Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

Godt jobba med lite snop! :hoppe: Her sklei det ut, sakte men sikkert :fnise:

Så bra at det bare var noe kortvarig med hesten!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det sklei kraftig ut da vi var bortreist for noen helger siden, så nå ble det full skjerpings! Fikk faktisk ikke benytta meg av det sykt-billig-smågodt-opplegget, for da jeg kjøpte smågodt da vi var borte var det på en godtebutikk som ikke hadde tilbud. Og da jeg faktisk skulle hamstre var det heeelt tomt på Rema 1000! :P Like greit!

I går tok jeg Insanity Max 30: Friday Fight Round 2.
Og jeg hadde helt glemt at det er 15 minutter full pinne ekstremt heftig cardio før en liten pause på 30 sekunder, og så 10 min samme, og så 30 sekunder pause og så 5 min full pinne igjen. Holdt på å døøø og måtte stoppe allerede på 6.25. Da var det først iron legs: Hopp i utfall høyre bein - hopp i utfall venstre bein - hopp ned i dyp knebøy og opp i lufta så føttene berører hverandre - 45 sekunder eller noe. Og så rett på å stå i planke og hoppe alt man kan fra side til side like lenge.. Død og pine!

I dag tok jeg Hammer & Chisel: Hammer Conditioning, veldig fin styrkevideo med baseøvelser og noen litt mer heftige, som burpee-renagade row-opp og rett opp til uppright row. En fin halvtime med mest sekskilos-vekter, litt ni og på den hvor du skal holde armen ut i en evighet ble det 2.5 og det er tungt likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, det var heavy for beina, altså! :hoho:

Fredag trente jeg Iso Strength Chisel fra Hammer and Chisel, det er mest øvelser der du skal ta ti repetisjoner og så holde stille i ti sekunder. Mest armer, men også litt bein.

Lørdag og søndag ble det ikke noe trening. Lørdag var jeg helt utslitt, og søndag gikk ting litt i ett før det var agility. Løp en del på bana med vofse, da! :)

I dag begynte jeg på 22 minute hard corps. Militærtrening der hver økt er bare 22 min. Men som vanlig "jukser" de litt og legger på en 10-minuttersøkt annenhver dag.

I dag tok jeg også med Cold Start, en 12 min oppvarmingsvideo, fordi jeg ikke hadde trent på to dager. Så var det Cardio 1, militærøkt der alle på videoen holder på ute i fullt cameo-utstyr. Mye burpees, men takket være Shaun T klarte jeg fint å holde tempoet og ta det antallet man skulle. Ble god og svett og sliten, men det var moro også! Etter det var det Core 1, magetrening som ikke var sånn kjempehard, egentlig, jeg får bare vondt i ryggen og klarer ikke holde på så lenge. Så der har jeg nok litt å gå på når det gjelder å holde riktig posisjon. 

Håper jeg klarer å kosholdsskjerpe meg i helgene nå!! 

I morgen blir snodig...bare 22 minutters trening?! Veldig kreative navn på øktene, får'n si...haha! Bare Cardio, Core og Restistance 1, 2 og 3. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag: Resistance 1: 22 minutters styrkeøkt med fem ulike øvelser som ble repetert i tre intervaller - og antall reps endret seg underveis der noen gikk ned og andre opp. 

Øvelsene:
Pushups: 25/20/15 - klarer alle rette og samtidig som army veteranene på skjermen! :nigo:
Squat press: Seks kilos vekter i skulderhøyde - ned i dyp knebøy, opp og strekk vektene over hodet. Husker ikke repsintervallene, men klarer også her å holde følge med dem hele veien.
Pullups: Jeg har en pullupbar, men kan ikke drive med det når kjæresten er på badet om morgenen, og det er ikke plass til wide grip. Så bruker strikk festa i døra. Det er lettere, noe som er eneste årsak til at jeg får det til. Pullups er jeg dårlig på, og det er dessuten ikke så lett når jeg kun får øvd på de smale og vanskelige.
Utfall bakover med vekt: Bakover utfall med en vekt i hendene, "ro" fra side til side mens mant tar beinet bakover. Går fint.
Situp punch: Ligg på gulvet med knærne bøyd, reis deg opp i situp og boks to ganger. Her gjør jeg det for sakte, så jeg må pause på slutten for å få med alle reps.

