Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Var kanskje litt dumt å skrive hele forrige uke i samme innlegg, for da er det jo ingen som ser det!

Lørdag var det i alle fall langtur i skogen med mye klatring. Søndag bare vanlige turer, pluss agilitytrening som jo også innebærer litt løping, så det ble aktivt selv om det ikke akkurat kvalifiserer til trening.

I går trente jeg The Warrior fra P90X3, slitsom trener, Tony Horton, men veldig effektivt. Hver intervallrunde består av én overkroppsøvelse, én cardioøvelse og én underkroppsøvelse. Litt boksing, litt pushups, litt dype squats og litt burpees. 

I dag tok jeg Max Out Cardio fra Insanity Max 30. Jeg liker så godt det programmet. Jeg gruer meg litt på forhånd, blir utslitt og samtidig supermotivert underveis, og veldig stolt og føler meg uovervinnelig etterpå. Maxa på 8.30 eller noe, mest fordi jeg ble distrahert av at pulsklokka ikke virka, så jeg fikk den ikke igang før da. Digger Shaun T! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går (onsdag) måtte jeg trene på ettermiddagen, og var egentlig ganske sigen, men jeg tok meg sammen og satte på Tabata Strength fra Insanity Max 30. Det er en skikkelig intens styrkeøkt, mye overkropp, mye pushups, mye hopping. Jeg pleier å maxe relativt tidlig der, men nå var det som det kom en slags kraft over meg jeg ikke har kjent før, og jeg bare kjørte på. Shaun T snakka til bare meg, jeg hørte på ham og pressa på i alle øvelsene, og med unntak av at jeg tok diamond pushups på knærne (gjorde det uten å forsøke rette) klarte jeg alt! ALT! Uten å maxe!! En helt utrolig følelse, som gjorde at jeg hadde store problemer med å sovne om kvelden til tross for at jeg la meg fem timer senere.

I dag tidlig tok jeg Back & Six Pack fra Asylum volume 2. Det var litt mer planke enn jeg hadde huska (tenkte egentlig å spare mine utslitte armer), men jeg kom meg gjennom alt. Tungt. Tok godt i ryggen, ikke fullt så mye i magen, men noen ganger kjenner jeg det først når jeg blir støl. 

Snart juleferie! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag ble det ikke noe trening. Lørdag trente jeg Friday Fight Roound 1 fra Insanity Max 30. Søndag ble det heller ikke trening. I går tok jeg Kill Cupcake, som er en løsrevet video med Autumn fra 21 day fix. Det var litt styrke og cardio. Bare 26 min, men skikkelig slitsomt. Trente sammen med kjæresten.

I dag jogga jeg en tur med hunden, mye intervall, ute litt over en time, brant 580 kcal. Koselig lille julaften-tur! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag: JULAFTEN! Ikke tid til ordentlig trening, men gikk lang tur i skogen med hunden i ulendt terreng, så fikk da opp pulsen.

Fredag: Ikke trening pga at hele dagen gikk til å være hos svigers. Hatt to koselige juledager som jeg tror jeg hadde gått av.

Lørdag: Trente sammen med kjæresten igjen, denne gangen tok vi Full Out fra Cize. Den er intens, og nå huska jeg den så godt, så det var bare moro.

Søndag: I dag trente jeg med søstera mi, introduserte henne til Max Interval Sports Circuit fra gamle Insanity. Det er yndlingsvideoen min fra det programmet, det er så mange sporter som man tar elementer fra. Også viste det seg at jeg har veldig mye bedre kondis enn min dansende superflinke søster! :trene:

Mandag: Tok Gamma The Pyramid fra Focus T25. Den er intens, men jeg klarer alltid pikeups nå, fra 1-11, og nesten alle pushups selv om jeg dessverre måtte ned på knærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag: Trente 21 Day Fix: Lower Fix sammen med kjæresten. Skikkelig tungt for beina!

