Gå til innhold

Tynne vs frodige jenter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men du vet hvordan hun som du skrev var feit ser ut, selv om du bare vet vekten og høyden?

Skal du helt seriøst prøve å lage en diskusjon om det? Tåpelig. Det blir ikke det samme, siden vekten er så høy i forhold til høyden. Selvfølgelig kan man gjette seg frem til hvordan en person ser ut ut ifra høyden og vekten, men en person som veier lite må ikke nødvendigvis være tynn, og en person som veier mye trenger ikke nødvendigvis å være feit (siden muskler veier mye mer enn fett). Gener og benbygning spiller jo selvfølgelig også en stor rolle. Men akkurat i dette tilfellet, når hun veier 75 kg og er 160 cm høy, DA er hun feit. Selv om hun hadde hatt masse muskler som skyver vekten opp (noe hun sannsynligvis ikke har, siden hun sa at hun ikke trener noe særlig), så måtte hun uansett ha hatt en god del fett også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Payandeh

Så klart det er subjektivt, men i følge de fleste mennene her på KG deler visst ALLE mennene i verden det samme synet på kvinnekroppen som dem, eller alt annet ved kvinner for den saks skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så rart når du trener så mye..? Haha

Enda mer fantastisk enn din ;)

Nja. Sånn rent bortsett fra at du føler behovet etter anonymitetens trygge svøpe, viser fullstendig manglende evne til å ta normale logiske slutninger, viser tegn på tydelige problemer ved egen selvverd - så sitter vi igjen med... Uhm. Ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart det er subjektivt, men i følge de fleste mennene her på KG deler visst ALLE mennene i verden det samme synet på kvinnekroppen som dem, eller alt annet ved kvinner for den saks skyld.

Jeg syns det er flest kvinner som har den holdningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du helt seriøst prøve å lage en diskusjon om det? Tåpelig. Det blir ikke det samme, siden vekten er så høy i forhold til høyden. Selvfølgelig kan man gjette seg frem til hvordan en person ser ut ut ifra høyden og vekten, men en person som veier lite må ikke nødvendigvis være tynn, og en person som veier mye trenger ikke nødvendigvis å være feit (siden muskler veier mye mer enn fett). Gener og benbygning spiller jo selvfølgelig også en stor rolle. Men akkurat i dette tilfellet, når hun veier 75 kg og er 160 cm høy, DA er hun feit. Selv om hun hadde hatt masse muskler som skyver vekten opp (noe hun sannsynligvis ikke har, siden hun sa at hun ikke trener noe særlig), så måtte hun uansett ha hatt en god del fett også ;)

Hun beskriver seg selv som smålubben og hun vet hvordan hun ser ut. Det gjør ikke du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hun beskriver seg selv som smålubben og hun vet hvordan hun ser ut. Det gjør ikke du.

Det er mange som har en urealistisk oppfatning om hvordan de virkelig ser ut. Når man har en BMI på nærmere 30, er man ikke smålubben, selv om BMI bare skal ses på som veiledende. Når denne jenta forteller at hun trener litt bare når hun har lyst og orker, skyldes ikke overvekten muskler, men fett.

Endret av Belladonna
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange som har en urealistisk oppfatning om hvordan de virkelig ser ut. Når man har en BMI på nærmere 30, er man ikke smålubben, selv om BMI bare skal ses på som veiledende. Når denne jenta forteller at hun trener litt bare når hun har lyst og orker, skyldes ikke overvekten muskler, men fett.

Men er det virkelig nødvendig å fortelle jenta at hun må være feit?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener 25 timer i uka og sliter med å holde meg over grensen på undervekt, men takk som spør.

Men personligheten min er fantastisk. ;) Din?

Hvem gidder trene 25 timer I uken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merksnodig at "hver gang" noen skal forsvare lubne, frodige eller jenter med 'litt ekstra' på kroppen, så må man rakke ned på tynne jenter? (Ref. sammenligninger med 12-åringer, gutter og whatnot"

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merksnodig at "hver gang" noen skal forsvare lubne, frodige eller jenter med 'litt ekstra' på kroppen, så må man rakke ned på tynne jenter? (Ref. sammenligninger med 12-åringer, gutter og whatnot"

Ja, som om det ikke finnes en mellomting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som om det ikke finnes en mellomting.

Det er nå en ting - men hvorfor må man rakke ned på disse tynne jentene for å rettferdiggjøre noe annet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

De fleste menn jeg kjenner sier de vil ha slanke damer, og ikke lubne, valkete jenter som ser ut som julegriser...

Sånn - da har vi brukt like fornærmende setninger begge to. Søtt, er det ikke? :)

Det utsagnet der får deg til å høres både overvektig og sjalu ut. At tynne jenter ser ut som 12 åring uten former er der det samme som å si at overvektige jenter er late matvrak uten viljestyrke, med valker og cellulitter (tynne og veltrente jenter kan forresten også ha både cellulitter og strekkmerker ;) ).

