Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Fikk fiksa skriften i forrige innlegg!

I går var det Hell Week - Day 7!

Starta med Cardio 3, som er temmelig heftig. Spin burpees, og en greie der du står i lav planke og sparker bakover på en måte. Tok et par timers pause før jeg tok Cardio 1, mye burpees der også. Så Core 2, som jeg dessverre fortsatt må ta pauser i fordi jeg får vondt i korsryggen. Sykt irriterende.

Men jeg ble ferdig med hele Hell Week! :hoppe: Sju dager med doble økter, høy intensitet og utfordrende kombinasjoner.

Det småkjipe nå er at jeg må tilbake til det vanlige programmet, mens de fleste andre som har tatt Hell Week avslutter med den og dermed er ferdig. Jeg har tre uker igjen. Syns av en eller annen grunn dette programmet har gått veldig sakte. Er overhodet ikke fremmed for å trene 8-9-10-ukersprogrammer, men det har gått trått, syns jeg. Gleder meg til de tre neste er ferdig, selv om jeg ikke vet hva jeg skal gjøre da. Regner med at jeg enten tar noe med Shaun T en periode, lager meg en hybrid av to programmer eller går på mer vektløfting med Sagi fra Hammer and Chisel. Tre uker å tenke på, regner med det blir litt mer løping involvert også, må prøve å få jogga før gresspollen gjør det umulig.

I dag er det forresten Resistance 1. Den enkleste styrkevideoen, men fortsatt slitsom, starter feks med 25 pushups. Håper å få med kjæresten på dagens økt! :)

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrene for at du får hun med! Og tre uker er mer enn nok tid for å bestemme seg for neste progra. Burde være det i alle fall. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble med på mandag! :nigo: Hun syns trening er sykt kjedelig, men vet det er bra med styrke. Moro å trene sammen, synd hun misliker det sånn! På 17. mai trente jeg Core 2 og Cardio 2, mye burpees. Kjæresten ble litt oppgitt over at jeg skulle trene da OGSÅ. Men så dro vi på en superfin tur i skogen med herlig vær, mye ulendt terreng og nesten ikke folk å se. Herlig, og en veldig avslappa nasjonaldag.

I dag tidlig tok jeg Resistance 3. Der er det fremdeles en av øvelsene jeg ikke klarer å følge folka i videoen og gjøre så mange reps som man skal. Det er å stå i planken med vide bein og armene ganske tett sammen - ta pushups - hopp inn med beina og ut med armene så du står vidt med dem og ta en pushup - inn med armer og ut med bein og pushup - etc. 25 ganger etter hverandre på det meste. Umulig, gitt!

Så begynte jeg i ny jobb, så det var siste dag i går da jeg kunne gjøre som jeg ville mtp når jeg trener. To og en halv uke igjen av programmet. Noen i den ene amerikanske gruppa jeg er i har begynt på nytt igjen. Det forstår jeg ikke. At folk orker å ta flere runder med et program etter hverandre. Jeg føler meg veldig ferdig med et program når det er over. Og jeg liker godt å ta økter fra programmer og sette sammen treningsuker selv og sånn, men å faktisk trene de samme åtte ukene igjen og igjen? Kjedelig! Vet om en jente som har tatt sånn 12 runder med Les Mills Combat. Skjønner ikke poenget. For det første er det kjedelig og for det andre så kan man da ikke få noen progresjon av å bare trene de samme musklene igjen og igjen og ikke bli utfordra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes det høres utrolig kjedelig ut å trene det samme programmet om og om igjen, spesielt når de er så lange da. At noen gidder, skjønner jeg virkelig ikke. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Så bra at hun ble med! Turen så jo helt herlig ut, en feiring etter mitt hjerte! :nigo: 

Jøss, at folk gidder! (sa hun som ikke en gang trener :fnise: ) Men, det er jo noe med variasjonen! Jeg blir lei av å gå samme turrunden bare, det må jo v ære noe med å føle at man mestrer programmet når man har gjort det så mange ganger, men, ja, høres kjedelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente programmet torsdag og fredag og lørdag. I dag begynte jeg på uke 7 (eller 8 siden jeg tok hell week som uke 6). Resistance 3. Den er ganske bra, mye sandbag og vekter i tempo. Nettsiden måtte omstartes halvveis uti første runde, så jeg stod er og pesa og banna fordi jeg ikke hadde så veldig god tid, akkurat.

