Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

@Chandra - det meste av dette er visst svar til deg! ;) 

Mulig det er noe høstgreier, ja. Pleier ikke å bli påvirka av årstider og lys og sånt, så det er uvant. Men jeg tenker at jeg bare fortsetter som jeg alltid har gjort, og så går det seg til. Heller det enn å ta pause og la det skli ut og havne helt ut av rutinene... Også har jeg sovet dårlig ganske lenge nå (våkner ofte og har problemer med å sove igjen etter femtida om morgenen), så det har nok også en del å si. I tillegg takler kroppen min forandring veldig dårlig - noe som henger igjen fra jeg var utbrent og hadde angst. Så nå når det er veldig mye forandring, ny hundesport jeg driver med, flytting, pakking, relativt ny jobb..så får tydeligvis kroppen litt panikk for at jeg skal slite meg ut igjen, og svarer med å gjøre meg så urolig at jeg ikke får sove - og dermed blir mer sliten. Veldig logisk! :P 

Det er i oktober! :) 15. for å være nøyaktig! Har ikke fått løpt så mye som jeg skulle ønske, men har et håp om å kanskje få prøvd løypa (sakte, uten å presse meg og prøve å slå tida fra sist) i helga. Bare for å se hvordan jeg ligger an. Håper du snart kan begynne å løpe så smått igjen! Hvor lenge etter fødsel er det lov?

Ja, det med utstiling er veldig frustrerende, det går veldig på dommerens smak og behag, og på vår rase er det nesten bare allround-dommere, altså ikke dommere som er eksperter på rasen, men som dømmer mye ulike raser. Da kan vi for eksempel havne borti en dommer som syns han er altfor stor, og som ikke premierer ham overhodet, og noen som syns han er kjempefin og gjør han til beste hannhund. You never know. Vi har lært oss hvilke land de som ikke liker hans type kommer fra og prøver å unngå å stille for dem, men når det er de svære utstillingene der han må få championatet fra må vi prøve uansett. Han dommeren her likte ham veldig godt, altså. Men han likte jo en annen hakket bedre! ;)

Oh, svare på hundetreningsspørsmål! :nigo:Beklager om jeg sier ting som er helt selvsagte for deg, altså, vet jo ikke hvor mye du har lest og gått kurs, så mulig du syns svarene er helt selvsagte. Han er ganske ung, ikke sant? Kan jo være litt pubertetsgreier og at han vil ha litt mental trening/bruke hue. Veldig mye mental trening du kan gjøre mens du gjør husarbeid for eksempel, må ikke være konkret trening med lydighetsøvelser og triks og sånt. 

Min første tanke er at han gjør det for å få oppmerksomhet, i alle fall hvis han gjerne vil dere skal se det (løper rundt med det og river istykker foran dere feks). Hunder tenker ikke sånn at noe er lov eller ikke lov, de tenker at hvis jeg gjør det og det kommer den og den reaksjonen fra menneskene. Og hvis dere har lært ham å ikke ta ting (eller at han får en form for reaksjon han ikke liker om dere ser han tar noe) lærte han ikke "det er ikke lov å ta noe", men "jeg må passe på at de ikke ser at jeg tar noe, for det er ikke noe gøy å gjøre det når de ser". Så det kan være litt enten eller her - enten "jeg vil ha en reaksjon - bli jaga eller noe" eller at han rett og slett tenker at han kan ta ting så lenge dere ikke ser det. Og å rive i stykker ting er jo stas. Særlig for en unghund. Har han mye leker han kan herje som han vil med?

Noe av det morsomste min hund vet er å stikke av med ting, men han gidder ikke holde på dem lenge hvis ingen kommer etter og jager ham, fordi det er en morsom lek (vi oppdrar 100% positivt, og har aldri kjefta på ham eller brukt veldig streng stemme noen gang. Han er veldig harmonisk og snill og god og man kan si "la være" i en mild tone når han er iferd med å ta ting og så lar han være.) Jeg vil tro din hund tenker at når han gjør det så skjer det noe, action, han får oppmerksomhet. Hva gjør dere når dere tar det fra ham igjen? En bra ting er å bytte. Gå og si "slipp" eller noe hvis han kan det, og så gi noe annet, som er lov å tygge på. Her er en superbra video for å lære å slippe ting! Og her er en video for å la være ting hvis dere ser han er iferd med å ta det. Det er veldig veldig praktisk! Poenget er å lære dem at "dropper du å ta det du vil ha nå, får du noe enda bedre av meg". Disse tingene er så innprenta hos vår hund at da han angrep et lemen på fjellet og vi ropte SLIPP så slapp han! Ha en liten hundeleke eller noe godbiter han liker på deg så du alltid har noe å bytte med eller som kan få oppmerksomheten vekk fra det han tar. Vår er overhodet ikke lekemotivert, men godbiter funker!

