Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pierce

At man egentlig ikke skal oppbevare sjokolade eller sjokolade produkter generelt i kjøleskap :overrasket: Dette fant jeg ut nå for en ukes tid siden og jeg er fortsatt i sjokk, i alle de årene så har jeg oppbevart kjeks og sjokolade produkter i kjøleskapet og jeg har trodd at det er vanlig :sjokkert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt om onsie, jeg..... Onepiece, derimot..... ;-)

:murvegg:

SELVSAGT klarte jeg å misforstå det også. Onepiece heter det selvsagt!

Hard start på uka for Lutetium..

Selve klesplagget er en onesie (engelsk), mens OnePiece er et merke som lager onesier :fnise:  I Norge er OnePiece det mest kjente merket som lager onesier, så da de aller fleste ikke hadde noe forhold til onesier før OnePiece ble populært her har det ført til at veldig mange kaller dem det! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man egentlig ikke skal oppbevare sjokolade eller sjokolade produkter generelt i kjøleskap :overrasket: Dette fant jeg ut nå for en ukes tid siden og jeg er fortsatt i sjokk, i alle de årene så har jeg oppbevart kjeks og sjokolade produkter i kjøleskapet og jeg har trodd at det er vanlig :sjokkert:

I butikken ligger de jo ikke kjølig, så da regner jeg med at de holder seg bra i romtemperatur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pierce

I butikken ligger de jo ikke kjølig, så da regner jeg med at de holder seg bra i romtemperatur :)

Det forklarer hvorfor sjokoladene har begynt å smake rart etter en ukes tid :P Så det er virkelig ikke vanlig å gjøre slikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer hvorfor sjokoladene har begynt å smake rart etter en ukes tid :P Så det er virkelig ikke vanlig å gjøre slikt?

Jeg bruker i alle fall ikke å legge de kjølig, liker ikke at sjokoladen blir hard og kald :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man egentlig ikke skal oppbevare sjokolade eller sjokolade produkter generelt i kjøleskap :overrasket: Dette fant jeg ut nå for en ukes tid siden og jeg er fortsatt i sjokk, i alle de årene så har jeg oppbevart kjeks og sjokolade produkter i kjøleskapet og jeg har trodd at det er vanlig :sjokkert:

Trur det er ganske 50/50 om å legge sjokoladen i kjøleskap eller ikke :) Noen jeg kjenner legger den i fryseren når de kommer hjem fra butikken for å få den så kald så mulig fort, fordi de liker den best kald!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Pierce

Jeg bruker i alle fall ikke å legge de kjølig, liker ikke at sjokoladen blir hard og kald :)

Det er verst med lion king, når den blir kald må jeg nesten knekke tennene mine for å få av en bit :fnise:

Takk til dere andre for gode svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikken ligger de jo ikke kjølig, så da regner jeg med at de holder seg bra i romtemperatur :)

Du bør være forsiktig med å tenke det på alt av varer. Jeg var innom polet for lenge siden og spurte hvorfor en likør stod ute og ikke kjølig, for jeg hadde hørt at den måtte stå i kjøleskap, og hun sa at den stod ikke kjølig fordi de solgte så mye av den. Bare et tips :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrus? Det er brus farget rød. Hva er vitsen med det? At den matcher julegardinene og julesokkene?

 

(..og avataren hehe)

Endret av Lutetium 71
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med en mastergrad innen lingvistikk (hvis vi utvider definisjonen en smule). Likevel innså jeg ikke før i fjor at "vindu" ikke skrives med "H". Sender en stor takk til de gode folkene bak husmorvinduet for å ha ledet meg på feil sti i 20 år! Djevler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. dette er flaut. 

Men da jeg gikk på barneskolen så hadde vi en i klassen som feis og rapte mye.
Læreren ble sint og han fikk ofte kjeft stakkars. Sikkert problemer med magen, men læreren tenkte ikke lengre. Raping gikk greit, men fising var fy fy. Hjemme så opplevde jeg aldri å høre foreldrene mine fise, ikke søsknene mine heller. Så for meg ble "tabu", raping var normalt og man sa "unnskyld" så klart. 

Så kom det en gjøk fra en annen verden, eldre gutt på skolen. Han fortalte meg og noen andre at dersom man raper, så slipper man fisen ut den andre veien. 
Så han lærte meg å rape på kommando. Så vær gang jeg hadde luft i magen så rapte jeg og vips så var det over. Var jo psykisk bare så klart.

For på ungdomskolen fikk jeg høre at rap og fis er to forskjellige ting. 
Du slipper jo ikke ut fisen utav munnen, da hadde det jo smakt død og fordervelse. Men jeg forsto det ikke helt. Før det en dag helt plutselig gikk opp for meg at jo, det stemmer. Når du raper på "kommando" så svelger du jo masse luft som du slipper ut som en rap. Du suger ikke opp fisen fra tarmen og raper den ut.

Anonymkode: e030b...0ad

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innså i går da jeg var med datteren min på juletrefest at i Bjelleklang synger de " følg oss ut, følg oss ut over mo og myr" og ikke

"Bøll og Sue, Bøll og Sue over mo og myr" som jeg har trodd hele livet...

Tenkte at reinsdyrene kanskje het Bøll og Sue :rodme: :tree:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At bandet Pennywise som jeg har hørt på siden 2002 er oppkalt etter en klovn i en Stephen King-bok...

Anonymkode: 0bd48...93d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en x var å kjørte bil tidlig om morgenen. Så kom det en varebil med skrifta: AVIS. -"Å, der kommer avisa", bryter jeg ut. Samboer holder på å le seg i hjel......

fant ut at det AVIS var et utleiefirma.....

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og en x var å kjørte bil tidlig om morgenen. Så kom det en varebil med skrifta: AVIS. -"Å, der kommer avisa", bryter jeg ut. Samboer holder på å le seg i hjel......

fant ut at det AVIS var et utleiefirma.....

Tenk deg sjokket du vil få når du oppdager at "X" står for "ukjent", mens "forhenværende" skrives "eks-" :ph34r:

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innså i går da jeg var med datteren min på juletrefest at i Bjelleklang synger de " følg oss ut, følg oss ut over mo og myr" og ikke

"Bøll og Sue, Bøll og Sue over mo og myr" som jeg har trodd hele livet...

Tenkte at reinsdyrene kanskje het Bøll og Sue :rodme: :tree:

Er det ikke "følg oss ut, følg oss ut over skog og hei"? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...