Syns det er bra at det bare er to uker igjen, altså. Nei, å ta flere runder fatter jeg ikke at folk gidder. Noen ganger reklamerer Beach Body med folk som har gått veldig mye ned i vekt, og da står det gjerne med hvilket program de har gjort det. Da har jeg sett "four rounds of..." :hakeslepp: Gjør noe annet som er gøy, a! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går tok jeg Cardio 1 og Core 2. 95 burpees tror jeg det er i den økta. 25+20+15+22. Så selv om det er den "letteste" cardioøkta er det slitsomt nok. 

I dag var det valg mellom to restistance-økter, så jeg tok Special ops, som blant annet innebærer noen litt snodige pushups jeg ikke får helt dreisen på. Plaunge pushups. Du står med fingrene vendt utover til siden, og går ned i en pushups med albuene så tett til kroppen som mulig, før du heiser deg helt opp på tærne. Vrient, og det tok faktisk noen runder med denne før jeg skjønte at albuene skulle gå inntil kroppen og ikke ut...

Det er også en rulleøvelse der du står i knebøy, hopper sidelengs, spretter ut i planke, ruller sidelengs, hopper opp i planke og knebøy igjen og hopper sidelengs igjen. Hunden min fant ut at han skulle stå veldig i veien sånn at jeg rulla på ham og han fikk rompa mi i ansiktet når jeg reiste meg opp. :fnise:

I går gikk jeg på en liten godterismell, men tenker som Shaun T (prøver, i alle fall): Mat skal være 85% sunt og 15% moro. Og det skal være en treat, ikke en cheat. Så prøver å ikke ha dårlig samvittighet, siden jeg kjøpte bare litt smågodt, og jeg greide å stoppe før det var helt tomt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så farlig å spise godteri så lenge kostholdet er balansert ellers. Altså, såklart ikke bra å spise godteri hver eneste dag, men en gang i blant skader jo ingen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får prøve å tenke det. Det vanskeligse for meg er å slutte når jeg har begynt, så derfor må jeg kjøpe små mengder.

I dag trente jeg Core 2, og selv om jeg fortsatt må ta noen pauser (det er 22 reps på hver øvelse) og modifisere noe (heter det det på norsk?) siden jeg får vondt i ryggen, går det mye bedre nå. Så tok jeg Special Ops Cardio. Den er badass, liker spesielt burpee roll med sandsekk. Du holder en sandsekk på rundt 9 kg (20 lbs, men tror min er mer 8.5, var litt vanskelig å få målt). Sette deg ned på huk, ruller bakover, kjemper deg opp igjen på huk, slenger sandsekken foran deg i gulvet og hopper ned i burpee. Intervallene er 10-12-15 trooor jeg. Hele økta består av sju øvelser som du gjør i rekkefølge med et varierende antall reps, og så på topp igjen. Tre ganger gjennom.

Slitsomt!

Så må jeg ha en utblåsning som ikke har med min trening å gjøre, men med hundetrening. Vi trener ganske mye med vår hund, dog på nybegynnernivå. Vi går på kurs i Lydighet, på treninger i agility og har kvalifisert oss til klasse 2 i rallylydighet. Men i flere lydighetsøvelser og i rally fra 2 og oppover må hunden være uten bånd. I rally uten noe som helst. Og da har han funnet ut at det er mye gøyere å stikke enn å være i bana og gjøre det han skal. 

Kommende helg skulle vi egentlig deltatt i et dobbeltstevne i rally - lørdag og søndag. Men hver gang vi har trent, og sist stevne - stakk han. I går stakk han ut av lydighetsringen da vi trente på stevnesetting, spurta over ringbåndet og løp til samboeren min. Kom tilbake da jeg ropte, men stakk to ganger til bort til en tispe som han mente hadde løpetid. Så det er mye gøyere å stikke av enn å bli og gjøre øvelser. Så da har samboeren (som går rally) konkludert med at vi må droppe helgas stevner. Når unntaket er at han gidder å følge med i hele bana (det er ikke lov å belønne før etterpå) er risikoen og fristelsen for stor, og sannsynligheten for høy for at han stikker og ødelegger for noen andre. Jeg er også nervøs for LP-stevne i juni og for hva vi skal gidde å melde på av andre stevner utover sommeren. 