Som du sier så er jo det beste å ta vekk ting så ikke muligheten er der, men når man glemmer gjelder det å få dem til å slippe/bytte og få oppmerksomheten over på noe annet. Da vår feks tok sko bytta vi alltid med noe annet, og etter hvert skjønte han at skoa ble bytta hver gang, så det var ikke så spennende å ta dem i utgangspunktet. Den "la være-kommandoen" kan også brukes på avstand etter hvert. Hvis du feks er på vei ut av rommet med baby, ser at du har etterlatt noe på bordet og ser hunden, kan du si "la være" før du går, og så komme tilbake etterpå og rose og gi godbit når han klarte det. Det vil imidlertid bare funke når han har skjønt at la være betyr at det kommer noe bedre. Nå trenger vi ikke alltid gi noe annet, for det er automatikk i å gjøre det sånn. 

Håper dette var noe til hjelp. Hundetrening er gøy, men tar tid og er krevende. Han kan også muligens bli mindre ram på å ta ting hvis han har treng mentalt, med søk feks. Da er han sliten i hue, ikke så lysten på å være bølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går følte jeg meg endelig i kjempeform igjen! :hoppe: Helt merkelig, tror jeg bare sov litt bedre og følte meg litt klarere! Jeg tok Lower Fix Extreme. En beinøkt som virkelig kjennes fremdeles.. Mye utfall og squats og sånt, inkludert litt hopping, og 1-min økter, så man kunne ikke løfte sånn kjempetungt, men jeg brukte da 6 kilos vekter hele veien. Var totalt gjennomsvett og følte meg kjempebra etterpå! :nigo: Det var virkelig godt å være tilbake! 

I dag var det Cardio Fix Extreme. Etterpå var jeg så sliten at jeg ikke fikk tatt tøyinga, jeg bare lå og peste på gulvet. Brukte veldig lave vekter 2-3 kilo, for man skulle hoppe med vektene over hodet i ett minutt av gangen og sånn. Guuud så slitsomt, det var jo nesten Shaun T-nivå. Bare ikke heeelt så motiverende. Men kult å endelig føle meg i form igjen. 

I morgen håper jeg å få jogga litt skikkelig, muligens på kvelden. Enten da eller på søndag, får besøk av "svigers", så får se hva jeg rekker i morgen. Kjenner i alle fall godt at jeg har muskler bak ankelen, leggen, låra, rompa...! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom hjem fra jobb på fredag hadde samboeren bestilt pizza, så da ble det litt av en pangstart på helga, haha! :P Det var veldig godt, da. Peppes har plutselig skjønt hvordan man lager glutenfri bunn (den forrrige de hadde smakte seriøst papp), og vi har laga oss favoritt-spesialer med masse sopp på. Nam! Spiste litt sjokolade og potetgull i helga også, men ikke de mengdene jeg pleier. Jeg tror jeg egentlig aldri kommer til å få sånne abs som jeg egentlig vil ha, for jeg er så glad i godis!! 

Akitiv helg har det i alle fall vært, og hvis man regner mini-topptur som trening (over 740 kcal, så det syns jeg man skal), så har jeg trent hver dag forrige uke. Lørdag tok vi en joggetur i skogen med vofse. I underkant av fire kilometer i veldig ulendt terreng. Digg med løs hund som kan komme løpende etter oss framfor å måtte vente på ham i bånd! I går kjørte vi en tur og gikk med raseklubben opp til en liten fjelltopp, det er i underkant av 8 km, men ulendt og klatrete. Bra tur, men veldig varmt for alle bamsene!

I dag valgte jeg Power Strength Extreme (man kan velge mellom den og plyo på mandagene), syntes den er ganske kjedelig, egentlig. Hadde ikke tatt den på godt over et år, så det huska jeg ikke - elllers hadde det nok ikke blitt den...Ble ikke så sliten som jeg liker å bli, hehe! Det er egenvekt, ikke noe utstyr, en haug med øvelser som alle varer i 1 min og man går gjennom alle før man gjentar fra toppen. Men det var en fordel å ikke ta plyo etter så mye beinbruk i helga.

