Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...

At uttrykket "ta deg en bolle" kommer ifra at en blir gretten når blodsukkeret er lavt, og kommer seg hvis man spiser noe søtt. Litt som i snickersreklamene.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kjederøyking ikke betyr at man røyker fordi man kjeder seg, men at man røyker "i kjede" altså røyker sammenhengende. (Ref. Det engelske uttrykket chain smoking) 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Husmusa70
On 11/8/2017 at 10:26 PM, Mrs.Purdey said:

Jeg har også vært i brillebutikken og blitt facinert over at det finnes linser med farge. Til og med finnes linser med både med farge og styrke. Facinerende. Så jeg lurte på om de hadde linser UTEN  farge og styrke også. Dama i butikken ble taus... 

Men det du ikke hadde skjønt enda var at det skrives fascinert :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
4 minutter siden, Husmusa70 skrev:

Men det du ikke hadde skjønt enda var at det skrives fascinert :laugh:

Om det ga deg glede så le. Unødvendig med både s og c her syntes jeg. Smør på flesk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 05.03.2018 den 23.58, Perelandra skrev:

At kjederøyking ikke betyr at man røyker fordi man kjeder seg, men at man røyker "i kjede" altså røyker sammenhengende. (Ref. Det engelske uttrykket chain smoking) 

Hahah, har tenkt samme! Gir jo egentlig litt mening når man tenker seg om- samme med kjedespising

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Babybjörn er et merkenavn og ikke navnet på en bæresele... Og at de har mange andre produkter, også. :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
1 minutt siden, Tøytigern skrev:

At Babybjörn er et merkenavn og ikke navnet på en bæresele... Og at de har mange andre produkter, også. :baby:

potter og vippestoler f.eks.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ash Ketchum (hovedpersonen/treneren i Pokémon) er et ordspill av slagordet "gotta catch'em all" skjønte jeg først for litt siden.. 

 Staysman & Co (dvs de heter vel Lasse Stianz i denne sangen) har en sang som heter "Frågan". Der sier han i starten "Sett noen pils på scena a", og jeg trodde det var "slutt å piss på scena a". Tenkte det var logisk siden de tross alt er passe harry :ler:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/5/2018 at 11:58 PM, Perelandra said:

At kjederøyking ikke betyr at man røyker fordi man kjeder seg, men at man røyker "i kjede" altså røyker sammenhengende. (Ref. Det engelske uttrykket chain smoking) 

Litt det samme med meg og kjedebrev.
De heter ikke det fordi de er kjedelige å lese (noe de jo også strengt talt ofte er), men fordi man skal opprettholde brevkjeden...

Forstod det ikke før jeg var i starten av tjueåra...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 22.23, Mrs.Purdey skrev:

Mamma snakket alltid om at man måtte gjøre folk til laks. Jeg skjønte egentlig ikke greia med det. Hun mente selvsagt å gjøre folk til lags.. 

Hva sa gud da han skapte den første ørreten?

"Jaja, man kan ikke gjøre alle til laks"

 

Husker ikke om jeg har skrevet denne før, men jeg trodde uttrykket var "hips om haps" og ikke "hipp som happ".

Når jeg googlet det nå ser jeg at "hips om haps" faktisk har vært brukt av flere, men jeg kommer nok til å holde meg til ordbokdefinisjonen (eller unngå uttrykket i helhet).

http://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/hips-om-haps/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Minya skrev:

Litt det samme med meg og kjedebrev.
De heter ikke det fordi de er kjedelige å lese (noe de jo også strengt talt ofte er), men fordi man skal opprettholde brevkjeden...

Forstod det ikke før jeg var i starten av tjueåra...

Men jeg spiser godteri fordi jeg kjeder meg :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Helt til i år har jeg trodd at Luciasangen begynner med ' Snart senker natten seg '.

Her er første vers:

Svart senker natten seg
I stall og stue
Solen har gått sin vei, 
Skyggene truer
Inn i vårt mørke hus
Stiger med tente lys,
Santa Lucia, Santa Lucia

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde biloppdretting var et sted de avlet biler, fikk et lite sjokk da jeg som tenåring innså at det heter biloppretting 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Har i hele mitt dumme liv lurt på hva som er forskjellen på balsam og conditioner uten å tenke så mye over det. Gikk et lite lys opp da jeg snart 25 år gammel ble opplyst om - av noen andre selvsagt- at det bare er det engelske ordet.

Jeg bare

Hva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 22.16, Gjest Alexis skrev:

Jeg trodde faktisk "Netflix & chill" bare betydde å se på serier og henge sammen :fnise:

Det trodde jeg ogsaa. Hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...