Gå til innhold

Hva synes dere om babyshower?


Gjest meg og meg

Anbefalte innlegg

Syntes det er veldig koselig. Babyshoweren er siste gang på gudene vet hvor lenge du får pratet ordentlig med venninner, før baby tar all oppmerksomhet. Det er koselig å gi gaver,  koselig å samles en siste gang, koselig å gjøre litt stas på den vordende mor. Ja til Babyshower!

Anonymkode: c39bf...a0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk babyshower en mnd før termin og det var veldig fin overaskelse. Det var en lett blanding av familie med mannfolk og venninner. Syns det var veldig fint å kunne ha med andre barn og litt blanding av folk. 

Anonymkode: 0ca5a...830

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det er veldig koselig. Babyshoweren er siste gang på gudene vet hvor lenge du får pratet ordentlig med venninner, før baby tar all oppmerksomhet. Det er koselig å gi gaver,  koselig å samles en siste gang, koselig å gjøre litt stas på den vordende mor. Ja til Babyshower!

Anonymkode: c39bf...a0a

Ja, for det er jo sjelden det blir noe særlig babysnakk i sånne babyshowers. 

 

Jeg fikk et tips i forrige svangerskap om at en venninne planla babyshower for meg. Fikk dermed avverget det. Tviler på at det er noen som planlegger for meg nå - alle vet at jeg vil slippe. 

Har vært i et par babyshowers som gjest, og det har vært "helt greit". Men jeg syns jo det er mye koseligere med et barselbesøk hvor man faktisk får snakket med mor (fordi det ikke er 20 andre der stort sett), og hilst på babyen. 

Og egentlig skikkelig off topic: i den siste  babyshoweren jeg var i, skulle alle ha med en tapasrett hver. Tror det var 4 av omtrent 10 retter som egnet seg for gravide - det vil si mye spekeskinke og myke oster i forskjellige former. Mother-to-be endte opp med å spise melon, kjøttboller, focaccia og aioli. Hun nevnte selvfølgelig ikke noe om det - men jeg som også var gravid la merke til det. Kanskje for mye forlangt at de ikke-gravide ikke-mødrene tenker/vet om sånt? 

Anonymkode: 1fcdb...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i noen baby shower. Men da har vi fokusert på å være sammen, noe god mat og litt leker. Så har vi kanskje laget en bleiekake eller sånn barnevogn fruktfat. Syns ikke det er viktig med gaver. Syns det er en fin oppmerksomhet å gi til den gravide. En dag som handler om henne, hvor vi på en måte viser at vi gleder oss til det nye medlemmet i venninnegjengen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes babyshower høres fint ut:-) venter selv mitt første barn, og vet at søstera mi planlegger babyshower for meg, og det gleder jeg meg til:-) Fint å få en "siste" samling med venner før babyen kommer og tar allt oppmerksomhet og tid🙊😊

Anonymkode: 88215...883

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Syns det er veldig fint jeg! Er ikke for å adoptere alt fra utland,men dette syns jeg er bare veldig hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det er jo sjelden det blir noe særlig babysnakk i sånne babyshowers. 

 

Jeg fikk et tips i forrige svangerskap om at en venninne planla babyshower for meg. Fikk dermed avverget det. Tviler på at det er noen som planlegger for meg nå - alle vet at jeg vil slippe. 

Har vært i et par babyshowers som gjest, og det har vært "helt greit". Men jeg syns jo det er mye koseligere med et barselbesøk hvor man faktisk får snakket med mor (fordi det ikke er 20 andre der stort sett), og hilst på babyen. 

Og egentlig skikkelig off topic: i den siste  babyshoweren jeg var i, skulle alle ha med en tapasrett hver. Tror det var 4 av omtrent 10 retter som egnet seg for gravide - det vil si mye spekeskinke og myke oster i forskjellige former. Mother-to-be endte opp med å spise melon, kjøttboller, focaccia og aioli. Hun nevnte selvfølgelig ikke noe om det - men jeg som også var gravid la merke til det. Kanskje for mye forlangt at de ikke-gravide ikke-mødrene tenker/vet om sånt? 

Anonymkode: 1fcdb...850

Hehe, da har vi helt motsatt erfaring. Å prøve snakke med mor på barselsbesøk har jeg gitt litt opp. Langt inn i ammetåka og all oppmerksomhet er rettet mot baby. På en Babyshower er det mye babyprat ja, men du får i alle fall øyekontakt med mor.

Anonymkode: c39bf...a0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært  på flere babyshowere, og synes det er kjempekoselig! Kjekt å få barselsgavene før babyen kommer. Det er mye man trenger til den lille, og det er greit å ha haket av de viktigste tingene før babyen kommer.

Anonymkode: 828cb...55a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2012 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Etter å tidligere ha vært med på å arrangere baby shower er jeg nå veldig anti. Hvorfor? Fordi ingen i vennegjengen fikk se den nyfødte før etter ca. 5 måneder! Gavene var jo alt gitt, så den nybakte moren hadde vel ikke like stort incentiv for å la oss få treffe den lille.

Merk at jeg har forståelse for at en nybakt mor er sliten og kanskje ikke orker så mye besøk, men dette var ikke noe kolikk-barn eller noe slikt, og hadde jeg fått fem små minutter til å si hei til den lille og levere gaven hadde jeg vært fornøyd.