Har meldt meg på løpet 15. oktober, så nå håper jeg å få løpt litt mer!!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag i går med innkjøp av noen gardiner (følte oss veldig lost) og så innkjøp av tv (følte oss lost der også, i tillegg til at vi holdt på i en halvtime med å få løs hundeburet og så inn med tv og så inn med bur på mange lirkete måter). Så i dag kjøpte jeg lunsj på jobb framfor å lage det i går kveld.

Dagens trening var Upper Fix Extreme og 10 min hardCORE. Stooor forskjell på i dag og forrige tirsdag mtp utholdenhet. Jeg var så utslitt i forrige uke, nå brukte jeg uten problemer vekter jeg sleit med da. Digg! Det er tre runder, fire øvelser pr runde og så gjenta alle øvelsene to ganger gjennom. Hver øvelse varer i 1 min. Kjenner det godt i overkroppen nå! Første øvelsen hadde jeg ikke sjans på å klare sist, nå gikk det kjempefint! Pushup - full range of motion i 30 sekunder så mange man klarer, og så half range of motion (altså bare halvveis til gulvet) i 30 sekunder. Gikk veldig bra nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å kjøpe gardiner! Hva slags kjøpte dere? :) 

Tusen takk for langt svar angående hund. De metodene du beskriver er veldig likt det vi har lært så det skal vi absolutt jobbe med. Jeg fikk meg også et spark bak til å gjøre mer mentaltrening! Det har jeg virkelig slurvet ned og jeg vet jo eegentlig hvor viktig det er. Skal lese innlegget ditt flere ganger og prøve å få til det du skriver. Du er flink! Takk igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe drit, og så skjønner jeg jo ingenting av alle ordene og forklaringene på hva slags type gardiner det er! Foreløpig har vi bare kjøpt til soverommet, kjøpte noen lysdempende som var grå-lilla. Det kosta jo 450 pr gardin! Og vi har et helt hus! Og det må legges opp fordi standardmålene overhodet ikke passer til våre vinduer.Så nå har vi bestemt oss for å kjøpe på ikea og få det lagt opp på sybutikk i stedet for å kjøpe på Princess og få det lagt opp på deres systue. Blir jo ruinert...!

Så bra metodene hjelper deg litt! Du får gi vofse et ostesøk eller noe rundt i huset hvis du ikke har tid til å trene med ham mentalt. :) Jeg er jo relativt ny siden jeg bare har drevet med aktiv hundetrening og lesing av positiv hundefilosofi i tre år, men jeg er over gjennomsnittet interessert! :nigo:

I går kjøpte vi OUMPH som endelig har kommet til Norge! Det er kjøtterstartning - soyaprotein, som smaker veldig likt kjøtt (i alle fall i følge meg som ikke har smakt kjøtt siden desember 2014). Kjempegodt! Kan brukes til alt og erstatte kjøtt der folk vanligvis ville brukt det. Her er info om det hos Meny, som har tatt inn de fleste typene. Jeg kjøpte alle de hadde (5 av 7) og lagde garlic and thyme i en wok. Nam!!

Trente ABC Extreme i dag. Det er da egentlig en økt man kan gjøre i stedet for Dirty 30 på lørdager, men jeg har jo flytta lørdag til onsdag. Noe som var litt dumt, siden det var abs og legs, og i morgen er leg day...! Men det gikk fint, trengte et par pauser på runde to med squats med vekter - holde på laveste punkt i 1 min. Ellers syns jeg egenlig Dirty 30 er hardere, så jeg tar nok den neste uke. En helt grei økt i dag, kunne gjerne holdt på lenger, og lurer allerede på hva jeg skal gjøre om halvannen uke når jeg er ferdig med programmet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leg day!! Lower Fix Extreme. 4 runder, 3 øvelser pr runde, alle repeteres to ganger, og hver øvelse gjøres først 30 sekunder med vekter og så 30 sekunder med enten hopping eller spark eller lignende uten vekter. Jeg brukte ni kilo hele tiden. Etterpå tok jeg 10 minute HardCore, som er på tirsdager og torsdager, 10 min med magefokus.

I morgen er det preview av Core de Force, det neste programmet fra Beach Body som kommer i november. Regner med å ta den økta som står på planen først (Cardio Fix Extreme) og så legge på Core de Force etterpå. Det er kampsport, så det blir gøy! :trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cardio Fix Extreme i dag. Det var hvis bare noen få utvalgte som fikk preview på Core de Force, så det kommer i oktober i stedet. Men Cardioen er bra! Høyt tempo, nesten Shaun T-stil. 