Slitsom, men bra video. Fint å kunne øke selv med høyere vekt, flere reps etc etter hvert som det blir lettere.

Onsdag: Cardio 1 og Core 1 igjen. Klarte alle burpees denne gangen også. Det er så MANGE!! Men gøy å få det til. Cardio hardkjør er noe jeg trives med!

Torsdag (i dag): Resistance 1 igjen. Gikk omtrent akkurat som sist. Bra å få gjennomtrent med styrke på en bra måte på 22 min!!

I morra og lørdag fortsetter det med annenhver av disse videoene, og så er det noen nye igjen på mandag.

I går kom forresten endelig programmet mitt! Så da har jeg dvder, noe proteinpulver til å ta før og etter trening og en sandbag som jeg må kjøpe sand til sjøl, som skal brukes som en vekt på en måte. Bruker dumbells til jeg får fiksa det. Fikk hengt opp kalenderen på bokhylla, det ser så fint ut med en ordentlig en og ikke bare håndskrevne lapper som jeg har drevet med de siste ukene! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag: Cardio 2 og Core 1. Denne gangen starta jeg med core, for da får energidrikken bedre tid på å virke. Første gang med ny cardio-video. Det var noen helt ville greier inni der, blant annet en slags hoppende planke, burpee der du måtte ned i en froskeposisjon etter hvert hopp og ikke minst gorilla crawls. Sitt på huk, ha henda i bakken, og bruk henda til å dra deg sidelengs mens du fortsatt sitter på huk - to ganger til hver side - tjue ganger på den høyeste intervallen. Siste runde (det var tre runder og tror det er fem øvelser) måtte jeg ha noen pauser på noen sekunder. Phew!

Lørdag: Resistance 1, klarer fortsatt ikke holde helt tempo i alle øvelser, men nesten!

Søndag: Day off + agilitytrening.

Mandag: Resistance 2. Mye tunge greier, blant annet burpee med vekter og så opp og strekke vektene over hodet. Her gjorde jeg det mye treigere enn crewet, men pausa videoen så jeg fikk like mange reps. Ellers blant annet chinup med strikk for min del og eh...diverse ting jeg ikke husker helt.

På ettermiddagen trente jeg en gang til! :fnise: På jobb har de gruppetreninger, og jeg pleier aldri å være med på det fordi det krasjer med andre ting og fordi jeg ikke liker så godt å trene med andre, men nå ble jeg med. Det var diverse tabata-greier, litt intervaller med først 50 hopp med hoppetau (måtte hoppe uten tau - jeg KLARER ikke!), 20 dype knebøy, 20 situps og 10 pusups og repeat. Pluss diverse øvelser med strik rundt beina (feks mountain climbers) og et tau man strekker fra side til side med en annen person som gjør det samme i andre enden. Jogga ned til jobb etterpå. 1 times trening, 460 kcal brent.

Tirsdag (i dag): Core 1 og Cardio 2 igjen. Gorilla-greiene var helt drepen i dag etter i går, men fikk tatt alle reps så lenge jeg tok litt pause innimellom. Ble veldig sliten i musklene, men ikke så cardio-svett, egentlig.

I morgen er det tilbake til Resistance 1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Resten av forrige uke gikk finfint, med diverse Hard Corps-videoer.

Denne uka er det fokus på trening i motivasjonsgruppa jeg er med i på Facebook, og vi ble oppfordra til å gjøre en ekstra innsats. Så jeg bestemte meg for å trene dobbelt hver dag (unntatt i helga) og den ekstra økta må da være fra Shaun T, for han gjør meg glad! :nigo:

Så i går tok jeg først Core 1 og Cardio 1, som er intenst nok i seg selv med mange burpees og et høyt tempo. Så tok jeg In The Pocket fra Cize, Shauns danseprogram! Det føles så kult å bygge opp en danserutine og attpåtil få det til når musikken braker løs de siste fem minuttene. Brant 501 kcal!

I dag tok jeg først Resistance 1, brukte sandbagen til programmet for første gang, for har kjøpt sand! Fylte opp til 8.6 kilo, det gikk overraskende bra, så tror jeg må fylle den mer. Det må være maks 20 lbs. Blir helt forvirra av disse lbs og kg greiene. Er ikke 9 kg og 20 lbs omtrent det samme? Det kan umulig stemme helt, for den var da virkelig ikke helt full. Må sjekke det nøyere.