Onsdag: Rakk ikke trene..... :(

Torsdag: Nyttårsaften og joggetur i skogen med hele familien.

Godt nytt år!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag trente jeg med Insanity Max 30 og tok to abs workouts, på 15 min hver. Tror det var Max Out Abs og Max 15 eller noe, husker ikke heelt hva de heter. Lørdag trente jeg ikke.

Jeg har begynt på nytt treningsprogram! :hoppe:

The Master's Hammer and Chisel. Det er med to trenere fra Beach Body, Autumn (hun som har 21 day fix og 21 day fix extreme som jeg har tatt før) og Sagi (han har jeg aldri trent med før, men han er en body bulider som har programmet Body Beast. Han er kjent som THE BEAST. De har annenhver dag, så noen dager skal du eh...meisle kroppen med Autumn, og noen dager skal du hamre den med Sagi. Jadda. Beach Body liker analogier og metaforer og mantraer og er veldig amerikansk. Slagordet er tross alt "make that masterpiece"! :fnise: 

Det er mer eller mindre et rent styrkeprogram. Egentlig skal man trene man-ons, ha pause torsdag og så trene fre-søn. Jeg kommer nok til å endre litt der, for det er veldig fint å trene på hverdager og ikke hele helga. Snikstarta i går, og da tok jeg Chisel Balance sammen med kjæresten. Det var styrke på bein for det meste, med vekter. Man skal egentlig bruke benk, men siden jeg ikke har det blir det litt puff og litt tv-hylle og litt gulv. 

I dag ble det Hammer Plyometrics. Det var litt sjokk for kroppen, egentlig. Trene klokka ti over halv sju igjen, lissom! Hoi. Og hopping. Burpee-pullup! (Som ble uten pullupbar, men med strikk fordi jeg ikke kan bruke den når kjæresten er på badet siden badet er den eneste døra det går an å feste pullupbar). Masse hopping og høy intensitet og styrke på armer. Ble helt euforisk etterpå fordi det skjedde så mye og jeg ble sååå våååken!! 

Spent på dette programmet, det blir kult å fortsette! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første uka med Hammer and Chisel i boks! Siden jeg begynte på søndag og tar rest day i helga (det er egentlig satt opp på torsdager, som passer timeplanen min dårlig) er jeg ferdig med alle ukas seks økter nå. 

Det er tungt, men det er faktisk flere øvelser jeg kan bruke tyngre vekter nå. Bruker enten 4kg eller 6+kg (er litt usikker på hvor mye  manualstengene og boltene veier, jeg bruker sånne jeg kan sette på vekter på). Mulig jeg må kjøpe enda mer, men det er ikke så god plass i stua...!

Jeg orker ikke ramse opp alle øktene nå, men det er hvertfall veldig annerledes. Og jeg blir støl på rare steder. Jeg må fortsatt jobbe med å spise mer gjennom dagen. Får ikke bygget muskler av å ha kaloriunderskudd. Liker trenerne, og liker at det er tungt, men savner cardio litt. Neste økt er visst det, da! 

Problemet nå er at jeg har litt problemer med å løfte armene...! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente ikke program i helga. Men gikk mange raske turer med hunden og løp rundt på agilitybana i går kveld. Det er litt sånn ultimatiumet hjemme. Jeg får trene hver hverdag - vi har helga sammen uten at jeg står i stua og peser. Men noen ganger trener vi sammen i helga, da! :)

Begynte på uke 2 nå, med Chisel Cardio. Det var mye opp og ned på benk (eller krakk i mitt tilfelle), kettelbell swing med dumbell, burpees, planke etc. Tungt og moro.

Er jeg gæren når jeg sliter og strever og peser og svetter klokka 06.40 mens jeg gliser fordi det føles så bra? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2 av Hammer and Chisel ferdig!