Han er forresten i UK nå, de er så kjipt. Han er i Europa, og her er jeg, så nært, men så fjernt. :( Jeg hadde oppriktig tenkt å prøve å få til å dra for å se ham når han skulle til London, for jeg trodde det kom til å bli kjempelangt varsel, så kanskje man kunne ta en liten helgetur til London med sin kjære (selve Shaun T-treninga ville bare tatt et par timer). Men neida, sa ifra to uker før, så da gikk ikke det. Han skal til Paris, Amsterdam og et sted i Polen også. Skulle ønske det var litt nærmere...! Og med lengre varsel. Har såååå lyst til å møte ham og trene med ham. Han inspirerer meg hver dag med sin positive tenkemåte og holdning og personlighet, pluss at han får meg til å ha tro på meg selv og å ikke minst stå skikkelig på under trening.

Anyway...dagens økt, ja.Det er mye cardio med vekte, for eksempel squat, sprett opp og hopp med beina ut og armene til vers med vekter. Skikkelig gjennomsvett etterpå. Love it! :nigo: 

Veldig kort:

Oppvarming: Jogg på stedet, sidelengs utfall, forlengs utfall med vriding av overkropp, toe-kicks...noe mer. Husker ikke, men oppvarminga er lik på alle øktene.

round 1:
low-high squat: Squat med en liten vekt (2kg) ned mot det ene beinet, hopp noen steg sidelengs mens du tar vekta opp, og squat på andre siden med vekta til motsatt side). 1 min
plank kicks: Stå i planken og spark deg selv i rompa. 1 min.
run in place: 30 sekunder
repeat

round 2:
jack press jumps: Med liten vekt - stå i smal squat, hopp med beina ut og armene opp i lufta til siden så du danner en x. 1 min.
back lunge kick: Med tyngre vekter - utfall bakover med det ene beinet- når du kommer til ståened igjen tar du beinet du hadde bak deg og sparker framover i lufta. På runde to tar du andre beinet. 1 min
high knees: 30 sekunder.
repeat

round 3:
sumo squat curl. Stå på midten med tunge vekter ned foran deg. Squat ut til venstre i sumo-posisjon og curle vektene opp. I runde to går man andre veien. 1 min.
fast feet: Løpetrip på stedet så fort du kan, og når Autumn roper, hopp fort til siden og fram på stedet. 1 min.
jumping jacks: 30 sekunder
repeat

round 4:
clean lunge jump: Med liten vekt, stå med den i ene hånda og hold den ned mot motsatt hofte. Sett deg ned i squat og la vekta følge beinet ned, hopp bakover i utfall og hev vekta over hodet. Motsatt side i runde to. 1 min.
shuffle burpee: Hopp sidelengs med shufflebevegelser ca tre steg og ta en burpee - gå tilbake og ta det andre veien. Burpee-shuffle-burpee-shuffle- 1 min. 
twisted skater: Med vekter, stå med det ene beinet bak det andre på skrå (som en skøyteløper) og trekk den ene vekta opp, hopp så langt du klarer til motsatt side og bytt arm som går opp. Det var klin umulig å forklare, merker jeg! 30 sekunder.
repeat

cooldown  og så ferdigj! :trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag tok vi en joggetur hele familien i skogen. Jeg hadde egentlig tenkt å løpe runden jeg skal ta på løpet 15. oktober, men ble en tur inni terrenget i stedet. Jeg spurta rundt og opp fjellknauser for å få maks ut av økta. 

Ble til dels dårlig kosthold i helga, med innslag av mye sjokolade, litt Nugatti, en muffins og mye potetgull..

I dag hadde jeg veldig vondt i hodet da jeg våkna. Og i går kveld. Og i natt. Var vanskelig å sove, og jeg følte meg helt ødelagt da jeg våkna. Jeg bestemte meg for å ta dagens treningsøkt som normalt - og tenkte at enten blir hodepinen verre, og da er jeg hjemme fra jobb (noe som er veldig vanskelig for meg å gjøre), eller den blir borte ved å få mer blod til å strømme til hodet, endorfiner og alt det der.

