Gå til innhold

Sår som er 7 cm dype


Gjest EryMax

Anbefalte innlegg

Kjære ts.

Leger er ikke farlige, og er ikke ute etter å "ta" deg. Og vi får se mye rart allerede på medisinstudiet.

En fyrstikk i kneet vil sannsynligvis være vanskelig å få ut nå hvis du har hatt den der en stund, tre løses opp etter hvert. Kanskje kan man prøve å skylle ut restene etter den, eller satse på at det kommer ut med sårvæsken. Men legen kan forsøke.

Det nytter ikke hvor mye vi maser her inne om at du må fortelle legen om dette, du har i grunnen bare to valg: Vil du ha optimal hjelp, forteller du legen om dette. Vil du ikke fortelle det, kan du ikke forvente optimal hjelp. Så enkelt er det. Leger er ikke tankelesere, og må stole på det pasienten forteller og sin egen undersøkelse. Du er myndig, og dette er ditt ansvar. Supert at du nå får noen andre til å fortelle det, men i fremtiden bør du jobbe med deg selv og din egen legeskrekk.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er redde for å fortelle legen slike ting. Legen er der for å hjelpe deg, og er fullstendig klar over at alle gjør "dumme" og lite gjennomtenkte ting. Dette gjør leger også, fordi de er mennesker som alle andre. Men dessverre er det mange som holder tilbake viktige opplysninger. Tror House MD har rett i at "alle pasienter lyver"...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære TS, en fyrstikk er ikke- og blir ikke noensinne steril. En metallstav vil jo kunne bli det med rette desinfisering, men som sagt aldri fyrstikken. (Du sa tidlig i tråden at det du hadde puttet nedi var sterilt.)

Prøvde du med fyrstikken først, og så mistet du den?

Og hvorfor puttet du da noe annet nedi etterpå....?

Skjønner det ikke er lett når man har legeskrekk, sliter med å stole på personer og i tillegg er tidenes vinglepetter med angst og indre uro.....Men du har en fyrstikk inne i beinet ditt, da skjønner jeg godt at det ikke gror!

Hvor lenge har fyrstikken vert der?

Håper du klarer å finne styrken til å vere ærlig om fyrstikken, det er ganske så viktig - kanskje det viktigste du har gjort i livet.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager ts, men jeg må bare si at jeg synes det er rart at noen med legeskrekk stikker ting i sår, du må jo skjønne at det er nettopp til lege og sykehus du havner for å få det ut igjen.. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen henviste meg til sykehuset over helgen, å det jeg mente med at Dalacin ikke er bra. Det er det at Dalacin brukes ved alvorlige infeksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS

Du har fått mange ulike råd i denne tråden som nå er på over 33 sider med innlegg.

Jeg håper du spesielt tar til deg rådene om å ha tett dialog med helsepersonell, samt rådene om å være 100% ærlig når du snakker med disse slik at du sikrer deg den hjelpen du må ha for å bli bra. Så håper jeg også du tar til deg rådene om å vurdere å få hjelp av en person du stoler på til å være med og snakke for deg/ringe for deg, hvis dette er noe du syns er vanskelig å gjøre selv.

Vi som modererer forumet har ingen kvalifikasjoner til å gjøre helsefaglige vurderinger, vi har heller ingen kvalifikasjoner til å vurdere de rådene du får i forumet. Tråden stenges derfor nå.

Jeg ønsker jeg deg lykke til, og håper du nå får god og riktig hjelp til å behandle benet ditt.

Mvh

Kosemose, mod

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...