Det er et veldig annerledes program, hvis jeg ikke får muskler nå blir jeg sur! :PBrukte seks kilo på de fleste og fire på noen. Må nok faktisk opp i vekter på flere videoer denne uka. I dag tok jeg Hammer Conditioning, den var tuuung, blant annet Weighted Burpee to Renegade Row. Phew! Etterpå tok jeg 15 min leg hammer, som er en ekstravideo. Lasta ned de fire ekstravideoene! Har betalt masse for selve programmet, så etter to uker uten ekstraene måtte jeg bare ha dem.

Ligger én dag bak planen siden jeg ikke trente program i helga. Gikk en tre timers tur i vinterskogen i ulendt terreng på lørdag, så det kan da i alle fall kvalifisere som trening selv om det ikke gikk så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Total Body Hammer i dag. Det er diverste overkroppsstyrke-øvelser. Man starter på 10 reps, kort pause, 8 reps, kort pause og 6 reps. Så er det en serie på 3-4 øvelser før man gjentar fra toppen. Når man har gjort serien to ganger er det en ny serie med 3-4 øvelser og 10-8-6 reps pr øvelse. Tror det er fire serier. 

Økte vektene i dag, så jeg brukte 7.4 kilo på de fleste øvelsene, 6 kilo på de andre. Gøy å føle meg så mye sterkere allerede i begynnelsen av uke 3! (Det er 8 uker). Liker programmet godt, selv om jeg savner heseblesende cardio litt! Vurderer å bytte ut Chisel Agility i morgen med The Masters Cardio (som det stå man kan gjøre) og legge til noe kjapt med Shaun T. Syns Agility-videoen var litt kjedelig. Men får se hva jeg rekker! Egentlig skulle man legge til 15 min leg hammer i dag også, og det syns jeg var rart, for den var jo i går! Uansett - hadde ikke tid til det, for den varer faktisk i nesten 18 min, og Total Body Hammer varer i 45. Har ikke over 1 time om morgenen, dessverre. 

Kostholdsmessig er jeg blitt finkere til å spise når jeg er sulten og til å velge sunt. Spiste to questbars i går, da, og det er kanskje ikke å regne som supersunt, men jeg syns det passer inn likevel. Jeg har ikke begynt å bruke de  fargede boksene som kom med programmet som skal sørge for at man får i seg de riktige næringsstoffene og at man spiser nok mtp hva man vil (lean out, maintain weight, gain muscle - og også basert på nåværende vekt, kjønn og aktivitetsnivå). Kommer meg liksom ikke i gang med det der. Kanskje etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chisel Agility i dag. Det er en slags cardio-video, med hopping hit og dit. Men det er den økta jeg liker dårligst i Hammer and Chisel. Det er ikke så utfordrende når man har drevet med Insanity Max 30. Jeg brant riktignok såvidt over tre hundre kcal på 40 min, men har brent over fem på IM30, og det er jo bare en halvtime. Men, men. Trust The Program. Så skal gjøre den når den er på planen.

Den eneste øvelsen som er vanskelig er når man skal stå i lunge på skrå, og hoppe rundt til lunge andre veien. Holder på å tryne - har ikke balanse!! Så jeg må gjøre modifisert versjon med å gå mellom hver retning, ta et lite mellomsteg.

Er en dag bak nå, siden jeg ikke trente video i helga. Håper å få med kjæresten på å trene en dag i helga som kommer, så jeg kan ta det igjen snart! :)

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag tok jeg Max Hammer Strength, som er et helkroppsstyrke-program med mye tunge vekter. Brukte 7.4 kilo på nesten alle øvelsene.

Fredag tok jeg Total Body Chisel og 10 min Ab Chisel. Det er ganske konsentrert på kjernemusklatur og overkroppen.

Lørdag var det rest day, men gikk tur i skogen + var på Ikea, så ble sliten av det også, hehe!