Det føles så utrolig kjipt å ha trent og øvd på øvelsene for så å se busterompa hans stikke sin vei på et eller annet tidspunkt hver gang. Vi må øve MYE mer på å ha ham løs, men først mer på at han har fokus hele tida, at han vil jobbe, vil vente på godbit og være utholdende nok til å gidde nettop det. For har han fokus med bånd som er så bra at han ikke begynner å tenke på damene utenfor ringen eller at det er mer gøy å løpe, så vil han forhåpentligvis ikke gjøre det uten bånd heller. 

Men dritt å måtte droppe stevnet vi hadde gleda oss til. Han er tre år, så han burde være ferdig med unghundfaktene, men han har veeeldig sterk kjønnsdrift, så om en dame har eller har hatt løpetid så går hjernen hans i shut down mode og man kan bare glemme å gjøre noe. Gud, så skuffende det er og så lei oss vi blir. Jeg skjønner med logikken at risikoen er for høy (han får jo bare flere og flere bekreftelser på at det går an å stikke, hvorfor skal han gidde noe annet da?), men har så lyst! Sukk. Jaja, dette hadde jo ingenting med treningsdagboka å gjøre, men det måtte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, 3 år kan være da det er på det verste. Det er sikkert over når hunden er 4 år. Min hannhund var på sitt verste på år 3, men det gikk over når han nærmet seg 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjipt. Men nå har vi i alle fall funnet ut en treningsmetode som kanskje vil hjelpe ham å få mer fokus, så det blir spennende å se om det gir resultater. Da kan det i alle fall bli noen stevner senere i sommer. Ellers skal vi prøve å ikke stresse. Vi skal jo ikke rekke noe, egentlig. Bare ha det gøy, alle tre!

Så var det meg, da. Lørdag var det Cardio 3 (spin burpees, folkens...burpee, hopp 180 grader rundt, burpee, gjenta til du er utslitt - opp til 20 tror jeg den høyeste repetisjonen var). Og så Special Ops Core, 16 min med mageøvelser der jeg får til alle unntatt en rar en der du ligger på ryggen og vrir deg bortover med beina opp. Da bare vælver jeg! :fnise:

Veldig dårlig kosthold fredag og søndag. De hadde 50% avslag på alt på bensinstasjonen...Bra jeg trener så mye at det går bra å spise ekstreme mengder godteri innimellom, men jeg føler meg jo dritt etterpå, både fysisk og psykisk, så hvorfor jeg fortsetter har jeg ikke noe svar på....

I dag var det Special Ops Resistance, og syns jeg fikk til det meste bra. Litt treigere enn de i videoen på et par øvelser, men ellers går det fint.

FEM treningsdager + 10 min fit-test igjen av programmet! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag starta jeg dagen med Core 2 og Cardio 3. Følte jeg virkelig ga alt i dag og ble totalt gjennomsvett og sliten. Fin start på dagen! Stråååålende vær i dag, så har lyst til å jogge, egentlig, men spørs om det blir tid til det, og vofse funker ikke når det er varmt, så han orker i alle fall ikke å bli med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes deilig ut å trene, jeg vil oooog. Må vente til i morgen. :P Håper du får til en løpetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noen joggetur, dessverre. Kanskje i morgen. I dag skal vi på Lydighetskurs. Siste gang før første offisielle stevne neste torsdag. SKUMMELT. 