Etterpå tok jeg Speed 3.0 fra Focus T25. Moro. Hadde faktisk litt problemer med å holde tempo etter den styrkeøkta først, men kom meg da igjennom!

Og i går kom FedEx på døra med seks av sju t-skjorter! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Her er det virkelig bra driv for tiden! Spreking! :nigo::hoppe: 

Så gøy med t-skjorter! Det må være litt ekstra motiverende :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) Og for at du gidder å lese og kommentere her inne, det er så koselig å se innlegg fra andre enn meg selv! :P

Ja, det var stas da FedEx-mannen kom med seks pakker med t-skjorter. Syns jo det er litt latterlig at de ikke kunne pakke alle i EN pakke, men det var visst klin umulig. Så nå mangler jeg bare én, og så har jeg for alle programmene jeg har tatt unntatt Insanity, men den syns jeg ikke teller helt, siden jeg ikke gjorde den hver dag, men over lenger tid og tok to uker med pause når vi fikk valp og sånn! Så den kan jeg heller ta i sin helhet på ordentlig måte en annen gang, og da fortjene den!

I dag er det godteri. Som jeg spiser. Mens jeg har dårlig samvittighet. Damn.

Ellers har treningsuka vært veldig bra, kostholdet nesten helt topp (noen små feilskjær her og der) og ellers er jeg i en positiv drive privat også, og det til tross for at jeg akkurat har mista jobben fordi vikariatet mitt gikk ut. Har nemlig vært på et jobintervju der jeg følte jeg naila det, så om jeg ikke får jobben (konkurrerer med fire andre) vet jeg at jeg kan gjøre et godt inntrykk og at muligheten finnes der. Får vite om jeg får annengangsintervju i begynnelsen av neste uke!! :ohmy:

Anywaaay. Nå er denne treningsuka over, og det er på tide med oppdatering/oppsummering.

Onsdag: Cardio 2 og Core 1 fra 22 min hard corps først. En cardio-økt med mye burpees og utfall og knebøy og gorilla crawls. (den øverste av øvelsene som gif-ene viser her. Har ikke tatt noen av de øvelsene som er på de hvor de har blå bukser ennå). Det er tuuung å gjøre over tjue sånne etter hverandre!

Etterpå tok jeg Core Cardio and Balance fra Insanity, som lissom er en recovery workout, men det er jo Shaun T, så det er pokker meg burpees der også. DET hadde jeg glemt. Men det er litt bra tøying underveis og etterpå, og det trengte jeg! Trente i 1 time og 20 minutter!

Torsdag: Først var det Resistance 2. De videoene har intervaller, fem øvelser tre ganger gjennom alle, antall reps ender seg. Første øvelse er 20 burpee press. Altså: Stå med vekter i hendene og hold hendene i skulderhøyde. Jeg bruker seks kilo i hver hånd. Hopp ned i planke mens du holder vektene. Hopp opp i stående og hev vektene over hodet. Det er EN rep. Gjør det 20 ganger. Neste gang 15 og neste gang 10. Jeg må sette på pause for å ta alle reps, for jeg klarer ikke bevege meg like fort som de i videoen. Men jeg tar i alle fall alle reps!! 

Så tok jeg Max Out Cardio fra Insanity Max 30. Den er vanligvis veldig tung, mye hopping, og mye av denne hoppingen gjøres i planke, og mye knebøy. Ikke sånn kjempelurt etter å ha tatt Cardio 2, viste det seg, for armer og bein, særlig bein, virka ikke noe særlig. Tidligere har jeg faktisk klart å presse meg gjennom hele Max Out Cardio uten pause. Nå trengte jeg pause. Pauser. Mange pauser. Holdt på å døøøh. Men utrolig digg når jeg var ferdig og Shaun sier "I believe in you, yes, I’m talking to you! I know you can do anything you put your mind to. When No one else believes in you, I believe in you" Høres sykt cheesy ut, men for meg så snakker han gjennom skjermen og ga meg nøyaktig den boosten jeg trengte før jobbintervjuet. Selv om han tok livet av beina mine sin evne til å fungere resten av dagen.

Fredag: Først var det Cardio 2 og Core 1 igjen. Så tok jeg Back and Sixpack fra Asylym Volume 2. Brukte strikker i stedet for vekter og brukte sangbaggen litt, det gikk fint. Var mye tungt, og jeg hadde seriøst glemt at det var burpees der også!! Hjelp og hjelp! Men det gikk fint, altså. Bare veldig slitsomt!