Dagens økt var Plyo Fix Extreme. Altså plyometrics...mye hopping. Hver gang jeg hoppa gjorde det vondt. Jeg måtte ta pauser, stoppe, ikke hoppe så intenst og modifisere. Jeg holdt på å gi opp flere ganger fordid det var vondt. Etterpå satt jeg stille og prøvde å hente meg inn. Så tok jeg en varm dusj, gikk ut med hunden...og vips! Hodepinen ble borte når pulsen min sank etter å ha vært høy. Dermed kunne jeg dra på jobb likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hele familien på joggetur da. :) Jeg løp også i går, men det var mest fordi vi møtte på en elg med kalv. :fnise: 

Godt at hodepinen gikk over da. Du er tøff som trener uansett. Begynner du på jobb åtte eller senere på morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det om elgen, så skummelt! Jeg tror jeg hadde blitt skikkelig nervøs for om den ville angripe vofse. Og han klikker helt når han ser rådyr, så hadde blitt kaos med elg, ser jeg for meg! 

Har fleksitid, så begynner når jeg vil mellom 7 og 9. Er som oftest på jobb mellom halv ni og ni, siden jeg står opp halv sju og skal trene, dusje, fikse meg og gå tur med hunden. I dag skulle jeg egentlig være her halv ni pga et møte, men det var skikkelig trafikkork, så jeg kom ti min for seint. Hadde ikke greid å trene og gjøre alt jeg gjør om morran om jeg måtte vært på jobb åtte, så er glad for fleksinga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upper Fix Extreme i dag! Overkropp med mye sakte bevegelse av musklene, 1 min intervaller. Deretter 10 minute hard core, med abs-fokus. En helt grei økt, men er litt lei av treneren Autumn, kjenner jeg. 

Men jeg fikk pakke fra USA i går med masse Shaun T-topper og en canvas til veggen i treningsrommet. Den var mye mindre enn jeg trodde...men den var kul, altså. 

Jeg begynner allerede å tenke på neste uke og tiden fremover, hvordan jeg skal legge opp treningen og hva jeg skal trene. Tirsdag blir det i alle fall testing av Core de Force!! Nå som det begynner å bli kaldere ute kan jeg kanskje få jogga litt med hunden, i alle fall! Men vet ikke hvor god tid jeg får til det før jobb. Er også usikker på nye rutiner med treningsrom og om jeg får til å gli rett inn i det. Så planen er vel å sette opp en plan for neste uke og uka etter og så se hvordan det blir når vi har flytta. Forhåpentligvis kan jeg få inn noen løpeøkter på ettermiddagen alene også.

Neste fredag blir treningen å bære møbler og esker, så da tenkte jeg faktisk å ta på meg pulsbelte og se hvor mange kalorier jeg brenner! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ganske korte rapporter fra meg nå om dagene, og jeg er veldig dårlig på å skrive i alle andres dagbøker! Beklager det!

I går kjøpte vi oppvaskmaskin, kombiskap og mikro, så nå mangler vi bare seng, som vi skal ta til helga. Ellers litt småting og ikke minst gardiner - det skal også fikses i helga. (Ikea hadde et helt annet prisutvalgt enn Princess). Jeg pakker esker innimellom hele tida, og ene delen av stua består av pappesker nå. Merker at det er slitsomt mentalt å drive med flytting, så er litt skeptisk til hvor bra jeg klarer å gjøre det i løpet 15. oktober. Målet er i alle fall å følge planen om å gå fort i alle de bratte oppoverbakkene og jogge resten. For om jeg løper i de bakkene MÅ jeg gå lengre strekk innimellom, og det taper jeg tid på. Små bakker skal jeg prøve å løpe, men det er tre dritbratte og fæle, og de må jeg bare gå selv om jeg blir forbiløpt!

Dirty 30 Extreme i dag. Helkroppsstyrke. Gikk mye bedre med renegade row i dag, og var ellers fornøyd med økta. Siden programmet slutter på fredag har jeg laga treningsplan for de to neste ukene også. Det blir bra med litt variasjon! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje
Den ‎14‎.‎09‎.‎2016 at 11.08, Rainbow skrev:

Jeg er så trøtt og umotivert for tida. Jeg står opp og trener hver dag, men så veldig mye entusiasme knytta til det har jeg ikke. I dag var det Dirty 30 Extreme (egenltig skulle det være pilates, men den har jeg kutta ut og flytta lørdagsøkta til onsdag). Det er 1-min intervaller med vekter, blant annet upright rows, renegade rows, chest press etc. Gikk greit. 

Trøtt trøttesten i dag, altså! 

Jeg har hatt det slik i hele sommer jeg :ph34r: Jeg prøvde jo dette bootcamp opplegget og ble så demotivert av hele greia at jeg mista en del av lysten til trening. Og så har jeg sett rundt på nettet og på bilder som for min del ikke kan bli helt realistisk og det også tok litt av piffen. Nå har jeg heldigvis rydda litt opp i tankene her angående det, og jobber litt på spreng med å få opp motivasjonen igjen. Jeg vet jo at jeg har fått masse resultater - men å se det og være fornøyd er ikke alltid like lett (ja jeg er visst blitt litt vel utseendefokusert), så det jobber jeg med akk nå.