At barnet ikke var et kolikk-barn behøver ikke å ha noe som helst å si for hvordan foreldrene hadde det der og da. Kan godt hende moren hadde fødselsdepresjon, og at de hadde mer enn nok med å komme gjennom dagene i de nye rollene de var i. Har du i det hele tatt barn selv?

Anonymkode: 2fca1...d21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At barnet ikke var et kolikk-barn behøver ikke å ha noe som helst å si for hvordan foreldrene hadde det der og da. Kan godt hende moren hadde fødselsdepresjon, og at de hadde mer enn nok med å komme gjennom dagene i de nye rollene de var i. Har du i det hele tatt barn selv?

Anonymkode: 2fca1...d21

Så først etter posting at sitert innlegg var skrevet i 2012, så det kommer nok ikke svar derfra.

Anonymkode: 2fca1...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe folk har sett på tv fra USA. ..f...teite greier. Gpr ikke på sånt.  Tigging satt i system. Samme som "hallo vin".

Merkelig at vi skal herme etter alle utlendinger og deres skikker.

Så hvorfor feirer dere ikke ID? Fint å invitere,pynte seg, god mat

Anonymkode: 67ac5...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+0 nå og tror nok at mine venninner kommer til å stelle i stand en babashoer for meg, når den tid kommer. Dette er ikke noe jeg ønsker meg. Tenk om noe skulle gå galt, og du sitter igjen med masse ting du ikke får brukt? Noe så trist! 

Jeg kommer nok til å hinte om dette til mine nærmeste, og si at jeg heller vil ha en "Velkommen til verden!"-fest. Det kan få bli som bebeyshower, bare etter fødselen! Dessuten så får jo alle da hilse på bøllefrøet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, prøvedokka skrev:

Jeg er 5+0 nå og tror nok at mine venninner kommer til å stelle i stand en babashoer for meg, når den tid kommer. Dette er ikke noe jeg ønsker meg. Tenk om noe skulle gå galt, og du sitter igjen med masse ting du ikke får brukt? Noe så trist! 

Jeg kommer nok til å hinte om dette til mine nærmeste, og si at jeg heller vil ha en "Velkommen til verden!"-fest. Det kan få bli som bebeyshower, bare etter fødselen! Dessuten så får jo alle da hilse på bøllefrøet :)

Tenk om noe går galt rett etter da? Man er aldri sikret, men de fleste her til lands overlever fødselen heldigvis. 

Anonymkode: 0848b...8ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenk om noe går galt rett etter da? Man er aldri sikret, men de fleste her til lands overlever fødselen heldigvis. 

Anonymkode: 0848b...8ac

Sant nok :) Syns likevel det blir mer riktig for meg med "fest" etter fødsel :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prøvedokka skrev:

Jeg er 5+0 nå og tror nok at mine venninner kommer til å stelle i stand en babashoer for meg, når den tid kommer. Dette er ikke noe jeg ønsker meg. Tenk om noe skulle gå galt, og du sitter igjen med masse ting du ikke får brukt? Noe så trist! 

Jeg kommer nok til å hinte om dette til mine nærmeste, og si at jeg heller vil ha en "Velkommen til verden!"-fest. Det kan få bli som bebeyshower, bare etter fødselen! Dessuten så får jo alle da hilse på bøllefrøet :)

Tror nok det som er minst trist i en slik situasjon er å 'sitte igjen med masse greier'. Du har uansett kjøpt inn masse greier selv også når du er kommet såppas langt. 

Anonymkode: c39bf...a0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er gravid selv, og har sagt tydelig ifra om at jeg ikke ønsker babyshower. Synes det er den merkeligste skikken som finnes. Vil heller feire når barnet er trygt ute. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, prøvedokka skrev:

Sant nok :) Syns likevel det blir mer riktig for meg med "fest" etter fødsel :)

Det kalles dåp.. eller navnefest. :P lykke til med å organisere fest med en nyfødt på armen! Er lett å si nå som du er 5/6 uker på vei, men når det begynner å gå opp for deg så tenker jeg nok at pipa får en annen lyd. ;) (Ja, jeg kjenner flere eksempler som tenker som deg, og når fødselen nærmer seg så angrer de.. og etter at babyen er født så blir det selvfølgelig ingen sammenkomst før dåp. Og der er jo ikke venninner invitert i den grad.. men de får et rush av barselbesøk første ukene, og er helt utslitt :). Så, værsågod - kjør på!) 

Anonymkode: c2daa...9a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller før enn etter fødsel. Det var nok styr med navnefest flere måneder etter fødsel. 

Anonymkode: 49e66...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles dåp.. eller navnefest. :P lykke til med å organisere fest med en nyfødt på armen! Er lett å si nå som du er 5/6 uker på vei, men når det begynner å gå opp for deg så tenker jeg nok at pipa får en annen lyd. ;) (Ja, jeg kjenner flere eksempler som tenker som deg, og når fødselen nærmer seg så angrer de.. og etter at babyen er født så blir det selvfølgelig ingen sammenkomst før dåp. Og der er jo ikke venninner invitert i den grad.. men de får et rush av barselbesøk første ukene, og er helt utslitt :). Så, værsågod - kjør på!) 

Anonymkode: c2daa...9a8

Som jeg sa; det blir mer riktig for meg. Så får jeg vel heller erfare dette selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...