Gå til innhold

Sommerkroppen 2012


Glasögon

Anbefalte innlegg

Jeg er med! :)

Er 175 cm høy, og veier 59 kg. Målet er å gå ned ca 4 kg.

Jeg spiser ca 1200 kalorier om dagen, og trener 3-4 ganger i uka.

Er det noen som vet om det da er mulig å gå ned i vekt? Eller må jeg kutte mer ned på matinntaket/trene mer?

Sannsynligvis vil det være vanskelig for deg å gå mer ned i vekt, fordi du allerede er på sparebluss (1200 kcal er knapt nok til å dekke basalt energibehov for kroppen), og fordi du veier veldig lite i forhold til høyde. Det er enklere å gå ned i vekt hvis man faktisk har noe å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var spinning og lett husvask unnagjort :)

Har nesten forbrent like mye som inntaket av mat i dag, men nå er det natt og jeg er mett. Så da får det bare bli sånn for i dag :)

Er jo helg i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer å oppdatere jeg, men har byttet treningsmåte. Kjører et helkroppsprogram med styrke 3 ganger i uken nå, samt at jeg prøver å ta cardio de andre dagene, med 1-2 fridager i uken, spørs på formen :)

Merker at jeg har gått ned i fettprosent, mistet litt rundt mageområdet, samt fått litt mer muskler. Sommerkroppen er innenfor rekkevidde! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært her inne på kjempelenge, men jeg trener fremdeles og jobber med kroppen :) Synes absolutt det går fremover, selv om jeg ikke går ned noe i vekt, så merker jeg at jeg absolutt er strammere og har mer muskler :)

Så føler jeg er godt på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med. 163, 52 kilo. Men i motsetning til de fleste andre her skal jeg opp i vekt! Vil at vekta skal runde 55 kilo til juni måned. Skal trene styrke for ben, rompe og lår frem til sommeren, og legge på meg både i muskelmasse og fett.

Planene fremover er å trene styrke mandager, samtidig trene kondisjon på spinning disse dagene. Onsdag er det spinning igjen, lørdag er det styrketreninga som står i fokus. Da trener jeg omtrent 1 og en halv time.

Kostholdet må jeg endre. Må begynne å spise sunnere, og mere. Viktig at jeg får i meg frokosten hver morgen, og jeg drikker også rundt en halv liter helmelk om dagen.

Skal kjøpe inn mange pakker bixit. Frykter jeg ikke får i meg nok kalorier i løp av en dag, men en pakke bixit inneholder omtrent 1000 kalorier, så da er jeg på god vei til å gå i pluss. Også har jeg planer om å etterhvert gå over til proteinshake og begynne å spiser mere nøtter. Middagene mine må endres. Føler jeg her også er på god vei. Spiser mye fullkornspasta, men må også lære meg å slutte med vaner som å spise grandis 3-4 ganger i uken. Er nok ikke bra for kroppen. Fruktinntak begynner også å bli bedre. Prøver å få i meg 2 frukt om dagen, og spiser alltid bananer før/etter trening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp på elixia i en time, er fornøyd, svett og sliten :)

Ellipsemaskin 40 min, forbrant 350 kcal

Styrke armer bein mage 20 min

Nå skal jeg på butikken og kjøpe epler og bananer + en redbull (må ha :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er evigheter siden jeg har vært her inne. Mye grunnet mye sykdom, så det blir lite trening.

Men har gått ned 4 kg, siden starten av denne tråden og til nå. Og med det fine været så går jeg turer. Så håper på -4 kg til før sommeren. Da har jeg igjen 2-4 kg før jeg er helt i mål, og en del stramme opp. Jeg er så plaget med eksem om dagen, så jeg kan ikke svette så mye, for klør meg forderva da. Men reiser snart til Spania i 10 dager, og håper det fikser eksemen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg kom inn i to bukser i dag som jeg ikke har passet på tre år!!!!! :nigo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med dere folkens? Er sommerkroppen innenfor rekevidde? Jeg står ganske på stedet hvil i antall kilo, men merker sideflesket har krympa og bukser som var litt for trange før nå sitter penere på :-) Men noe fæb sommerkropp er det nok ikke... Jeg tror jeg heller får satse på sommerkroppen 2013 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Jeg vil også være med. Er 1.64 høy, og veide i mars 76 kg. Veier nå ca. 66 kg., og skal ned til 62 før mars igjen. Føler jeg er godt på vei med kosthold og treningsrutiner, det eneste hinderet er at kroppen tydeligvis bestemmer seg for å få skader hver eneste gang jeg er godt i siget :sjenert:

Jeg var i mars 65 kg. (og veier det fremdeles), og tar egentlig og stopper der, sånn vektmessig. Nådde ikke målet mitt, men har blitt mye strammere og mer fornøyd med meg selv!! Total nedgang på 11 kg. er jo ikke så verst, synes jeg. Så sommerkroppen er i boks for min del, selv om jeg nok er mer lubben enn de fleste av dere når dere har nådd målet deres :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev vist her for noen mnd siden, men..

Jeg er 174 cm høy og veier 69,5 kg. Har med andre ord fortsatt halvannet kg igjen før jeg når startvekten etter graviditeten. Men jeg er veldig aktiv for tiden, og jeg spiser bra også. Er ikke alltid like flink i helgene da, men har i det minste kuttet ganske ned på inntaket. Unner meg gjerne en iskaffe på fredager, en sjokolade eller kjeks på lørdag, men hender det blir mer da.

Vet ikke helt hva målet mitt er da jeg hadde mer muskler før jeg ble gravid, så idet jeg veier 68 blank så har jeg likevell høyere fettprosent enn hva jeg hadde sist jeg var på den vekta, så vi får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Er det sånn at "alle" kan melde seg på her? :sjenert:

Er 1.71 og veier 56 (noen dager 57)

Har alltid vært veldig tynn og aktiv, men er sant det man sier om samboer kiloene, for på 3år gikk jeg fra 52 til 50-60. Nå sitter sikkert noen og himler med øynene mens de tenker at "herregud, du er jo allerede undervektig/slank." Men som jeg nå har funnet ut er det veldig mye forskjell på 56kilo i kun fett, og 56kilo muskler. Tenker på og få ned fettprosentet, gå ned til 52 igjen/bygge muskler... Nå høres jeg sikkert kjempe teit ut :blush:

Men, trener ihvertfall intervaller på tredemøllen om morgenen før frokost, og styrke senere på dagen. Ligger på rundt 500kcal i underskudd hver dag. Men erger meg så vanvittig over at jeg ikke ser NOEN forandring som helst... Noen som har noen gode tips til hva jeg burde trene for og forbrenne mest mulig fett uten at det tærer på muskler? Skal nemlig til syden snart, og vil så veldiig bruke en bikini truse og ikke dekke meg til i noen grusomme lange shorts.. Igjen...

Anonym poster: 38699c64c4bf59c287f7e7a0b13def0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du feilberegner nok underskuddet ditt. 500 er uansett ikke mye, det vil f. eks ta 14 dager å gå ned, optimalt sett, 1 kilo fett (7000kcal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden er gammel og det ser ikke ut som det er flere aktive på denne. Tråden er laget for 2012, sist sommer, men det går nok an å lage en ny for 2013 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du feilberegner nok underskuddet ditt. 500 er uansett ikke mye, det vil f. eks ta 14 dager å gå ned, optimalt sett, 1 kilo fett (7000kcal).

Hva anbefaler du at jeg gjør for å få det til da? Er helt noob når det gjelder dette med sunt kosthold, kaloriunderskudd og alt det der. Har alltid kunne spist absolutt alt jeg har hatt lyst på uten og legge på meg. Så sa det vel plutselig pang, egentlig..

Men burde jeg øke kardio øktene og fokusere mer på de eller?

Blæ, føler meg så dum som ikke får det til...

Anonym poster: 38699c64c4bf59c287f7e7a0b13def0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...