Søndag trente jeg med kjæresten, da tok vi et lite hopp i planen, for hun har skadet ankelen og kan ikke hoppe, så da bytta jeg om på dagene så hun ikke måtte ta Hammer Plyometrics. Tok i stedet Iso Strength Chisel, som er en del øvelser der du tar 10 reps og så holder i ti sekunder. Etterpå tok jeg 15 min Glute Chisel, som var mye squats og sånn.

I dag tok jeg Hammer Plyometrics, mye hopping og burpees og tempo. Etterpå tok jeg The Master's Cardio, som egentlig er et søtten minutters alternativ til plyoen, men jeg tok den i tillegg. Da var det begge trenerne, Sagi og Autumn, som viste annenhver øvelse hver. Squats, burpees og lunges. Ikke akkurat på Max 30- nivå, ikke såååå hards, lissom, men ble absolutt sliten og fikk opp pulsen. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag: Power Chisel og 10 min Ab Chisel. Power er mye vekter, prøver å ha 7.4 kg på så mange som mulig av øvelsene, og håper å øke snart. Ab-økta veksler på forarm-plank på benk og sittende på benk. Bruker en krakk, funker fint! :)

Onsdag: Max Hammer Strength. Først gjør man øvelser i squat og utfall og sånt uten vekt, så med så mye man klarer. Hadde klart mer enn 7.4 i deadlifts, må legge på litt. Mens på benkpress er et absolutt tungt nok, og også når man sitter og løfter rett opp.

Torsdag: Chisel Cardio og 15 min Glute Chisel. Dette er litt rar cardio, for med unntak av burpees i ett minutt er det ikke så veldig tempo. Man gjør en haug med øvelser før man gjentar fra toppen. Men ble sliten likevel, og etter et kvarter med rompe og lår etterpå (med tre kilos vekt i motsetning til medisinball som de bruker) hadde jeg brent 447 kcal og jeg kjenner godt jeg har brukt musklene.

Fredag blir det kanskje ettermiddagstrening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag ble det morgentrening likevel! :nigo: Hammer Build up og 15 min leg hammer. Førstnevnte er i deluxe-pakka sånn at man kan velge mellom den og Iso Speed Hammer, men jeg fikk lyst til å prøve. Den var kul, ganske eksplosive øvelser og intenst. 

Lørdag treningsfri og rallylydighetsstevne med vofsen.

Søndag trente jeg med kjæresten og gjorde som forrige uke, bytta lør og søn-økta siden hun ikke kan gjøre cardio pga skadet fot. Så da tok vi Hammer Power. Det er uilke squat-lunge-øvelser med først lette vekter 10 reps, så medium 5 reps. I runde to er det først medium 10 reps, så tunge 5 reps. Økte vektene mine igjen! Lette ble da 3 kg, medium ble 6 og tunge ble nesten 9. (8.6). Gøy!  Tok 10 min ab hammer alene etterpå.

I dag tidlig tok jeg Chisel Agility, som er cardio og bevegelse i ulike retninger. For eksempel stå i planke og så sier hun "right front", "left front", "right back", "left back" - og man tar tilsvarende bein og arm ut. De har også en øvelse der du skal stå i lunge diagonalt - og så hoppe til motsatt diagnoal. Det får jeg ikke til..! Bare holder på å tryne hele tiden. Så jeg endte med å ta jumping lunges i stedet. Det er ett minutt, så blir mye mer sliten og får mer utav det enn en øvelse der jeg bare er nær ved å gå over ende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det Total Body Chisel og 10 min ab chisel. Brukte 9 kilo en del nå, men måtte ned til 6 på noen av dem. Tror de er seks, hmmm, må veie dem igjen. På en øvelse måtte jeg ha tre og en halv, liggende curl press i vinkel.

