Gå til innhold

Baby vil sove på siden


Trulte:-)

Anbefalte innlegg

Jeg ser at vår lille baby sovner langt lettere både om natten og dagen når han får ligge på siden. Nå har vi latt han sovne inn på siden, med et håndkle som støtte i ryggen. (under oppsyn, selvfølgelig!) Når han har sovnet inn, legger vi han ned på ryggen...

Men når er det forsvarlig å la en baby sove på siden uten oppsyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marmot

Sønnen min har sovet på siden hele tiden, selv om det ikke er anbefalt, det har aldri bekymret meg. Dersom du skal ha noe som støtter opp, ville jeg heller valgt magen slik at han ikke ruller den veien. Jeg tenker at man rett og slett må kjenne etter selv hva man er komfortabel med og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har sovet på siden hele tiden, selv om det ikke er anbefalt, det har aldri bekymret meg. Dersom du skal ha noe som støtter opp, ville jeg heller valgt magen slik at han ikke ruller den veien. Jeg tenker at man rett og slett må kjenne etter selv hva man er komfortabel med og ikke.

Sant det! Lurt det med støtte i magen...

Vanskelig dette her! Dessuten; det hender jo veldig ofte at både jeg og baby sovner når jeg ammer i senga eller på sofaen. Og da blir han jo også liggende på siden....

hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Jeg ble bedt om å la min eldste sove på siden. Ho hadde låsninger, og ble skjeiv i hodet av å ligge til ene siden. Manualterapeut sa at hun derfor måtte sove på den svakere siden, med håndklær ved mage og rygg som oppstøtting. Slik skulle ho sove om natta og. Sideleie, så lenge babyen ikke kan rulle til magen, er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

H er bare fem dager, men vi svøper henne GODT inn i et babypledd og hun ligger som oftest på siden ettersom hun sovner etter amming.

Jeg ligger en del inntil henne for tiden, men når vi må gjøre andre ting pleier jeg å legge ryggen inntil sofaryggen og kanskje noe foran. Men hun ligger så hardt svøpt og dypt i sofaen at det er lite sannsynlig at hun vrir på seg.

Hun er jo også under oppsyn noenlunde hele tiden.

Det hender hun blir liggende i sengen vår på morgenen mens vi tar morgenstellet vårt, og hun ligger helt fint på siden.

Har vel egentlig aldri tenkt noe særlig på det å ligge på siden...

Her går det hvertfall bra! :jepp: hun sover godt da. Litt mer kompakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har alltid sovet på siden, og jeg har lest at det er OK. Men nå husker jeg jo ikke hvor jeg leste det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg lå på sykehuset så fikk jeg egentlig forskjellige tilbakemeldinger.

Noen sa at det var helt greit at han ligger på siden,mens andre sa at det må han for all del ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ungen sover på siden, ville jeg prøvd å legge den over på ryggen igjen, og prøve å vende den til å ligge på ryggen. Men sann helt krise er det nok ikke, før ble jo man bedt om å legge ungene på siden. Men så har jo også spedbarndødeligheten sunket masse siden den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Om ungen sover på siden, ville jeg prøvd å legge den over på ryggen igjen, og prøve å vende den til å ligge på ryggen. Men sann helt krise er det nok ikke, før ble jo man bedt om å legge ungene på siden. Men så har jo også spedbarndødeligheten sunket masse siden den tid.

Dette vil jeg gjerne se dokumentasjon om, hva sideleie har med spedbarnsdødelighet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil jeg gjerne se dokumentasjon om, hva sideleie har med spedbarnsdødelighet å gjøre.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5670&MainArea_5661=5670:0:15,2659:1:0:0:::0:0&MainLeft_5670=5544:51492::1:5675:1:::0:0 ...

Edit: Ja og jeg tenkte da i denne saken på krybbedød. Selve spedbarnsdødligheten i det store og hele preges vell mest av sykdommer nå i dag, selv om krybbedød preget en stor del av dødsfallene blant spedbarn før. At barn som døde av krybbedød har gått fra over 100 på 80-tallet og ned til bare 11 i 2003 er ikke bare tilfeldigheter.

Endret av solch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...