Trente Resistance 2 i dag tidlig. Burpee press med 9-ish kilo sandbag kjenner man godt med 25 reps! Jobba skikkelig med alle øvelsene i dag og prøvde å være nøye på teknikken. Nå begynner det å bli siste gang med flere økter etter hvert som slutten av uka nærmer seg. To cardio-økter (og to mageøkter) og én resistance-økt igjen. Også fit-testen, da! Den må jeg få inn i planen på søndag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LP-kurset i går gikk så som så. Både superkonsentrert vofs som gikk fot kjempefint og fikk masse klikk og godbit, og bølle-kåt-pøbel-vofs som stakk fra fellesdekk og stå under marsj og hinder, både fordi han ikke gadd fellesdekk, og fordi det kom en fin dame etterhvert som lukta løpetid selv om hun var ferdig nylig (nei, alle tispeeiere, hun slutter ikke å lukte godt for hannhundene bare fordi det ser ut til at hun er ferdig). Gah! Hvordan dette skal gå på stevne om 1 uke skjønner ikke jeg! Nå virker det som av med bånd = partytime og drite i å gjøre noe annet enn å løpe rundt.:bond: Skal øve hver dag på enkeltdekk med forstyrrelser og på fellesdekk noen ganger med den hunden vi blir ved siden av på stevnet. Herregud som jeg gruer meg.

Nok om han. Special Ops Core i dag først, 16 min mageøvelser som jeg virkelig kjenner. Den ene øvelsern får jeg ikke til (ligg på rygg og vri deg bortover), så da gjør jeg noe annet i stedet. Etterpå var det Cardio 2, følte jeg satsa hardt i dag, holdt tempoet til de i videoen, tok ingen 5-10 sekunderspauser og pressa meg gjennom alt. God følelse! :trene:

I morgen er det Resistance 3 - den hvor man legger seg flatt på gulvet med en sandsekk på skuldra opptil 10 ganger pr side. Lørdag er det Core 2 og Cardio 3, søndag 10 min fit-test, og så er det FEEHRDIIIG.

Har helt glemt å finne ut hva jeg skal gjøre neste uke. Så da tar jeg nok noe med Shaun T mens jeg tenker. Greit å ikke følge program slavisk om sommeren, egentlig, for da kan jeg legge inn jogging og sånt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ligg på rygg og vri deg bortover? Hva slags øvelse er det? Nå ble jeg nysgjerrig, vil prøve. :lol:

Når jeg glemmer å finne ut av program eller lage program selv, så bare tar jeg det jeg føler for den dagen i stedet når jeg ikke har noe satt opp. Kanskje det funker for deg også? Jeg liker å ha det sånn om sommeren hvertfall. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte etter det og fant mange videoer av folk som ikke fikk det til! :fnise:

Tony Horton (treneren) sier også at det er mange som trenger lang tid. Hun her gjør alle øvelsene i denne videoen et par ganger, og den øvelsen er på ca 0.25 her:

Ja, tror det kan funke. Men tror jeg vil planlegge det dagen før, ellers bruker jeg så lang tid på å tenke på hva jeg vil gjøre i stedet for å bare komme igang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg først squat-challengen som KaDust posta, 20 stk. Så var det Resistance 3. Klarte nesten alle reps på en øvelse der du står i planke med vide bein og hendene tett, og så hopper ut med armene og inn med beina og går ned i pushup - for så å hoppe inn med armene og ut med beina og ned i pushup (hele tiden i plankepossisjon). Drittungt, særlig med smaltstående armer, så det blir aldri 25 stk på den tida man har til rådighet i første runde. Liker best øvelsen der man har sandsekk på skuldra og legger seg ned for så å kjempe seg opp i stående igjen. Måtte pause litt for å få inn alle reps, de i videoen er så sykt kjappe! 

Prøver med litt andre ting også her, også etter inspirasjon fra KaDust:

Ting som var bra i går: Fikk til 2 min dekk og bli på hunden i en park med litt forstyrrelser. Hesten min virka litt bedre i beina sine. Det var sol. Og varmt. Jeg nærmer meg slutten av treningsprogrammet. (Nå når jeg skriver dette er det 1 dag igjen + fit test på søndag). Oh yeah! 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææh, den øvelsen hørtes utrolig tung ut. Synes burpees er ille nok, men jeg blir jo mer sliten i kondisen min enn musklene av sånne type øvelser. :P Har ikke den type utenholdenhet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...