Du er kjempeflink som trener til tross, det har jeg også gjort, men kutta litt ned i mengden, litt på grunn av lesing og mye jobb også da, men også for jeg ikke har energien til det akk nå. Og jeg har slutta med å brenne lyset i begge ender - for jeg ser jo selv at jeg er ikke helt frisk enda, så jeg må bare begrense meg selv litt.

Jeg gleder meg til jeg er kommet dit du er, du har sannelig gjort en fantastisk jobb som er der du er i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du har hatt det sånn hele sommer, @gjest- silje! Det gikk over etter en halv ukes tid for meg, heldigvis. Dagen etter jeg skrev det innlegget bar BOOST så var energien der igjen. Snodige greier! Men det er lurt og bra å rydde i tankene ja, man må ikke drive å se på andre (jeg svarte litt på det i dagboka di). Jeg er også utseendefokusert, ser veldig på magen min hele tiden. 

Veldig viktig at du ikke blir utbrent  - eller at du stopper tidlig nok til å ikke bli det skikkelig. Å være hele fem år utenfor 100% jobb anbefaler jeg ikke til noen! Bra du ser du må ta pauser, det er et utrolig viktig steg!

I dag var det Lower Fix Extreme igjen! Faktisk den økta som fikk energien min tilbake sist. Jeg var veldig fast bestemt på at jeg SKULLE klare alt nå uten pauser. Og det gikk! Mye squats, jump squats, sumo, utfall etc. Modellen her er fire runder, tre øvelser pr runde og 30 sek pr move med én type belastning og så 30 sek med en annen. For eksempel med bakover-utfall så gjør du utfall bakover med vekter på det ene beinet i 30 sek, setter ned vektene og hopper så opp og ned i samme utfallsbevegelse i 30 sek. Brukte 9 kilos dumbells på alle øvelsene, og det funka fint. Ja, og som med alle andre økter dette programmet har så varte det i en halvtime.

Etterpå var det tilleggsvideoen på abs, og jeg var sååå bestemt på å klare uten pause. Mage er vanskelig, jeg får ofte veldig vondt i ryggraden nederst. Men jeg jobba med å presse korsryggen ned mot gulvet, dra magen inn og puste riktig, og da kom jeg gjennom alt. Her er øvelsene. Tror ikke jeg har beskrevet denne videoen før! Alle øvelsene gjøres i 1 min.

Weighted Crunch

Standard crunch mens du holder en dumbell i hendene i brysthøyde. Jeg brukte 6 kilo. Jobba hardt med å presse navelen innover. 
 

Weighted Knee Drops

Ligg på ryggen, hold en dumbell (fortsatt 6 kg) i brysthøyde. Hold beina opp i 90-graders vinkel opp i lufta. Senk knærne ned mot gulvet på høyre side - opp igjen til midten - og ned på venstre side. 
 

C Curve Pass

Sitt på gulvet i C-form (altså tilbakelent, men ikke liggende). Hold en liten dumbell (2 kg). Hold den i begge hender rett framfor deg. Grip den med høyre hånd, og vri overkroppen med strak arm slik at du "tapper" vekta ned i gulvet på skrå bak deg. Ta den opp igjen til midten og bytt hånd. Gjør det samme på andre siden, uten å noengang gå ut av den possisjonen. 
 

Weighted Hip Drops

Dette er en av de i denne videoen jeg syns er vanskeligst, og dette var første gang jeg klarte alle på begge sider uten å ta pause. Stå i sideplanke, altså på underarmen på en arm og kroppen rett ut til siden, balanserende på den ene foten med det ene beinet oppå det andre. (Side elbow plank). Hold en lett dumbell i den hånda som ikke er på gulvet (2 kg). Løft kroppen så høyt du klarer, gå såvidt nedi gulvet og opp igjen. 1 minutt på hver side. 
 

Leg Lift Crosses

Denne syns jeg også er vanskelig, og har pleid å ta pauser fordi jeg får vondt. Gikk fint nå. Ligg på gulvet med rette bein og tærne pekende nedover, på en måte (pointed toes). Krys beina over og under hverandre opp til de er nesten rette, men ikke helt, og så kryss dem nesten helt ned til gulvet. Opp og ned, kryssikryss. Du skal gå så langt ned med beina du får til uten at ryggen kommer opp, og det er nok det jeg har slitt med.
 

