvideoene, MMA Shred 2.0. Den var morsom, mye vridninger og kule arm-moves. Fulgte opp med 5 minute core on the floor, og greide for tredje gang å holde meg på tærne hele veien.

Da er jeg offisielt ferdig med Core de force og skal ta bilder og mål i helga! :nigo: Så bilr det premie. 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som ikke tåler sukker. Hun reagerer slik som deg, men hvis du feks tåler kake og sjokolade så er det vel ikke det. 

Flink du er med treningen!  og så artig meg gratis pakke. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg altså ferdig med Core de Force, og selv om jeg vurderte å begynne rett på en hybrid-kalender til det programmet som inkorporerer andre økter fra nettstreamen så fant jeg ut at jeg heller skal planlegge egne økter og ta det litt som de tkommer ut året, og kjøre program igjen i 2017. 

Har tatt bilder og mål, og som vanlig merker jeg ikke så veldig stor forskjell. Ser ikke i speilet, og har ikke satt opp bildene til sammenligning ennå. Vet jeg ikke var så flnk til å følge matplanen som jeg burde. Angående målene er det også vanskelig ettersom det er vrient å måle på samme sted hver gang. Men jeg har gått ned litt over hoftene og midjen, som er bra! :) Nå skal jeg sende det inn og få t-skjorta mi levert!

På lørdag jogga jeg en liten tur med hunden i skogen i regnet. Ulendt terreng og tidvis høyt tempo- tidvis stå stille og vente på ham. Fin tur. Søndag hadde jeg hviledag. (Det vil si, jeg satt ikke ned og hvilte en eneste gang før klokka var kvar på ni om kvelden, men jeg trente ikke).

I dag trente jeg 21 day fix' ekstravideo som lå som "dagens økt" - CDJ. (challende du jour). Den het Dirty Dozen og var med medium og lette vekter - mye bein. Squats og utfall i mange ulike vinkler pluss litt gulvøvelser. Brukte 6kg på manualene og 3 på de lette. Ble ikke så veldig sliten, men det var egentlig akkurat passe etter en superintens helg hvor jeg har rydda hele underetasjen og offisielt tømt alle flyttekasser + at vi var på Ikea sammen med hele resten av Oslos befolkning på lørdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei, du er flink til å oppdatere! Så kjedelig den pakka brukte så innmari lang tid; jeg har et stort lager liggende, så kunne/kan sende deg noen hvis det blir krise:fnise: Heldigvis er tights ganske ålreite på kundeservice synes jeg i alle fall, de pleier å ordne opp hvis en først får tak i dem :)
Jeg er også sånn at jeg ofte kjenner det i ryggen ved noen mageøvelser, spesielt hvis det innebærer noe særlig svai i ryggen - da må jeg bare finne på noe annet kjenner jeg, er liksom ikke verdt det å risikere å dra på seg noe ryggvondt. 
I helga fikk endelig kommet meg i stallen igjen!!! Ble skrittetur på lørdag og litt lett dressur på søndag, kjenner det greit i sittebeina og lårene i dag for å si det sånn:fnise: Og faktisk litt i skuldrene også, sier litt om hvor lenge det er siden sist når du blir så smått støl i skuldra av å møkke en boks... Før var det liksom 10 bokser hver dag, null stress! Men så godt å være tilbake på hesteryggen en tur, og koselig med lukta av hest og høy:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...