Lørdag: Nå var jeg ferdig med å legge til Shaun T. Ikke fordi jeg ikke kunne gjort det mer, men i dag skulle vi gå lang tur i skogen i stedet! Så jeg starta dagen med Resistance 2 igjen. Arma mine..! Men digg å bli svett og sliten og gjennomtrent på 22 minutter!

Jeg har en litt sånn rar avtale med kjæresten. Hun syns jeg trener for mye og er altfor opptatt av det. Jeg vil følge kalendere og trene mer enn fem dager i uka. Når jeg tok forrige program trente vi sammen på lørdager ELLER droppa det sånn at jeg hang litt bak kalenderen hele tiden. Forrige der igjen hoppa jeg over hver lørdag for å prøve å være litt medgjørlig. Men jeg likte det ikke, jeg ville jo følge planen, særlig når jeg gjør programmer samtidig som en haug andre i USA, da er det gøy å faktisk gjøre det samme på samme dag. Så da laga jeg et forslag til avtale: Jeg får trene på lørdager (og følge planen, som innebærer fridager og sånt også)...mot at jeg tar alt ansvar for oppvasken. Inn og ut av alle oppvaskmaskiner, skylling av alle stekepanner etc. Det er så mye jeg vil trene nesten hver dag. :fnise:

I dag tidlig sa jeg at jeg måtte trene i stua fordi det ikke var plass til alt ustyret på soverommet (hvor jeg har en liten flekk stor nok til det meste cardio ved siden av senga), og da sa hun at det hadde jeg fortjent (å få trene hvor jeg ville) siden jeg var så flink med husarbeid, hehe! Det var faktisk noe jeg anså som et stort kompliment! :hoho:

I morra er det søndag. Ikke trene.

Nå spiser jeg potetgull. Jadda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oj, nå har jeg ikke skrevet på noen uker. Det betyr jo ikke at jeg ikke har trent, såklart, men jeg glemmer å skrive her når jeg jobber hjemmefra. Jeg har fortrinnsvis trent 22 Minute Hard Corps, og gått tilbake til å trene kun det programmet, ikke lagt til økter. Jeg har gjennomført fem av åtte uker.

I dag skulle jeg egentlig begynne på uke 6. Men i dette programmet er det lagt til en niende uke, der man skal trene to-tre økter om dagen (to lange og én kort på cardiodager og to lange på styrkedager. Her er "lang" 22 minutter, så det er ikke en evighet). Men fordi jeg har fått ny jobb har jeg tenkt og tenkt og tenkt og funnet ut at jeg umulig rekker å gjøre det den uka som EGENTLIG blir uke 9. Da må jeg enten stå opp mye før eller trene både før og etter jobb, for de kan ikke gjøres rett etter hverandre i følge de som har utviklet programmet. Så, selv om det gjør meg litt vondt å ikke følge planen hundre prosent, tar jeg den uka nå, og så går jeg tilbake til programmet og tar uke 6, 7 og 8 etter det.

Så da begynte jeg på HELL WEEK.
I dag var det først Cardio 1, og så gikk jeg tur med hunden og slappa av litt, før jeg tok Cardio 2 og Core 1. Det var mye burpees, det! I Cardio 1 er det 25 i første intervall, så 20 og så 15. Det er det samme i Cardio 2, bare at da er det frog burpees, altså så står  man litt som en frosk når man reiser seg opp, litt knebøy. I tillegg har man et virrvarr av hopping sidelengs som en gorilla og forover som en bjørn, og i det hele tatt mye dyr! :hoho:

Kom meg igjennom alle tre. Spent på hvordan det blir å gjøre 7 så harde økter etter hverandre. Dette er nemlig en uke uten rest day...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Day 2 ~ Hell Week! Har gjort den første økta nå, Resistance 1. Squat press med seks kilo i hver hånd og opp til 25 repetisjoner er tungt! Nå venter jeg egentlig bare på å starte neste økt, håper jeg får nok pause mellom til å klare det! 

Ettersom jeg ikke skrev på en stund glemte jeg å nevne Fit Test, som jeg tok i uke 1 og 4. Veldig fornøyd med progresjonen! Tok bilde av skjema for å slippe å skrive alt. Kult å kunne bli så mye bedre på kort tid! 