One Arm Rotations

Siste. Den er sykt tung. Første gang jeg kom gjennom uten stans. Stå i bred planke på hendene, beina skal ikke være samlet. Ta den ene armen ut til siden. Vri den tilbake så den på en måte går under armhulen på den armen som du balanserer på. Du strekker altså armen helt ut, og så under den andre armen så langt du kommer. Vanskelig å opprettholde balansen..Og slitomt. Ett minutt pr side. 
 
Det var det! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste offisielle programdag! Jeg skal egentlig løpe i morgen, men vi skal på rallylydighetsstevne på formiddagen og Ikea på ettermiddagen, så mulig jeg må flytte det til søndag. Får se hvor mye tid vi får. 

Så i dag var det Cardio Fix Extreme. Jeg liker den godt, har beskrevet den tidligere. Litt med vekter - medium og lette (dvs 6 og 2 kg) - bruker lette på blant annet den der du hopper ut og danner en x i lufta med en dumbbell i hver hånd). Burpees og hele pakka i dag. Det eneste jeg trengte pause på var de to gangene man skal stå i planke og sparke seg selv i rompa så fort man kan i ett minutt.

Jeg skulle så inderlig ønske jeg kunne jobbe med Beach Body - konseptet i Norge. I USA kan man være uavhengig coach og jobbe med å motivere andre, arrangere treninger, bli utdanna til å instruere i de ulike progrmmene og sånn. Ikke mulig i andre land. Jeg har så lyst til å gjøre noe annet enn det jeg gjør nå. Man lever bare 1 gang og det der, men jeg kan ikke slutte jobben uten å ha en fast inntekt heller. Skulle gjerne bare gjort noe treningsrelatert uten å bli PT, alle er jo det, på en måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm.. bare en tanke. Går det an å kontakte de å høre om det er mulig å gjøre unntak? Kanskje de brått ønsker å satse internasjonalt om folk etterspør det? :) Det hadde vært kult! Send de en lang mail med hele historien din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chandra skrev:

Hm.. bare en tanke. Går det an å kontakte de å høre om det er mulig å gjøre unntak? Kanskje de brått ønsker å satse internasjonalt om folk etterspør det? :) Det hadde vært kult! Send de en lang mail med hele historien din!

 

I second that! Markedet for PT-er her i Norge er vel mer enn mettet, men det bør jo være et marked for andre tilnærminger, og sånt som det bikini body guide- opplegget til Kayla Itsines, som mange vel utfører utenfor et senter, har jo blitt populært i Norge. Jeg tipper at det vil være nok av interesserte, og hvis selskapet kan tjene på å satse internasjonalt, er det merkelig hvis de mener at nope, de har nok suksess nå, liksom?

Leser meg gjennom dagboka di nå, men du har holdt på så lenge og jobbet så hardt at det tar en stund! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje
17 minutter siden, Rainbow skrev:
17 minutter siden, Rainbow skrev:

Siste offisielle programdag! Jeg skal egentlig løpe i morgen, men vi skal på rallylydighetsstevne på formiddagen og Ikea på ettermiddagen, så mulig jeg må flytte det til søndag. Får se hvor mye tid vi får. 

Så i dag var det Cardio Fix Extreme. Jeg liker den godt, har beskrevet den tidligere. Litt med vekter - medium og lette (dvs 6 og 2 kg) - bruker lette på blant annet den der du hopper ut og danner en x i lufta med en dumbbell i hver hånd). Burpees og hele pakka i dag. Det eneste jeg trengte pause på var de to gangene man skal stå i planke og sparke seg selv i rompa så fort man kan i ett minutt.

Jeg skulle så inderlig ønske jeg kunne jobbe med Beach Body - konseptet i Norge. I USA kan man være uavhengig coach og jobbe med å motivere andre, arrangere treninger, bli utdanna til å instruere i de ulike progrmmene og sånn. Ikke mulig i andre land. Jeg har så lyst til å gjøre noe annet enn det jeg gjør nå. Man lever bare 1 gang og det der, men jeg kan ikke slutte jobben uten å ha en fast inntekt heller. Skulle gjerne bare gjort noe treningsrelatert uten å bli PT, alle er jo det, på en måte...

Siste offisielle programdag! Jeg skal egentlig løpe i morgen, men vi skal på rallylydighetsstevne på formiddagen og Ikea på ettermiddagen, så mulig jeg må flytte det til søndag. Får se hvor mye tid vi får. 