I dag var det samme som søndag, altså Hammer Power og Hammer abs. Føler meg skikkelig badass når jeg hopper ut i en slags lunge med 2X9 kilo over hodet! Men nå vet jeg ikke om jeg kan løfte armene i det hele tatt! :fnise: Abs etterpå nå også, klarer nesten alle unntatt én øvelse der jeg får veldig vondt i ryggen, og en annen der jeg mister balansen. (Side arm plank - og så ta kneet opp til albuen). Vofse sto en del i veien og forstyrra, for han ville så gjerne ut, stakkar! Men vi kom oss da ut til slutt!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går måtte jeg trene på ettermiddagen. Det var Chisel Balance og 15 min Glute Chisel. Vondt i rompa og låra etterpå! Den ene øvelsen er bulgarsk utfall med hopp, det er tungt når du tar 15 stk på hvert bein to ganger!!

I dag tidlig forsov jeg meg, men rakk likevel å få trent, heldigvis! Iso Speed Hammer - ulike øvelser på overkropp som består av ti sakte reps og så ti kjappe reps. Merker at jeg brått er mye bedre på pushups, gøy!! Etterpå 15 min Leg Hammer, med medisinball egentlig, men jeg brukte to 2-kilosvekter. Gikk fint, og ble faktisk mer sliten av den!

I morra er det rest day. Boooooriiiiing! :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rest day ble flytta til søndag. Trente Power Chisel med kjæresten på lørdag, det er med både Sagi og Autumn. Bra økt, tunge vekter! :)

I går trente jeg Total Body Hammer, 45 min der jeg veksla på 6kg dumbells og 9 kg dumbells. Har blitt mye sterkere.

I dag var det cardio, man kunne velge mellom to videoer. Jeg tok The Master's Cardio, som er med begge trenerne, og bare 20 min, men veldig høypuls. Så var det 15 min glute chisel etterpå. Kjente den godt i baksiden av låra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg Hammer Conditioning og 10 min ab hammer. 
Den første er vilt tung med 9 kg hele veien, som jeg klarte på alle unntatt de der man blir bedt om å ta lettere vekter. Det kule med dette programmet er at man føler seg sterkere hele tiden. Er nå litt over halvveis i uke 6 av 8! 

I dag var det egentlig valgfritt mellom Chisel Cardio (cardio med vekter) og Power Chisel (power moves med fire reps - ten second hold fire ganger og så 10 reps med tunge vekter). Jeg gjorde begge to! :danse: Droppa cooldown på den første og spola over oppvarminga på den andre, da ble jeg ferdig på 1 time. 544 kalorier borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hups, over en uke siden sist jeg oppdaterte. Kanskje ikke noe vits å bare skrive inn navnet på masse økter som ingen skjønner noe av uansett, da. Men har trent hver dag med unntak av én helgedag som hviledag. Er nå mot slutten av nest siste uke. Kostholdet har ikke vært optimalt, så jeg har meg selv å takke for å ikke ha så bra resultater som jeg kunne hatt.

Men jeg har i alle fall blitt mye sterkere! Og den siste uka nå har jeg tatt enda hardere i og løfta enda tyngre enn jeg har pleid, så svetten siler like mye som etter en cardio-økt, selv på de korte videoene. 

Fortsatt litt usikker på hva jeg skal gjøre når H&C er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, fikk ikke trent i helga pga at vi var borte absolutt hele lørdagen og det gikk i ett hele søndagen. Løp litt på agilitybana, da, men. Så da hadde jeg skikkelig abstinenser i dag. Tok Chisel Cardio og 15 min Glute Chisel. Brukte 6 kg (mens de i videoen brukte litt mindre) på cardioen, og følte jeg virkelig ga alt. Brant da nesten 500 kcal på de to videoene til sammen.

I morgen tenkte jeg å prøve et nytt program som kommer i mars, som blir lagt ut på nett i 24 timer (egentlig blir det lagt ut nå omtrent i usa, men jeg bor jo her og er hele ni timer foran dem, så får det til best i morgen tidlig). Det heter 22 min hard corps, er med Tony Horton (som egentlig er veldig irriterende, men flink), og er basert på trening med miltæret på baser rundt i USA. Håper jeg rekker både det og det som er satt opp på planen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...