Gå til innhold

Gi tiggere penger?


Shoe

Anbefalte innlegg

 Dere kan jo forsøke å gi dem litt mat og drikke i steden, og se om de blir glade eller ikke.....

Anonymkode: 6bb77...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt å kjøpe mat til enkelte, men etter at jeg har sett reaksjonene mange har hatt, så har det blitt mindre av det. Jeg kan finne bedre ting å kaste bort pengene på, enn de. 

Anonymkode: cc38a...643

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/31/2012 at 5.23, AnonymBruker skrev:

Selv jobber jeg i sentrum. og vi har 3 av disse rumenske tiggerene innom flere ganger dagelig. De kommer for og veksle småmynt.. ca hver 3 time dukker de opp for og veksle 200-300 kroner hos meg. Så de tjener mer enn hva jeg gjør iløpet av en arbeidsdag på tigging. Venneligst slutt å gi disse menenskene penger.

 

Følg etter de endag så får du se hva slags luksus de velter seg i på privaten.. insane!


Noen klarer kanskje å få inn litt på en dag, men de har også verdens verste møkkajobb.
Sitte på kald hard betong eller asfalt i all slags vær misunner jeg ing.....ikke mange.
Jeg tror de fleste tiggerne er kommet hit på en måte som har lurt dem hit, i den tro at det er mer lukrativt enn det er. Noen har sikkert tjene lettjente penger på å frakte dem hitover.

Sikkert veldig mye forskjellig folk blant tiggerne. De jeg faktisk synes synd på er de man gjenkjenner over lengre tid som sitter ute i all slags vær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt å kjøpe mat til enkelte, men etter at jeg har sett reaksjonene mange har hatt, så har det blitt mindre av det. Jeg kan finne bedre ting å kaste bort pengene på, enn de. 

Anonymkode: cc38a...643

ja, hvis de knapt sier takk og ikke lyser opp litt så er jeg enig. Prøv heller nestemann uka etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper gjerne en pakke røyk til norske tiggere. Mat, som rundstykke med ost&skinke eller karbonader. Har bare fått smil og takk. Kjøper også bladet som de selger, og har jeg kjøpt det nummeret tidligere kjøper jeg et som de kan selge en gang til.

Rumenere gir jeg ikke til. Har sett bilen som henter dem klokka tre, de har arbeidstid fra 10 til 15 i min by. Har en kamerat som kjøpte en stor bærepose med mat til ei rumensk eldre dame, den havnet i ei søppelkasse. Hun hadde kastet den rett etter at han gikk og en annen kamerat hadde sett det-liten by. Den samme dama sitter nå å selger babyklær som er gråe av skitt. Hun sier at det er klærne til barnebarna, og det kan nok få noen til å åpne lommeboka.

Ellers har jeg to ganger sett eldre damer gi ei bunke med sedler til rumenske tiggere. Og jeg har også sett at det er normale klær på de om ettermiddagen, mens arbeidsantrekket er utslitt og lurvete. I min by er det så fortvilende at folk unngår gågata i byen på grunn av rumenske tiggere, og vi i handelstanden står temmelig maktesløse igjen. Vi taper mye penger på at de plager kundene våre.

Sist sommer kom en tigger etter meg å spurte etter penger mens han rislet med koppen, og han ga seg ikke. Fulgte etter meg minst 100 meter mens han hang bak ryggen min og maste. Svært ubehagelig.

Jeg misunner ikke livet til tiggere, hverken norske eller utenlandske. Men jeg synes norske tiggere er så mye mer takknemlige og ydmyke og da er det lettere å gi.

Anonymkode: ff25b...a9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ga nylig ei dame en femtilapp.
Tidligere var jeg ikke så glad i tiggere, spesielt ikke "sigøyner-lignende" folk, men når de sitter dag ut og dag inn i kulde og regn er det ikke slappfisker som ikke gidder. Saken er at de ikke har noen som helst mulighet til å tjene noe.
Så det er synd på dem. Kanskje er det blitt lurt hit av noen menneskefraktere mot betaling, kanskje med håp om bedre giverglede enn det er her.  Tror jeg har sett disse folka minst 1 år.

"Planlegger" å gi en slant hist og her i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. 

Pengene går til narkotika, uansett. :) 

Anonymkode: 1dd10...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...