Så i dag var det Cardio Fix Extreme. Jeg liker den godt, har beskrevet den tidligere. Litt med vekter - medium og lette (dvs 6 og 2 kg) - bruker lette på blant annet den der du hopper ut og danner en x i lufta med en dumbbell i hver hånd). Burpees og hele pakka i dag. Det eneste jeg trengte pause på var de to gangene man skal stå i planke og sparke seg selv i rompa så fort man kan i ett minutt.

Jeg skulle så inderlig ønske jeg kunne jobbe med Beach Body - konseptet i Norge. I USA kan man være uavhengig coach og jobbe med å motivere andre, arrangere treninger, bli utdanna til å instruere i de ulike progrmmene og sånn. Ikke mulig i andre land. Jeg har så lyst til å gjøre noe annet enn det jeg gjør nå. Man lever bare 1 gang og det der, men jeg kan ikke slutte jobben uten å ha en fast inntekt heller. Skulle gjerne bare gjort noe treningsrelatert uten å bli PT, alle er jo det, på en måte...

 

Ja, jeg skjønner tanken om å jobbe med noe annet. Du brenner jo for denne treningsformen, så jeg ser absolutt at du kunne vært en veldig flink og engasjert coach!

Det er veldig enormt mange personlige trenere her til lands, markedet må vel snart være mettet?

Godt energien din kom seg, jeg jobber enda med saken. Jeg er nok ikke helt der jeg skal være, men jeg ser jo at sakte, men sikkert så blir jeg bedre og bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2016 den 11.32, Chandra skrev:

Hm.. bare en tanke. Går det an å kontakte de å høre om det er mulig å gjøre unntak? Kanskje de brått ønsker å satse internasjonalt om folk etterspør det? :) Det hadde vært kult! Send de en lang mail med hele historien din!

 

På 30.9.2016 den 11.39, Hot mess skrev:

I second that! Markedet for PT-er her i Norge er vel mer enn mettet, men det bør jo være et marked for andre tilnærminger, og sånt som det bikini body guide- opplegget til Kayla Itsines, som mange vel utfører utenfor et senter, har jo blitt populært i Norge. Jeg tipper at det vil være nok av interesserte, og hvis selskapet kan tjene på å satse internasjonalt, er det merkelig hvis de mener at nope, de har nok suksess nå, liksom?

Leser meg gjennom dagboka di nå, men du har holdt på så lenge og jobbet så hardt at det tar en stund! ;)

 

På 30.9.2016 den 11.48, gjest- silje skrev:

Ja, jeg skjønner tanken om å jobbe med noe annet. Du brenner jo for denne treningsformen, så jeg ser absolutt at du kunne vært en veldig flink og engasjert coach!

Det er veldig enormt mange personlige trenere her til lands, markedet må vel snart være mettet?

Godt energien din kom seg, jeg jobber enda med saken. Jeg er nok ikke helt der jeg skal være, men jeg ser jo at sakte, men sikkert så blir jeg bedre og bedre :) 

Jeg har vurdert det! De har faktisk en sånn "bor du utenfor USA/Canada og vil drive med dette, ta kontakt så sier vi ifra hvis vi skal", men det er kanskje bedrre å komme til dem med en faktisk plan!

Jeg tror nok det er lettere i land der det allerede er en ganske stor interesse for Beacb Body allerede, nå er jo Shaun T i Europa, og i land som UK og Tyskland og Nederland kom det mange på treningene hans, mens her er det ingen som har hørt om hverken ham eller treningene. Men samtidig, da vill det kanskje vært gøy for dem å prøve på et helt nytt marked, særlig nå når digitalløsningen deres har åpna opp i Europa! Så det betyr jo at de vil satse internasjonalt sånn egentlig, som du er inne på, Hot Mess! (Får ikke lov av forumet å tagge folk!)

Hehe, ja, den dagboka er veldig lang, og sikkert mye oppramsing og kjedelighet, så for all del, ikke slit deg gjennom alle de sidene! :P 

Jeg er enig med dere i at personlig trener-markedet må være metta. Jeg liker heller ikke helt tanken på å stå der og være eksperten når så mange som er yngre og mer veltrente driver med det, liksom. Men jeg vil så gjerne gjøre noe sånt.. noe som jeg brenner for og syns er gøy, langt unna det jeg driver med nå...

Veldig bra at energien blir bedre, Silje! Det er veldig viktig å ta baby-steps, altså. Hiver man seg inn i det igjen for fort kan det gå enda lenger før man er i stand til å funke optimalt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...