Alle er forskjellige, både i kropp og sinn. De guttene jeg kjenner er ikke så opptatt av vekta til jenta, men hvordan hun bærer det hun har, utstråling, selvtillit, at hun kler seg etter kroppen sin og at hun virker komfortabel med seg selv. I tillegg til personlighet så klart. Er det en ONS en gutt er ute etter så tror jeg verken utseende eller personlighet er viktig.

Alle gutter er forskjellige, akkurat som jenter, så noe fasitsvar får du nok ikke. Svaret blir avhengig av hvem du spør. Personlig syns jeg ikke BMI har noe særlig å si, jeg syns Marliyn Monroe og Kate Moss er like flotte og sexy. Det peneste jeg ser er kvinner som du kan se føler seg fine.

Nei nei nei nå må dere altså gi dere, skjerpings!

Jeg sier ikke at alle slanke jenter ser ut som 12-åringer, men det er noen som er så tynne også fordi de vil det. Jeg rakker ikke ned på noen her.

Og jeg sa bare hva mine guttekompiser har sagt til meg. Jeg mener nå ikke selv at det er stygt å være tynn, hvor i all verden kommer det fra?

Og siden dere spør, og det tydeligvis spiller en rolle.. nei, jeg er ikke overvektig, det står i innlegget mitt at jeg er formfull UTEN å være lubben eller tjukk. Hva med å lese skikkelig for eksempel?

Enkelte må virkelig ha ting inn med t-skje her inne på KG. Gud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vena Cava

De fleste menn jeg kjenner sier de vil ha slanke damer, og ikke lubne, valkete jenter som ser ut som julegriser...

Sånn - da har vi brukt like fornærmende setninger begge to. Søtt, er det ikke? :)

btw, kan ikke si jeg ble særlig fornærmet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw, kan ikke si jeg ble særlig fornærmet :gjeiper:

Jeg tror ikke du skjønte poenget hennes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har en urealistisk oppfatning om hvordan de virkelig ser ut. Når man har en BMI på nærmere 30, er man ikke smålubben, selv om BMI bare skal ses på som veiledende. Når denne jenta forteller at hun trener litt bare når hun har lyst og orker, skyldes ikke overvekten muskler, men fett.

Belladonna er BMI-guru på KG. Og språk-guru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vena Cava

Jeg tror ikke du skjønte poenget hennes.

Nei jeg gjorde kanskje ikke det.

Tok det som at hun prøvde å "fornærme" meg med å snakke frekt om luble jenter (siden hun tydeligvis tror jeg er det), fordi jeg sa noe som hun tolket som frekt mot det å være slank og tynn. Noe som ikke stemmer overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skitten pique

Min mening ;

Jeg liker kroppsfasongen til den jeg er forelsket i.

Hvem blir jeg forelsket i? Det er noe heelt annet. Jeg liker jenter som viser at de tar vare på kroppen sin. Jeg trener, så hvis jenta trener har vi noe til felles.

Men på en mer generell basis-drit-i-kjæreste-kvaliteter, så er det ofte tynn-middels. Tynne jenter kan ha former de og, og at ei jente er frodig betyr ikke at hun ikke holder seg i form. Så det er litt sånn hippsonhapp. Har vel litt med kroppsbygning å gjøre.

Men joda, former sånn at jeg skiller henne fra kameratene mine er bare bra. :)

Normal BMI holder i lange baner.

Og til slutt - det er forskjell på morbid overvektig og formfull og frodig.

spørsmål; dersom jenta er tynn med 17 BMI, og har kvinnelige former. Er hun da formfull og frodig, selvom hun er omtrent undervektig? :sjenert:

Endret av Skitten pique
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel det man kaller formfull/lubben/tykk alt etter hvem som ser meg, ligger nok mellom 25-30 et sted på denne fantastisk populære BMI-skalaen, men har ikke giddet å veie meg på en stund. Trener 1 time hver dag, men er nok ikke ment til å være en sylfide. Har imidlertid ikke cellullitter, hvis det er viktig. Har verken problemer med å få oppmerksomhet fra gutter på byen, mange tilbud med å bli med fine gutter hjem, og har vært i flere forhold hvor det er han som har sluttet å trene og forfalt, jeg slutter ikke, er for rastløs for det. Jeg tiltrekker mest tynne gutter, vet ikke hvorfor. Kanskje de ser noe i meg som de savner hos de selv. Hvis noen mener jeg bør gå ned 10 kg, så trekker jeg på skuldrene. Kanskje jeg bør det, men jeg trener og spiser sunt og tror det er viktigere. Jeg er opptatt av klær og utseende og kler meg bra, om det er lov til å si det.

Og det viktigste av alt - jeg vet jeg ser bra ut. Det er nok det guttene legger merke til... :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Glem det opprinnelige spørsmålet, og glem å skille preferanse og universelle sannheter.

Å trykke de som ikke ligner mest på seg selv ned med nedsettende begreper må uansett være førsteprioritet.

Det er ikke lov å ha godt selvbilde hvis man er over- eller undervektig. Da er det vårt ansvar, som gode medmennesker, å fortelle disse hvor unormale de er. Rett skal være rett.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...