 

1462862933897-47942838.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det fortsatt liv, ja! :lol:

Artige forbedringer da, det er jo kjempebra! Det er mange flere pushups enn hva jeg får til på ett minutt hvertfall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette programmet har faktisk gitt meg mer progresjon enn mange andre. Ofte er programmene enten intens cardio med litt styrke eller intens styrke med litt cardio. Her er det begge deler! 

Hell Week Day 3. To cardioøkter og én mage. Tok den første, Cardio 1, klokka 7.15 og den neste, Cardio 3, 10.45. Det var ganske passe  men det tar på at det er ulike burpees i begge øktene. I 3'ern er det såkalte Spin Burpees, der du tar én , hopper rundt så ryggen vender motsatt vei og tar neste. Intenst. Trengte flere pauser på magevideoen, for 22 reps er mye når jeg får så lett vondt i korsryggen. 

Merker at det er intens uke, blir mer støl enn vanlig. Men liker absolutt utfordringen! 3 dager unnagjort, 4 dager igjen! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell Week - Day 4!

Starta dagen med Resistance 2. Her er det blant annet burpee press med 8+ kilos sandsekk. Etter ca fire timer tok jeg Resistance 3. Den er enda tyngre, og her har man mountain squats med en stigende antall repetisjonsrate, der man har sandsekken på den ene skulderen, legger seg flatt ned på ryggen, reiser seg helt opp, og gjentar. På begge skuldre, maks er vel 10 per side. Har pleid å måtte holde en 6 kilos dumbbell foran brystkassa på denne fordi sandsekken drar meg bakover, men nå klarte jeg det på alle rundene.

Merker jeg går i surr om hvilke øvelser som er på hvilken video når jeg gjør dem etter hverandre. Var en bra intervall med tiden i mellom, merka jeg, da, lettere å gi alt med såpass mange timer mellom, så tror jeg skal prøve det i morgen også. Usikker på om jeg får det til i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell Week - Day 5!

Litt før halv åtte i dag tidlig tok jeg Cardio 2. Det er mye burpees og mye opp og ned og sidelengs-greier. Spesielt er gorilla crawls slitsomt, der du sitter på huk og drar deg sidelengs to steg til høyre og to steg til venstre - det er én rep. Venta fem timer før jeg tok neste, Cardio 3 og Core 2. Cardioen her er ganske brutal med spin burpees og en sånn stå og trippe på amerikansk fotball-vis og så hive seg ned i lav planke og opp igjen. Tre runder med fem øvelser som øker og synker i antall reps. Så var det 12 min mage der jeg fremdeles må ta pauser fordi jeg får vondt i ryggen, men det blir stadig bedre.

Totalt pumpa og utslitt etterpå, men det er moro å få det til! Brant 534 kalorier totalt. To dager igjen med Hell Week, så skal jeg fortsette programmet på mandag og gå løs på de tre siste ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hell Week ~ Day 6! 

Starta med Resistance 3, den som innebærer å ha en over åtte kilos sandsekk på skulderen og legge seg ned og reise seg opp igjen mange ganger.

Etterpå gikk jeg morgentur med hunden, før kjæresten og jeg prøvde en ny video på Beach Body sin nettside, som er der jeg henter alle videoene, stort sett, de har alle jeg har kjøpt og mye gratis. Dette var en dansevideo som var countryinspirert. Med Autumn, hun som er i Hammer and Chisel  og 21 day fix. Det var moro, særlig å trene med kjæresten. Føltes ikke helt som trening, og jeg holdt på å tryne hele tiden, men! Kjæresten liker ikke å trene, men hun liker country! 

Etter det igjen var det tid for dagens andre økt i hell week, Resistance 1. Masse push-ups, og høyt tempo. Liker den! 

1 dag igjen av denne uka! :trene:

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den treningsdansen hørtes artig ut. Fikk lyst til å prøve det selv! :jepp:

(Hvorfor har du større skrift nå enn før?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg? Skriver fra mobil, det ser likt ut her. Får fikse det på dataen. 

Ja, det var ganske moro, en slags linedance! Liker bedre dansevideoene til Shaun T, da, som er litt sånn street dance. Men det er vel fordi jeg digger ham, hehe! Cize heter programmet han har, tok det tidligere i år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...